Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda Forza 750 MY2021 - Informacja prasowa


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚
𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚
Wiadomość dodana przez 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚,

Wątek "ogólny" oraz przyszłe wrażenia z użytkowania jazdy Forzą 750... tutaj -> KLIK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze

Ze zdjęć wynika że faktycznie nogi można będzie wyciągnąć mocno do przodu ale łydki i chyba kolana nie są chronione owiewkami. W deszczu czy przy niskich temperaturach może być kiepsko 😥

Odnośnik do komentarza
36 minut temu, arturo-bb napisał:

......ale łydki i chyba kolana nie są chronione owiewkami. W deszczu czy przy niskich temperaturach może być kiepsko 😥

nie no 😞 są chronione, ale za dopłatą 🙂  Akcesoria to między innymi:   Górne i dolne owiewki nóg,  Osłona na nogi.   Nawet nie wiem jak to wygląda, ale chyba o to chodzi 🙂 

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, dropi napisał:

Zużycie paliwa 3.6l/100 km.

Ile z tych stu,  trzeba będzie pchać aby uzyskać takli rezultat?!?

Nie wiem, ale mam nadzieję, że kiedyś będę się mógł przekonać. Obietnicę jazdy próbnej w sezonie 2021 już mam.

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, dropi napisał:

Zużycie paliwa 3.6l/100 km.

Ile z tych stu,  trzeba będzie pchać aby uzyskać takli rezultat?!?

Podane jak to we wszystkich danych producentów 🙂 . Ale żeby je osiągnąć to można zacząć ścigać się z żółwiem 😉 i mieć wiatr w plecy 😉 .

Normalna jazda wychodzi zawsze więcej...

Szkoda, że podają przyspieszenie i max. prędkość, ale nie podają zużycia jeśli się jeździ w takich parametrach... Wtedy byłoby ciekawie.

Prędkość max. jest zawsze podkreślana, wspaniałe przyspieszenie jest zawsze podkreślanie. Ale zużycie to już jazda "odpychając sie nogą" 😂. Fenomenalne.

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, Bomber napisał:

Ciekawe czy szyba jest regulowana a jeżeli tak to czy elektrycznie?

 

EDIT: OK - doczytałem na tej https://www.motorcycle.com/mini-features/2021-honda-forza-750-announced-for-europe.html stronie ,ze tak.

jesli chodzi o 750 to nie jest niestety regulowana tylko 350 i 125

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
3 godziny temu, dropi napisał:

Zużycie paliwa 3.6l/100 km.

Ile z tych stu,  trzeba będzie pchać aby uzyskać takli rezultat?!?

Temat poruszany na naszym forum x-razy. Aż dziwne, że ktoś o to jeszcze pyta. Motor Forzy 750 to ten sam jaki znamy np. z Integry. Przy spokojnej jeździe wolnoobrotowy motor z DCT, który w kodzie DNA ma pochodzenie "samochodowe", potrafi spalić bez problemu 3 l/100 km. Przy 130 - 140 km/h autostradą, jadąc załadowanym po uszy i z pasażerem -  ~4.2 l/100. Średnia, przy normalnej codziennej jeździe po mieście i okolicach to właśnie ~3.6 l/100 km.

A dla niedowiarków polecam niemiecki raport 402 użytkowników NC -> Honda NC750 - spalanie.

Odnośnik do komentarza
W dniu 16.10.2020 o 15:15, MariuszBurgi napisał:

Temat poruszany na naszym forum x-razy.

W temacie X-a, X-ADV bez problemu mieści się w 3,5l/100km na "naszych polskich drogach", przy normalnej jeździe. W mieście 4 l. -4 z małym plusem. A ja też mały nie jestem.

