Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Ranking sprzedaży maxi skuterów - Italia 2010.......... 2022


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo dziękuję.

Rynek został uwolniony -nie dziwi mnie wcale wysoki wynik sprzedaży marek budżetowych w pojemnościach do 125cm3.

Odnośnik do komentarza

Tricity 155 - 73 sztuki : Tricity 125 - 8 sztuk

A ja na Moto Expo w Warszawie usłyszałem od kobiety z Yamahy, że Tricity 155 na pewno nie będzie dostępna w Polsce, bo nie kupi jej największa grupa docelowa, czyli posiadacze kat. B

Ale to nic, mam nadzieję że za max. 2 - 3 lata  Yamaha wypuści trójkołowca o pojemności circa 300 ccm. Tylko że pewnie też nie kupię go w Polsce :(

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
No a co u Włochów? Wygląda, że dość stabilnie i raczej nie widać powodów do zmartwień. Niezmienne triumfy odnosi Honda SH we wszystkich klasach pojemności.
Tmax do marca miał mega spadki i powędrował na 20 pozycję ale aktualnie po zamknięciu lipca odrobił straty i jest znów w czołówce, jako pierwszy on top jako dwucylindrówka maxi. !OK
10 pozycja Hondy X-ADV... no tego się można było spodziewać w Italii... blisko 2.5 tysia sprzedanych egzemplarzy na zamknięcie lipca... No no ... :whistling:
Kymco AK550, pomimo wejścia do sprzedaży w IT dopiero w maju br. już ma wynik 595 szt ! Tu też w/g nie powinno być zaskoczenia.
Podobnie jest z X-max'em 300, który też miał opóźnienie w sprzedaży a mimo to już teraz zajmuje 5 miejsce ! Obstawiam, że w następnych miesiącach będzie odnosił kolejne sukcesy. !OK
 
Względem roku ubiegłego tak wyglądają statystyki sprzedaży maxi skuterów z podziałem na pojemności:
  • 300 - 500 ccm: 30.878 szt. (+17,2%)
  • 125 ccm: 28.857 szt. (-1,9%)
  • 150-250 ccm: 18.247 szt. (-14,9%)
  • Oltre 500 ccm: 8.9332 szt (+27,7%)

Top 100 sprzedaży maxi skuterów w okresie styczeń - lipiec 2017 we Włoszech:

Poz. Marka Model Segment Całość 01 - 07. 2017
1 HONDA ITALIA SH 150 Scooter 7.794
2 HONDA ITALIA SH 300 Scooter 7.292
3 HONDA ITALIA SH 125 Scooter 6.667
4 PIAGGIO BEVERLY 300 ABS Scooter 5.567
5 YAMAHA XMAX 300 Scooter 3.810
6 YAMAHA TMAX 500 Scooter 3.432
7 PIAGGIO BEVERLY 350 Scooter 3.068
8 KYMCO AGILITY 125 R16 Scooter 2.927
9 PIAGGIO LIBERTY 125 ABS Scooter 2.770
10 HONDA X-ADV 750 Scooter 2.493
11 KYMCO PEOPLE ONE 125I Scooter 2.193
12 PIAGGIO VESPA GTS 300 Scooter 2.179
13 PIAGGIO MEDLEY 125 Scooter 2.044
14 KYMCO X-TOWN 300I Scooter 1.917
15 PIAGGIO VESPA PRIMAVERA 125 Scooter 1.917
16 KYMCO AGILITY 150 R16 Scooter 1.417
17 PIAGGIO MEDLEY 150 Scooter 1.413
18 YAMAHA XENTER 150 Scooter 1.392
19 KYMCO DOWNTOWN 350I ABS Scooter 1.272
20 HONDA INTEGRA Scooter 1.207
21 PIAGGIO LIBERTY 150 ABS Scooter 1.106
22 HONDA SH MODE 125 Scooter 1.092
23 YAMAHA XENTER 125 Scooter 953
24 KYMCO PEOPLE GTI 300 Scooter 904
25 YAMAHA XMAX 400 Scooter 901
26 PEUGEOT TWEET 125 Scooter 900
27 HONDA ITALIA VISION 110 Scooter 817
28 KYMCO XCITING 400I Scooter 816
29 BMW C 650 SPORT Scooter 761
30 SYM SYMPHONY 200 ST Scooter 652
31 YAMAHA TRICITY 155 Scooter 616
32 SYM SYMPHONY 125 ST Scooter 611
33 PIAGGIO VESPA PRIMAVERA 150 Scooter 603
34 KYMCO AK 550 Scooter 595
35 SYM SYMPHONY 125 S Scooter 576
36 YAMAHA NMAX 125 Scooter 550
37 HONDA ITALIA PCX 125 Scooter 544
38 KAWASAKI J300 Scooter 464
39 PEUGEOT TWEET 150 Scooter 456
40 PIAGGIO VESPA SPRINT 125 Scooter 443
41 KYMCO AGILITY 200I R16 Scooter 426
42 PIAGGIO VESPA GTS 300 SUPER Scooter 348
43 YAMAHA NMAX 155 Scooter 340
44 YAMAHA XMAX 250 Scooter 330
45 YAMAHA TRICITY 125 Scooter 326
46 YAMAHA XMAX 125 Scooter 315
47 SYM CITYCOM S.300I Scooter 304
48 BMW C 650 GT Scooter 261
49 HONDA FORZA 125 ABS Scooter 256
50 PIAGGIO MP3 300 LT ABS Scooter 217
51 SUZUKI UH 200 BURGMAN Scooter 188
52 YAMAHA D'ELIGHT Scooter 184
53 KYMCO PEOPLE GTI 200 Scooter 182
54 PIAGGIO MP3 300 LT YOURBAN Scooter 179
55 SUZUKI AN 650 BURGMAN Scooter 170
56 PIAGGIO VESPA GTS 125 Scooter 168
57 KYMCO DOWNTOWN 300 Scooter 167
58 KYMCO X-TOWN 125 Scooter 166
59 SYM JOYRIDE 200 S Scooter 163
60 KYMCO G-DINK 300I Scooter 159
61 KYMCO K-XCT 300I Scooter 154
62 APRILIA SCARABEO 100 4T Scooter 145
63 HONDA FORZA 300 Scooter 137
64 SYM CRUISYM 300 Scooter 134
65 KEEWAY LOGIK 125 Scooter 129
66 SYM JET 14 125 CBS Scooter 124
67 KYMCO LIKE 125 Scooter 122
68 YAMAHA X-CITY 250 Scooter 110
69 SYM FIDDLE III 125 Scooter 108
70 KEEWAY CITY BLADE 125 Scooter 107
71 LML NV 125 Scooter 105
72 SYM JOYMAX 300 MY12 Scooter 104
73 PIAGGIO VESPA SPRINT 150 Scooter 102
74 PIAGGIO VESPA PX 125 Scooter 100
75 BMW C EVOLUTION Scooter 99
76 PIAGGIO BEVERLY 300 Scooter 97
77 HONDA ITALIA PCX 150 Scooter 91
78 SUZUKI ADDRESS 110 Scooter 90
79 PIAGGIO VESPA PX 150 Scooter 89
80 PIAGGIO MP3 300 YOURBAN Scooter 88
81 PIAGGIO MP3 500 LT ABS Scooter 85
82 SYM CROX 125 Scooter 84
83 KYMCO G-DINK 125I Scooter 82
84 KYMCO LIKE 200I Scooter 76
85 ASKOLL ES2 Scooter 75
86 PEUGEOT METROPOLIS Scooter 74
87 SYM HD2 200 Scooter 70
88 SUZUKI UH 200 BURGMAN ABS Scooter 68
89 LML STAR 200 Scooter 62
90 APRILIA SCARABEO 125 Scooter 58
91 SYM SYMPHONY 125 Scooter 58
92 QUADRO QUADRO4 Scooter 57
93 SUZUKI AN 400 BURGMAN Scooter 57
94 LML STAR DELUXE 150 Scooter 54
95 SYM FIDDLE III 200I Scooter 53
96 KYMCO DOWNTOWN 125 Scooter 52
97 LONGJIA TREVIS 125 Scooter 51
98 KAWASAKI J 125 Scooter 49
99 QUADRO QUADRO3 Scooter 49
100 HONDA SW-T 400 Scooter 48
Odnośnik do komentarza

