Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda NSS 300 Forza (C-ABS) 2013


przemas

Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze

No może dlatego, że jechałeś z plecakiem... Ja próbowałem solo (jakieś koło 80 kg różnicy). Kultura pracy fajna... Cicho i niemal bezwibracyjnie.

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 208
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Jerry_R

    24

  • 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

    22

  • przemas

    16

  • Mikołaj

    11

  • Klubowicze

Dziwne... Jechałem wszystkimi Kymco, które tam były i 300-ka faktycznie kopa miała lepszego od Xcitinga 400... Być może miałem zbyt dużą przerwę między jazdami Kymco i Hondą (kilka godzin czekania w kolejce)... Oczywiście jako posiadaczowi Burka, przyśpieszenie nie jest porażające, ale oceniam dynamikę Forzy na dobrą... Nie jeżdżę zero-jedynkowo, więc nie oceniam zrywu, a przyśpieszanie w trakcie jazdy... Niemniej gdybym kiedyś chciał zmieniać skuter na mniejszy, pod uwagę wezmę na pewno Forzę... Przewaga nad Kymco głównie za pozycję (świetna kanapa i podpórka lędźwiowa) i sporo miejsca na nogi (wyciągnąłem je, jak w Burgmanie)...

Odnośnik do komentarza
Przewaga nad Kymco głównie za pozycję (świetna kanapa i podpórka lędźwiowa) i sporo miejsca na nogi (wyciągnąłem je, jak w Burgmanie)...

Jak to mozliwe? Jezdzilem Forza i chociaz mam tylko 175 wzrostu o wyciagnieciu kopyt nie moglo byc mowy. No chyba ze postawilem stopy wyzej, ale wtedy musza byc ugiete...

Pozatym musze sie zgodzic iz Forza dynamika nie poraza, aczkolwiek kultura pracy i plynnoscia przyspiesznia owszem, przez co mamy wrazenie iz dynamika jest lepsza niz w rzeczywistosci :).

Ori szyba to porazka jakas...

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Ja jeździłem Forzą (mam 182 cm wzrostu) i muszę stwierdzić, że nie można na niej zbyt wygodnie się wyciągnąć.

Kolana ugięte, a stopy dość mocno zadarte do góry (jak dla mnie).

Przyspieszenie niezłe, prędkość max jaką udało mi się osiągnąć to 130km/h (w pojedynkę) ale od 120 do 130 to wieczność ;)

Osłona przed pędem powietrza praktycznie jak w PCX-sie (czymi w zasadzie bierzesz wszystko na klatę :) )

W testowanym egzemplażu twardość tylnego zawieszenia była na 2 stopniu i jechało się całkiem przyjemnie (nie skakał na nierównościach jak PCX).

Odnośnik do komentarza

Komentarz o miejscu na nogi rowniez mnie troche zdziwil, gdyz jak siadalem jakis czas temu - to nie dosc, ze miejsca na wyciagniecie malo, to do tego stopy musialy byc niewygodnie zadarte do gory...

Wydawalo sie, ze bardziej, niz na poprzednim modelu (250cm3), ktory ujezdza kolega Kfcent.

PS:

na bodajze tajskim forum, ktos zdjal zadupek, ponoc wygodniej, pytanie tylko, czy nie jest sie wtedy za bardzo pochylonym do przodu..

PPS:

zastanawiam sie, czy nie wiecej miejsca na nogi jest na nowym Burku 200 ABS, z siedzeniem pozbawionym zadupka (nowy PCX rowniez nie ma zadupka)

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Nie wiem jak Wy zajmujecie miejsce za kierownicą, ale przy wzroście 176 cm mi było wygodnie... Ja siedzę zazwyczaj mocno wbity w "zadupek", bo tak mi wygodniej. Nóg nie prostuję całkowicie nigdy, bo po kilkunastu kilometrach mam wrażenie, że zaczynają się zginać w drugą stronę :D Forza jest dość niskai tam mi się siedziało trochę inaczej niż na Burku, ale jak dla mnie, na tyle wygodnie, że jechałem z przyjemnością... Pozycja zbliżona do tej z fotki... Dla wyższych faktycznie może być już trochę mało miejsca na nogi...

