Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Suzuki Burgman 650


pilot

Czy miałeś awarię skrzyni CVT  

140 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Nie neguje tych awarii !OKK , dziwne, ze Suzuki nie reaguje na takie impulsy, bo jak mowie, 30% stanu to cholernie duzo.

Z drugiej strony, wiem co pisza na innych forach. Byc moze nie pisza tam wszystkiego, choc watpie.

Mimo tego, ze w planach mam inny skuter, to jednak nie wykluczam calkowicie zakupu AN650 :) .

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • pilot

    24

  • MARCVS

    6

  • 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

    5

  • dr.big

    5

Czarne chmury nadchodz?. Sens nazwy tego forum wydaje się być zagrożony.

A może zamiast burgmania.net lepiej zastosować Xcitingomania.net lub T-maxomania.net. !OKK

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Czarne chmury nadchodz?. Sens nazwy tego forum wydaje się być zagrożony.

A może zamiast burgmania.net lepiej zastosować Xcitingomania.net lub T-maxomania.net.  !OKK

No wła?nie sens jest coraz więszy... im więcej awarii tym bardziej forum jest potrzebne a jego aktywno?ć będzie rosła :D , poza tym Burgmany 650 to tylko mała czę?ć tego forum a nazwa Klubu jednoznacznie kojarzy się z maxi skuterami... a to, że niektóre s? trochę awaryjne to już inna sprawa ;)

A tak poważnie, nie da się ukryć, że awarie o których piszecie s? faktem. Trudno jest się odnie?ć do egzemplarze Zybexa, który wydaje się być złym snem. Dziwi mnie podej?cie SMP choć staram się jak mogę zrozumieć pkt widzenia importera, jednak proponowanie po tylu awariach nowego, takiego samego pojazdu z 8% upustem jest delikatnie mówi?c ?mieszne.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że pierwsze An 650 maj? już przeszło 7 lat, przebiegi rosn? a dziwnym jest, że najwięcej awarii zdarza się w egzemplarzach K6- K7... czyli młodych. Czyżby pierwotna wersja K3- K4 bez OD była trwalsza od "poprawionej" K5>? Wygl?da na to, że w tym wypadku Suzuki odbija się ta modyfikcja czkawk?... chociaż chciałbym się mylić.

No cóż, będziemy przygl?dać się nadal temu topic'owi...

Odnośnik do komentarza
Czarne chmury nadchodz?. Sens nazwy tego forum wydaje się być zagrożony.

A może zamiast burgmania.net lepiej zastosować Xcitingomania.net lub T-maxomania.net. !OKK

Awarie B650 z tym co się wyrabiało w Kymco X.. 500 to małe piwo :D

Odnośnik do komentarza

Mario możesz głębiej w odpowiednim topicu rozwin?ć temat Xcitinga?

Co do zmiany nazwy - ja bym proponował jednak uczcić chyba najsłynniejszego T-Maxa - tego żółciutkiego jak kurczaczek i forum przemianować na kurczakomania ;-)

Tylko nie bijcie! :D

Wracaj?c do tematu. Sporo z tego co piszecie też w DE się zdarza (je?li wierzyć tytułowi tego artykułu): http://burgmania.net/index.php?go=aw650

Odnośnik do komentarza

Koledzy jeżdż? motocyklami od roku, czy już jaki? czas?

Tak się tylko retorycznie chciałem zapytać, bo niektóre z waszych problemów s? tylko potwierdzeniem od dawna znanych prawd.

Chcecie jeĽdzić w dalekie trasy i kręcić dziesi?tki lub setki tysięcy km, to kupcie sobie sprzęt do tego stworzony i co więcej - SPRAWDZONY!!! przez innych motocyklistów.

NT700V, Pan European, turystyczne BMW itp tid - długo by wymieniać.

Wychodzi na to, że z włanej nieprzymuszonej woli Pilot we własnej osobie i kilku innych kolegów s? testerami długodystansowymi Suzuki, które najwidoczniej na etapie projektowania AN650 takich testów we własnym zakresie nie zrobiło.

Ach ten skrócony czas opracowywania noweych produktów i ich skrócony cykl życia + nowoczesne metody zarz?dzania.