Ha, daleko nam do włoskiego rynku pod względem ilości sprzedanych jednośladów... Przepaść :o

A do tego Honda SW-T 400 na 100 miejscu? To je można jeszcze kupić? :o

Odnośnik do komentarza

Ale Suzuki jest w tyle. Pierwsze Suzuki to UH 200 na 51 pozycji, a ciut niżej B650. Swoją drogą nie dziwię się, ile razy można odgrzewać kotleta? T-Max, Integra, AK czy X-ADV to techniczne i optyczne best of the best. A Suzuki to w sumie liftingi starych konstrukcji...

Odnośnik do komentarza

No przyznam że X-ADV mnie mocno zaskoczyła. Ale co jeszcze ciekawsze to to że 2,5 tys ludzi miało na nią kasę.

Czyli my to nie tylko przepaść jeśli chodzi sztuki, ale również stosunek cena moto/zarobki :(.

Odnośnik do komentarza

Rodzina SH to też taki "kotlet" ( tak jak wyroby konkurencji wzorowane na SH) ale jak widać w Italii po primo praktyczność a secundo niezawodność dopiero na kolejnym miejscu odrobina szalenstwa i dlatego od lat czołówka sprzedaży wygldwygląda u nich podobnie.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Dane sprzedaży z IT za okres styczeń - wrzesień 2017. 

Komentarz: Dość niespodziewanie, po wprowadzeniu nowego modelu T-max widnieje na 6stej pozycji za X-max'em 300, co osobiście wcale mnie nie dziwi i o czym pisałem po jazdach nową 300'ką Blue Core od Yamahy. Honda X-ADV bardzo dobra pozycja jak na nowość oraz ten pułap cenowy... i jak widać trafiająca w gusta Włochów. Kymco AK550 próbuje się przebijać ale nie tak mocno jak można się było spodziewać... Natomiast pierwsze 3 pozycje nie wymagają komentarza - sytuacja utrzymująca się od lat. Pozycja 4, czyli Piaggio Beverly to efekt dofinansowania państwa i bardzo korzystnej oferty finansowania w IT.

