Klubowicze SzymonSeptic Opublikowano 7 Stycznia 2018 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 1 godzinę temu, tomekmajesty napisał: Honda SH to rodzima marka włoska To ,że jest tam produkowana od lat nie oznacza ,śe jesyt ich rodzimą marką.HONDA to marka Japońska ,chyba wiesz ?? Volkswagen to nie rodzima polska marka ,mimo to ,że T6 , CADDY są u nas produkowane ....... 10 minut temu, MariuszBurgi napisał: ale z pewnością dużo bardziej włoskie Beverly czy Scarabeo nigdy nie osiągnęło takich wyników sprzedaży jak Honda a to o czymś świadczy. Dokładnie o to mi chodziło Odnośnik do komentarza
EndriuBis Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Dnia 6.01.2018 o 17:49, tomekmajesty napisał: Widać że na tym rynku dominuje pojemność 125-350 Pojemność tu chyba mniej ważna. Raczej decyduje wielkość kół. Włosi od kilku lat preferują duże koła, kosztem np. wielkości schowka pod kanapą. Ciekawe dlaczego ? Drogi się im zrobiły dziurawe ? Nie bez znaczenia jest też cena. Dopiero w tym roku ma coś się ruszyć w temacie obniżenia opłat celnych Japonia - UE . Odnośnik do komentarza
Klubowicze Piootr Opublikowano 7 Stycznia 2018 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 32 KYMCO AK 550 Scooter 895 Jak na debiut to uważam że i tak całkiem wysokie miejsce dla Kymco AK550 , a i konkurencja, jak zawsze "zacna". A włochom się wcale nie dziwię, że kupują SH300. W czwartek Mariusz zrobił mi prezentację swojej SH i nie ukrywam, że taki sprzęt miałby u mnie też zastosowanie. Jak to mówią "mały, ale figlarny Odnośnik do komentarza
Klubowicze DaniL Opublikowano 7 Stycznia 2018 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Pojemność tu chyba mniej ważna. Raczej decyduje wielkość kół. Włosi od kilku lat preferują duże koła, kosztem np. wielkości schowka pod kanapą. Ciekawe dlaczego ? Drogi się im zrobiły dziurawe ?… Włosi używają skuterów głównie do codziennej jazdy po mieście. Tam drogi faktycznie dziurawe, przynajmniej w Rzymie (jak nie łaty to kostka), a jak w Rzymie to pewnikiem w innych miastach też. Stąd te duże koła. Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 Ogólnie w IT można znaleźć tyle samo dróg równych co i dziurawek. Jadąc np. bocznymi wzdłuż Adriatyku. W ostatnich latach sytuacja ulega jakby poprawie ale do ideału daleko bo wiele dróg jest jakby zapomnianych. Na północy IT, długich po horyzont wąskich i rzadko uczęszczanych asfaltów nie brakuje... a skoro mało kto tam jeździ to i po co je remontować? Rzym jest jednak faktycznie specyficzny. Jak to wygląda można ocenić np. w tym materiale -> Rzym 2012 Odnośnik do komentarza
mojo Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Fajny filmik znalazłem z jakiś targów pokazujący sporo maxi skuterków różnych marek na rok 2018. Nic tylko kasę z wersalki wyciągać i kupować Odnośnik do komentarza
smarciu Opublikowano 3 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2018 Zauważyłem, że sprzęt, który mnie się spodobał też osiągnął niezły wynik sprzedażowy na wymagającym rynku, mianowicie Benelli TRK502, ze stajni podniesionej z niebytu i odkupionej przez Chińczyków, koncern QJ chyba.