Szkoda tylko koledzy, że za własn? kasę odwalacie te robotę - medale wam powinni dać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Czyli co. Sprzęt markowej firmy za jakie? 35-40 ty?. zł może się psuć przy przebiegach rzędu 30-50 tkm ? I nie chodzi o drobne awarie tylko o sypanie się skrzń biegów. Nie, to nie jest normalne. Twoja teoria do mnie nie przemawia. Skoro taka niewyrafinowana Jawa czy CZ była w stanie zrobić 30 tkm, ewentualnie szlif, pier?cienie (swoj? drog? za grosze) i dalej rura. Technika poszła znaczie dalej. A swoj? drog? to gdzie s? produkowane Burgmany teraz, a wcze?niej.

P.S.

Nie chciałbym urazić kogokolwiek, ale w ?wiecie jedno?ladów wielkiej czwórki made in Japan to wyroby Suzuki zawsze były na końcu. Z tego co się orientuję Honda zawsze na czele. Przepraszam jeszcze raz. To jest moja obiektywna opinia. To prawda, że Burgman w klasie skuter jest tym czym HD wsród chopperów. A wiadomo ten wyrób amerykański nie jest doskonały z technicznego punktu widzenia. To jest produkt dla pasjonatów, jak Ferrari wiecznie się psuj?ce dla fanów 4 kółek.

Odnośnik do komentarza

:D Miło mi czytać twoje dywagacje, ale nie zawsze się firmie Honda udawało idealnie wystartować z nowym modelem motocykla.

Ot choćby VF750, która najpierw w roku A.D. 1983 została z wielkim entuzjazmem przyjęta przez testerów i została ogłoszona motocyklem roku, a po krótkim czasie okazało się, że trzeba zrobić masow? akcję serwisow? i wymieniać wałki rozrz?du, które były ulepione z materiału przypominaj?cego trwało?ci? masło orzechowe.

Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, więc projekt rozwin?ł się w fajn? serię Vczwórek z rozrz?dem napędzanym kołami zębatymi, do którego to systemu wielu modli się do dzi?, choć nie wielu wie, kiedy i gdzie Honda tzw. drive train wprowadziła i gdzie jeszcze był on stosowany.

To, że Bierucie istotnie technika poszła dalej i AN650 kosztuje niemały worek pieniędzy, nie oznacza, że nie można wypu?cić na rynek niedopracowanego modelu ze skrzyni? biegów z gównolitu.

To tylko kwestia polityki firmy i kosztów, a to jak sobie radz? formy z obniżaniem kosztów produkcji widać doskonale na przykładzie motocykli.

Dlatego trzeba być czujnym, jak ważka.

Odpowiem jeszcze na twoje pytanie AN650 jest produkowany zdaje się cały czas w Japonii, w odróżnieniu np. od niektórych Hond made in Spain, Thailand, India lun China.

H-D to już inny temat, znacznie szerszy ze względu na szeroko rozbudowany rynek ręcznie składanych towarów Harleyopodobnych, o których laicy mówi? H-D.

P.S.

Czy nadej?cie "nowego" oznacza, że stare było złe?

Jak to mówiła stara reklama: "Cały |wiat przejedziesz wokół, polskim motocyklem Sokół".

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Mało tych usterek w moim przypadku, a najgłówniejsza to awaria cyferblatu. Poza tym niedomykanie się klapki wlewu paliwa(na co pomogło jedno splunięcie) i luĽny tylni plastik. Ze skrzyni?, od pukać, nie miałem żadnych problemów, ale co ciekawe czujnik pod centralk? jest po prostu zakrzywiony jak zwykły gwóĽdĽ ( co mog? potwierdzic niektórzy forumowicze ) i nie wiem czy to jest patent poprzedniego wła?ciciela czy skrzywił się z innych powodów, choć nie s?dzę. Na razie tego nie ruszam i jak widac nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza

Zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. Ile aktualnie Burgmanów 650 stoi w polskich salonach u dealerów i co zrobi? z tymi pojazdami skoro SMP postarało się o tak? reklamę. Bo z tego co mnie wiadomo dealerzy nic nie maj? do powiedzenia jeżeli chodzi o sprawy gwarancyjne więc jak tu sprzedać skuter który tak napradę nie ma gwarancji bo co to za naprawa gwrancyjna rzeczy nie naprawialnej (przypadek Zybexa). A gruga sprawa to diagnozowania usterki skoro nie wiadomo co naprawiać a nie słuch się sugesti użytkownika i każe mu się jeĽdzić aż się rozleci (padnie). Takie podej?cie do sprawy kosztuje mnie teraz dodatkowe 3 tys.