1 HONDA ITALIA | SH 150 | Scooter | 9.502 
2 HONDA ITALIA | SH 300 | Scooter | 8.617 
3 HONDA ITALIA | SH 125 | Scooter | 8.180 
4 PIAGGIO | BEVERLY 300 ABS | Scooter | 6.486 
5 YAMAHA | XMAX 300 | Scooter | 4.671 
6 YAMAHA | TMAX 500 | Scooter | 3.827 
7 PIAGGIO | BEVERLY 350 | Scooter | 3.622 
8 KYMCO | AGILITY 125 R16 | Scooter | 3.590 
9 PIAGGIO | LIBERTY 125 ABS | Scooter | 3.517 
10 HONDA | X-ADV 750 | Scooter | 2.949 
11 KYMCO | PEOPLE ONE 125I | Scooter | 2.712 
12 PIAGGIO | VESPA GTS 300 | Scooter | 2.535 
13 PIAGGIO | MEDLEY 125 | Scooter | 2.406 
14 KYMCO | X-TOWN 300I | Scooter | 2.313 
15 PIAGGIO | VESPA PRIMAVERA 125 | Scooter | 2.211 
16 KYMCO | AGILITY 150 R16 | Scooter | 1.786 
17 PIAGGIO | MEDLEY 150 | Scooter | 1.654 
18 YAMAHA | XENTER 150 | Scooter | 1.608 
19 KYMCO | DOWNTOWN 350I ABS | Scooter | 1.564 
20 HONDA | SH MODE 125 | Scooter | 1.415 
21 HONDA | INTEGRA | Scooter | 1.408 
22 PIAGGIO | LIBERTY 150 ABS | Scooter | 1.391 
23 YAMAHA | XMAX 400 | Scooter | 1.269 
24 PEUGEOT | TWEET 125 | Scooter | 1.153 
25 KYMCO | PEOPLE GTI 300 | Scooter | 1.134 
26 YAMAHA | XENTER 125 | Scooter | 1.125 
27 HONDA ITALIA | VISION 110 | Scooter | 1.013 
28 KYMCO | XCITING 400I | Scooter | 948 
29 SYM | SYMPHONY 200 ST | Scooter | 846 
30 BMW | C 650 SPORT | Scooter | 833 
31 KYMCO | AK 550 | Scooter | 802 
32 SYM | SYMPHONY 125 ST | Scooter | 765 
33 YAMAHA | NMAX 125 | Scooter | 728 
34 YAMAHA | TRICITY 155 | Scooter | 725 
35 SYM | SYMPHONY 125 S | Scooter | 722 
36 PIAGGIO | VESPA PRIMAVERA 150 | Scooter | 693 
37 HONDA ITALIA | PCX 125 | Scooter | 680 
38 PEUGEOT | TWEET 150 | Scooter | 599 
39 KAWASAKI | J300 | Scooter | 519 
40 PIAGGIO | VESPA SPRINT 125 | Scooter | 511 
41 KYMCO | AGILITY 200I R16 | Scooter | 441 
42 YAMAHA | NMAX 155 | Scooter | 436 
43 YAMAHA | TRICITY 125 | Scooter | 407 
44 YAMAHA | XMAX 125 | Scooter | 382 
45 SYM | CITYCOM S.300I | Scooter | 378 
46 PIAGGIO | VESPA GTS 300 SUPER | Scooter | 371 
47 YAMAHA | XMAX 250 | Scooter | 345 
48 BMW | C 650 GT | Scooter | 295 
49 HONDA | FORZA 125 ABS | Scooter | 293 
50 SUZUKI | AN 400 BURGMAN | Scooter | 288 
51 PIAGGIO | MP3 300 LT YOURBAN | Scooter | 284 
52 SUZUKI | AN 650 BURGMAN | Scooter | 277 
53 PIAGGIO | MP3 300 LT ABS | Scooter | 256 
54 YAMAHA | D'ELIGHT | Scooter | 246 
55 SUZUKI | UH 200 BURGMAN | Scooter | 231 
56 KYMCO | LIKE 125 | Scooter | 214 
57 SYM | JOYRIDE 200 S | Scooter | 210 
58 PIAGGIO | VESPA GTS 125 | Scooter | 205 
59 SYM | CRUISYM 300 | Scooter | 194 
60 KYMCO | X-TOWN 125 | Scooter | 189 
61 KYMCO | PEOPLE GTI 200 | Scooter | 184 
62 SYM | JET 14 125 CBS | Scooter | 182 
63 KYMCO | DOWNTOWN 300 | Scooter | 178 
64 KYMCO | G-DINK 300I | Scooter | 174 
65 KEEWAY | LOGIK 125 | Scooter | 171 
66 KYMCO | K-XCT 300I | Scooter | 164 
67 APRILIA | SCARABEO 100 4T | Scooter | 150 
68 HONDA | FORZA 300 | Scooter | 137 
69 KEEWAY | CITY BLADE 125 | Scooter | 129 
70 LML | NV 125 | Scooter | 125 
71 ASKOLL | ES2 | Scooter | 122 
72 SYM | FIDDLE III 125 | Scooter | 122 
73 PIAGGIO | VESPA SPRINT 150 | Scooter | 120 
74 YAMAHA | X-CITY 250 | Scooter | 115 
75 SYM | CROX 125 | Scooter | 113 
76 SYM | JOYMAX 300 MY12 | Scooter | 112 
77 PIAGGIO | VESPA PX 125 | Scooter | 110 
78 BMW | C EVOLUTION | Scooter | 104 
79 PIAGGIO | MP3 500 LT ABS | Scooter | 101 
80 PIAGGIO | BEVERLY 300 | Scooter | 98 
81 HONDA ITALIA | PCX 150 | Scooter | 97 
82 SUZUKI | ADDRESS 110 | Scooter | 93 
83 PIAGGIO | VESPA PX 150 | Scooter | 90 
84 PEUGEOT | METROPOLIS | Scooter | 89 
85 PIAGGIO | MP3 300 YOURBAN | Scooter | 89 
86 KYMCO | G-DINK 125I | Scooter | 84 
87 KYMCO | LIKE 200I | Scooter | 80 
88 SYM | FIDDLE III 200I | Scooter | 76 
89 SUZUKI | UH 200 BURGMAN ABS | Scooter | 75 
90 QUADRO | QUADRO4 | Scooter | 71 
91 SYM | HD2 200 | Scooter | 70 
92 APRILIA | SCARABEO 125 | Scooter | 69 
93 LML | STAR 200 | Scooter | 67 
94 PIAGGIO | VESPA SEIGIORNI 300 | Scooter | 65 
95 KYMCO | PEOPLE GTI 125 | Scooter | 63 
96 KYMCO | DOWNTOWN 125 | Scooter | 62 
97 LML | STAR DELUXE 150 | Scooter | 60 
98 SYM | SYMPHONY 125 | Scooter | 60 
99 QUADRO | QUADRO3 | Scooter | 57 
100 SYM | MAXSYM 400 | Scooter | 57

Odnośnik do komentarza

Wydaje mi się, że Italia i Polska to są dwa diametralnie rożne rynki, patrzące oczami klientów pod zupełnie innym kątem i kryteriami zakupu skutera. Dla mnie skuter jest nadal środkiem lokomocji stricte hobbystycznym, jest dla mnie czymś co w Italii nie ma żadnego odniesienia do kryterium mojego wyboru modelu, mniej marki,  dlatego wybory te są zupełnie inne. Kupiłem skuter by jeździć na weekendowe wypady poza miasto, na co dzień  rzadko go używam, odwrotnie do Włocha, czy Francuza. Ja chcę mieć wygodny z większym silnikiem i pakowny skuter, a Ci drudzy już nie koniecznie, wola mniejszy sprytniejszy, na większych kołach. Warto ten Włoski ranking znać, ale by się nim sugerować przy zakupie to już nie koniecznie, ale tak tylko mi się wydaje ;).

Odnośnik do komentarza

W skrócie zależy czego oczekujesz od pojazdu. Jak historia tego typu pojazdów jest długa, tak od początku w słonecznej Italii skutery służyły głównie do przemieszczania się, a nie do turystyki lub przedłużania...powiedzmy ego. Wygląda na to, że tak jest w dalszym ciągu i pewnie tak już zostanie.

Odnośnik do komentarza
11 minut temu, Geni napisał:

W skrócie zależy czego oczekujesz od pojazdu. Jak historia tego typu pojazdów jest długa, tak od początku w słonecznej Italii skutery służyły głównie do przemieszczania się, a nie do turystyki lub przedłużania...powiedzmy ego. Wygląda na to, że tak jest w dalszym ciągu i pewnie tak już zostanie.

Potwierdziłeś to co wyżej napisałem, że wybory zakupu skutera, marki i typu są zupełnie różne od naszych. Dlatego taka kolejność w rankingu. U nas do przemieszczania się służą skutery 50 cm kupowane w Biedronce, bo te 125 cm nie do końca są wołami roboczymi na co dzień.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

W IT są także różne preferencje. Jedni kupują skutery użytkowe a inni weekendowe lub używane głównie weekendowo. Patrz Tmax czy X-ADV.