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 13 Lutego 2018 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Pierwszy miesiąc 2018 roku to dalsze wzrosty sprzedaży i co nieukrywane - powody do radości. Klasowo w maxi za miesiąc styczeń wygląda to tak (wzrost % vs styczeń 2017): Klasa 125: 2440 sztuk, wzrost o 24.8% Klasa 300-500: 2255 sztuk, wzrost o 20,1% Klasa 500 +: 638 sztuk, wzrost o 109%! (tu mocny wpływ X-ADV) Pierwsze 3 miejsca to już standard - umiłowana Honda SH. 5 miejsce dla Yamahy X-max 300 to niewątpliwie sukces, którego można się było spodziewać. Natomiast zdeklasowanie Tmaxa i wskok przed niego Hondy X-ADV zaskoczyło nawet Włochów Top 100 sprzedaży IT styczeń 2018 Poz. Marka Model Ilość 1 HONDA ITALIA SH 150 751 2 HONDA ITALIA SH 125 589 3 HONDA ITALIA SH 300 429 4 KYMCO AGILITY 125 R16 329 5 YAMAHA XMAX 300 311 6 PIAGGIO BEVERLY 300 ABS 309 7 PIAGGIO LIBERTY 125 ABS 248 8 HONDA X-ADV 750 235 9 KYMCO PEOPLE ONE 125I 173 10 YAMAHA TMAX 500 172 11 PIAGGIO BEVERLY 350 157 12 KYMCO PEOPLE S 150 148 13 PIAGGIO VESPA GTS 300 145 14 PIAGGIO MEDLEY 125 130 15 YAMAHA XMAX 400 120 16 KYMCO X-TOWN 300I 119 17 PEUGEOT TWEET 125 110 18 KYMCO AGILITY 150 R16 109 19 KYMCO DOWNTOWN 350I ABS 101 20 PIAGGIO MEDLEY 150 99 21 HONDA SH MODE 125 94 22 KYMCO PEOPLE GTI 300 94 23 HONDA ITALIA VISION 110 89 24 HONDA INTEGRA 81 25 PIAGGIO LIBERTY 150 ABS 77 26 KYMCO XCITING 400I 76 27 SYM SYMPHONY 200 ST 76 28 SUZUKI AN400A BURGMAN 73 29 PIAGGIO VESPA PRIMAVERA 125 68 30 KYMCO AK 550 64 31 YAMAHA XENTER 125 64 32 PIAGGIO VESPA SEIGIORNI 300 62 33 SYM CRUISYM 300 58 34 KYMCO G-DINK 300I 57 35 SYM SYMPHONY 125 S 54 36 KYMCO AGILITY 125 CARRY 53 37 YAMAHA TRICITY 155 50 38 KYMCO PEOPLE S 125 46 39 YAMAHA NMAX 155 42 40 PIAGGIO MP3 300 LT YOURBAN 41 41 SYM SYMPHONY 125 ST 40 42 YAMAHA XMAX 125 40 43 SUZUKI AN650A BURGMAN 38 44 PEUGEOT TWEET 150 37 45 BMW C 650 SPORT 35 46 PIAGGIO VESPA PRIMAVERA 150 34 47 YAMAHA NMAX 125 32 48 KYMCO LIKE 125 31 49 HONDA ITALIA PCX 125 30 50 YAMAHA XENTER 150 25 51 KAWASAKI J300 23 52 SYM JOYRIDE 200 S 23 53 SUZUKI UH200A BURGMAN 21 54 PEUGEOT BELVILLE 200 20 55 YAMAHA TRICITY 125 20 56 ASKOLL ES3 19 57 PIAGGIO VESPA SPRINT 125 17 58 SYM CITYCOM S.300I 17 59 SYM JET 14 125 CBS 16 60 YAMAHA D'ELIGHT 14 61 BMW C 650 GT 13 62 PEUGEOT BELVILLE 125 13 63 SYM MIO 115 CBS 13 64 KYMCO X-TOWN 125 12 65 SYM CROX 125 10 66 KEEWAY LOGIK 125 9 67 PIAGGIO MP3 300 LT ABS 9 68 PEUGEOT METROPOLIS 8 69 PIAGGIO VESPA SPRINT 150 8 70 QUADRO QUADRO4 8 71 WANGYE WY5000DT16 8 72 QUADRO 350D 7 73 KEEWAY CITY BLADE 125 6 74 PIAGGIO VESPA GTS 125 6 75 SYM FIDDLE III 200I 6 76 HONDA FORZA 125 ABS 5 77 PIAGGIO MP3 300 LT 5 78 SYM JOYMAX 300 MY12 5 79 PEUGEOT SPEEDFIGHT4 125 4 80 QUADRO QUADRO3 4 81 WANGYE WY5000DT 4 82 BMW C EVOLUTION 3 83 DAELIM S3 ADVANCE 3 84 KYMCO AGILITY 200I R16 3 85 KYMCO PEOPLE GTI 125 3 86 LML STAR 200 3 87 LML STAR DELUXE 150 3 88 PIAGGIO MP3 500 LT ABS 3 89 PIAGGIO VESPA 150 3 90 PIAGGIO VESPA GTS 300 SUPER 3 91 SYM FIDDLE III 125 3 92 SYM MAXSYM 400 3 93 SYM SYMPHONY CARGO 125 3 94 DAELIM AROMA 125 2 95 HONDA FORZA 300 2 96 KYMCO DOWNTOWN 125 2 97 KYMCO K-XCT 300I 2 98 KYMCO PEOPLE GTI 200 2 99 MALAGUTI CENTRO 160 2 100 PEUGEOT DJANGO 125 2 Odnośnik do komentarza
Klubowicze DaniL Opublikowano 13 Lutego 2018 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Pokusiłem się o zrobienie zestawienia "różnorodność modeli": Oraz łączna ilość sztuk dla danej marki: Odnośnik do komentarza
RONIN Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Czyżby t-max na dobre stracił koszulkę lidera w segmencie maxi? Odnośnik do komentarza
Klubowicze Piootr Opublikowano 13 Lutego 2018 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Umarł król, niech żyje król Cieszy wynik Kymco, ale aby to osiągnąć musieli zaproponować "rynkowi" aż 19 modeli. Odnośnik do komentarza