honda-forza-300-2013.jpg

No i te jej piękne zegary... ^_^

honda-forza-300_7-398b5c4.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Po krótkiej jeździe, pierwsze na co zwróciłem uwagę to wyjątkowo bezwibracyjny napęd, miejsca na nogi pod dostatkiem (182 cm) . Więcej dopiszę po dogłębnych testach :D

Odnośnik do komentarza

Z tymi zegarami to łatwo przyszło - to prawie dokładna kopia tych z SW-T600.

jendak sie mylisz - te zegary byly najpierw w Forzie pierwszej generacji, czyli NSS250 - Forza - Reflex,a nastepnie Honda wsadzila je do SW-T600 :)

Juz wtedy zakochalem sie w Forzie, ale kupilem jednak inna Honde :)

Odnośnik do komentarza

Dokladnie tak - zegary przeszly z forzy nss250 mf08 - ale moim zdaniem najladniejsze zegary hondy ma forza mf010 - stylòwa:)

Odnośnik do komentarza
Założyłem dzisiaj hot gripy Oxford

photo25_zps843de2fc.jpg

Nie myslales o tym, zeby zostawic koncowki manetek grzanych, zamiast tych czarnych przykrecanych - nie wiem czy mozna je tak nazwac - "ciezarkow"?

Cos takiego jak tu:

1589727_02efd148b1-353.jpg

* * * * *

PS:

Mikolaj, mozesz juz zmienic skuter w profilu.

Odnośnik do komentarza

Nie myslales o tym, zeby zostawic koncowki manetek grzanych, zamiast tych czarnych przykrecanych - nie wiem czy mozna je tak nazwac - "ciezarkow"?

Hm nawet sie nad tym nie zastanawialem szczerze mowiac.

PS: Mikolaj, mozesz juz zmienic skuter w profilu

Nie mam juz Forzy :turned:

Odnośnik do komentarza

Ja jezdze czesto miedzypasem, ale nie tylko Trasa Torunska, czy Lazienkowska - ale na duzo wezszych arteriach. Waskie gardlo najczesciej stanowia dwie osobowki - zrownane swoimi lusterkami.

Nigdy nie jezdzilo mi sie tak sprawnie jak Yamaha Xenter (szer. manetek mierzona centymetrem: 67cm, wlaczajac hamulce: 69cm) - nawet Honda SH.

Wiec mam sytuacje, kiedy zwezenie o kazdy cm gra role, stad pytanie i plan.

Odnośnik do komentarza

Fakt takie waskie gardla sa denerwujace. W GB sporo ludzi wozi sie po miescie duzymi 4x4, suvami itp co jeszcze bardziej komplikuje przeciskanie sie do przodu

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Prawdopodobnie to najcichszy skuter jakim jeździłem zaraz za PCXem. Co do dynamiki: dramat. Dla długonogich - miejsca mało - właściwie nie wiadomo czy wyciągać nogi, czy kibelkowo - nie jest źle ale nie jest dobrze. Jeśli chodzi o właściwości jezdne to porównywanie z 650GT jest żartem. Największa zaleta tego skutera to wygląd, dobrze zachowuje się w zakrętach. Nie najgorzej z możliwościami transportowymi, chociaż kształt schowka wymusza kreatywne pakowanie bagażu.

PS. Jeśli ktoś chce kupić Forzę turystycznie to powinien przemyśleć swój wybór ponownie.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Jak dla mnie to najwolniejsza 300tka z jaką miałem do czynienia, przy spalaniu w okolicach 4-4.5l, gdzie 500-650 palą 5l... Postaram się sprawdzić GPSem jakie Forza ma przyspieszenie do 100km/h ale nie będzie rewelacji.

Odnośnik do komentarza

Ojej, to jeśli toto pali ponad 4 to faktycznie wieści o wspaniałości tego silnika i stopniowemu dorównywaniu mu przez Kymco brzmią absurdalnie...

Mój DT300 biorąc pod uwagę odczucie "na tyłku" i "na passacie 2.0 TDI ze sfrustrowanym kierowcą" osiągi ma b.db. (fakt że z rolkami pulleya 14g) a spala w granicach 3,7 l. (średnią z motostatu mam 3,54 a że skuter nowy w miarę to jescze zdarza mi się dość często "odkręcać").

