Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Generalnie  GM pcha mnie zawsze na expres i autostrady. Dokłada dużo km żeby odjąć kilka minut.  Ford ma 3 opcje trasy, szybko, Eco i krótka. Coś jak Auto Mapa. Niestety kłopot z aktualizacjami.  Yanosik też słabiej, co rusz widzi korek i pcha w uliczki. 

  • Klubowicze
Opublikowano
7 minut temu, stefanekmac napisał:

Generalnie  GM pcha mnie zawsze na expres i autostrady

To włącz opcję : Unikaj Autostrad  i Płatnych.

Problem zniknie

  • Użytkownicy
Opublikowano

Jeżeli chodzi o forda (tak jest u mnie), to jak się wejdzie w ustawienia, to również jest unikaj autostrad, unikaj dróg płatnych.

Opublikowano

Ależ fajne maszyny, niektóre
:)
Fiat X1/9 super
Komar super i gość w kultowym kasku
I te Ogórki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 2 tygodnie później...
  • Administrator
Opublikowano

Dziś YTW i kilka obrazów.
1dae9bf2092d39a14fe118d521ac5d76.jpg

ecd9123722a13ec85f0d074d2bb015bd.jpg

147a3880469f070793ae70ba8ec64fd8.jpg

d01ad6110e85c6ff146ef4f361e8f9ad.jpg

cf8ff8e7947069f0f836c750fab0ccb7.jpg

ff2e86d38a8d3699bbe465412aa0eb37.jpg

f83bf6c1681102e9a6ff8ab2e9b1e01f.jpg

1b2babe6acd303a392af30e3a9c61817.jpg

70aef5cf555a88060f95115cf6455ff7.jpg

c8838fc5af745c7256a4da9f685f9cdc.jpg

d9e3fab7297497bfa37f065e45579bb4.jpg

f4383c441be812133ab6b9be6b33285d.jpg

4963736016e856de92b11612adba9bc6.jpg

9dd6b854127da9c123355aaca21a4f11.jpg

cd37586822849864b5b0b9d0ebda5d52.jpg

9dd3622a76533f2dc6fc915456f56f1d.jpg

9e2ba280ffe3497ddee522dd65c6911d.jpg

299200303aa57ab8475eb895dc1c3efe.jpg

700331a3668858654208641523b393e5.jpg

a968f39e7836c5ffcee9216f1cbb0004.jpg

a7e5226f5a29594112fa718ce8b4f4d3.jpg

73cb99883e2332b1c844548e4c877c67.jpg

0e8cd6a98906609a8e263a785a9ad59f.jpg

8d521899ee417ea75b64e9cfd4a5c165.jpg

3f546ce80288c5ba4c7ff553eae30956.jpg

e634f7399b4b9ce18366bd3cb5fcd178.jpg

923c1e2c82e7acbb3360902857995c99.jpg

73416e0a0bdb5ba836f62059da0f5c2a.jpg

ca2328e2fe667ca4dd62a093a8f8f18e.jpg

04d0444de71f0c8a2ec701708f897a8a.jpg

ba559b9334a0f92d7468f5a88d0dddeb.jpg

67a2db9a92dbdc19d4a1ca9254bb5a8d.jpg

111e44d5614d7220e815957c57e30ea5.jpg

19360cd6ab80eb8c003f5c75a23757d7.jpg

d56a76e424904d40c0182d6218533496.jpga1dc70b13aa603c7370780ad75d2724a.jpg

fd9738b82aa57528257a197304cd283e.jpg

ce48221fd21e2c18b0b032e8c90a03a6.jpg

67daafc08fad0a57feba73560153e047.jpg

d6ca3ad7c96c0fcef9ced95bfc391160.jpg

a9dd295a31a3096188da0b85bbfd1e7d.jpg

Opublikowano

Ale fury!

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • Administrator
Opublikowano

LmHk9kuTURBXy85NzdiODA0My1iMDJmLTQzZDEtO

tRik9kuTURBXy8xMzZkYjQyZi01ZTkwLTRkM2QtY

Świeżutka prezentacja Priusa 5th. Moc systemowa 223 KM, od 0-100: 6 sek, Spalanie: nawet 1l/100 km, plug-in z zasięgiem EV: 100 km a panele foto w dachu pozwolą na przejechanie nawet 1250 km w trybie EV. 

 

  • Klubowicze
Opublikowano
39 minut temu, MariuszBurgi napisał(a):

panele foto w dachu pozwolą na przejechanie nawet 1250 km w trybie EV. 

Ale chyba w trakcie całego okresu używania .Czyli przez ok 15-20 lat😉

  • Administrator
Opublikowano

Zapewne chodzi o jakiś interwał czasowy z doładowywaniem panelami zamontowanymi w dachu, które są tu jedynie wsparciem.

