Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda Forza 750 - wątek ogólny


MariuszBurgi
Wiadomość dodana przez MariuszBurgi,

Wątek z informacją prasową oraz szczegółami technicznymi Forza 750... tutaj -> KLIK

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Faktycznie wsiadanie na forzę 750 stylem skuterowym jest dość karkołomne i łatwiej jest tradycyjną motocyklową metodą . W związku z tym projektanci tego modelu mogli powiększyć zbiornik paliwa kosztem tego przekroku i było by to chyba z większym pożytkiem . To tak w moim osobistym odczuciu . Co do DCT to jest to ciekawa przesiadka z CVT i na chwilę obecną trudno mi powiedzieć co jest lepsze bo oba te rozwiązania mają swoje plusy i minusy . Niewątpliwym plusem DCT jest to ,że przy znacznie większej pojemności silnika spalanie jest podobne lub tylko nieznacznie większe niż przy wysokoobrotowych silnikach z CVT . O ile między forzą 125 a 750 jeszcze ta różnica jest zauważalna na korzyść 125 to już między 350 a 750 praktycznie na to samo wychodzi . I to był główny powód dla którego właśnie wybrałem 750 . Co prawda schowek pod siedzeniem w 125 i 350 jest nie do przecenienia i trzeba go rekompensować bocznymi kuframi w 750  przy dalszych trasach ale zawsze jest coś kosztem czegoś. Na razie mam przejechane zaledwie 300 km 750-tką więc jeszcze niewiele mogę napisać ale jak na razie jestem bardzo zadowolony . 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dzisiaj odebrałem pokrywę górnego kufra po wymalowaniu w kolorze . Teraz jest już komplet. @Hipolit dziękuję za pomoc . 

20230802_191617_copy_800x600.jpg

Opublikowano

ladne kolorki

Opublikowano

Ładny kolorek i kufer praktyczny w odróżnieniu od orginału Hondy.

Opublikowano
44 minuty temu, Makrotek napisał(a):

Ładny kolorek i kufer praktyczny w odróżnieniu od orginału Hondy.

Faktycznie Honda nie popisała się jeśli chodzi o kufry , a zwłaszcza kufer centralny jest za mały , za drogi i są problemy z jego zamykaniem i otwieraniem . Dlatego wybrałem regulowany  SHAD .  Co do bocznych to też akcesoryjne są większe i tańsze ale mimo wszystko w tym przypadku  zdecydowałem się na oryginalne i jestem z nich zadowolony . Nie zmienia to faktu że powinny być przynajmniej 40 % tańsze i choć trochę większe w kierunku osi skutera bo jeszcze trochę miejsca jest tam do wykorzystania. 

Opublikowano
W dniu 2.08.2023 o 19:39, ComoDo napisał(a):

Dzisiaj odebrałem pokrywę górnego kufra po wymalowaniu w kolorze . Teraz jest już komplet. @Hipolit dziękuję za pomoc . 

20230802_191617_copy_800x600.jpg

Teraz wygląda super. 😊 Cieszę się, że mogłem pomóc.

Opublikowano

Zamontowałem jeszcze olejarkę łańcucha  od Wilku , dodatkowe gniazdo ładowania w przednim schowku i zmodyfikowałem wsporniki pod telefon i GPS.  Kamerka też już znalazła swoje miejsce na lewym lusterku i myślę że to by był koniec modyfikacji . Jedyne co mu jeszcze chodzi po głowie to interkom ale muszę się trochę zagłębić w temat żeby coś sensownego wybrać.

Opublikowano

teraz tylko smigac

 

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Przyznaję, że im więcej czytam na temat największej Forzy tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu jak dobry jest to skuter. Masa pozytywnych opinii. 

Ale mam cztery pytania do użytkowników:

- jak prowadzi się na ciasnych zakrętach, czy idzie nią mówiąc krótko "polatać po winklach"? Ważącej tyle maszyny jeszcze nie miałem. To pytanie jest też rozbudowane o tryb skrzyni, czy nie ma sytuacji że w zakręcie zbije bieg w dół? 

- jak wygląda konserwacja tj. czyszczenie i smarowanie łańcucha, czy któraś z osłon jest łatwiej demontowalna? 