Są też tacy co mają w garażach oba typy. Jedne "do pracy" inne "od święta".

Poza tym lista mówi o jeszcze jednej ważnej kwestii... o tym jak Włosi postrzegają poszczególne modele w kwestii bezawaryjności. Wg. mojej wiedzy ich wybory nie są absolutnie dziełem przypadku.

Godzinę temu, Geni napisał:

w słonecznej Italii skutery służyły głównie do przemieszczania się, a nie do turystyki lub przedłużania...powiedzmy ego.

Z tym przedłużaniem ego i chęci posiadania wszystkiego co "Huge!" to jedynie Amerykanie mogą nam podskoczyć :turned:

Ps. Różnice między typowym Giuseppe a Kowalskim są i pewnie jeszcze długo będą. Np. włoskie "salony" sprzedaży motocykli w porównaniu z naszymi wyglądają często jak kurniki. Mowa oczywiście o autoryzowanych salonach. Tam takie funkcjonują doskonale a u nas nie maja już racji bytu.

Nie raz rozmawiałem o tym z włoskimi właścicielami takich ASO, które w zdecydowanej większości są przekazywane z Ojca na Syna i uważane jako dobro rodzinne. Na pytanie o standard czy powierzchnię wystawową i jak to się ma do sprzedaży często padały stwierdzenia typu: myślący klient analizuje, że duży salon ma większe koszty co musi się przekładać na cenę finalną produktu lub usługi. Za to mały salonik na uboczu miasteczka może zaoferować więcej za mniej.

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, MariuszBurgi napisał:

Poza tym lista mówi o jeszcze jednej ważnej kwestii... o tym jak Włosi postrzegają poszczególne modele w kwestii bezawaryjności. Wg. mojej wiedzy ich wybory nie są absolutnie dziełem przypadku.

Nie raz rozmawiałem o tym z włoskimi właścicielami takich ASO, które w zdecydowanej większości są przekazywane z Ojca na Syna i uważane jako dobro rodzinne. Na pytanie o standard czy powierzchnię wystawową i jak to się ma do sprzedaży często padały stwierdzenia typu: myślący klient analizuje, że duży salon ma większe koszty co musi się przekładać na cenę finalną produktu lub usługi. Za to mały salonik na uboczu miasteczka może zaoferować więcej za mniej.

A propos awaryjności...Pozycje w rankingu: 1-3, 5-6, 8 i 10, a szczególnie pierwsze trzy lokaty są synonimem bezawaryjności. Z kolei skutery z pozycji: 4, 7 i 9 odzyskują miano bezawaryjnych po spadku ich jakości pod koniec I dekady tego wieku, a jak się nawet zepsują to chyba nie ma problemów z ich naprawą ?

Wielkość salonu a ceny pojazdów... Dwa tygodnie temu przymierzałem się do skutera z pozycji 4 rankingu w baaardzo dużym salonie multibrandowym, który prowadzi też marki (bleeeee) ,,premium" . Efekt był taki, że cena pojazdu: ,,jedyny taki, jak dla Pana" była tylko o 5% wyższa niż oficjalna podawana na stronie importera (to była promocja ;)).

Niby nic, ale w IT za tyle samo dostaje się gratis kask do nowego pojazdu. Rozumiem, że mamy inne realia rynkowe, skalę zakupów hurtowych i sprzedaży detalicznej, ale uczciwość w handlu (szczególnie takim towarem) procentuje w przyszłości ?

Z kolei małe ,,kurniki" sprzedają w mojej okolicy wyroby z Państwa Środkami pod różnymi swojsko brzmiącymi nazwami albo pojazdy z Formozy.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Przedostatnie podsumowanie roku 2017 z danymi sprzedaży maxi skuterów w IT za okres styczeń - listopad.

Komentarz prasowy: 

Nawet po listopadzie, modele SH Hondy pozostają niekwestionowanymi władcami rankingu najlepiej sprzedających się skuterów we Włoszech w 2017 roku, z trzema "przedstawicielami", którzy nadal zajmują trzy pierwsze miejsca: 150 cm3, które w październiku przebił się przez 10 000 rejestracji, tuż przed wersją 300 i małym 125, który ponownie zamyka wirtualne podium. Wszystko wskazuje na to, że cała rodzina "SH" zamknie tegoroczną sprzedaż liczbą 30 000 sztuk.

Nowa Yamaha XMAX 300 pozostaje na doskonałym mocnym 5 miejscu ze sprzedażą przeszło 5 tyś sztuk. Yamaha TMAX nadal prowadzi w klasie "maxi-skuter powyżej 10 tyś €" natomiast ambitna Honda X-ADV utrzymuje mocną pozycję zamykając pierwszą dziesiątkę TOP listy sprzedaży.