Integra to był jakiś ewenement i jak widzę na stronie Hondy, za mało palił, więc już nie produkują. 🙃

Odnośnik do komentarza

O ile po pierwszych informacjach nie byłem przekonany do Forzy tak teraz coraz bardziej mi się podoba. Szczególnie w wyposażeniu GT. Bardzo jestem ciekawy wyglądu "na żywo". Na zdjęciach i filmikach wygląda bardzo ładnie, technologia to klasa sama w sobie, a i wymiary pasują do moich krótkich nóżek🙂. Teraz czekamy na cenę, o ile Honda nie przesadzi to będzie u nas niezły hicior. Spalaniem bym się nie przejmował, burek nauczył mnie, że generalnie ile bym nie wlał do baku to i tak będzie malo.

 

 

Odnośnik do komentarza

Nie wiem jaka będzie różnica w pozycji kierowcy i ilości miejsca na Forzy 350 i 750. Ale jeżeli niezbyt wielka to jeżeli ma być między nimi 25 tys zł.  lub więcej różnicy w cenie to 750 będzie towarem mocno, bardzo mocno, amatorskim. (nie wspomnę, że 350 ma elektryczną regulację szyby 😉 ). To by miało sens gdyby to było coś jak Gold Wing, jakieś takie ekstremum dzikie. Ale płacić za skuterek + 25 tys bo jest szybszy o 20 km/h? eeee... Zwłaszcza, że raczej dla niewielu skuterowców prędkości ponad 130-140 są podniecające.

Odnośnik do komentarza

Wszystko zależy od priorytetów. Skutery jedno i dwucylindrowe to dwa różne światy. Kto doświadczył, wie o czym piszę. 

Forza 750 GT z techniką w niej zastosowaną to już jest motocykl a nie skuter.  I jest mu bliżej do obecnego GoldWinga niż do skuta 300. Elektryczna szybka nie ma tu nic do rzeczy.

Tak jak pisałem: wszystko zależy od priorytetów.

Dla mnie Forza 750 z DCT  to mistrzostwo świata.  Myślę, że będzie warta swoich pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
20 minut temu, Johny7205 napisał:

Forza 750 GT z techniką w niej zastosowaną to już jest motocykl a nie skuter.  I jest mu bliżej do obecnego GoldWinga niż do skuta 300. Elektryczna szybka nie ma tu nic do rzeczy.

Tak jak pisałem: wszystko zależy od priorytetów.

Jasna sprawa. Tylko dla mnie skutery lubią ci którzy Nie Chcą typowego motocykla. Oferta motocykli jest dosyć szeroka w przeróżnych klasach, pojemnościach, cenach itd. I robienie skutera który jest coraz bliżej motocykla jest dla mnie dziwne. Ale rynek zapewne najlepiej oceni.

Odnośnik do komentarza
21 minut temu, Michał_ napisał:

Tylko dla mnie skutery lubią ci którzy Nie Chcą typowego motocykla.

Myślę, że się mylisz. Ja np. od lat doceniam zalety jednych i drugich.

Odnośnik do komentarza
11 godzin temu, Geni napisał:

Myślę, że się mylisz. Ja np. od lat doceniam zalety jednych i drugich.

No tak . Ale masz typowy skuter - Vespa i pewnie tradycyjny motocykl. Nie wiem jaki (z tego co gdzieś czytałem to na pewno nie BMW 🙂 ), ale czy zdecydował by się zamienić obydwa na jeden - własnie takiego typu jak nowa Forza ??  

12 godzin temu, Michał_ napisał:

... Tylko dla mnie skutery lubią ci którzy Nie Chcą typowego motocykla. ....

wygląda na to że rynek (preferencje kupujących) się ostatnio trochę zmienił co było widać najpierw po ilości sprzedanej Integry, a teraz X-ADV.  Ale masz racje. W przypadku Forzy też rynek wszystko zweryfikuje 🙂  tylko nie ten w PL 😀

Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, EndriuBis napisał:

No tak . Ale masz typowy skuter - Vespa i pewnie tradycyjny motocykl. Nie wiem jaki (z tego co gdzieś czytałem to na pewno nie BMW 🙂 ), ale czy zdecydował by się zamienić obydwa na jeden - własnie takiego typu jak nowa Forza ??  

