Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda X-ADV 750 - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator
Opublikowano
Dnia 22.06.2018 o 17:16, SlawoyAMD napisał:

Mi Integra objuczona namiotem, sprzętem biwakowym i pełnymi kuframi, podczas ostatniego (nieszczęsnego przez napinacz), wypadu do Czech, spalała na trasie... Uwaga!! 3.2 litra :D No ale to przy moim stylu jazdy do max 120 km/h, z przewagą bocznych dróg, gdzie przeważnie jedzie się 80-ką...

+1. Ostatni wypad do Kazimierza, raczej spokojny przelot trasą + trochę miasta= 340 km i zatankowane pod korek 10.8 l co daje 3.15 l/ 100 km. Tu Integra nie ma konkurencji i w/g moich obserwacji X-ADV w podobnych warunkach spala ciut więcej, co zważywszy na konstrukcje jest zrozumiałe.

 

Dnia 26.06.2018 o 11:15, Panda napisał:

1. Automatyczne kasowanie licznika nie umiem włączyć, albo nie jest tak jak podają w instrukcji. Mam gdzieś w domu oryginalną instrukcję. Tam sprawdzę (nieraz zdarza się że w tłumaczeniu coś pomylą).

Niebawem sprawdzę jak to funkcjonuje w X-ADV MY2018 z kontrolą trakcji i "G".

 

Dnia 26.06.2018 o 11:15, Panda napisał:

3. Zawieszenie jest inne w porównaniu do mojego poprzedniego motocykla (Suzuki DL 650 2004). V-Strom bardziej się bujał, tutaj jest neutralnie.

Mam dokładnie te same obserwacje. Stabilnie i jak po sznurku.

 

Dnia 26.06.2018 o 11:15, Panda napisał:

5. Głos z tłumika, szczególnie pod mostami czy miejscami z echem - miodzio. Ponoć japońce włożyli do puszki jakąś przegrodę i to ona robi taką zacną robotę. Mnie się cholernie podoba.

Ogólnie dźwięk motoru NC jest przyjemny a dodatkowo faktycznie w X-ADV tłumik seryjny robi robotę. 

 

Dnia 26.06.2018 o 11:15, Panda napisał:

8. Pakowność. Jeżeli nazwać X-ADV maxi skuterem to nie ma pakowności. Nie ma nic pod kierownicą. Ta skrytka pod siedzeniem może jakiś XS kask zmieści. Dobrze że kufer daje radę. Z kolei jeżeli nazwać X-ADV motocyklem no to ma bagażnik :) i nawet trochę gadżetów można wrzucić.

Bardzo dobre podsumowanie ale... mi do X-ADV wchodził pełnowymiarowy kask modularny.

Li4vLi4vLi4vLi4vaW1hZ2VzL3pkamVjaWFfZG9f

 

Ostatnio rozmawiałem z jednym dealerem moto w ESP. Na pytanie ile sprzedał w tym sezonie X-ADV stwierdził, że żadnej (Integra ma tam lepsze wyniki sprzedaży). Na moje porównanie do rynku włoskiego, gdzie X-ADV jest hitem w grupie maxi 2 cyl., odparł, że to jednak inny rynek. "Włosi są bardziej na pokaz a my raczej praktyczni...". 

Patrząc na ulicach po ilości T-maxów w IT vs ESP chyba miał sporo racji ;)

 

Ps. W temacie - świeży (publikacja 26.06.2018) i ciekawy test porównawczy z FR... Tmax vs A-ADV.

 

Opublikowano

Już wiem czemu tak ciężko zamyka się siedzenie. Trzeba skrócić gumowe odbojniki pod siedzeniem, bo nowe zbyt mocno odbijają. Do stelaży kufrów bocznych będę musiał jakieś krótsze wstawić, gdyż płaskownik 5 mm. powoduje, że gumki blokują zamknięcie siedzenia. A tak wygląda ładne adv

 

 

16459D68-6B02-41DD-8DCD-8320E1561BC9.jpeg

Opublikowano

Odnośnie tego skrócania gumek to zaleca się z tym ostrożność. Na forach w USA i Italii dokładnie analizują problem domykania siedzenia. Ktoś cytował odpowiedź Hondy i wyszło że te gumki z czasem się wyrobią i będzie wszystko pasowało.

Opublikowano

Hahaha, jak się wyrobią to powinno się je wymienić, a nie, że wtedy dopiero będzie dobrze.

Opublikowano
Godzinę temu, RONIN napisał:

Hahaha, jak się wyrobią to powinno się je wymienić, a nie, że wtedy dopiero będzie dobrze.

Gumka, jak to gumka, ma prawo się wyrobić. Popatrz, jak zużywają się gumki pod kufrem.

Opublikowano

Sysgone czytaj ze zrozumieniem, jak mi się gumki wyrobią to je wymieniam, a nie czekam aż się wyrobią to będzie się dopiero dobrze kanapa zamykać .