TOP 100 sprzedaży styczeń - listopad 2017
1 HONDA ITALIA | SH 150 | 10.430 
2 HONDA ITALIA | SH 300 | 9.333 
3 HONDA ITALIA | SH 125 | 8.979 
4 PIAGGIO | BEVERLY 300 ABS | 6.938 
5 YAMAHA | XMAX 300 | 5.031 
6 YAMAHA | TMAX 500 | 4.011 
7 KYMCO | AGILITY 125 R16 | 3.972 
8 PIAGGIO | LIBERTY 125 ABS | 3.912 
9 PIAGGIO | BEVERLY 350 | 3.887 
10 HONDA | X-ADV 750 | 3.148 
11 KYMCO | PEOPLE ONE 125I | 2.952 
12 PIAGGIO | VESPA GTS 300 | 2.642 
13 PIAGGIO | MEDLEY 125 | 2.548 
14 KYMCO | X-TOWN 300I | 2.456 
15 PIAGGIO | VESPA PRIMAVERA 125 | 2.272 
16 KYMCO | AGILITY 150 R16 | 2.026 
17 PIAGGIO | MEDLEY 150 | 1.754 
18 KYMCO | DOWNTOWN 350I ABS | 1.698 
19 YAMAHA | XENTER 150 | 1.688 
20 HONDA | SH MODE 125 | 1.584 
21 PIAGGIO | LIBERTY 150 ABS | 1.538 
22 HONDA | INTEGRA | 1.506 
23 YAMAHA | XMAX 400 | 1.471 
24 PEUGEOT | TWEET 125 | 1.298 
25 KYMCO | PEOPLE GTI 300 | 1.243 
26 YAMAHA | XENTER 125 | 1.173 
27 HONDA ITALIA | VISION 110 | 1.137 
28 KYMCO | XCITING 400I | 1.008 
29 SYM | SYMPHONY 200 ST | 960 
30 BMW | C 650 SPORT | 869 
31 KYMCO | AK 550 | 865 
32 SYM | SYMPHONY 125 ST | 822 
33 SYM | SYMPHONY 125 S | 803 
34 YAMAHA | TRICITY 155 | 794 
35 YAMAHA | NMAX 125 | 793 
36 HONDA ITALIA | PCX 125 | 731 
37 PIAGGIO | VESPA PRIMAVERA 150 | 725 
38 PEUGEOT | TWEET 150 | 674 
39 PIAGGIO | VESPA SPRINT 125 | 534 
40 KAWASAKI | J300 | 533 
41 YAMAHA | NMAX 155 | 488 
42 SUZUKI | AN400A BURGMAN | 461 
43 KYMCO | AGILITY 200I R16 | 443 
44 YAMAHA | TRICITY 125 | 443 
45 SYM | CITYCOM S.300I | 408 
46 YAMAHA | XMAX 125 | 402 
47 PIAGGIO | VESPA GTS 300 SUPER | 374 
48 YAMAHA | XMAX 250 | 348 
49 PIAGGIO | MP3 300 LT YOURBAN | 346 
50 BMW | C 650 GT | 319 
51 SUZUKI | UH200A BURGMAN | 318 
52 HONDA | FORZA 125 ABS | 313 
53 SUZUKI | AN650A BURGMAN | 310 
54 PIAGGIO | MP3 300 LT ABS | 281 
55 YAMAHA | D'ELIGHT | 267 
56 KYMCO | LIKE 125 | 253 
57 SYM | JOYRIDE 200 S | 241 
58 KYMCO | G-DINK 300I | 228 
59 SYM | CRUISYM 300 | 214 
60 PIAGGIO | VESPA GTS 125 | 212 
61 SYM | JET 14 125 CBS | 199 
62 KYMCO | X-TOWN 125 | 198 
63 KYMCO | PEOPLE GTI 200 | 186 
64 KEEWAY | LOGIK 125 | 182 
65 KYMCO | DOWNTOWN 300 | 178 
66 KYMCO | K-XCT 300I | 169 
67 ASKOLL | ES2 | 154 
68 APRILIA | SCARABEO 100 4T | 150 
69 HONDA | FORZA 300 | 137 
70 KEEWAY | CITY BLADE 125 | 133 
71 SYM | FIDDLE III 125 | 133 
72 PIAGGIO | VESPA SEIGIORNI 300 | 130 
73 LML | NV 125 | 128 
74 PIAGGIO | VESPA SPRINT 150 | 127 
75 SYM | CROX 125 | 127 
76 SYM | JOYMAX 300 MY12 | 119 
77 YAMAHA | X-CITY 250 | 118 
78 PIAGGIO | VESPA PX 125 | 114 
79 BMW | C EVOLUTION | 107 
80 PIAGGIO | MP3 500 LT ABS | 104 
81 HONDA ITALIA | PCX 150 | 101 
82 PIAGGIO | BEVERLY 300 | 98 
83 SUZUKI | ADDRESS 110 | 96 
84 PEUGEOT | METROPOLIS | 95 
85 PIAGGIO | VESPA PX 150 | 90 
86 PIAGGIO | MP3 300 YOURBAN | 89 
87 KYMCO | G-DINK 125I | 84 
88 SYM | FIDDLE III 200I | 84 
89 KYMCO | LIKE 200I | 81 
90 QUADRO | QUADRO4 | 78 
91 LML | STAR DELUXE 150 | 73 
92 APRILIA | SCARABEO 125 | 71 
93 KYMCO | PEOPLE GTI 125 | 70 
94 SYM | HD2 200 | 70 
95 LML | STAR 200 | 68 
96 KYMCO | DOWNTOWN 125 | 67 
97 QUADRO | QUADRO3 | 62 
98 SYM | MAXSYM 400 | 62 
99 SYM | MIO 115 CBS | 62 
100 SYM | SYMPHONY 125 | 60 

Odnośnik do komentarza

X-ADV mnie miło zaskakuje wysoką pozycją z 3148 sztuk :) . Pierwsze miejsce w poj. powyżej 600 ccm. Brawo Honda.

PS. A dyletancką nacją, jeśli chodzi o jednoślady, to Włosi na pewno nie są.

Odnośnik do komentarza

No całkiem ładnie sobie 300-tka Yamahy radzi. U nas też jest lekko analogowe społeczeństwo. Niby z salonów schodzą, a jestem narazie chyba jedynym zarejestrowanym na forum użytkownikiem?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
53 minuty temu, dr.big napisał:

PS. A dyletancką nacją, jeśli chodzi o jednoślady, to Włosi na pewno nie są.

Po I'wsze: bezawaryjność/ trwałośc

Po II'gie: praktyczność i wygoda

Po III'cie: stosunek cena/ jakość

Osobiście uważam, że w kwestii jednośladów są najbardziej rozwinięci ale też i wymagający z całej UE. Yamaha, Honda, BMW czy Kymco tworząc niektóre jednoślady określa najpierw potrzeby włoskie a dopiero potem siada do szkiców i technikali. Tak jest np. z T-maxem. Aktualny zanim się pojawił do właścicieli modeli SJ06/09 rozsyłane były ankiety czego oczekują, co by zmienili i na czym im zależy w nowym modelu. To właśnie rynek włoski określa pewne trendy i to jak finalnie wyglądają niektóre nowe modele z TOP 10 listy sprzedaży.

 

Przy okazji tematu zamieszczę TOP listę sprzedaży motocykli żeby zobrazować stosunek sprzedaży scooter vs moto. 