Piotrek

Odnośnik do komentarza

Jak dla mnie to najwolniejsza 300tka z jaką miałem do czynienia, przy spalaniu w okolicach 4-4.5l, gdzie 500-650 palą 5l... Postaram się sprawdzić GPSem jakie Forza ma przyspieszenie do 100km/h ale nie będzie rewelacji.

W SH300i ten sam silnik pali w mieście 3.6, a w trasie 3.4 (dwie osoby w tempie ok 100km/h).

Rożnica jest jednak w masie i mocy:

Forza - 192 kg, 25.8 KM

SH300i -170 kg, 27.1 KM

Ostatnio miałem okazję do małego wyścigu z Kymco XCiting 400, ujeżdżanego przez człowieka z "Motocykla". Został w tyle. Na początku się starał, potem już nie.

SW600 do 80km/h nie ma najmniejszych szans.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Ostatnio miałem okazję do małego wyścigu z Kymco XCiting 400, ujeżdżanego przez człowieka z "Motocykla". Został w tyle. Na początku się starał, potem już nie.

Ów człowiek z "Motocykla", który nota bene był na naszym X Zlocie Maxi Skuterów w Toporni, robi test długodystansowy Xcitinga 400 (dokładnie tego, którym jeździliśmy w zeszłym roku) i jeździ najczęściej po Wrocku (miejsce redakcji).

Co do porównań sprintów

Fakt I'wszy: XC400 po jakimś czasie delikatnie "słabnie". Mam wrażenie, że odpowiedzialne jest za to sprzęgło na którym pojawiają się większe straty a co w efekcie prowadzi do osłabienia sprintu od 0-100.

Gdy jest nowy zostawia w tyle np. SW 600. Później jest odwrotnie.

Fakt II'gi: Test długodystansowy pewnie odbił piętno na tym egzemplarzu... a dodatkowo sporą rolę odgrywa w takich porównaniach sam kierownik :msn-wink:

A co do tematu... Faktycznie Forza 300 jak na swoją pojemność i moc startuje niemrawo... niemrawo choćby względem konkurencji z Tajwanu.

Odnośnik do komentarza

W SH300i ten sam silnik pali w mieście 3.6, a w trasie 3.4 (dwie osoby w tempie ok 100km/h).

Rożnica jest jednak w masie i mocy:

Forza - 192 kg, 25.8 KM

SH300i -170 kg, 27.1 KM

Ostatnio miałem okazję do małego wyścigu z Kymco XCiting 400, ujeżdżanego przez człowieka z "Motocykla". Został w tyle. Na początku się starał, potem już nie.

SW600 do 80km/h nie ma najmniejszych szans.

A to dla mnie już jest zagadka całkowita. Dlaczego większy i cięższy, a do tego "sportowy" skuter ma mniej mocy niż teoretycznie miejska SH?

Swoją drogą zawsze mnie zastanawia idea marketingowa, żęby silnik o pojemności 267 cm3 kwalifikować jako 300 jak bliżej mu i to znacznie do 250 (wiem wiem, 300 lepiej brzmi no ale jednak w większości przypadkó to ściema):)

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Forza 300 powinna być porównywana z Downtownem 300.

W kwestii osiągów Kymco wyraźnie wygrywa, co znajduje odzwierciedlenie w suchych danych.

DT 30 Nm i 30 KM

Forza 26 Nm i 26 KM.

Tylko, że

DT 299 ccm

Forza 279 ccm

No i szkoda, że w PL nie jest oferowana Forza DeLuxe (500 eur droższa)

f19115cb9d6f6b0d1c75327cff04ea81.jpgad4e7719ea949009665ce457b6169134.jpg1dd82b1aafc818a56fdc0191cb9bba03.jpg

Odnośnik do komentarza

A to dla mnie już jest zagadka całkowita. Dlaczego większy i cięższy, a do tego "sportowy" skuter ma mniej mocy niż teoretycznie miejska SH?

Swoją drogą zawsze mnie zastanawia idea marketingowa, żęby silnik o pojemności 267 cm3 kwalifikować jako 300 jak bliżej mu i to znacznie do 250 (wiem wiem, 300 lepiej brzmi no ale jednak w większości przypadkó to ściema) :)

Może dlatego, że 279 ccm jest bliżej do 300 jednak?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...