Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Ranking sprzedaży maxi skuterów - Italia 2010.......... 2022


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze
1 godzinę temu, tomekmajesty napisał:

Honda SH to rodzima marka włoska

To ,że jest tam produkowana od lat nie oznacza ,śe jesyt ich rodzimą marką.HONDA to marka Japońska ,chyba wiesz ??

Volkswagen to nie rodzima polska marka ,mimo to ,że T6 , CADDY są u nas produkowane .......

10 minut temu, MariuszBurgi napisał:

ale z pewnością dużo bardziej włoskie Beverly czy Scarabeo nigdy nie osiągnęło takich wyników sprzedaży jak Honda a to o czymś świadczy.

Dokładnie o to mi chodziło :) 

Odnośnik do komentarza
Dnia 6.01.2018 o 17:49, tomekmajesty napisał:

Widać że na tym rynku dominuje pojemność 125-350

Pojemność tu chyba mniej ważna. Raczej decyduje wielkość kół.  Włosi od kilku lat preferują duże koła, kosztem np. wielkości schowka pod kanapą. Ciekawe dlaczego ?  Drogi się im zrobiły dziurawe ? Nie bez znaczenia jest też cena. Dopiero w tym roku ma coś się ruszyć w temacie obniżenia opłat celnych Japonia - UE . 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
32 KYMCO AK 550 Scooter

895

Jak na debiut to uważam że i tak całkiem wysokie miejsce dla Kymco AK550 !OKK, a i konkurencja, jak zawsze "zacna". 

A włochom się wcale nie dziwię, że kupują SH300. W czwartek Mariusz zrobił mi prezentację swojej SH i nie ukrywam, że taki sprzęt miałby u mnie też zastosowanie. Jak to mówią "mały, ale figlarny :laughing:

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze



Pojemność tu chyba mniej ważna. Raczej decyduje wielkość kół.  Włosi od kilku lat preferują duże koła, kosztem np. wielkości schowka pod kanapą. Ciekawe dlaczego ?  Drogi się im zrobiły dziurawe ?…


Włosi używają skuterów głównie do codziennej jazdy po mieście. Tam drogi faktycznie dziurawe, przynajmniej w Rzymie (jak nie łaty to kostka), a jak w Rzymie to pewnikiem w innych miastach też. Stąd te duże koła.
Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Ogólnie w IT można znaleźć tyle samo dróg równych co i dziurawek. Jadąc np. bocznymi wzdłuż Adriatyku. W ostatnich latach sytuacja ulega jakby poprawie ale do ideału daleko bo wiele dróg jest jakby zapomnianych. Na północy IT, długich po horyzont wąskich i rzadko uczęszczanych asfaltów nie brakuje... a skoro mało kto tam jeździ to i po co je remontować? ;)

Rzym jest jednak faktycznie specyficzny. Jak to wygląda można ocenić np. w tym materiale -> Rzym 2012

Odnośnik do komentarza

Fajny filmik znalazłem z jakiś targów pokazujący sporo maxi skuterków różnych marek na rok 2018.

Nic tylko kasę z wersalki wyciągać i kupować :)

 

Odnośnik do komentarza

Zauważyłem, że sprzęt, który mnie się spodobał też osiągnął niezły wynik sprzedażowy na wymagającym rynku, mianowicie Benelli TRK502, ze stajni podniesionej z niebytu i odkupionej przez Chińczyków, koncern QJ chyba.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Pierwszy miesiąc 2018 roku to dalsze wzrosty sprzedaży i co nieukrywane - powody do radości.

Klasowo w maxi za miesiąc styczeń wygląda to tak (wzrost % vs styczeń 2017):

Klasa 125: 2440 sztuk, wzrost o 24.8%

Klasa 300-500: 2255 sztuk, wzrost o 20,1%

Klasa 500 +: 638 sztuk, wzrost o 109%! (tu mocny wpływ X-ADV)

 

Pierwsze 3 miejsca to już standard - umiłowana Honda SH.

5 miejsce dla Yamahy X-max 300 to niewątpliwie sukces, którego można się było spodziewać. 