Okres ten sam, czyli styczeń - listopad 2017

1 BMW | R 1200 GS | Enduro | 3.708 
2 HONDA | AFRICA TWIN | Enduro | 3.157 
3 HONDA | NC 750 X | Enduro | 2.412 
4 YAMAHA | TRACER 900 | Turismo | 2.281 
5 DUCATI | SCRAMBLER 800 | Naked | 2.176 
6 BMW | R 1200 GS ADVENTURE | Enduro | 1.998 
7 YAMAHA | MT-07 | Naked | 1.618 
8 YAMAHA | MT-09 | Naked | 1.578 
9 YAMAHA | TRACER 700 | Turismo | 1.300 
10 KAWASAKI | Z 650 | Naked | 1.241 
11 KAWASAKI | Z 900 | Naked | 1.241 
12 DUCATI | MULTISTRADA 950 | Turismo | 1.200 
13 SUZUKI | DL650A V-STROM | Enduro | 1.109 
14 KTM | 125 DUKE | Naked | 1.031 
15 DUCATI | MULTISTRADA 1200 | Turismo | 1.018 
16 MOTO GUZZI | V7 STONE | Naked | 984 
17 KAWASAKI | VERSYS 650 | Enduro | 982 
18 BENELLI | TRK 502 | Enduro | 910 
19 HARLEY-DAVIDSON | XL883N IRON 883 | Custom | 861 
20 YAMAHA | XSR 700 | Naked | 733 
21 HARLEY-DAVIDSON | XL1200X FORTY-EIGHT | Custom | 731 
22 BMW | S 1000 XR | Enduro | 702 
23 BMW | R NINE T SCRAMBLER | Naked | 699 
24 BMW | F 800 GS | Enduro | 671 
25 KTM | 1290 SUPER ADVENTURE S | Enduro | 671 
26 HONDA | CB 500 X | Turismo | 652 
27 HONDA | CB 500 F | Naked | 639 
28 YAMAHA | MT-125 | Naked | 625 
29 BMW | F 700 GS | Enduro | 615 
30 DUCATI | HYPERMOTARD 939 / HYPERMOTARD 939 SP / HYPERSTRADA 939 | Supermotard | 609 
31 HONDA | CB 125F | Naked | 551 
32 KTM | 390 DUKE | Naked | 551 
33 BMW | R 1200 RT | Turismo | 549 
34 TRIUMPH | TIGER 800 | Enduro | 540 
35 TRIUMPH | STREET TWIN | Naked | 535 
36 BMW | R 1200 R | Naked | 532 
37 BETA | RR 2T 300 MONOPOSTO | Enduro | 530 
38 SUZUKI | DL1000A V-STROM | Enduro | 518 
39 HONDA | CB 650 F | Naked | 501 
40 DUCATI | MONSTER 797 | Naked | 488 
41 TRIUMPH | BONNEVILLE T100 | Naked | 488 
42 FANTIC MOTOR | 125M | Supermotard | 480 
43 DUCATI | SUPERSPORT / SUPERSPORT S | Sportive | 476 
44 SUZUKI | GSX-S750A | Naked | 476 
45 BMW | R NINE T URBAN | Naked | 462 
46 TRIUMPH | STREET TRIPLE | Naked | 461 
47 ENFIELD | BULLET 500 | Turismo | 451 
48 KAWASAKI | Z1000 SX | Turismo | 443 
49 TRIUMPH | BONNEVILLE T120 | Naked | 427 
50 BENELLI | BN 302 | Naked | 421 
51 TRIUMPH | STREET SCRAMBLER | Naked | 419 
52 YAMAHA | MT-10 | Naked | 414 
53 DUCATI | MONSTER 821 | Naked | 404 
54 HARLEY-DAVIDSON | FLHXS STREET GLIDE SPECIAL | Turismo | 393 
55 KAWASAKI | VERSYS 1000 | Enduro | 385 
56 HONDA | CMX 500 REBEL | Custom | 384 
57 KTM | SUPER DUKE R 1290 | Naked | 383 
58 KTM | 350 EXC-F | Enduro | 382 
59 YAMAHA | XT 1200 Z | Enduro | 378 
60 KSR | BRIXTON BX 125 | Naked | 377 
61 BENELLI | TORNADO NAKED T 125 | Naked | 376 
62 BMW | G 310 R | Naked | 375 
63 MOTO GUZZI | V9 BOBBER | Naked | 365 
64 SWM | SM 125 R | Supermotard | 348 
65 BMW | R 1200 RS | Turismo | 346 
66 DUCATI | SCRAMBLER 400 | Naked | 338 
67 DUCATI | MULTISTRADA 1200 ENDURO | Enduro | 334 
68 DUCATI | MONSTER 1200 | Naked | 329 
69 HARLEY-DAVIDSON | XL 1200CX SPORTSTER 1200 ROADSTER | Naked | 322 
70 MOTO GUZZI | V7 SPECIAL | Naked | 322 
71 BMW | F 800 R | Naked | 320 
72 SUZUKI | SV650A | Naked | 310 
73 HARLEY-DAVIDSON | FXDB103 DYNA STREET BOB | Custom | 291 
74 HONDA | CBR 1000 RR | Sportive | 288 
75 BMW | S 1000 R | Naked | 285 
76 KAWASAKI | VULCAN S | Custom | 285 
77 SUZUKI | GSX-R1000 | Sportive | 276 
78 KAWASAKI | NINJA 650 | Sportive | 275 
79 BMW | R NINE T | Naked | 265 
80 HUSQVARNA | 701 SUPERMOTO | Supermotard | 265 
81 KTM | 250 EXC-F | Enduro | 265 
82 YAMAHA | XSR 900 | Naked | 262 
83 KTM | 300 EXC | Enduro | 261 
84 DUCATI | 1299 PANIGALE / 1299 PANIGALE S | Sportive | 260 
85 HONDA | CROSSRUNNER | Turismo | 257 
86 YAMAHA | YZF-R125 | Sportive | 257 
87 MASH | TWO FIFTY | Naked | 251 
88 KEEWAY | SUPERLIGHT 125 | Custom | 250 
89 KEEWAY | RKV 125 | Naked | 242 
90 BETA | EVO 2T 300 | Trial | 236 
91 BMW | S 1000 RR | Sportive | 236 
92 YAMAHA | YZF-R1 | Sportive | 230 
93 DUCATI | 959 PANIGALE | Sportive | 226 
94 DUCATI | XDIAVEL | Custom | 224 
95 KTM | 1290 SUPER ADVENTURE R | Enduro | 220 
96 BMW | K 1600 GT | Turismo | 217 
97 APRILIA | TUONO V4 1100 RR | Naked | 213 
98 BENELLI | BN 251 | Naked | 210 
99 KEEWAY | TXM 125 | Supermotard | 203 
100 KTM | SUPER DUKE GT 1290 | Turismo | 201 

------------------------------------------

Obserwując sytuację jaka ma miejsce od lat w IT można przyjąć że: ~ na 1 sprzedany moto przypadają 3 egzemplarze maxi skutera... i tak jest w IT od wielu lat.
 

