Administrator MariuszBurgi Opublikowano 8 Listopada 2016 Autor Administrator Opublikowano 8 Listopada 2016 Dnia 4.11.2016 o 23:08, Wombat napisał: A4 z 1,9TDI na pompowtryskach - najlepiej 1998-2002 PD weszły w VAG od 2000 roku. Wcześniej VP. Wracając do ostatnich "propozycji" akcyzy po nowemu. Dość dobre zobrazowanie sytuacji : KLIK
Wombat Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 Godzinę temu, MariuszBurgi napisał: PD weszły w VAG od 2000 roku. Wcześniej VP. Wcześniej niż 2000. Przeglądając np katalogi pompowtryskiwaczy grupy VAG i Bosch wychodzi że pompowtryski są w konstrukcjach VAG od 1998 roku jeżeli chodzi o VW. Pompowtryskiwacz 045130073T był w 1998 roku w LUPO 1.4 TDI 55kW (silnik AMF) a pompowtrysk 038130073T w Passacie '98 1,9TDI 85kW (silnik AJM). Wcześniej VAG męczył technologie PD w skodach. W 1999 zaczęły pojawiać się powszechnie a pod koniec 1999 VW uznał że to będzie ich podstawa konstrukcyjna i od 2000 były wszędzie. Niestety musiałem się doktoryzować w tej dziedzinie kiedy w pastuchu teścia przyszła pora wymiany pompowtrysków.
Lucjan73 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 4 godziny temu, MariuszBurgi napisał: Wracając do ostatnich "propozycji" akcyzy po nowemu. Dość dobre zobrazowanie sytuacji : KLIK Ja widziałem symulację tych nowych przepisów na przykładzie nowego Lambo - wychodzi 300 tyś mniej jak teraz, chyba trzeba zacząć się rozglądać....
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 11 Listopada 2016 Autor Administrator Opublikowano 11 Listopada 2016 Nie wiem czy lepiej zamieścić w muzyce czy w żartach... a niech będzie tu
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 16 Listopada 2016 Autor Administrator Opublikowano 16 Listopada 2016 No i kolejny pomysł na akcyzę od 2017 roku Wzór P = S x (1 – D) P – szukana kwota akcyzy wyrażona w polskich złotówkach; S – stawka akcyzy uzależniona od rocznika auta lub normy emisji spalin, które ono spełnia; D- współczynnik deprecjacji pojemność silnika [cm3] Norma emisji spalin lub rok produkcji auta Euro 6 lub 2016 r. lub nowsze Euro 5 lub 2010-2015 r. Euro 4 lub 2005-2009 r. Euro 3 lub 2004 i starsze poniżej 1199 800 1000 2000 4000 1200-1499 1200 2000 4000 8000 1500-1999 2000 3000 6000 12000 2000-2499 3800 5000 10 000 20 000 2500-2999 6500 7000 14 000 28 000 3000-3499 9000 10 000 20 000 40 000 3500-3999 17 000 20 000 40 000 80 000 4000 i więcej 120 000 140 000 280 000 560 000 Czas liczony od pierwszej rejestracji ( w miesiącach) Współczynnik deprecjacji (D) 2 i poniżej 0,06 od 3 do 4 0,10 od 5 do 6 0,14 od 7 do 12 0,20 od 13 do 24 0,31 od 25 do 36 0,41 od 37 do 48 0,49 od 49 do 60 0,56 od 61 do 72 0,62 od 73 do 84 0,68 od 85 do 96 0,72 od 97 do 108 0,76 od 109 do 120 0,79 od 121 do 132 0,82 od 133 do 144 0,85 od 145 do 156 0,87 od 157 do 168 0,89 169 i więcej 0,90 Nie zagłębiając się w szczegóły tej wyższej matematyki... Wcześniejszy pomysł oznaczał najwyższą możliwą opłatę akcyzy 18 tpln. Teraz youngtimer z dużym motorem może oznaczać nałożenie akcyzy 56 tpln Słowa to za mało
Sysgone Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 Ani się spostrzegą, jak po Polsce zacznie jeździć cała masa samochodów na zachodnich (czeskich?) blachach.