- jak jest z ochroną przed deszczem? Niektórzy wspominają że nogi trzeba nieco "rozstawić na boki" z racji konstrukcji, szerszego siedziska, czy wystają potem poza obrys owiewki? 

- jak działają "samowyłączające się kierunkowskazy"?

  • Użytkownicy
Opublikowano

Kolego na czwartkowym spotkaniu byłeś i nas było dwóch na forzach ale coś mało pytałeś. Nie wiem czy się krępowałeś czy coś innego było przyczyną? Pomimo tej wagi forzą dobrze sie jeżdzi po winklach. Burgman czy BMW jest cięższe i chłopaki dają rade trzeba się tylko przyzwyczaić . Jeśli chodzi o czyszczenie i konserwacje łańcucha to nie jest to takie uciążliwe jakby się wydawało Np. Comodo zamontował olejarke i ma spokój ze smarowaniem . Nawet go nie podciągał pomimo że przejechał 17 tysi km . Ja nie mam olejarki  i widzę kiedy trzeba go podczyścić lub nasmarować. Wiem że jeśli jechałem po mokrym no to trzeba go trochę przeczyścić i nasmarować Mam już ponad 9 tysi i tylko raz lekko podciągałem .Osłone można łatwo zdemontować ale do czyszczenia smarowania czy naciągu nie ma takiej potrzeby . Bardzo mało jeżdziłem w deszczu więc Ci nie powiem jak jest z ochroną podczas opadów . Jeśli chodzi o kierunkowskazy to jest to fajna funkcja . Jeżeli  nie ruszasz kierą to po paru mignięciach po prostu się wyłanczają. Skrzynia biegów DCT  jak  dla mnie działa SUPER . Jak  Ci nie przełoży w odpowiednim momencie to zawsze możesz to zrobić łopatką . Jednym słowem  z forzy jestem zadowolony bo jest wygodna i bardzo fajnie mi się nią jeżdzi . Jak sidłem chwilke na Twoją to jakoś tak mi się sidziało jak na zabaweczce . Jeszcze przy Twoim wzroście to chyba 750-ka lepiej by Ci pasowała. Możę i ma jakieś niedociągnięcia  pewnie tak jak i inne skutery ale jak dla mnie jet OK .  👍:scooter:            

 

Opublikowano
8 godzin temu, snajper-psg1 napisał(a):

Przyznaję, że im więcej czytam na temat największej Forzy tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu jak dobry jest to skuter. Masa pozytywnych opinii. 

Ale mam cztery pytania do użytkowników:

- jak prowadzi się na ciasnych zakrętach, czy idzie nią mówiąc krótko "polatać po winklach"? Ważącej tyle maszyny jeszcze nie miałem. To pytanie jest też rozbudowane o tryb skrzyni, czy nie ma sytuacji że w zakręcie zbije bieg w dół? 

- jak wygląda konserwacja tj. czyszczenie i smarowanie łańcucha, czy któraś z osłon jest łatwiej demontowalna? 

- jak jest z ochroną przed deszczem? Niektórzy wspominają że nogi trzeba nieco "rozstawić na boki" z racji konstrukcji, szerszego siedziska, czy wystają potem poza obrys owiewki? 

- jak działają "samowyłączające się kierunkowskazy"?

Janusz już Ci to ładnie naświetlił z tego co widzę . Od siebie mogę dodać że 750 prowadzi się jak po sznurku , a z racji nisko osadzonego  środka ciężkości (silnik i zbiornik w najniższej możliwej pozycji) zakręty wybiera bardzo dobrze . Dodatkowo świetnie trzyma równowagę przy minimalnych prędkościach na granicy z prawie całkowitym zatrzymaniem się co jest dość istotne przy przeciskaniu się w korkach . Spalanie na poziomie 3,9 litra po 17 tys km  przy czym 25 % przebiegu zrobiona po autostradach , kolejne 25 % po mieście na krótkich odcinkach , ssaniu i zimowych warunkach, a reszta na trasie , tak więc różnica w spalaniu między 350 a 750 nie jest jakaś zauważalna . Co do łańcucha to olejarka sprawia że można zapomnieć o smarowaniu . Oczywiście od czasu do czasu można go przeczyścić ale nie jest to aż tak uciążliwe jak myślałem przed zakupem łańcuchowca. Ochronę przed deszczem wytestowałem w dość skrajnych warunkach jadąc w pełnej pompie przez połowę Węgier i na codzień jeżdżąc do pracy i na wypady . Przy średnich opadach jedyne co zdąrzy mi zmoknąć w drodze do pracy to zewnętrzna część nogawki i trochę łokcie . Szyba turystyczna robi robotę. Można patrzeć nad szybą i jechać z otwartą szybką kasku , a cały pęd powietrza przelatuje nad kaskiem .