Tu garść info PL -> Prius 5'ej generacji

  • 2 tygodnie później...
  • Klubowicze
Opublikowano

Star 660 z silnikiem motocykla WSK125

Silnik motocykla WSK 125 miał również ciekawy udział w obronności kraju. I nie chodzi tu wcale o motocykle WSK używane w wojsku, ale o pojazdy, w przypadku których zupełnie nie spodziewalibyśmy się wykorzystania tych silników. 

Pod koniec lat 50., w szerokim zakresie przystąpiono do modernizacji technicznej polskiej armii. Wzmocniono znaczenie oddziałów pancernych oraz przystąpiono do przekształcania dywizji piechoty w dywizje zmechanizowane. Zmiany wprowadzane były powoli ze względu na ograniczone możliwości ekonomiczne naszego kraju oraz duże problemy na polu podstawowego i specjalistycznego wyszkolenia żołnierzy. Wyszkolenie żołnierzy jednostek zmechanizowanych - kierowców samochodów, obsługi, mechaników - wymagało długiego czasu i dużych nakładów finansowych. Władze wojskowe rozmyślały nad usprawnieniem procesu szkolenia, ale było to bardzo trudne zadanie. Czasu nie dało się skrócić, gdyż w tym przypadku główną rolę odgrywał "czynnik ludzki". Udało się jednak ograniczyć koszty tego procesu poprzez wprowadzenie specjalnych urządzeń w początkowym okresie szkolenia.

Dowi Na początku lat 70., w Jednostce Wojskowej numer 1956 w Ostrowie Wielkopolskim, powstał trenażer samochodowy nazwany oficjalnie w nomenklaturze wojskowej TK-660. Nieoficjalnie twórcy tego pojazdu nadali mu inną nazwę: MTS-70 (Mały Trenażer Samochodowy, rok powstania 1970). Nazwa MTS-70, w formie loga, pojawiała się na niektórych egzemplarzach tego pojazdu. 

Jego przeznaczeniem była początkowa faza nauki prowadzenia terenowej ciężarówki Star 660. W drugiej połowie 1972 roku prototyp tego pojazdu trafił do Wojskowego Instytutu Techniki Pancernej i Samochodowej, gdzie został poddany wszechstronnym badaniom, statycznym i trakcyjnym na dystansie 1000 km. W ich wyniku miano ustalić: przydatność do zakładanego celu, parametry trakcyjne i eksploatacyjne, zgodność z wymogami Kodeksu Drogowego oraz porównać kierowanie trenażerem w stosunku do jazdy samochodem Star 660.      

Trenażer samochodowy TK-660 wyglądał jak miniaturka ciężarówki. Miał wymiary: długość 2590 mm, szerokość 1200 mm, wysokość 1810 mm, rozstaw osi 1600 mm, rozstaw kół 1000 mm. Gotowy do jazdy pojazd ważył 570 kg. Napędzany był 7-konnym silnikiem (z przekonstruowanym układem napędowym, chłodzenia i rozruchu) pochodzącym z motocykla WSK 125. Jednostka napędowa zespolona była z 4-biegową skrzynią biegów. W trenażerze poprzez dodatkowe przekładnie zębate uzyskano także bieg wsteczny.


Konstrukcja ramowego podwozia trenażera TK-660 była stosunkowo prosta. Zawieszenie czterech 10-calowych kół stanowiły półeliptyczne resory piórowe. Hamulec nożny, mechaniczny działał na koła tylne, a hamulec ręczny, taśmowy działał na wał napędowy. Kabina kierowcy wyposażona została w typowe fotele samochodu Star 660. Pozostałe wyposażenie kabiny trenażera - dźwignie, pedały, kierownica - także pochodziły z tego pojazdu.

Wnioski specjalistów wojskowych z jazd trenażerem TK-660 były następujące: po drodze płaskiej pojazd jechał poprawnie, problemy zaczynały się w terenie i na pochyłościach. Głównym ich powodem była duża waga pojazdu, mała moc silnika, mały prześwit oraz napęd tylko na jedno koło. Ograniczało to możliwości treningu jazdy terenowej. Pojazd spalał niecałe 4 litry benzyny na 100 kilometrów i osiągał prędkość maksymalną 32 km/h. Prędkość eksploatacyjną ustalono na 20 km/h. We wnioskach końcowych znalazło się kilka drobnych uwag technicznych oraz akceptacja tego pojazdu do wstępnego szkolenia kierowców wojskowych.

Koszt budowy jednego egzemplarza trenażera TK-660 wynosił 16 500 zł (dla porównania - średnia pensja robotnika wynosiła wówczas 2500 zł). Władze wojskowe doceniały ogromne oszczędności paliwa, jakie można było poczynić przy używaniu tego pojazdu w procesie szkolenia kierowców. Dokładana ilość wyprodukowanych egzemplarzy trenażera samochodowego TK-660 jest trudna do określenia. Z powodu wszechobecnej wówczas "tajemnicy wojskowej" takie informacje były utajniane.