Lucjan73 Opublikowano 17 Listopada 2016 Opublikowano 17 Listopada 2016 Jak znam życie to Polacy coś wymyślą żeby ominąć przepisy. Może wrócą tzw. składaki ? to znaczy przyjadą same karoserie bez silników i jak w tedy wyliczyć akcyzę z tego wzoru ? A silnik to teraz część wymienna i może być dowolnie wymieniany bez żadnej adnotacji w dokumentach. Z tego wzoru również wynika że akcyza na nowe Lambo za 2 melony będzie niższa o ponad sto tysięcy, taki system Janosikowy tylko odwrotne - zabiera biednym i daje bogatym.
dr.big Opublikowano 17 Listopada 2016 Opublikowano 17 Listopada 2016 Nie za bardzo jestem w stanie zrozumieć tych kosmicznych opłat za starsze (mówię tu np. o 25- 30 letnich) utrzymanych zazwyczaj jak igiełki youngtimerach. Ich stan jest czesto dużo lepszy od sprowadzanych samochodów spod znaku TDI... 56 tysi opłaty akcyzy za np. dwudziestopięcioletniego R129 (500SL) albo np. takiego W124 500E z 1991 ... W roku zrobią one może z 1- 2 tysiące kilometrów po drogach jako samochody typowo kolekcjonerskie... Co za głąby. "Wygrany" będzie ten, który już coś takiego ma, bo legalne opłaty i sprowadzenie przekroczą wartość takiego samochodu nawet w wysokości cen państw z których są sprowadzane. Ergo- malo kto legalnie taki samochód sprowadzi, przedstawiając go do akcyzy. Zastanawiam się, kiedy ludzie otwarcie powiedzą: dość dojenia we wszystkich możliwych dziedzinach życia...
Lucjan73 Opublikowano 17 Listopada 2016 Opublikowano 17 Listopada 2016 Pewnie będą wyjątki na auta zabytkowe (spełniające wymagania do zarejestrowania na pojazd zabytkowy tzw. żółte tablice), przynajmniej wydaje się że to logiczne rozwiązanie bo nawet w tej chwil takie auta są zwolnione z akcyzy a sprowadzane z poza UE również z VAT - u.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 17 Listopada 2016 Autor Administrator Opublikowano 17 Listopada 2016 3 godziny temu, Lucjan73 napisał: Może wrócą tzw. składaki ? to znaczy przyjadą same karoserie bez silników i jak w tedy wyliczyć akcyzę z tego wzoru ? Żeby zarejestrować w PL 4oo musisz złożyć AKC-U. Dane w deklaracji (poj. motoru) muszą się zgadzać z doku i myślę, że to będzie wiążące. Nie ma silnika - nie ma rejestracji. W temacie mocno mieszają, następne posiedzenie 29.11 gdzie poznamy kolejne szczegóły i pewnie kolejne pomysły. Tym czasem można złożyć "podpis" w petycji : http://tanszaakcyza.pl/
Lucjan73 Opublikowano 17 Listopada 2016 Opublikowano 17 Listopada 2016 Znając kreatywność naszych rodaków to zapewne w tydzień po uchwaleniu nowych przepisów znajdą jakieś obejście ale chyba nie oto chodzi. Moim zdaniem należałoby zająć się uszczelnieniem systemu kontroli na stacjach diagnostycznych zarówno nowo sprowadzonych pojazdów jak i badań okresowych. Zlikwidować również patologie firm ubezpieczeniowych sprzedających auta po szkodzie całkowitej i ponowne odpuszczenie do ruchu tych "pojazdów "
Lucjan73 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Ciekawy "rodzyn" http://www.topgear.com.pl/garaz/fascynacje/ciekawostka-z-ogloszenia-pseudozabytkowa-lamaga-galeria-zdjec/0k1hg5
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Administrator Opublikowano 26 Stycznia 2017 Rosja... Jak z W221 zrobić W222 W tle profi warsztatu widać inne "rodzynki"
Użytkownicy Długi 1973 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Użytkownicy Opublikowano 26 Stycznia 2017 Mistrzostwo świata Pozdrawiam
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 3 Lutego 2017 Autor Administrator Opublikowano 3 Lutego 2017 Nowy Smart ForTwo z 1998 roku -> http://www.gieldaklasykow.pl/smart-mc-01-1998-38000-pln-wroclaw/
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 22 Lutego 2017 Autor Administrator Opublikowano 22 Lutego 2017 Z cyklu >Kooperacja PL - RU< ..... czyli rewitalizacja Bumera (w kolor) u Arthura
markali Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 http://www.motogarage.com.pl/pl/realizacje Troszkę off ale u nas też potrafią! Jest tam S-Wing, są Burgmany, Vespa....