Samowyłączające kierunkowskazy działają bardzo dobrze . Jak stoisz na skrzyżowaniu to mogą migać godzinami ale jak ruszysz i motor wchodzi w przechyły to wyłączają się po kilku sekundach. Niby taki bajer ale pożyteczny bo zapominanie o migającym kierunku może się fatalnie skończyć . 

Wracając do tego szerszego rozstawiania nóg itp - na pewno odczujesz różnicę między 350 a 750 zwłaszcza opuszczając i podnosząc nogi przy ruszaniu i zatrzymywaniu się ,bo 750 ma krótszy podest pod nogi i kilka dni trwało zanim się przyzwyczaiłem ale nie jest to uciążliwe . To bardziej kwestia przyzwyczajenia do nowych wymiarów i ustawienia . 

Gdybym miał wymienić wady to lub coś co bym ewentualnie poprawił w tym modelu to

1 ) Przy większych prędkościach trochę wieje po zewnętrznej stronie kostek mimo dodatkowych plastików na bokach ale jak ktoś nie jeżdzi w zimie to luz . Ewentualnie wyższe buty eliminują ten problem nawet w zimie . 

2. Gniazdo USB pod siedzeniem zamiast przy kierownicy . Oczywiście nie jest problemem dołożenie dodatkowego ale dlaczego nie robi tego Honda ? 

3. Amortyzator podtrzymujący siedzenie po otwarciu jest jeden i z boku co powoduje że przy zamykaniu schowka pod siedzeniem trzeba dobrze docisnąć z odpowiedniej strony żeby się zamknęło ( Tak wiem że się czepiam bzdetów ale ... )

4 . Zbiorniczek płynu od układu chłodzenia wymaga pozycji muzułmanina i latarki żeby sprawdzić poziom i trochę zabawy by dolać płynu . Na całe szczęście nie robi się tego codziennie ale jak już piszę o wadach to o wszystkich .

5. Wymiana bezpieczników wymaga demontażu bocznej lewej  osłony i trzeba poświęcić minimum 30 minut na tą zabawę chyba że robi się to na codzień w serwisie to krócej . Na pierwszy raz to i godzina może być mało.  Tego też codziennie sie nie robi ale gdybym był producentem to daĺ bym to pod siedzeniem za jakąś klapką .

6. Szyba oryginalna do wymiany na dzień dobry przy wyższym kierowcy  bo pęd powietrza ładuje prosto w czoło . To mankament sporej części jednośladów ale po to jest Givi , Kapa i Pluig żeby sobie dobrać pod siebie odpowiednią wysokość. 

Powyższe wady są może czepianiem się ale to moje subiektywne odczucie . Na całe szczęście większość można wyeliminować ,a do reszty się przyzwyczaić. Po 17 tysiącach przejechanych we wszystkich warunkach i nawierzchniach i ich kompletnemu braku mogę stwierdzić że jestem zadowolony z Hanki i jest genialnym sprzętem . Byle nie jeździć w trybie RAIN i STANDARD bo przełożenia DCT są zbyt wczesne i męczą zarówno motor jak i kierowcę. Tryb USER z DCT na 3 stopniu zmienia ten sprzęt w to jak na prawdę powinien być ustawiony by dawać pełną przyjemność z jazdy . 

Opublikowano
4 godziny temu, Bienias napisał(a):

Kolego na czwartkowym spotkaniu byłeś i nas było dwóch na forzach ale coś mało pytałeś. Nie wiem czy się krępowałeś czy coś innego było przyczyną?

Też nie wiem, pewnie po całym dniu w pracy byłem wypompowany i mózg leciał na oparach. Ale też ciągle wmawiam sobie że skoro mniejszą kupiłem, to czemu od razu zmieniać, może niedawna sprzedaż ADV leży mi z tyłu głowy. No i w sumie dopiero po czwartkowym spotkaniu jak je zobaczyłem obok swojej poczytałem coś więcej, poprzeglądałem forum stąd tych parę pytań.