Opublikowano

Niech pocieszeniem dla Ciebie będzie fakt, że np. w T-Maksie kanapa źle się otwiera, bo nie dostatecznie odskakuje po zwolnieniu rygla ;-) Więc nie tylko Honda ma problemy z ogarnięciem kanapy :)

Opublikowano

Odwrotnie niż w Ymahaszce xmax 400.Tu brak takowych i też kłopoty.

Opublikowano
2 godziny temu, Sysgone napisał:

Niech pocieszeniem dla Ciebie będzie fakt, że np. w T-Maksie kanapa źle się otwiera

Nie pocieszy mnie nawet jak goldwing będzie miał problem z kanapą. Trzeba będzie pokombinować z gumkami, ale to już jak stelaż będzie gotowy, bo do stelaża będą potrzebne zdecydowanie niższe.

Opublikowano

W tym roku wcześnie zaczynają się promocje, rocznik 2017 można już kupić za 42.500. Pojawiła się już pierwsza testówka z 2018r. za 40.900 a to moim zdaniem bardzo dobra cena. Przy okazji ciekawe porównanie jakby ktoś się wachał pomiędzy skuterem a motocyklem

 

Opublikowano

Hello! Chciałem pociągnąć jeszcze troszkę temat spalania, ot tak podzielić się moimi spostrzeżeniami. Nie jestem jakimś sknerusem i akceptowal bym Xadv nawet jakby palił 8 czy 9l/100, mam samochody, które pala 14 czy 22/100 więc tankowanie skutra po przyzwyczajeniach z aut jest dla mnie śmiesznie tanie, ale mimo wszystko jakoś tak lubię wszelkie analizy i lubię mało spalić więc obserwuje na dziesiątą stronę ile kiedy jak... 

I tak.. Przez sobotę i niedzielę trasa standardowo trochę miasta trochę poza miastem, tryby D i S3  na przemian z przewaga na D. Srednie na kompie po 65km 5.9l/100. Postanowiłem, dziś jeździc w trybie manualnym po kolejnych 65 może 70km spalanie spadło na 5.3l/100km. Czyli możemy wydedukować że w trybie manualnym na tym dystansie średnie spalanie wyszło o ok 1l/100km niższe!

Jak się nad tym zastanowilem to ma to sens. Gdy jedziemy w trybie manualnym z jakąś tam stałą prędkością i potrzebujemy lekko przyspieszyc to naciskamy bieg w dół i nawet nie specjalnie musimy dodawać gazu, może minimalnie a skuter przyspiesza tyle ile potrzebujemy.  W trybie automatycznym aby przyspieszyć musimy odkręcić bardziej rollgaz, jeżeli będzie to na tyle mało że automat nie zredukuje biegu, mamy nieefektywne spalanie mieszanki, komputer przechodzi w tryb OpenLoop paliwo się leje a sprzęt nie przyspiesza, natomiast gdy odkrecimy manetka mocniej automat zredukuje bieg, ale z powodu odkreconej manetki odrazu rwie niepotrzebnie do przodu, a nie koniecznie w danej chwili tego potrzebujemy więc odrazu odejmujemy gaz i cała para... w rurę. 

 

W dalszym ciągu będę próbował wygrać rajd o kropelce więc będę dzielił się moimi obserwacjami mimo iż póki co jestem chyba ostatni :P

Opublikowano

Moje średnie spalanie na trip B z 3700 km. jazda mieszana to 4,1l i jestem happy bo GP 800 paliło 6-6,5 l, raz tylko w Bośni udało mi się zejść do 4,5l, czyli Honda pali o 1/3 mniej od Gilery

Opublikowano

Ja, z każdym dniem, poznaję mojego samuraja. Pisałem już wcześniej  że jestem "old schoolowy" i że nie chcę systemu bezkluczykowego. Zmieniłem zdanie - już chcę :) Kurczę, jakie to jest wygodne. Wsiadam, odpalam i jadę. W poprzednim motocyklu przytrafiło mi się że o szóstej zaparkowałem pod firmą i po piętnastej znalazłem kluczyk w stacyjce. Tutaj nie mam takiej opcji. Pilota mam zawsze przypiętego do siebie. Co do baterii, to noszę przy dokumentach dwie zapasowe bateryjki.

Opublikowano
19 godzin temu, RONIN napisał:

Moje średnie spalanie na trip B z 3700 km. jazda mieszana to 4,1l i jestem happy bo GP 800 paliło 6-6,5 l, raz tylko w Bośni udało mi się zejść do 4,5l, czyli Honda pali o 1/3 mniej od Gilery

A jak porównujesz osiągi w stosunku do Gilery?  Ja z początku byłem zachwycony, ale pomału zaczyna mi już brakować. Gdyby X-ADV miał tak z 20KM więcej....  Mogliby w kolejnym lifcie VTECa założyć i dodatkowe 2000obr i byłaby bajka... :rolleyes:

Opublikowano

Tak jak już wcześniej pisałem moim zdaniem xadv jest minimalnie lepsza do 120 km/h, później GP800 odrabia straty a już od 150 km/h zostawia Hondę w tyle. Zanim kupiłem swoją chciałem kupić xadv z Wawy z tłumikiem akcesoryjnym ale właściciel się rozmyślił. Po zmianie tłumika wygrywał nowe mapy i podobno różnica była widoczna. Poniżej wykres.