dr.big Opublikowano 22 Lutego 2017 Opublikowano 22 Lutego 2017 A później odwieczny dylemat .... Po zakupie okazuje się, że naprawa jest tego stopnia, że nigdy nie powinna się odbyć... A szczątki złoma powinny być jedynie użyte na części. A tak jeździ ktoś spawanym i prostowanym złomem, którym strach osiągnąć prędkości powyżej 50 km/h ... PS. Szczątki pogiętej ramy i silnik jako baza naprawy... Czego to ludzie nie wymyślą ...
Użytkownicy Długi 1973 Opublikowano 22 Lutego 2017 Użytkownicy Opublikowano 22 Lutego 2017 Ale kupiony w okazyjnej cenie po lekkiej stłuczce parkingowejW sumie to popyt na tego typu "okazyjne" auta wzmaga podaż. Pozdrawiam
Gość Robert JAPAN Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 troche z innej bajki. czy jak ktos z Was sprzedawal moto to mial problem z tym ze kupujacy oferowali jakies smieszne kwoty? ja swojego mam za 13.900 a jakies ku.. dzwonia ze za 12tys biora go od razu. Najlepiej by bylo zeby za darmo i jeszcze ja doplacilem.
Rogierro Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Jestem na etapie sprzedaży i miałem podobne sytuacje, no cóż każdy orze jak może.
szyszon Opublikowano 7 Marca 2017 Opublikowano 7 Marca 2017 Nic nowego. Dodam jeszcze, że dostawałem super okazyjne oferty w środku nocy smsem.
PiTkom Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 Dnia 7 marca 2017 o 20:43, Robert JAPAN napisał: troche z innej bajki. czy jak ktos z Was sprzedawal moto to mial problem z tym ze kupujacy oferowali jakies smieszne kwoty? ja swojego mam za 13.900 a jakies ku.. dzwonia ze za 12tys biora go od razu. Najlepiej by bylo zeby za darmo i jeszcze ja doplacilem. 30 minut po wystawieniu ogłoszenia sms-es z pytaniem o cenę ostateczną, oddzwoniłem to kupujący chce znać tylko cenę, nie jest zaintereosowany zakupem...
Gość Robert JAPAN Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 koniec koncow odpuscilem, i bede smigał ten sezon na 125, a w przyszlym sie zobaczy, przynajmniej w kredyty sie nie bede bawil. był jeden kupiec co pasowała mu cena ale przebieg był za wysoki. Jedno jest pewne, za rok napewno przekręcę licznik bo nikt nie kupi 125cc z przebiegiem 30 tys, zostawie tak jak jest teraz 15tys. Chcą niski przebieg to będą mieć
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 20 Marca 2017 Autor Administrator Opublikowano 20 Marca 2017 "Uszanowany" R129 z M119 jeżdżony na oleju mega long life
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się