54 minuty temu, ComoDo napisał(a):

Oczywiście nie jest problemem dołożenie dodatkowego ale dlaczego nie robi tego Honda ? 

Myślę, że to z tego powodu, że na wyświetlaczu można sobie wrzucić mały ekranik z nawigacją - tak przynajmniej widziałem na jakimś filmie. A logiczne jest że jak telefon jest połączony przez Bluetooth, to przecież będzie przewożony/ładowany pod kanapą - a przynajmniej tak zapewne pomyślał jakiś człowiek w Hondzie. Dla mnie to akurat nie problem bo do nawigowania mam jakąś Motorolę Defy, wodoodporną, bateria spokojnie wytrzymuje cały dzień jazdy. 

Tak czy inaczej - dziękuję za rozwianie wątpliwości. Przy najbliższej okazji na pewno się przymierzę do sprzętu, 1:1 z 350tką. 

Ponowię też pytanie o skrzynię DCT - nie ma ryzyka że w zakręcie zbije bieg w dół, jeśli wcześniej ręcznie się nie zredukuje? Chociaż, z drugiej strony w CB500x miałem sprzęgło antyhoppingowe i nawet nagła redukcja nie powodowała żadnego uślizgu. 

Opublikowano
6 godzin temu, snajper-psg1 napisał(a):

Ponowię też pytanie o skrzynię DCT - nie ma ryzyka że w zakręcie zbije bieg w dół, jeśli wcześniej ręcznie się nie zredukuje? Chociaż, z drugiej strony w CB500x miałem sprzęgło antyhoppingowe i nawet nagła redukcja nie powodowała żadnego uślizgu. 

To pytanie też mi chodziło po głowie przed zakupem , bo obawiałem się że redukcja biegu w zakręcie może grozić szlifem . Okazuje się że te wątpliwości były bezpodstawne .  Co prawda DCT może zredukować bieg w zakręcie jeżeli zwalniasz ale skrzynia robi to na tyle szybko i płynnie że jest to praktycznie nieodczuwalne . Dwusprzęgłowa skrzynia DCT ma to do siebie że zmiana biegów jest błyskawiczna i nie szarpie w trakcie zmiany . Dla pełnej informacji wypada w tym momencie wspomnieć o czymś takim jak  trzystopniowe EB regulowane w trybie USER . EB czyli  hamowanie silnikiem które w połączeniu właśnie z redukcją biegu w zakręcie daje pełen obraz zachowania motocykla na winklach .

Im mocniejsze hamowanie silnikiem tym bardziej odczuwalne redukcje biegów w zakręcie ale z własnego doświadczenia mogę dodać , że nie ma aż tak wielkich różnic między ustawieniem tego parametru . Dasz niższy stopień EB to motor robi się bardziej "miękki i łagodny" przy redukcji ale trzeba mocniej pracować hamulcami . Ja miałem to na dwójce i testowałem trójkę do której się przyzwyczaiłem i jakoś mi redukcja w zakręcie nie przeszkadza ani nie powoduje dyskomfortu psychcznego . Już kiedyś pisałem że DCT można używać bezmyślnie i po prostu jeździć nie myśląc o biegach ale jak ktoś poświęci trochę czasu , poeksperymentuje i nauczy się jak na prawdę działa ta skrzynia to przekona się ,że można o wiele bardziej  poprawić charakterystykę jazdy i przyjemność prowadzenia . 

  • Klubowicze
Opublikowano
Godzinę temu, ComoDo napisał(a):

ale jak ktoś poświęci trochę czasu , poeksperymentuje i nauczy się

I tu widzę problem.

Większość dzisiejszych kierowców  nie chce myśleć ani uczyć się niczego. 

Opublikowano
32 minuty temu, arturo-bb napisał(a):

I tu widzę problem.

Większość dzisiejszych kierowców  nie chce myśleć ani uczyć się niczego. 

Z tym już nic nie zrobimy . Może dlatego  producenci robią coraz bardziej "myślące" za kierowców wynalazki i idiotoodporne zabezpieczenia , które dla jednych są zbawieniem a dla innych zbędnym bzdetem za , który trzeba słono płacić . 