yossarian Opublikowano 13 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 1 godzinę temu, Piootr napisał: Umarł król, niech żyje król Cieszy wynik Kymco, ale aby to osiągnąć musieli zaproponować "rynkowi" aż 19 modeli. Ad. 1. Król umarł - Suzi sprzedało tylko 132 sztuki 3 modeli, w tym tylko 38 sztuk króla ! Ad.2. Podobnie jak Piaggio. I nawet wolumen sprzedaży jest identyczny. Odnośnik do komentarza
Klubowicze Piootr Opublikowano 13 Lutego 2018 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 5 minut temu, yossarian napisał: Ad.2. Podobnie jak Piaggio. I nawet wolumen sprzedaży jest identyczny. Ale to pokazuje, że właśnie te dwie marki "sprofilowane" są tylko na skutery/maxiskutery . Dobra nasza Odnośnik do komentarza
Sympatycy Urbi Opublikowano 13 Lutego 2018 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2018 Nieskromnie uważam, że w tym roku Honda X-ADV pokona Yamahę TMAX i zostanie liderem maxi o pojemności powyżej 500 cm3.Z zaciekawieniem będę śledził kolejne zestawienia. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 I dobrze, bo naprawdę jest super. gdybym w 2017 lub w 2018 sprzedawał Tmaxa, to w grę następnego wchodziłaby tylko X-ADV . A nowe Tmaxy? Może i dobre, ale dla mnie osobiście jakieś takie nijakie... PS. Pal sześć przeniesienie napędu łańcuchem. W pasku denerwujące jest, że nawet opony nie wymienisz bez ASO albo urządzenia do napinania paska ... Odnośnik do komentarza
Geni Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Po wynikach sprzedaży widać, że Honda Forza 300 (2szt.) się już bardzo zestarzała. Natomiast oczywiście cieszy mnie wynik Xmaxa 300-tki , który jest pewnie odpowiedzią na brak nowego modelu Hondy w tej klasie. Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 14 Lutego 2018 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 10 godzin temu, Urbi napisał: Nieskromnie uważam, że w tym roku Honda X-ADV pokona Yamahę TMAX i zostanie liderem maxi o pojemności powyżej 500 cm3. X-ADV to doskonała hybryda >maxi skuter / moto adventure< , o czym wspomniałem w TYM materiale. Jest to skuter idealnie trafiający w gusta Włochów. Raz, że Honda... a marka ta ma w IT ogromne poważanie za bezawaryjność. Dwa - specyfika konstrukcji + ekonomia (spalanie 4 l/ 100 km). W IT od zawsze małe skutery typu BW, Booster czy TPH miały wzięcie więc "czym skorupka za młodu....". Poza tym jest jeszcze jedna kwestia: granica mentalna 10 tysi €. Tmax z impasem ją przełamuje a X-ADV z roczników 2017 można było w styczniu kupić (naturalmente unoficial ) za 9.900 € co w IT jest uważane za rewelacyjny stosunek ceny do towaru. Aktualnie niektórzy z dealerów oferują już roczniki 2018 za... -> KLIK - 10.5 tyś € Prezzo 10.500 € Marca Honda Modello X-ADV Cilindrata 750 cc Anno immatricolazione 2018 Km Km 0 Comune Napoli (NA) 2 godziny temu, dr.big napisał: W pasku denerwujące jest, że nawet opony nie wymienisz bez ASO albo urządzenia do napinania paska ... Wymienisz, zaznaczając "po śladach" ale nie jest to zbyt precyzyjne i raczej niezgodne z serwisówką Godzinę temu, Geni napisał: Po wynikach sprzedaży widać, że Honda Forza 300 (2szt.) się już bardzo zestarzała. Natomiast oczywiście cieszy mnie wynik Xmaxa 300-tki , który jest pewnie odpowiedzią na brak nowego modelu Hondy w tej klasie. Forza 250 pierwszej generacji była kiedyś hitem sprzedaży w swojej klasie. Kolejna generacja z trzysetką niekoniecznie. Powodów jest kilka. Pierwszym i chyba najważniejszym jest "ospałe" zestopniowanie napędu. Zupełnie odmienne jak w SH 300, która w IT jest nazywana potocznie "rowerem z silnikiem odrzutowym". Poza tym właśnie SH 300 trafia na tyle dobrze w gusta Włochów, że Honda chyba zachowuje wstrzemięźliwość w tworzeniu wewnętrznej konkurencji. Yamaha odpowiednika SH 300 w ofercie nie ma. Odnośnik do komentarza