Usterka wyszła tyle że dodatkowo narobiła zniszczeń. My?le że to dobra polityka SMP bo nie wydali na gwarancji to teraz wezm? jeszcze za czę?ci. Może to i sposób na kryzys.

Odnośnik do komentarza

Niezależnie czy przypadek jest jeden czy jest och 99% - SMP powinno poważnie traktować każdego klienta. Przecież od lat wiadomo, że jeden niezadowolony narobić może tyle hałasu, że 50 klientów strac?. I niemal każdy niezadowolony to zrobi! Za to, aby zadowoleni klienci ?ci?gnęli im kolejnych klientów... To jeden na 100 zrobi :D Reszta się cieszy, że ma dobry sprzęt i siedzi cicho. Dlaczego SMP daje zatem ciała na podstawowym froncie przy tym co sprzedaje? Nie wiadomo. Może tak jak pilot pisał - po prostu tylko $ dla nich ważny. Z tak? polityk? szybko może im zabrakn?ć nolwych kleintów. Niestety - suzuki również i inne produkty poza skuterami sprzedaje i w Polsce wła?nie z tych innych pewnie 90% ich zysku pochodzi...

Antek nie jest skuterem turystycznym? Czym więc jest? Miejskim zabójc? korków zapewne ;-) Zatem AN650 - jedynie do miasta! Na dalekie, turystyczne wyprawy jaki? Kymco Bet&Win 50/125/250 - to się nie psuje i nie trzeba brać tyle bagaży, bo nie ma ich gdzie upchać ;)

Odnośnik do komentarza

AN650 to po prostu motocykl z "nowym" rozwi?zaniem przeniesienia napędu i silnikiem, który wcze?niej nie był produkowany i stosowany w innych motocyklach.

Oznacza to tylko tyle, że nie było większych do?wadczeń z długodystansowego uzytkowania tego typu motocykla, bo teraz s? dzięki Pilotowi i kilku innym kolegom.

Suzuki ci?gnie jego produkcję, bo się zapewne koszty rozwoju i wprowadzenia do sprzedaży musz? zwrócić i guzik ich przy tym interesuje jakie? tam zakichane dobro klientów - to wogóle jakie? pojęcie z kosmosu w dzisiejszym ?wiecie.

Kupowanie AN, to troszkę inna sytuacja niż przy kupowaniu Hondy NT700V, Transalpa lub VT750C, gdyż ich silniki to nic innego, jak napędy starego Transalpa, Africa Twin, NTV-ki, Shadow itp. itd., bo sięgaj? konstrukcyjnie jeszcze dalej, o których się mówiło, że po 50tys. km, to się one dobrze dotarły.

Padały może reglery, pompy paliwa i tego typu pierdoły, ale silniki i napędy trwałe.

Czego również użytkownikom skuterów oczywi?cie życzę, ale drugiego Helixa to już chyba nikt nie wyprodukuje?

Odnośnik do komentarza
Mario możesz głębiej w odpowiednim topicu rozwin?ć temat Xcitinga?

Co do zmiany nazwy - ja bym proponował jednak uczcić chyba najsłynniejszego T-Maxa - tego żółciutkiego jak kurczaczek i forum przemianować na kurczakomania ;-)

Tylko nie bijcie! :D

Wracaj?c do tematu. Sporo z tego co piszecie też w DE się zdarza (je?li wierzyć tytułowi tego artykułu): http://burgmania.net/index.php?go=aw650

swego czasu po prostu X miały jazdy typu " odleciało koło"podczas jazdy, ciekn?cy olej w prawie nowych to był standard itp . Pewnie czę?ć jest na forum, czę?ci nie ma bo nie każdy chciał o tym pisać. Przypadków awarii było wiele ,Xow też wtedy trochę było, pamiętam, że tylko 1 był taki tylko co nie miał zadych awarii. Temat był wielokrotnie wałkowany na spotkaniach czwartkowych warszawskich kilka latek temu ;)

Odnośnik do komentarza
Mario możesz głębiej w odpowiednim topicu rozwin?ć temat Xcitinga?