  • Użytkownicy
Opublikowano

Oj tak panowie oj tak. Kolego ComoDO pięknie to wszystko wyjaśniłeś i tak nawet naukowo i życiowo 👍

Opublikowano

To prawda, fachowo wyjaśnione co i jak.

Cieszę się że technologia pomaga. Z drugiej strony - jak jeżdżę już dwa lata z przekładnią CVT nauczyłem się nie myśleć o biegach, ale spokojnie operować sobie i gazem, i hamulcem, w pewien sposób odruchowo. 

Ja już nie mam wątpliwości co do dużej Forzy, lista zalet jest tak długa że jeśli padnie na skuter to raczej ten. Miałem obawy co do motocykli z drugiej ręki, ale z drugiej strony - w Plazie (jak widzę w czasie przeszłym) stała z przebiegiem 4 tysiące za nieco ponad 40 tysięcy, sprzęt jak mówią pewny.

Po przymiarkach wiem tyle, że miejsca na nogi jest wystarczająco, a to kluczowe. Faktycznie podesty górne są nieco wąskie, ale to zapewne kwestia wyższych butów jakby po łydkach wiało. A co do reszty - spróbuję na urlopie poszukać w jakiejś wypożyczalni jakiejś 750-tki DCT, żeby pobawić się ze wspomnianymi ustawieniami skrzyni. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra wiadomość dla osób które rozważają zakup Forzy 750. Demo jest w końcu dostępne, tyle że w Szczecinie. Dobrze, że planuję wybrać się tam na urlopie :) 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć

Oj...dawno mnie tu nie było 😜

Forza 750 to bardzo dobry skuter - nie bez niedociągnięć, ale mimo to bardzo dobra maszyna.

Moja subiektywna ocena znajduje się w tym wpisie www.itakwqlko.pl/2023/09/honda-forza-750-test-dlugodystansowy.html

 

Jakby co to właśnie będę sprzedawał swoją Pegi - szczegóły będą w dziale ogłoszeń 😉

  • 2 miesiące temu...
  • Klubowicze
Opublikowano

Honda mocno wzięła do roboty i zafundowała swoim fanom odświeżenie kolejnej linii modelowej. Dziś nadeszły informacje o zmianach na rok 2025 w gamie HONDA FORZA. W tym wątku, poświęconym wersji 750 przyjrzymy się temu co przygotowała dla nas ta zacna marka. Poniżej informacja prasowa:

W wersji na rok 2025 Forza 750 została udoskonalona pod kątem stylu, technologii, zyskała też walory użytkowe, które mają jeszcze bardziej ugruntować jej wysokie aspiracje, a także przyczynić się do produkcji w duchu zrównoważonego rozwoju.

1.  

Forza 750 otrzymała nowe, nieco kanciaste, niezbyt jednak rozbudowane nadwozie, które zapewnia dobrą ochronę przed wiatrem przy większych prędkościach, dużo miejsca na nogi kierowcy i nisko położone siedzenie. Nowe podwójne reflektory ze światłami do jazdy dziennej i wbudowanymi kierunkowskazami są najbardziej rzucającym się elementem aktualizacji stylistycznej. Jednocześnie zadbano o zrównoważony rozwój, stosując w niektórych obszarach materiał Durabio. Schowek pod siedzeniem pomieści pełnowymiarowy kask, znalazło się też miejsce na mniejszy schowek na rękawiczki i niezbędne drobiazgi. Gniazdo ładowania USB-C przeniesiono spod siedzenia w bardziej widoczne miejsce na kierownicy. Pięciocalowy wyświetlacz TFT obsługuje system RoadSync, który łączy kierowcę z jego smartfonem. Uruchamianie silnika, zamykanie i otwieranie siedzenia odbywa się za pomocą inteligentnego kluczyka Smart Key. Tempomat jest wyposażeniem standardowym.


2. 