Własnie widzę, że znowu ją wystawił 

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-x-adv-leasing-rata-969-zl-leovince-decat-mivv-upmap-t800-gwarancja-ID6zhx6n.html#c6e3f7fa78

 

A01365B8-8B71-4995-8B1D-04EE6898A724.jpeg

Opublikowano

Ja pomyślę o jakimś tuningu przez zimę, jeżeli silnik jest poddatny na mody to czemu nie :rolleyes:

Opublikowano

Umówiłem się na przegląd gwarancyjny po 1 roku.

Honda Plaza wyceniła usługę (z materiałami) na 650 złotych.. Lekko osłupiałem jako ze za bazowy przegląd Civuca płaciłem niegdyś 350zlotych.

Ktos sprawdzał ceny w innych serwisach może? U Karlika zgodnie z info na stronie ceny przeglądów gwarancyjnych Ok 140-200zl (bez materiałów).

Zakładam ze spora cześć kosztu to wymiana 4litrow oleju, zapewne kupię samodzielnie.. swoją drogą, co lejecie do XAdv’a? Motul?

Opublikowano

W Tychach taka sama cena. I dobrze piszesz o kosztach oleju. Zlewają mineralkę i dostajesz hondowski 10W30 (w cenie z ASO).

ps. Do wszystkich motocykli wlewam Fuchs Silkolene (full syntetyk).

Opublikowano

Mnie po roku przy 1000 km. wlali hondowski 10w40. Jest trochę lepszy przy upałach. Może użytkownicy integry wypowiedzą się który jest najlepszy do silnika z DCT?

Opublikowano

do crosstourera z DCT wg instrukcji nadaje się tylko 10W30, przypuszczam, że w X-ADV będzie podobnie

  • Klubowicze
Opublikowano

Do Integry producent zaleca 10W30 (instrukcja)... Mojej Hondzi w serwisie nalano 10W40 i jak ją nabyłem, denerwowała mnie terkotaniem mechanizmu redukującego biegi, coś jakby tuz przed zmianą przełożenia nie mogła się zdecydować, czy już, a może jeszcze nie (takie delikatne tyk, tyk, tyk)... Na 10W30 zjawisko to zniknęło :blink:

Swoją drogą, ciekawe jak w instrukcjach jest w pojazdach na rynek włoski, gdzie temperatury otoczenia są zazwyczaj wyższe... Muszę poszukać włoski manual...

PS - na szybko znalazłem do NC750X (silnik ten sam) - też 10W30 - LINK

PS 2 - Jest i do Integry... Też 10W30LINK

Olio motore - consigliato Olio per motori a 4 tempi Honda Classificazione di servizio API SG o superiore, ad eccezione dell'olio contrassegnato come “a risparmio energetico” o “a conservazione di risorse” SAE 10W-30, Standard JASO T 903 MA

Opublikowano

Mnie właśnie ze względu na temperatury w salonie Hondy wlano 10w40, wybieram się w wakacje na ciepłe południe i muszę się liczyć z temperaturami dochodzącymi do 36-38 st. i niby w tych temperaturach 10w30 będzie przypominał wodę i słabo smarował. Już sam nie wiem co o tym myśleć . W necie znalazłem taki artykuł.

https://warsztat.pl/artykuly/oleje-silnikowe-w-sezonie-letnim,57129,bm9uZSE1NzEyOSEhbm93b2N6ZXNueXdhcnN6dGF0LnBsL2FydHlrdWx5LzA2LTIwMTM

 

Opublikowano
Godzinę temu, RONIN napisał:

Mnie właśnie ze względu na temperatury w salonie Hondy wlano 10w40, wybieram się w wakacje na ciepłe południe i muszę się liczyć z temperaturami dochodzącymi do 36-38 st. i niby w tych temperaturach 10w30 będzie przypominał wodę i słabo smarował. Już sam nie wiem co o tym myśleć .

Znaleziony na szybko wykres temperatur. Moim zdaniem idealnie pasuje.

klasy.jpg

Opublikowano

Dzięki Sysgone, właśnie tego szukałem. Dokładnie takim wykresem mnie przekonano, bo na początku upierałem się, że ma być jak w instrukcji. U mnie w tym momencie 32 stopnie, a w korku temperatura powietrza w Łodzi dochodzi do 34 stopni

Opublikowano

Swoją drogą ciekawe, że na przeglądach gwarancyjnych leją coś innego niż zaleca Producent..

może przypadkiem Polskę dodali do krajów „zimnych” i stąd taka sytuacja?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...