Odnośnik do komentarza

Włosi w trzech i czterech kołach raczej nie gustują. Mam na myśli oczywiście skutery typu MP 3 czy Quadro 

Ciekawe będzie zestawienie na koniec 2018:  AK 550 kontra T-MAX (tak przy okazji - w zestawieniu jest T-MAX 500 - chyba powinno być 530 :)).  AK od zestawienia z września (802 szt.) sprzedało tylko 63 szt. ?  (865 szt.) . Ciekawe :huh:  a T-MAX w tym czasie to prawie 184 szt.  Czyżby euforia minęła ?

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
10 minut temu, EndriuBis napisał:

tak przy okazji - w zestawieniu jest T-MAX 500 - chyba powinno być 530

To już trzeba napisać do Włochów o zmianę "określania". Ja tak jak dostaję listę tak ją tu zamieszczam bez edycji.

10 minut temu, EndriuBis napisał:

 AK od zestawienia z września (802 szt.) sprzedało tylko 63 szt. ?  (865 szt.)

Tak, przez 2 miesiące (październik i listopad) 63 szt.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

No i mamy podsumowanie roku 2017 we Włoszech. Sam grudzień zakończył się spadkami sprzedaży w porównaniu do adekwatnego grudnia 2016 (~ -45%) ale rok finalnie należy uznać za udany.  Pojazdy powyżej 50 cm 3 , całkowite rejestracje to 204.406 szt, co odpowiada wzrostowi o 5,4% w porównaniu do roku 2016. Niekwestionowanym zwyciężcą rankingu jest jak zwykle Honda z modelem SH.

Trochę historii w liczbach: W roku 2014 sprzedano łącznie SH'aczy (125, 150, 300 ccm) 20.587 szt. Rok później 22.119 szt., a w kolejnym 2016 nabywców znalazło 24.868 egzemplarzy SH.  W roku 2017 możemy mówić o silnym wzroście a wynik budzi podziw - 30.637 szt! Fenomen, który zaskakuje w tym roku nawet samych Włochów... chociaż były lata kiedy ta grupa osiągała rekordowe w historii 35 tyś egzemplarzy! Było to w jeszcze "tłustym" roku 2010.

4 pozycja potwierdza tylko preferencje tej Nacji... Kolejny maxi skuter "Big Wheel" czyli Beverly 300 z doskonałym wynikiem sprzedażowym - 7384 szt.

Bardzo przewidywalnie pnie się w górę X-max 300 natomiast Tmax obsuwa się nieznacznie i spada na 8 pozycję z ilością 4164 szt. (były lata kiedy ten skuter zamykał rok 10 tyś egzemplarzy i trzymał się na 4, 5 pozycji).

Dobrym wynikiem może się także poszczycić tegoroczna nowość, "terenowy" maxi skuter Honda X-ADV... 10 pozycja i 3334 sztuk... Natomiast model NC750D Integra ląduje na pozycji 23 z 1556 szt.

Kymco AK550 zamknęło ten rok ilością 895 sprzedanych egzemplarzy i uplasowało się na 32 pozycji w rankingu.

Co ciekawe, ciut lepszy wynik należy np. do BMW C650 Sport (930 szt. i 30 pozycja).

Poza tym... Burgman 650 to 336 szt i 51 pozycja natomiast BMW C Evolution znalazło 112 nabywców a tym samym elektryk umiejscowił się na 79 miejscu rankingu "TOP 100 maxi scooter IT".

Generalnie komentarz jest taki: "Mamy podstawy do zadowolenia..." !YES
 

Podsumowanie sprzedaży "maxi skuter" za cały rok 2017

Poz Marka Model Segment Ilość
1 HONDA ITALIA SH 150 Scooter 11.184
2 HONDA ITALIA SH 300 Scooter 9.768
3 HONDA ITALIA SH 125 Scooter 9.685
4 PIAGGIO BEVERLY 300 ABS Scooter 7.384
5 YAMAHA XMAX 300 Scooter 5.289
6 KYMCO AGILITY 125 R16 Scooter 4.451
7 PIAGGIO LIBERTY 125 ABS Scooter 4.321
8 YAMAHA TMAX 500 Scooter 4.164
9 PIAGGIO BEVERLY 350 Scooter 4.093
10 HONDA X-ADV 750 Scooter 3.334
11 KYMCO PEOPLE ONE 125I Scooter 3.150
12 PIAGGIO VESPA GTS 300 Scooter 2.789
13 PIAGGIO MEDLEY 125 Scooter 2.729
14 KYMCO X-TOWN 300I Scooter 2.592
15 PIAGGIO VESPA PRIMAVERA 125 Scooter 2.393
16 KYMCO AGILITY 150 R16 Scooter 2.224
17 PIAGGIO MEDLEY 150 Scooter 1.899
18 KYMCO DOWNTOWN 350I ABS Scooter 1.811
19 YAMAHA XENTER 150 Scooter 1.759
20 HONDA SH MODE 125 Scooter 1.736
21 PIAGGIO LIBERTY 150 ABS Scooter 1.663
22 YAMAHA XMAX 400 Scooter 1.592
23 HONDA INTEGRA Scooter 1.566
24 PEUGEOT TWEET 125 Scooter 1.443
25 KYMCO PEOPLE GTI 300 Scooter 1.345
26 YAMAHA XENTER 125 Scooter 1.269
27 HONDA ITALIA VISION 110 Scooter 1.250
28 KYMCO XCITING 400I Scooter 1.063
29 SYM SYMPHONY 200 ST Scooter 1.046
30 BMW C 650 SPORT Scooter 930
31 SYM SYMPHONY 125 ST Scooter 904
32 KYMCO AK 550 Scooter 895
33 YAMAHA TRICITY 155 Scooter 876
34 SYM SYMPHONY 125 S Scooter 868
35 YAMAHA NMAX 125 Scooter 838
36 PIAGGIO VESPA PRIMAVERA 150 Scooter 765
37 HONDA ITALIA PCX 125 Scooter 762
38 PEUGEOT TWEET 150 Scooter 726
39 PIAGGIO VESPA SPRINT 125 Scooter 561
40 SUZUKI AN400A BURGMAN Scooter 559
41 KAWASAKI J300 Scooter 547
42 YAMAHA NMAX 155 Scooter 529
43 YAMAHA TRICITY 125 Scooter 481
44 YAMAHA XMAX 125 Scooter 458
45 KYMCO AGILITY 200I R16 Scooter 444
46 SYM CITYCOM S.300I Scooter 444
47 PIAGGIO MP3 300 LT YOURBAN Scooter 419
48 PIAGGIO VESPA GTS 300 SUPER Scooter 391
49 YAMAHA XMAX 250 Scooter 353
50 BMW C 650 GT Scooter 342
51 SUZUKI AN650A BURGMAN Scooter 336
52 SUZUKI UH200A BURGMAN Scooter 332
53 HONDA FORZA 125 ABS Scooter 329
54 PIAGGIO MP3 300 LT ABS Scooter 302
55 KYMCO LIKE 125 Scooter 299
56 YAMAHA D'ELIGHT Scooter 287
57 KYMCO G-DINK 300I Scooter 275
58 SYM JOYRIDE 200 S Scooter 264
59 ASKOLL ES3 Scooter 255
60 SYM CRUISYM 300 Scooter 234
61 PIAGGIO VESPA GTS 125 Scooter 222
62 SYM JET 14 125 CBS Scooter 220
63 KYMCO X-TOWN 125 Scooter 209
64 KEEWAY LOGIK 125 Scooter 198
65 KYMCO PEOPLE GTI 200 Scooter 186
66 PIAGGIO VESPA SEIGIORNI 300 Scooter 183
67 KYMCO DOWNTOWN 300 Scooter 178
68 KYMCO K-XCT 300I Scooter 170
69 APRILIA SCARABEO 100 4T Scooter 152
70 PIAGGIO VESPA SPRINT 150 Scooter 140
71 KEEWAY CITY BLADE 125 Scooter 139
72 SYM FIDDLE III 125 Scooter 139
73 HONDA FORZA 300 Scooter 137
74 SYM CROX 125 Scooter 134
75 LML NV 125 Scooter 132
76 SYM JOYMAX 300 MY12 Scooter 128
77 YAMAHA X-CITY 250 Scooter 119
78 PIAGGIO VESPA PX 125 Scooter 118
79 BMW C EVOLUTION Scooter 112
80 PIAGGIO MP3 500 LT ABS Scooter 112
81 HONDA ITALIA PCX 150 Scooter 101
82 PEUGEOT METROPOLIS Scooter 101
83 PIAGGIO BEVERLY 300 Scooter 99
84 SYM FIDDLE III 200I Scooter 98
85 SUZUKI ADDRESS 110 Scooter 96
86 PIAGGIO VESPA PX 150 Scooter 94
87 QUADRO QUADRO4 Scooter 92
88 PIAGGIO MP3 300 YOURBAN Scooter 90
89 PEUGEOT BELVILLE 200 Scooter 89
90 KYMCO G-DINK 125I Scooter 84
91 KYMCO AGILITY 125 CARRY Scooter 83
92 KYMCO LIKE 200I Scooter 81
93 LML STAR DELUXE 150 Scooter 74
94 QUADRO QUADRO3 Scooter 73
95 APRILIA SCARABEO 125 Scooter 72
96 KYMCO DOWNTOWN 125 Scooter 72
97 KYMCO PEOPLE GTI 125 Scooter 71
98 SYM HD2 200 Scooter 71
99 LML STAR 200 Scooter 70
100 SYM MIO 115 CBS Scooter 68