Skuter napędzany jest elastycznym, paliwooszczędnym, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 745 cm3, a system elektronicznej przepustnicy (Throttle By Wire – TBW) pozwala na zmianę charakterystyki pracy silnika poprzez trzy domyślne tryby jazdy: RAIN, STANDARD i SPORT oraz konfigurowalny tryb USER. Sterowanie momentem obrotowym (Honda Selectable Torque Control – HSTC) pozwala na precyzyjne interwencje na trzech poziomach czułości systemu (z udoskonalonym w modelu na rok 2025 oprogramowaniem dla trybu RAIN), natomiast przekładnia dwusprzęgłowa (DCT) oferuje automatyczną zmianę biegów zestrojoną z dostępnymi trybami jazdy. Wprowadzono płynniejsze reakcje układu napędowego i poprawiono wyczucie reakcji przy niskiej prędkości.

3.

Nowa, regulowana elektrycznie szyba zapewnia przepływ powietrza wokół kierowcy i pasażera. Ma 480 mm szerokości i jest o 100 mm (25%) szersza niż poprzednia wersja. Pozwala również na zmianę wysokości w zakresie 120 mm oraz kąta nachylenia o 10° (do przodu) przy maksymalnym wysunięciu. Szybę wyposażono również w funkcję automatycznego opuszczania, która obniża ją do najniższej pozycji po wyłączeniu zapłonu, co poprawia wygodę podczas parkowania. Funkcja ta dysponuje również pamięcią, która automatycznie podnosi szybę do ostatnio ustawionej wysokości, kiedy skuter rusza. Funkcja ta aktywuje się podczas jazdy z prędkością od 5 km/h.

4.

Dzięki przeprofilowanej owiewce i stopniom, przed kierowcą jest dużo miejsca na nogi, a starannie wyprofilowane siedzenie zaskakuje wygodą i zapewnia łatwy dostęp do podłoża. Wysokość siedzenia wynosi 790 mm. Znajduje się pod nim 22-litrowy schowek, mieszczący pełnowymiarowy kask. Po prawej stronie od wewnętrznej strony owiewki znajduje się również przydatny i łatwo dostępny dodatkowy schowek na przedmioty codziennego użytku. Gniazdo ładowania USB-C przeniesiono spod siedzenia w bardziej widoczne miejsce na kierownicy. Tempomat dobrze współpracuje z przekładnią DCT i jest bardzo łatwy w użyciu; jego aktywacja odbywa się bezpośrednio z prawej strony na kierownicy, a komendy „plus”, „minus” i „ resume” wybierane są z lewej strony.

5.

Najważniejsze informacje przekazywane są kierowcy za pośrednictwem zaktualizowanego, pięciocalowego, kolorowego ekranu TFT, który stworzoną z wykorzystaniem tzw. bondingu optycznego warstwy dotykowej i ochronnej w celu poprawy widoczności w jasnym świetle słonecznym. Między szkłem ochronnym, a ekranem TFT jest warstwa żywicy, co zmniejsza odblaski i poprawia czytelność ekranu. Grafikę wyświetlacza można dostosować  do upodobań kierowcy, wybierając między trybami Bar (wskazania słupkowe), Circle (wskazania zegarowe) i Simple (tryb prosty), ekran zapewnia też łączność poprzez aplikację Honda RoadSync. 

Honda RoadSync z nowym, podświetlanym, łatwiejszym w obsłudze, czteropozycyjnym przełącznikiem po lewej stronie kierownicy, przedstawia wygodną nawigację zakręt po zakręcie, a także (za pośrednictwem zestawu słuchawkowego Bluetooth w kasku) oferuje możliwość prowadzenia rozmów, słuchania muzyki lub odbierania informacji głosowych o warunkach pogodowych. Wystarczy pobrać bezpłatną aplikację Honda RoadSync ze sklepu Play lub App Store, połączyć się z systemem Forza 750 i można ruszać w drogę.

Dla wygody, Forza 750 wykorzystuje inteligentny kluczyk (Smart Key), który – pozostając w kieszeni kierowcy – uwalnia od używania fizycznego kluczyka i służy do uruchomienia silnika, otwarcia wlewu paliwa, czy schowka pod siedzeniem. Dzięki obecności Smart Key, jedno naciśnięcie głównego przełącznika obrotowego włącza zasilanie i umożliwia obracanie przełącznika, dając kierowcy kontrolę nad blokadą zapłonu i kierownicy oraz – za pomocą dwóch przełączników kołyskowych – możliwość otwierania wlewu paliwa i schowka pod siedzeniem. Ponadto, inteligentny kluczyk blokuje i odblokowuje opcjonalny kufer centralny Smart Top Box, a także ma funkcję "odbioru", która sprawia, że migające wskaźniki ułatwiają identyfikację skutera z pewnej odległości. Mechanizm sprzęgłowy w wyłączniku głównym uniemożliwia odblokowanie kierownicy “na siłę”.