EndriuBis Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 A co się dzieje z AK 550 ? Miał być konkurencją dla T-MAX-a, a raczej nie jest. W styczniu 64 szt. (Kymco) - 172 szt. Yamaha. Czyżby Włosi nie lubili Kymco ? Odnośnik do komentarza
RONIN Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 3 minuty temu, EndriuBis napisał: A co się dzieje z AK 550 ? Miał być konkurencją dla T-MAX-a, a raczej nie jest. W styczniu 64 szt. (Kymco) - 172 szt. Yamaha. Czyżby Włosi nie lubili Kymco ? Wychodzi na to, że nie tak łatwo przebić się w segmencie premium, jak ktoś chce najlepszy produkt nie zadowoli się podróbką, bynajmniej nie obrażając posiadaczy AK 550. Co innego jak jest się Hondą i wprowadza się innowacyjny pojazd bo za taki uważam x adv Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 14 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2018 Ile kosztuje we Włoszech Tmax i ile AK550? Nie ma takiej różnicy w cenie jak w PL i oferta jest od razu "oceniana" przez odbiorcę inaczej... Proszę nie zrozumieć mnie źle, mi chodzi tylko o różnice cenowe w poszczególnych krajach. Odnośnik do komentarza
Klubowicze Piootr Opublikowano 17 Lutego 2018 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 Dnia 14.02.2018 o 15:48, EndriuBis napisał: A co się dzieje z AK 550 ? Miał być konkurencją dla T-MAX-a, a raczej nie jest. W styczniu 64 szt. (Kymco) - 172 szt. Yamaha. Czyżby Włosi nie lubili Kymco ? We Włoszech w 2017 sprzedano niemal 1000 sztuk Kymco AK550. Nie wiem, czy to mało czy dużo. Cieszył bym się żeby w Polsce choć 10% tego wolumenu się sprzedało. Dnia 14.02.2018 o 16:23, RONIN napisał: Wychodzi na to, że nie tak łatwo przebić się w segmencie premium, jak ktoś chce najlepszy produkt nie zadowoli się podróbką, bynajmniej nie obrażając posiadaczy AK 550. Najłatwiej to utrwalać prosty stereotyp. AK 550 to "podróbka". Jeździłeś ? Co możesz jeszcze napisać o AK po przeczytaniu recenzji i obejrzeniu fotek w internecie ? W szeroko pojętej motoryzacji możemy znaleść bardzo dużo podobieństw pojazdów. Po co wymyślać po raz drugi koło ? Jak AK550 okaże się "kichą" to rynek go "zweryfikuje". Dajmy mu szansę. Mam wrażenie, że w podobny sposób "pogrzebaliśmy" na forum całkie udane modele BMW serii GT650/Sport. Czy Tmax, czyli "oryginał" się faktycznie tak dobrze sprzedaje jak się spodziewano ? NIe ukrywam, że w moim przyszłym "koszyku" zakupowym kręci się teżX-ADV. Nawet jak bym musiał przerabiać (obniżać) kanapę i zakładać buty na "słoninie". Na razie będę się jednak cieszył jazdą AK550. Szkoda, że w Polsce sprzedało się tylko kilkanaście sztuk. No cóż, jak to powiedział klasyk "taki mamy klimat", na fabrycznie nowe pojazdy. Odnośnik do komentarza