 

TOP 30 sprzedaży za grudzień 2017 - wszystkie jednoślady

Poz Marka Model Segment Ilość
1 HONDA ITALIA SH 125 Scooter 248
2 HONDA ITALIA SH 150 Scooter 227
3 PIAGGIO BEVERLY 300 ABS Scooter 148
4 HONDA ITALIA SH 300 Scooter 144
5 KYMCO AGILITY 125 R16 Scooter 143
6 PIAGGIO LIBERTY 125 ABS Scooter 121
7 HONDA X-ADV 750 Scooter 78
8 KYMCO AGILITY 150 R16 Scooter 74
9 YAMAHA TMAX 500 Scooter 66
10 DUCATI SCRAMBLER 800 Naked 65
11 PIAGGIO VESPA GTS 300 Scooter 65
12 YAMAHA XMAX 300 Scooter 65
13 KYMCO AGILITY 125 CARRY Scooter 61
14 PIAGGIO MEDLEY 125 Scooter 61
15 KYMCO PEOPLE ONE 125I Scooter 60
16 HONDA AFRICA TWIN Enduro 59
17 PIAGGIO MEDLEY 150 Scooter 59
18 KTM 300 EXC Enduro 58
19 PIAGGIO BEVERLY 350 Scooter 55
20 HONDA SH MODE 125 Scooter 50
21 DUCATI MULTISTRADA 1260 Turismo 48
22 BMW R 1200 GS Enduro 47
23 BMW R 1200 GS ADVENTURE Enduro 43
24 HONDA NC 750 X Enduro 42
25 PIAGGIO LIBERTY 150 ABS Scooter 41
26 PEUGEOT TWEET 125 Scooter 40
27 YAMAHA XMAX 400 Scooter 40
28 ITALMOTO S-CLASSIC Scooter 39
29 ASKOLL ES3 Scooter 38
30 KYMCO X-TOWN 300I Scooter 38

 

Odnośnik do komentarza

Widać że na tym rynku dominuje pojemność 125-350
Czyli szybko w mieście
:)
Sam jeżdżę skuterem z 12 miejsca czyli GTS300 i wiem że na miasto taka pojemność jest super
Wcześniej jeździłem Kymco 500 i był zdecydowanie mniej poręczny na mieście


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

30600 sztuk :jawdrop: HONDY SH u makaroniarzy gdzie mają swoje rodzime marki ....masakra.O czymś to świadczy,sprzęt można pewnie uznać za idealny na ichne warunki....

Odnośnik do komentarza

Honda SH to rodzima marka włoska
Produkowana jest we Włoszech od lat
Przecież nazywa się
Honda Italy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Może uściślijmy fakty... Fabryka wytwarzająca całą rodzinę serii SH to Honda Italia Industriale SpA, która od 1981 roku jest własnością Japończyków. 

Pierwsze SH produkowane były w Belgii (1984 r) a od 1996 produkcja przeniosła się do Atessy o czym wspomniałem w tym materiale.

Pewnie nie bez znaczenia dla Włochów jest fakt, że akurat model SH produkowany jest we Włoszech (ochrona rodzimych miejsc pracy)... ale z pewnością dużo bardziej włoskie Beverly czy Scarabeo nigdy nie osiągnęło takich wyników sprzedaży jak Honda a to o czymś świadczy.

Tak jak fabryka w Atessie produkuje SH, które eksportuje na cały świat tak np. manufaktura w Wietnamie montuje model PCX, który sprzedawany jest także w PL i cieszy się tu dużą popularnością. Za to SH sprzedawane np. w Wietnamie pochodzą właśnie z Atessy co widać po różnicy w cenach względem modeli nieimportowanych -> Oferta VN.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...