Natomiast zdeklasowanie Tmaxa i wskok przed niego Hondy X-ADV zaskoczyło nawet Włochów :blink:

 

Top 100 sprzedaży IT styczeń 2018

Poz. Marka Model Ilość
1 HONDA ITALIA SH 150 751
2 HONDA ITALIA SH 125 589
3 HONDA ITALIA SH 300 429
4 KYMCO AGILITY 125 R16 329
5 YAMAHA XMAX 300 311
6 PIAGGIO BEVERLY 300 ABS 309
7 PIAGGIO LIBERTY 125 ABS 248
8 HONDA X-ADV 750 235
9 KYMCO PEOPLE ONE 125I 173
10 YAMAHA TMAX 500 172
11 PIAGGIO BEVERLY 350 157
12 KYMCO PEOPLE S 150 148
13 PIAGGIO VESPA GTS 300 145
14 PIAGGIO MEDLEY 125 130
15 YAMAHA XMAX 400 120
16 KYMCO X-TOWN 300I 119
17 PEUGEOT TWEET 125 110
18 KYMCO AGILITY 150 R16 109
19 KYMCO DOWNTOWN 350I ABS 101
20 PIAGGIO MEDLEY 150 99
21 HONDA SH MODE 125 94
22 KYMCO PEOPLE GTI 300 94
23 HONDA ITALIA VISION 110 89
24 HONDA INTEGRA 81
25 PIAGGIO LIBERTY 150 ABS 77
26 KYMCO XCITING 400I 76
27 SYM SYMPHONY 200 ST 76
28 SUZUKI AN400A BURGMAN 73
29 PIAGGIO VESPA PRIMAVERA 125 68
30 KYMCO AK 550 64
31 YAMAHA XENTER 125 64
32 PIAGGIO VESPA SEIGIORNI 300 62
33 SYM CRUISYM 300 58
34 KYMCO G-DINK 300I 57
35 SYM SYMPHONY 125 S 54
36 KYMCO AGILITY 125 CARRY 53
37 YAMAHA TRICITY 155 50
38 KYMCO PEOPLE S 125 46
39 YAMAHA NMAX 155 42
40 PIAGGIO MP3 300 LT YOURBAN 41
41 SYM SYMPHONY 125 ST 40
42 YAMAHA XMAX 125 40
43 SUZUKI AN650A BURGMAN 38
44 PEUGEOT TWEET 150 37
45 BMW C 650 SPORT 35
46 PIAGGIO VESPA PRIMAVERA 150 34
47 YAMAHA NMAX 125 32
48 KYMCO LIKE 125 31
49 HONDA ITALIA PCX 125 30
50 YAMAHA XENTER 150 25
51 KAWASAKI J300 23
52 SYM JOYRIDE 200 S 23
53 SUZUKI UH200A BURGMAN 21
54 PEUGEOT BELVILLE 200 20
55 YAMAHA TRICITY 125 20
56 ASKOLL ES3 19
57 PIAGGIO VESPA SPRINT 125 17
58 SYM CITYCOM S.300I 17
59 SYM JET 14 125 CBS 16
60 YAMAHA D'ELIGHT 14
61 BMW C 650 GT 13
62 PEUGEOT BELVILLE 125 13
63 SYM MIO 115 CBS 13
64 KYMCO X-TOWN 125 12
65 SYM CROX 125 10
66 KEEWAY LOGIK 125 9
67 PIAGGIO MP3 300 LT ABS 9
68 PEUGEOT METROPOLIS 8
69 PIAGGIO VESPA SPRINT 150 8
70 QUADRO QUADRO4 8
71 WANGYE WY5000DT16 8
72 QUADRO 350D 7
73 KEEWAY CITY BLADE 125 6
74 PIAGGIO VESPA GTS 125 6
75 SYM FIDDLE III 200I 6
76 HONDA FORZA 125 ABS 5
77 PIAGGIO MP3 300 LT 5
78 SYM JOYMAX 300 MY12 5
79 PEUGEOT SPEEDFIGHT4 125 4
80 QUADRO QUADRO3 4
81 WANGYE WY5000DT 4
82 BMW C EVOLUTION 3
83 DAELIM S3 ADVANCE 3
84 KYMCO AGILITY 200I R16 3
85 KYMCO PEOPLE GTI 125 3
86 LML STAR 200 3
87 LML STAR DELUXE 150 3
88 PIAGGIO MP3 500 LT ABS 3
89 PIAGGIO VESPA 150 3
90 PIAGGIO VESPA GTS 300 SUPER 3
91 SYM FIDDLE III 125 3
92 SYM MAXSYM 400 3
93 SYM SYMPHONY CARGO 125 3
94 DAELIM AROMA 125 2
95 HONDA FORZA 300 2
96 KYMCO DOWNTOWN 125 2
97 KYMCO K-XCT 300I 2
98 KYMCO PEOPLE GTI 200 2
99 MALAGUTI CENTRO 160 2
100 PEUGEOT DJANGO 125 2
Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Pokusiłem się o zrobienie zestawienia "różnorodność modeli":