Forza wydaje mi się bardzo dobrą alternatywą dla typowego motocykla turystycznego i typowego maxiskutera z napędem CVT. Gdybym więc miał zestaw X-Max + Tracer to jak najbardziej tak.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Forza 750 to mix Integry i T-max'a z lekką domieszką X-ADV. Creme de la creme.

Niedawno X-ADV siłował się w IT w rankingach sprzedaży z Tmax'em 530... i finalnie te walkę wygrał. Aktualnie znów T-max wysunął się wyraźnie na czoło, a to za sprawą odświeżonego modelu 560. Teraz Honda wystawia do walki zawodnika, który w mojej ocenie pozamiata rynek maxi dwucylindrowych w IT. T-max 560 jest gorzej wyposażony, ma stratną skrzynię CVT, 11 KM słabszy motor, gorsze osiągi, więcej pali... a w dodatku obstawiam, że będzie o jakiegoś tysiaka € droższy od Forzy 750.

Odnośnik do komentarza

Wychodzi na to że Forza to taki skuterowy SUV. Jeśli chodzi o samochody to każdy handlarz mówi że SUVy sprzedają się teraz najlepiej.

Także uważam że postępu nie jesteśmy w stanie powstrzymac i motoryzacja skuterowa będzie szła dokładnie w takim kierunku.

Ja osobiście należę do zwolenników takiego postępu🤓

Odnośnik do komentarza

Do SUV-a to chyba złe porównanie. SUV-y sprzedają się najlepiej bo teraz taka moda, a połowa tych jeżdżących po naszych ulicach ma napęd na jedną oś 🙂 gdzie tu sens i logika ? Ani to piękne, ani praktyczne.  

Skuter ma być prze de wszystkim praktyczny.  Forza moim skromnym zdaniem trochę tej praktyczności traci (mały schowek pod siedzeniem, napęd łańcuchem itp.) ale sporo zyskuje dzięki silnikowi i skrzyni. 🙂  ja przyglądam się z zaciekawieniem, a ewentualny zakup i tak odroczony o kilka lat 😞

Odnośnik do komentarza

Każdy ma inne priorytety:

- SUVy są i piękne i nadzwyczaj praktyczne (pojemność klasy D, przy rozmiarach klasy C - parkowanie w Warszawie, jeżdżenie po mieście "rodzinnym kombi" traktuję w kategoriach sado-maso 😉), napęd na 4 jest zbędny.

- Od trzech lat jeżdżę też X-ADV, jest olejarka do łańcucha, schowek na jeden kask i pozycja motocyklowa (podnóżki), co dla mnie jest akurat priorytetowe. Przy tym wszelkie zalety skutera - dwie klamki hamulca i automatyczna skrzynia biegów - dla mnie ideał. 

Na pewno nowa Forza będzie hitem sprzedażowym, bo zagospodarowała rynek T-Maxa i Burgmana w jednym.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, virus napisał:

- Od trzech lat jeżdżę też X-ADV, jest olejarka do łańcucha, schowek na jeden kask i pozycja motocyklowa (podnóżki), co dla mnie jest akurat priorytetowe. Przy tym wszelkie zalety skutera - dwie klamki hamulca i automatyczna skrzynia biegów - dla mnie ideał.

Tylko jak cena będzie np. 56.900zł to będzie tak częsty na ulicy jak Rolls Royce...

Odnośnik do komentarza
18 minut temu, Michał_ napisał:

Tylko jak cena będzie np. 56.900zł to będzie tak częsty na ulicy jak Rolls Royce...

Afryka też nie jest tania, a widzę ją bardzo często na drogach. Ze względu, że jest to moto stosunkowo nowe to w większości są to salonówki. Tak, wiem to nie ta sama grupa docelowa, ale myślę, że jest jak z serią GS od BMW. Każdy kupuje, bo może pojedzie dokoła świata, a w większości jeździ do pracy i raz w roku w dalszą podróż po asfalcie. Więc spokojnie może to być też nowa forza.

Obecnie są opcje leasingu i rejestracji moto na firmę, a też coraz więcej ludzi stać na droższe moto (mam nadzieję, że obecny kryzys tego nie zmieni).

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...