Co do zmiany nazwy - ja bym proponował jednak uczcić chyba najsłynniejszego T-Maxa - tego żółciutkiego jak kurczaczek i forum przemianować na kurczakomania ;-)

Tylko nie bijcie!  :D

Wracaj?c do tematu. Sporo z tego co piszecie też w DE się zdarza (je?li wierzyć tytułowi tego artykułu): http://burgmania.net/index.php?go=aw650

swego czasu po prostu X miały jazdy typu " odleciało koło"podczas jazdy, ciekn?cy olej w prawie nowych to był standard itp . Pewnie czę?ć jest na forum, czę?ci nie ma bo nie każdy chciał o tym pisać. Przypadków awarii było wiele ,Xow też wtedy trochę było, pamiętam, że tylko 1 był taki tylko co nie miał zadych awarii. Temat był wielokrotnie wałkowany na spotkaniach czwartkowych warszawskich kilka latek temu ;)

Mario każdy pojazd ma jakie? awarie czy błędy konstrukcyjne ... ale ważnym jest aby zarówno producent jak i importer przyznaje do błędów i co? z tym próbuje robić tak aby klienci mieli chociaż cień nadziei że produkt jest coraz lepszy i kto? o niego dba.

Z Suzuki to tak trochę jak z produktami Sony czy Philipsa .... s? mocno przereklamowane a support techniczny do kitu zreszt? jako?ci? odbiegaj? od innych marek.

Fiat w Polsce i nie tylko także był postrzegany jak "G" z marnym wykończeniem a teraz .... wcale nie odbiega od reszty a czasem nawet bije ich na głowę.

Na przykładzie Kymco - miało wiele przypadło?ci ale wieku dziecięcego, które sukcesywnie były usuwane a importer w większo?ci przypadków ratuj?c dobre imię (jeżeli tak to można uj?ć) nawet po gwarancji stawał na wysoko?ci zadania i robił tak aby klient był zadowolony.

W przypadku SMP – czytaj?c wszystkie posty nie można odnie?ć takiego wrażenia a jeden jedyny chyba w Polsce dobrze wszystkim warsztat/salon nie będzie w stanie naprawić błędów polityki SMP i samego producenta.

PS. Nie wymieniam celowo nazwy tego jedynego salonu/warsztatu/dealera aby nie być pos?dzony o reklamę i stronniczo?ć.

Odnośnik do komentarza

Dlatego ja wymieniłem Burgmana na NT700A - jeĽdzi się podobnie ( ach, tylko te biegi niepotrzebne :-), kosztuje podobnie, spalanie podobne, komfort większy, bo duże koła i sławetny bezawaryjny V-twin i bezobsługowy kardan. W kufrach 54 litry + centralny 46 więc i miejsca na bagaż podobnie. No i olej co 12 kkm. Gdyby tylko nie miał biegów, pewnie chciałbym nim jeĽdzić do końca ?wiata....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

No to chyba całe szczę?cie że kupiłem Silvera, 39000 na liczniku z czego ja zrobiłem 9000 i niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiicccccccccccc, zero, zero, zero usterek. Jak to Honda- lepiej jeĽdzi niż wygl?da.... I chwała jej za to!!!

Odnośnik do komentarza
No to chyba całe szczę?cie że kupiłem Silvera, 39000 na liczniku z czego ja zrobiłem 9000 i niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiicccccccccccc, zero, zero, zero usterek. Jak to Honda- lepiej jeĽdzi niż wygl?da.... I chwała jej za to!!!

Na temat Hondy też s? różne opinie ale to można by było opisać w oddzielnym w?tku celem porównania tych dwóch marek i serwisów (a zwłaszcza gwaranta). Więc proponuje aby kto? taki temat otworzył.

Odnośnik do komentarza
..... Takie podej?cie do sprawy kosztuje mnie teraz dodatkowe 3 tys.

Czy naprawa CVT kosztowała Cię 3 tys czy może więcej ?