 image.png.78d2a24cf8c0a22492c99f5cb2f2af03.png

Oraz łączna ilość sztuk dla danej marki:

image.png.261f2f2cb6b216aa6b0bae6c67e2096e.png

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Umarł król, niech żyje król :king:

Cieszy wynik Kymco, ale aby to osiągnąć musieli zaproponować "rynkowi" aż 19 modeli.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Piootr napisał:

Umarł król, niech żyje król :king:

Cieszy wynik Kymco, ale aby to osiągnąć musieli zaproponować "rynkowi" aż 19 modeli.

Ad. 1. Król umarł - Suzi sprzedało tylko 132 sztuki 3 modeli, w tym tylko 38 sztuk króla !

Ad.2. Podobnie jak Piaggio. I nawet wolumen sprzedaży jest identyczny.

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
5 minut temu, yossarian napisał:

Ad.2. Podobnie jak Piaggio. I nawet wolumen sprzedaży jest identyczny.

Ale to pokazuje, że właśnie te dwie marki "sprofilowane" są tylko na skutery/maxiskutery !scooter. Dobra nasza !OK

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Nieskromnie uważam, że w tym roku Honda X-ADV pokona Yamahę TMAX i zostanie liderem maxi o pojemności powyżej 500 cm3.
Z zaciekawieniem będę śledził kolejne zestawienia.

Odnośnik do komentarza

I dobrze, bo naprawdę jest super. gdybym w 2017 lub w 2018 sprzedawał Tmaxa, to w grę następnego wchodziłaby tylko X-ADV :) . A nowe Tmaxy? Może i dobre, ale dla mnie osobiście jakieś takie nijakie...

PS. Pal sześć przeniesienie napędu łańcuchem. W pasku denerwujące jest, że nawet opony nie wymienisz bez ASO albo urządzenia do napinania paska :lol: ...

Odnośnik do komentarza

Po wynikach sprzedaży widać, że Honda Forza 300 (2szt.) się już bardzo zestarzała. Natomiast oczywiście cieszy mnie wynik Xmaxa 300-tki ;), który jest pewnie odpowiedzią na brak nowego modelu Hondy w tej klasie.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
10 godzin temu, Urbi napisał:

Nieskromnie uważam, że w tym roku Honda X-ADV pokona Yamahę TMAX i zostanie liderem maxi o pojemności powyżej 500 cm3.
 

X-ADV to doskonała hybryda >maxi skuter / moto adventure< , o czym wspomniałem w TYM materiale. Jest to skuter idealnie trafiający w gusta Włochów. Raz, że Honda... a marka ta ma w IT ogromne poważanie za bezawaryjność. Dwa - specyfika konstrukcji + ekonomia (spalanie 4 l/ 100 km). W IT od zawsze małe skutery typu BW, Booster czy TPH miały wzięcie więc "czym skorupka za młodu....".

Poza tym jest jeszcze jedna kwestia: granica mentalna 10 tysi €. Tmax z impasem ją przełamuje a X-ADV z roczników 2017 można było w styczniu kupić (naturalmente unoficial ;)) za 9.900 € co w IT jest uważane za rewelacyjny stosunek ceny do towaru. Aktualnie niektórzy z dealerów oferują już roczniki 2018 za... -> KLIK - 10.5 tyś €

71797073978706.jpg.7699fe607b1964a9b9a7f60e1d01a9d5.jpg  

Prezzo 10.500 €
Marca Honda
Modello X-ADV
Cilindrata 750 cc
Anno immatricolazione 2018
Km Km 0
Comune Napoli (NA)

 

2 godziny temu, dr.big napisał:

W pasku denerwujące jest, że nawet opony nie wymienisz bez ASO albo urządzenia do napinania paska :lol: ...