EndriuBis Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 23 godziny temu, Piootr napisał: We Włoszech w 2017 sprzedano niemal 1000 sztuk Kymco AK550. Nie wiem, czy to mało czy dużo. Cieszył bym się żeby w Polsce choć 10% tego wolumenu się sprzedało. Nie niemal 1000 tylko 895 szt. nie mówię że to mało, ale do T-MAXa do którego porównujemy jednak przepaść. Faktem jest że AK był oferowany dopiero pod koniec roku, ale z kolei tak duża sprzedaż wynikała chyba z realizacji wcześniejszych zamówień - część klientów po wpłacała zaliczki i czekała. Zestawienie za styczeń pokazuje że dalej T-Max sprzedaje się 3 razy lepiej. Ale masz racje - czas pokaże, a rynek zweryfikuje. Faktycznie chyba znaczenie ma polityka cenowa Kymco na rynku Włoskim - o czym pisał dr.big. 23 godziny temu, Piootr napisał: ........ Cieszył bym się żeby w Polsce choć 10% tego wolumenu się sprzedało. 23 godziny temu, Piootr napisał: Najłatwiej to utrwalać prosty stereotyp. AK 550 to "podróbka". Jeździłeś ? Co możesz jeszcze napisać o AK po przeczytaniu recenzji i obejrzeniu fotek w internecie ? W PL nie zbyt wielu ludzi dysponuje wolnymi 35 000,00 zł z przeznaczeniem na hobby - bo głównie tak u nas traktuje się jazdę na motocyklu i skuterze. Jak np. jak będę miał taką kwotę to raczej kupie używanego "Króla" lub BMW. Ale podyskutować wolno , a jak się trafi okazja pojeździć na AK to chętnie skorzystam, a wtedy może zmienię zdanie. Odnośnik do komentarza
Klubowicze Piootr Opublikowano 18 Lutego 2018 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Ale podyskutować wolno , a jak się trafi okazja pojeździć na AK to chętnie skorzystam, a wtedy może zmienię zdanie. Poużywaj Akacza, a potem spotkamy się i wymienimy konstruktywne opinie. Najgorzej to oceniać coś o czym się nie ma pojęcia. Rozmawiać trzeba. To nie jest "pstryczek" w twoją stronę. Uogólniam Jak np. jak będę miał taką kwotę to raczej kupie używanego "Króla" lub BMW. Życzę Ci z całego serca spełnienia moto-skuterowych marzeń.. Ja miałem środki po uzyskaniu odszkodowania po SW-T600 i dołożeniu "co nieco". Wydałem je "lekką ręką", bo lubię spróbować coś nowego. Czasami wbrew powszechnym opiniom. Tu łamałem stereotyp. Kymco. Co to jest AK 550 ? Chciałem zobaczyć i jak na razie jestem bardzo zadowolony. So far, so good. Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Dnia 17.02.2018 o 22:46, Piootr napisał: Mam wrażenie, że w podobny sposób "pogrzebaliśmy" na forum całkie udane modele BMW serii GT650/Sport. Myślisz, że jesteśmy aż tak opiniotwórczy? Aż tak to chyba nie W IT C650GT jest na 61 pozycji (13 szt sprzedanych w styczniu) co na tamtejsze "standardy" jest wartością śladową... ale tak słaby wynik z pewnością nie bierze się z powietrza. No chyba, że Włosi nagminnie czytają nasze forum Dnia 17.02.2018 o 22:46, Piootr napisał: Czy Tmax, czyli "oryginał" się faktycznie tak dobrze sprzedaje jak się spodziewano ? Gdzie? W PL to parametr zupełnie niemiarodajny i dla producenta nieznaczący ale jeśli pytasz to odpowiadam - w/g info jakie posiadam nowy Tmax w całym 2017 roku znalazł "aż" 18 odbiorców. Co ciekawe, w większości jako najdroższa wersja DX. W IT, jak już wiemy spadł na 10 pozycję (styczeń- 172 szt.) i nie pamiętam kiedy w historii miał tam aż tak słabe notowania. Żeby zobrazować sytuację... w analogicznym styczniu 2012 roku Tmax znalazł tam..... 830 klientów!! Czy Yamaha wprowadzając nowego Tmaxa MY2017 spodziewała się tego? Nie sądzę... Ps. Cofnijmy się o dekadę. W 2008 tak wyglądało włoskie podium na zamknięcie roku 1 HONDA ITALIA SH 150: 18.356 szt.2 YAMAHA TMAX 500: 16.963 szt.3 HONDA ITALIA SH 300: 16.961 szt. Odnośnik do komentarza
dr.big Opublikowano 20 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 Ile jest tych modeli Tmaxa 2017? Tylko 3 ??? To minimum o 3 za mało ... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się