Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zakaz sprzedaży nowych diesli i benzyn od 2025 w Norwegii, wątek o pojazdach elektrycznych, dieslach i benzynach nie tylko w Norwegii


Rekomendowane odpowiedzi

  • Użytkownicy
Opublikowano
9 godzin temu, RONIN napisał(a):

2000 km na jednym ładowaniu? Niepalna bateria, masa mierzona w kilogramach a nie setkach kg, a najlepsze że nie ładujemy jej tylko tankujemy😉. Zaawansowanie badań robi nadzieję.

https://www.facebook.com/share/p/5rs4Vr9VGFgfYP5D/?mibextid=K35XfP

No i fajnie, że nadal poszukują lepszych niż teraz rozwiązań💪

Opublikowano

Technologia znana już kilka ładnych lat, jak się rzeczywiście rozwinie i będzie dostępna cenowa, jak najbardziej.  Rozwiązało by to generalnie wszystkie minusy elektryków.  👍

  • Użytkownicy
Opublikowano
42 minuty temu, falco napisał(a):

Nie bezpośrednio z e-motoryzacją ale mocno pośrednio ciekawy temat związany z prądem.

To nie nowość. U nas na Śląsku od paru ładnych lat ludzie nie potrafią zrozumieć czemu zasypują szyby pokopalniane zamiast zrobić z nich magazyny energii 🤷‍♂️

Opublikowano

Nie powiedziałem, że to nowość... ;) jedynie wrzuciłem jako ciekawostkę, której wcześniej w dyskusji chyba nikt nie poruszył a że lubię ciekawe a przede wszystkim mądre rozwiązania, to podrzuciłem u nas. ;)

Niestety, pomimo bliskich relacji ze Śląskiem - moja Rodzicielka mieszkała i studiowała na Śląsku - nie umiem odpowiedzieć czemu ktoś na górze podejmuje takie a nie inne decyzje, to się zresztą tyczy całego kraju. Aby nie szukać daleko... może doczekamy się... obiecanych (też na górze) miliona albo chociaż kilku tysięcy Izer, które będą miały tak niską cenę i wysoką jakość, że nawet e-sceptycy zaczną śmigać e-autami... Hahaha...

Opublikowano

Niestety koszt elektryka póki co wysoki
A licząc koszt utrzymania auta należy brać pod uwagę amortyzację oraz cenę sprzedaży po użytkowaniu
100 a 180 tys podzielone na powiedzmy 48 miesięcy użytkowania robi dużą różnicę a różnica zużycia benzyny a koszt prądu raczej jej nie wyrówna
Reasumując wydaje się że całkowity koszt pojazdu na benzynę jest nadal mniejszy niż na prąd
Trzeba by policzyć dokładnie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Taka ciekawostka o sprawności napędów 😉. Może to jest odpowiedź, dlaczego wodór nie jest najlepszym pomysłem?

 

IMG_6076.jpeg

  • Użytkownicy
Opublikowano

Wszystko możliwe.

Ciekawe jak wygląda taka wizualizacja w niskich temperaturach i przy autostradowych prędkościach lub full obciążeniu🤔

 

Opublikowano

Kolejna próba do próby pracy e-pługa w ciężkich warunkach, kilka razy (nie tylko w NO) już polegli, może tym razem coś zwojują...?

Szkoda, że nie podali kosztów porównawczych maszyny spalinowej i e-...

 

  • Użytkownicy+
Opublikowano
1 godzinę temu, falco napisał(a):

Kolejna próba do próby pracy e-pługa....

u mnie ten link nie działa 🤔

Opublikowano

Przepraszam, źle wkleiłem ale już się poprawiłem.

Opublikowano
Godzinę temu, Kazekkazek napisał(a):

Tych głupot nie ma co czytać, to jest napisane wyłącznie po to żeby klikać w artykuł.

Żeby nie było, że tylko same pochwały na EV to podaję to okazuje się, że w dłuższej trasie BMW ogranicza po kilku szybkich ładowaniach moc ładowania, podobno już znany problem.

 

  • Użytkownicy+
Opublikowano
Godzinę temu, RONIN napisał(a):

Tych głupot nie ma co czytać, to jest napisane wyłącznie po to żeby klikać w artykuł....

to zależy. Akurat to że większość użytkowników hybryd plug-in w ogóle nie ładuje ich z gniazdka to temat znany od dawna 😀 a z kolei dane odnośnie liczby produkowanych elektryków, czy raczej ograniczenia tej produkcji nie są chyba tajne i  łatwe do zweryfikowania. 