 Tylne kierunkowskazy mają funkcję sygnału awaryjnego hamowania (ESS). W wypadku zarejestrowania ujemnego przyspieszenia o wartości 6,0 m/s2 przy minimalnej prędkości 53 km/h i przy włączonym jednym z hamulców, światła awaryjne zaczynają migać, ostrzegając innych użytkowników drogi o intensywnym hamowaniu. Przy tej samej prędkości, jeśli został aktywowany system ABS, graniczne opóźnienie zadziałania jest zmniejszane – wystarczy wtedy, że opóźnienie przekroczy 2,5 m/s2.  

 Światła awaryjne po nagłym hamowaniu są wyłączane bez korzystania z prostego timera, zamiast tego system porównuje różnicę prędkości kół przedniego oraz tylnego i oblicza, kiedy należy wyłączyć światła awaryjne w zależności od sytuacji.

6.

Sprawdzona konstrukcja chłodzonego cieczą, dwucylindrowego silnika rzędowego z 8-zaworowym rozrządem SOHC zapewnia doskonałe osiągi w zakresie niskich i średnich obrotów. Mechanicznie niezmieniony silnik dysponuje stosunkowo długim skokiem tłoków i ma specjalnie dobrane kształty komór spalania, co w połączeniu z wałem korbowym o dużym momencie bezwładności pozwala na płynne wytwarzanie wysokich wartości momentu obrotowego już przy bardzo niskich obrotach. Przechylenie silnika do przodu pozwoliło na obniżenie położenia środka masy, co przyczyniło się do dalszej poprawy stabilności. Silnik Forza 750 jest wyjątkowo oszczędny: przy pomiarowym zużyciu paliwa osiąga 3,5l/100 km (tryb WMTC), co umożliwia uzyskanie zasięgu do 375 km po zatankowaniu do pełna 13,2-litrowego zbiornika paliwa.

7.

Dwusprzęgłowe przekładnie DCT Hondy produkowane są już od 17 lat, a w Europie sprzedano ponad 240 tys. jednośladów, wyposażonych w ten system przeniesienia napędu. W aktualizacji modelu na rok 2025 celem było płynniejsze ruszanie z miejsca i kontrola przy niskiej prędkości – poniżej 10 km/h – podczas zawracania. Wymaga to zapewnienia „natychmiast dostępnej, ale delikatnej” siły napędowej przy małych otwarciach przepustnicy. Poprzez sterowanie TBW dostępnych jest pięć map automatycznej zmiany biegów. Poziom 1 zapewnia najbardziej zrelaksowaną jazdę, ze zmianą biegów na wyższy i niższy przy stosunkowo niskich obrotach. Jest on powiązany z trybem jazdy RAIN. Po drugiej stronie skali znajduje się poziom 4, w którym zmiana biegów na wyższe następuje przy wyższych obrotach, a redukcje biegów dokonywane są wcześniej, aby uzyskać lepszy efekt hamowania silnikiem. Jest on powiązany z trybem SPORT. Poziom 2 jest powiązany z trybem jazdy STANDARD, a poziom 3 znajduje się pomiędzy trybami STANDARD i SPORT.

8.

Dla Forza 750 dostępna jest pełna gama oryginalnych akcesoriów Hondy, oferowanych zarówno osobno, jak i w starannie dobranych pakietach, pomyślanych pod kątem wygody nabywców.

Zestaw akcesoriów Comfort Park zaprojektowany z myślą o zwiększeniu komfortu i wygody podróżowania:

  • Zestaw deflektora
  • Wygodne siedzenie kierowcy
  • Podgrzewane manetki
  • Torba na konsolę

Zestaw Style Pack to dodatkowa ochrona i odrobina stylu. 