Na koniec mała dygresja. Dziś posiadając motocykle czy samochody z silnikami o mocach 50 - 60 KM uznajemy to za niewiele. Opisany trenażer napędzany był 7-konnym motocyklowym silnikiem WSK 125, który musiał wprawić w ruch ok. 640 kg (570 waga pojazdu plus 70 waga kursanta).

NAS Analytics TAG
 
 
 
 
 
NAS Analytics TAG
 
  • 1 miesiąc temu...
  • Administrator
Opublikowano

Multipla Sport
dfe72b6b4b6d11737d3d2a48a5be0932.jpg

  • Użytkownicy
Opublikowano

Ej, wreszcie fajnie wygląda

  • 2 miesiące temu...
  • Administrator
Opublikowano

Dobrze, że w 2oo takich problemów jeszcze nie mamy... O problematyce nowoczesnej motoryzacji - Dziwne zachowania kierowców 4oo.

  • Użytkownicy+
Opublikowano

"Jeśli ktoś trzyma się lewego pasa, wyprzedzając auto po aucie – jak pojazdy przed nim – to też nie na złość tobie. Gdyby zjechał na prawy, to natychmiast tempomat by go wyhamował. "

No OK. Mogę zrozumieć, tylko dlaczego tym lewym pasem na autostradzie przeważnie jadą max. 130 km ?  🤔 I to ich wyprzedzanie trwa wieki 😬

A ja dołożył bym do tego jeszcze nie umiejętne korzystanie ze świateł. Pewnie jakiś automat. Nagminnie obserwuję jazdę na światłach dziennych w deszczu czy we mgle. Pół biedy jak przy włączonych dziennych świecą się światła tylne. W innym wypadku na autostradzie przy słabej widoczności takich samochodów praktycznie od tyłu nie widać 😞

Opublikowano
23 godziny temu, EndriuBis napisał(a):

A ja dołożył bym do tego jeszcze nie umiejętne korzystanie ze świateł. Pewnie jakiś automat. Nagminnie obserwuję jazdę na światłach dziennych w deszczu czy we mgle. Pół biedy jak przy włączonych dziennych świecą się światła tylne. W innym wypadku na autostradzie przy słabej widoczności takich samochodów praktycznie od tyłu nie widać 😞

Posiadanie zautomatyzowanego układu połączonego z pomiarem oświetlenia nie zwalnia od używania OUN. Niestety kierowcy zdają się być zaczadzeni faktem posiadania wielu systemów automatycznych. Mylnie sądzą, że zamiast skupiać się na kierowaniu pojazdem, bieżącej ocenie ryzyka i reagowaniu na zmieniające się warunki drogowe mogą skupić swoją uwagę na rozmowach, rozbudowanych multimediach i setkach niepotrzebnych informacji wyświetlanych na tabletach kupowanych przez producentów w hurcie po 5$/szt. 

No i jeszcze ten wieczny pośpiech 😂:

Naklejka POŚPIECH PONIŻA czarno-żółta - Oficjalny sklep Złomnik/Cytryn i Gumiak (zlomnik.pl)

 

  • 4 miesiące temu...
  • Administrator
Opublikowano

Taka historia...
e55b5e4d2ded13439cdb3d2ec7d58857.jpg

c2f97eab64387d062b5572860edb95a7.jpg

18685234edd99cab620dd811ebc19882.jpg

4a0aacba79f2cd0dfefb84f603e1da5f.jpg

  • Klubowicze
Opublikowano

A były tu głosy : " naprawa elektryka jest DROGA !!! Bateria kosztuje tyle co PÓŁ samochodu !!!! Tylko wodór jest przyszłością !!!"

No i właśnie widać 🤣

 

  • Administrator
Opublikowano

Pikanterii dodaje fakt, że tankowanie wodoru wcale nie jest tanie. 100 km kosztuje ok. ~25€. Najbliższa stacja jest w Berlinie.

  • Użytkownicy+
Opublikowano

Gość (właściciel Hyundaia) dużo nie jeździł, raptem 12 tys. rocznie, więc mógł sobie pozwolić na jazdę na "H"  😀

A co do kosztów naprawy to wygląda na to że go inflacja załatwiła.  🙂  Ogniwo paliwowe kosztuje prawie 85 000 €. Ciekawe ile kosztowało 7 lat temu ?  Przecież żaden producent raczej nie dopłaca do swoich produktów.

  • Klubowicze
Opublikowano
34 minuty temu, MariuszBurgi napisał(a):

Pikanterii dodaje fakt, że tankowanie wodoru wcale nie jest tanie. 100 km kosztuje ok. ~25€. Najbliższa stacja jest w Berlinie.

W Bielsku mają postawić w tym roku

Opublikowano

Nawiązując do mojego wieloletniego hobby przesyłam nowatorską "nowość" z... '74. ;)

1303 + przyczepa

  • 10 miesięcy temu...
  • Administrator
Opublikowano

Drogi turysto, który chcesz odwiedzić Stolicę swoim pięknym ale już starszym 4oo.... sprawdź czy nie będzie cię to drogo kosztować -> Strefa Absurdu !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...