Wymienisz, zaznaczając "po śladach" ale nie jest to zbyt precyzyjne i raczej niezgodne z serwisówką ;)

 

Godzinę temu, Geni napisał:

Po wynikach sprzedaży widać, że Honda Forza 300 (2szt.) się już bardzo zestarzała. Natomiast oczywiście cieszy mnie wynik Xmaxa 300-tki ;), który jest pewnie odpowiedzią na brak nowego modelu Hondy w tej klasie.

Forza 250 pierwszej generacji była kiedyś hitem sprzedaży w swojej klasie. Kolejna generacja z trzysetką niekoniecznie. Powodów jest kilka. Pierwszym i chyba najważniejszym jest "ospałe" zestopniowanie napędu. Zupełnie odmienne jak w SH 300, która w IT jest nazywana potocznie "rowerem z silnikiem odrzutowym". Poza tym właśnie SH 300 trafia na tyle dobrze w gusta Włochów, że Honda chyba zachowuje wstrzemięźliwość w tworzeniu wewnętrznej konkurencji. Yamaha odpowiednika SH 300 w ofercie nie ma.

Odnośnik do komentarza

A co się dzieje z AK 550 ?   Miał być konkurencją dla T-MAX-a, a raczej nie jest.   W styczniu  64 szt. (Kymco) - 172 szt. Yamaha.  Czyżby Włosi nie lubili Kymco ?

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, EndriuBis napisał:

A co się dzieje z AK 550 ?   Miał być konkurencją dla T-MAX-a, a raczej nie jest.   W styczniu  64 szt. (Kymco) - 172 szt. Yamaha.  Czyżby Włosi nie lubili Kymco ?

Wychodzi na to, że nie tak łatwo przebić się w segmencie premium, jak ktoś chce najlepszy produkt nie zadowoli się podróbką, bynajmniej nie obrażając posiadaczy AK 550. Co innego jak jest się Hondą :P i wprowadza się innowacyjny pojazd bo za taki uważam x adv

Odnośnik do komentarza

Ile kosztuje we Włoszech Tmax i ile AK550? Nie ma takiej różnicy w cenie jak w PL i oferta jest od razu "oceniana" przez odbiorcę inaczej...

Proszę nie zrozumieć mnie źle, mi chodzi tylko o różnice cenowe w poszczególnych krajach.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Dnia 14.02.2018 o 15:48, EndriuBis napisał:

A co się dzieje z AK 550 ?   Miał być konkurencją dla T-MAX-a, a raczej nie jest.   W styczniu  64 szt. (Kymco) - 172 szt. Yamaha.  Czyżby Włosi nie lubili Kymco ?

We Włoszech w 2017 sprzedano niemal 1000 sztuk Kymco AK550. Nie wiem, czy to mało czy dużo. Cieszył bym się żeby w Polsce choć 10% tego wolumenu się sprzedało. 

Dnia 14.02.2018 o 16:23, RONIN napisał:

Wychodzi na to, że nie tak łatwo przebić się w segmencie premium, jak ktoś chce najlepszy produkt nie zadowoli się podróbką, bynajmniej nie obrażając posiadaczy AK 550. 

Najłatwiej to utrwalać prosty stereotyp. AK 550 to "podróbka". Jeździłeś ? Co możesz jeszcze napisać o AK po przeczytaniu recenzji i obejrzeniu fotek w internecie ? W szeroko pojętej motoryzacji możemy znaleść bardzo dużo podobieństw pojazdów. Po co wymyślać po raz drugi koło ? Jak AK550 okaże się "kichą" to rynek go "zweryfikuje". Dajmy mu szansę. Mam wrażenie, że w podobny sposób "pogrzebaliśmy" na forum całkie udane modele BMW serii GT650/Sport. Czy Tmax, czyli "oryginał" się faktycznie tak dobrze sprzedaje jak się spodziewano ?

NIe ukrywam, że w moim przyszłym "koszyku" zakupowym kręci się teżX-ADV.  Nawet jak bym musiał przerabiać (obniżać) kanapę i zakładać buty na "słoninie". Na razie będę się jednak cieszył jazdą AK550. Szkoda, że w Polsce sprzedało się tylko kilkanaście sztuk. No cóż, jak to powiedział klasyk "taki mamy klimat", na fabrycznie nowe pojazdy.

Odnośnik do komentarza
23 godziny temu, Piootr napisał:

We Włoszech w 2017 sprzedano niemal 1000 sztuk Kymco AK550. Nie wiem, czy to mało czy dużo. Cieszył bym się żeby w Polsce choć 10% tego wolumenu się sprzedało. 