  • Dźwignia hamulca postojowego
  • Osłona dźwigni hamulca postojowego
  • Panele boczne
  • Komplet paneli podłogi
  • Światła przeciwmgielne 

Dopasowany kolorystycznie Travel Pack zwiększa możliwości transportowe:

  • Kufry boczne (prawy 26 litrów, lewy 33-litry)
  • Kolorystycznie dopasowane panele kufrów
  • Torby wewnętrzne do kufrów

Dopasowany kolorystycznie zestaw Urban Pack, zwiększający funkcjonalność w codziennych dojazdach:

  • Stelaż kufra górnego
  • Kufer górny Smart Top – 50 litrów
  • Oparcie pasażera na kufer górny (dostępne 2 wersje, z szarym lub czerwonym przeszyciem dopasowanym do Wygodnego siedzenie kierowcy
  • Kolorowy panel na kufer górny
  • Torba wewnętrzna do kufra górnego 25 l
  • Przegroda do schowka pod siedzeniem 

Dostępne są również: 

  • Panele aluminiowe na kufry boczne i górny
  • Kufer górny 50 litrów (manual)
  • Kufer górny 38 litrów (manual)
  • System alarmowy
  • Oparcie pasażera

492955_25YM_Honda_Forza_750.jpg

492964_25YM_Honda_Forza_750.jpg

493019_25YM_Honda_Forza_750.jpg

493030_25YM_Honda_Forza_750.jpg

493057_25YM_Honda_Forza_750.jpg

493077_25YM_Honda_Forza_750.jpg

493076_25YM_Honda_Forza_750.jpg

493075_25YM_Honda_Forza_750.jpg

493073_25YM_Honda_Forza_750.jpg

493062_25YM_Honda_Forza_750.jpg

492984_25YM_Honda_Forza_750.jpg

  • Administrator
Opublikowano

Wreszcie szybę elekryczną i tempomat dali. Duży plus.

  • Klubowicze
Opublikowano

Ja bym dodał jeszcze poprawienie owiewek, więcej miejsca na nogi i kufry boczne mieszczące pełny kask. Na minus nadal brak Apple CarPlay/Android Auto oraz brak koła tylnego w rozmiarze 17" - dla mnie niepojęte. Jakkolwiek zmiany na duży plus. Brawo Honda 

  • Użytkownicy
Opublikowano

Też widzę, że jakby więcej miejsca na nogi. Tempomat i elektryczna szyba na DUŻY plus. Kanapa z delikatnym podparciem pleców, czego chyba nie było poprzednio. Mega podoba mi się przednia czasza z nowymi reflektorami. Piszą, że pod siedzenie wchodzi pełny kask - to też miła odmiana, choć do weryfikacji na żywo.. Generalnie Honda zrobiła dużą robotę na plus.

Opublikowano

Fajnie 😃

Jakby ktoś czytał moje narzekania na ten model 😋

Poprawili prawie wszystko prócz wielkości baku i pewnie prócz przełożeń na 6-tym biegu.

Szyba i tempomat na duży plus.

Co do AA...osobiście uważam system komunikacji smartphon <-> moto lepiej działa w Forzy niż android auto. Mam porównanie do tego co jest w Afryce i tam odczytywanie wiadomości czy nawet odbieranie telefonu jest mocno utrudnione. Cała komunikacja idzie przez motocykl, nie można nawet mieć sparowanego bezpośrednio interkomu z telefonem.

Osobiście w nowej Forzy nie podoba mi się przód - odnoszę wrażenie że coraz bardziej chcą przypominać T-Maxa 😕

  • Klubowicze
Opublikowano

Ponadto

są też nowe malowania. Honda Forza 750 będzie dostępna w nowym kolorze Mat Warm Ash Metallic, w ofercie modelu Forza 350 pojawią się Mat Cynos Gray Metallic oraz Carnelian Red Metallic, a Forza 125 otrzyma nowe kolory Mat Pearl Pacific Blue oraz Mat Pearl Cool White. Honda Forza 350 będzie też dostępna w specjalnej wersji, w kolorze Mat Cynos Gray Metallic z czerwonymi elementami stylistycznymi oraz przeszyciami siedzenia. Forza 125 Special Edition pojawi się w kolorze Mat Cynos Gray Metallic i otrzyma brązowe felgi oraz wyjątkowe motywy graficzne.

NAS Analytics TAG
 
 

Honda nie śpi- jak widać to na wielu nowych modelach rocznika 2025. Patrz: strona oficjalna Honda.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...