Nie znam jeszcze dokładnej wyceny ale napewno więcej bo sam pasek kosztuje 2300 a dotego jeszcze wariato,łożyska i plastikowe kółka. A o robociĽnie nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza

Jak poczytałem ten temat to zaczynam się cieszyć, że nie udało mi się kupić Burgiego 650 i zdecydowałem się w końcu na Silvera. Chociaż z drugiej strony to dopiero czas pokaże...... whist Ale najbardziej przerażaj?ce jest dla mnie to, że posty o a tych awariach pochodz? od ludzi posiadaj?cych nowe sprzęty.... I niestety nachodzi mnie taka smutna dygresja- obecnie każda marka robi syf w porównaniu do tego co było kilkana?cie czy kilkadziesi?t lat temu. I wcale nie jest tak dlatego, że s? bardziej zaawansowane rozwi?zania techniczne- po prostu jaki? czas temu skumali że większ? kasę robi? na serwisie niż na sprzedaży. Tak zaczyna być ze wszystkim-samochodami, motocyklami, telewizorami, lodówkami, etc. Tyle, że zazwyczaj jest tak, że sprzęty zaczynaj? się sypać po skończeniu gwarancji, więc suzuki tu już w ogóle bije rekordy... ;)

Odnośnik do komentarza
Nie znam jeszcze dokładnej wyceny ale napewno więcej bo sam pasek kosztuje 2300 a dotego jeszcze wariato,łożyska i plastikowe kółka. A o robociĽnie nie wspomnę.

Widzę że już masz sprawnego Bulgolota ? Pochwalisz się ile Cię to kosztowało ?

Odnośnik do komentarza
Nie znam jeszcze dokładnej wyceny ale napewno więcej bo sam pasek kosztuje 2300 a dotego jeszcze wariato,łożyska i plastikowe kółka. A o robociĽnie nie wspomnę.

Widzę że już masz sprawnego Bulgolota ? Pochwalisz się ile Cię to kosztowało ?

Niestety nie znam jeszcze kosztów naprawy ponieważ testujemy czy wszystko OK. No i narazie nic zlego się nie dzieje. zobaczymy po pierwszych tysiącach.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Zacząłem przeglądać różne grupy dyskusyjne w krajach gdzie An 650 występuje zdecydowanie częściej niż w Polsce no i... hmm... Przeważają dwa główne problemy- hałaśliwa praca na wolnych obrotach, o której często pisaliśmy w żartobliwym tonie "praca jak w starym diesel'u" :lol: no i częste opisy z napraw CVT ;) .

Czytałem nawet na francuskim forum, że były już różne pisma* do Suzuki.eu w tej sprawie... więc chyba jednak problem istnieje !OK

Tutaj mała galeria użytkownika An 650 z Francji, który wziął się sam za naprawę CVT.

Foto sesja naked CVT w AN 650

Znalazłem nawet opis jak zrobić upgrade z wersji "noise" na "silence" :lol: , czyli jak wyciszyć skrzynię aby nie wydawała charakterystycznego klekotu.

Repair diesel noise

Polecam też świeży wątek do dyskusji w którym oburzony Francuz walczy z Suzuki, bo przyszło mu zapłacić za remont CVT 3500 eur a skrzynia rozleciała się po 30 tkm ;) .

*Skan pisma

img-1308082leoh.jpg

Kosztowna naprawa CVT- dyskusja we Francji

Dyskusją w watku jest m.in, że problematyczne jest aby płacić za naprawę 3500 eur w pojeździe, który może być/jest mniej warty po naprawie niż sama wartość naprawy !OKK .

No i teraz rozumiem Mareczka dlaczego swój skuter próbował sprzedać na części... to jest właśnie rozsądna kalkulacja :lol:

Odnośnik do komentarza

Jestem ciekaw jaki wpływ na awaryjność CVT ma styl jazdy ? Czy to że ktoś często używa trybu manualnego lub przycisku power może się przyczynić do awarii skrzyni ?

Odnośnik do komentarza

No i po poście Burgiego niech mi ktoś powie, że CVT nie jest wadą fabryczną. Ale SMP nie poczuwa sie do jakiejkolwiek odpowiedzialności.

PS. Ja tez brałem udział w naprawie swojej CVT i odkryłem jeszcze jedną usterkę, jaką prawdopodobnie popełniono podczas składania w fabryce, ale jak zwykle ktoś mądry z SMP powie, że to albo ich nie dotyczy albo nie miało wpływu na usterkę. Mój Smokowóz na razie (muszę tak napisać) jeździ, ale nie wiadomo jak długo, bo jak wszyscy wiemy niezniszczalne CVT według Suzuki może paść w każdej chwili. !happybth

Wielkie dzięki dla LCM Sokół za naprawę a w szczególności Jackowi, Januszowi oraz Qwakiemu. !piwko

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...