Nie niemal 1000 tylko 895 szt. :)  nie mówię że to mało, ale do T-MAXa do którego porównujemy jednak przepaść. Faktem jest że AK był oferowany dopiero pod koniec roku, ale z kolei tak duża sprzedaż wynikała chyba z realizacji wcześniejszych zamówień - część klientów po wpłacała zaliczki i czekała.  Zestawienie za styczeń pokazuje że dalej T-Max sprzedaje się 3 razy lepiej. Ale masz racje - czas pokaże, a rynek zweryfikuje.  Faktycznie chyba znaczenie ma polityka cenowa Kymco na rynku Włoskim - o czym pisał dr.big.

23 godziny temu, Piootr napisał:

........ Cieszył bym się żeby w Polsce choć 10% tego wolumenu się sprzedało. 

23 godziny temu, Piootr napisał:

Najłatwiej to utrwalać prosty stereotyp. AK 550 to "podróbka". Jeździłeś ? Co możesz jeszcze napisać o AK po przeczytaniu recenzji i obejrzeniu fotek w internecie ?

 :D   W PL nie zbyt wielu ludzi dysponuje wolnymi 35 000,00 zł z przeznaczeniem na hobby - bo głównie tak u nas traktuje się jazdę na motocyklu i skuterze.  Jak np. jak będę miał taką kwotę to raczej kupie używanego "Króla" lub BMW.  Ale podyskutować wolno :gathering: , a jak się trafi okazja pojeździć na AK to chętnie skorzystam, a wtedy może zmienię zdanie. :)

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Ale podyskutować wolno :gathering: , a jak się trafi okazja pojeździć na AK to chętnie skorzystam, a wtedy może zmienię zdanie. 

Poużywaj Akacza, a potem spotkamy się i wymienimy konstruktywne opinie. Najgorzej to oceniać coś o czym  się nie ma pojęcia. Rozmawiać trzeba. To nie jest "pstryczek" w twoją stronę. Uogólniam 

Jak np. jak będę miał taką kwotę to raczej kupie używanego "Króla" lub BMW. 

Życzę Ci z całego serca spełnienia moto-skuterowych marzeń.. Ja miałem środki po uzyskaniu odszkodowania po SW-T600 i dołożeniu "co nieco". Wydałem je "lekką ręką", bo lubię spróbować coś nowego. Czasami wbrew powszechnym opiniom. Tu łamałem stereotyp. Kymco. Co to jest AK 550 ? Chciałem zobaczyć i jak na razie jestem bardzo zadowolony.  

So far, so good.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 17.02.2018 o 22:46, Piootr napisał:

Mam wrażenie, że w podobny sposób "pogrzebaliśmy" na forum całkie udane modele BMW serii GT650/Sport.

Myślisz, że jesteśmy aż tak opiniotwórczy? Aż tak to chyba nie ;)

W IT C650GT jest na 61 pozycji (13 szt sprzedanych w styczniu) co na tamtejsze "standardy" jest wartością śladową... ale tak słaby wynik z pewnością nie bierze się z powietrza.

No chyba, że Włosi nagminnie czytają nasze forum ;)

 

Dnia 17.02.2018 o 22:46, Piootr napisał:

Czy Tmax, czyli "oryginał" się faktycznie tak dobrze sprzedaje jak się spodziewano ?

Gdzie? W PL to parametr zupełnie niemiarodajny i dla producenta nieznaczący ale jeśli pytasz to odpowiadam - w/g info jakie posiadam nowy Tmax w całym 2017 roku znalazł "aż" 18 odbiorców. Co ciekawe, w większości jako najdroższa wersja DX.

W IT, jak już wiemy spadł na 10 pozycję (styczeń- 172 szt.) i nie pamiętam kiedy w historii miał tam aż tak słabe notowania.

Żeby zobrazować sytuację... w analogicznym styczniu 2012 roku Tmax znalazł tam..... 830 klientów!!

Czy Yamaha wprowadzając nowego Tmaxa MY2017 spodziewała się tego? Nie sądzę...

 

Ps. Cofnijmy się o dekadę. W 2008 tak wyglądało włoskie podium na zamknięcie roku :eek:

1 HONDA ITALIA SH 150: 18.356 szt.
2 YAMAHA TMAX 500: 16.963 szt.
3 HONDA ITALIA SH 300: 16.961 szt.

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...