Chyba nikt w tej dyskusji nie zwrócił na to uwagi, ale najpierw Covid (zamknięcia fabryk, izolacja itp.) spowodowała nadpodaż ropy i gazu na rynku (gro fabryk stanęło). Po co ograniczać zużycie czegoś (ropa i gaz) czego mamy w nadmiarze ?

Potem wojna w Ukrainie i sankcje na Rosję spowodowały z kolei niesamowity wzrost cen paliw kopalnych i odwrót całej Unii od taniej ropy i gazu z tego kierunku - może nie od razu, ale jednak. Niby ta druga okoliczność powinna wręcz napędzać rynek samochodów EV, tylko że cały misterny plan Unii dochodzenia do "Zielonej Energii" opierał się na założeniu że w okresie przejściowym korzystamy z taniego rosyjskiego gazu. A tutaj sru - 🙃wszystko wzięło w łeb 😀 okres przejściowy jeszcze się nie skończył, a energia elektryczna nagle strasznie zaczęła drożeć.  No i samochody EV stały się mniej "pożądane" 🙃  chyba nawet Unia trochę odpuściła, tym bardziej że ma na głowie inne problemy.

  • Administrator
Opublikowano

Niemcy są znaczącym wykładnikiem "rynku" 4oo. To co się tam wydarzyło w styczniu br. zaskoczyło wszystkich... i wcale nie chodzi tu o drastyczny spadek zainteresowania EV (w odniesieniu do grudnia 2023), bo to było do przewidzenia... ale o nagły powrót do napędu diesla -> KLIK

Opublikowano

Miałem swego fokusa sprzedać  nabyć używaną hybrydę toyotę. Różnica cen mnie zniechęciła. Założyłem więc vebasto I za chwilę hak holowniczy. Moje spalanie po 65 tys to 5.6 l. Hybryda praktycznie to samo. 

Opublikowano

@EndriuBis proszę tylko nie pisz, że mamy ropy w nadmiarze bo sam sobie przeczysz. Właśnie w tym problem, że jesteśmy od niej uzależnieni a większość importujemy z dziwnych odległych i niepewnych miejsc. Konflikty, przerwanie szlaku transportowego Huti, mogą w mgnieniu oka zmienić sytuację i właśnie od tego Europa chce się uniezależnić. Okazuje się, że elektryfikacja transportu może doprowadzić do katastrofy przemysł naszych zachodnich sąsiadów i to może mieć też wpływ na odsunięcie w czasie całkowitej rezygnacji z silników spalinowych.

Opublikowano
15 godzin temu, RONIN napisał(a):

Okazuje się, że elektryfikacja transportu może doprowadzić do katastrofy przemysł naszych zachodnich sąsiadów i to może mieć też wpływ na odsunięcie w czasie całkowitej rezygnacji z silników spalinowych.

No właśnie, czyli tak jak już kilka razy napisałem, to POLITYKA będzie rozdawać karty.  Wystarczy, że będzie to polityka jednego z głównych graczy w Europie.  

Opublikowano

Kazek nie zapominaj, że sporo podwykonawców i dostawców dla Niemieckiego przemysłu samochodowego to polskie firmy😉.

Opublikowano
32 minuty temu, RONIN napisał(a):

Kazek nie zapominaj, że sporo podwykonawców i dostawców dla Niemieckiego przemysłu samochodowego to polskie firmy😉.

Zgadza się 😏 chyba nie myślisz, że ten czy inny kraj jest zatroskany losem podwykonawców z Polski 😏

  • Użytkownicy
Opublikowano

Oj obawiam się szanowne koleżanki i koledzy, że "nowoczesność dzisiejszych konstrukcji" samochodów zmusi nas do przejścia na EV lub inne temu podobne..😖

Kiedyś taki wół roboczy jakim był Volkswagen Transporter to był dobry wybór - kiedyś!! Dzisiaj przez te wszystkie "ulepszenia" to już pomyłka🤷‍♂️ (zwłaszcza przy małych przebiegach). 

Poniżej taka odpowiedź na reklamację odnośnie nagminnego nadstanu oleju w silniku (paliwko wchodzi sobie do silnika i każe wymieniać olej i filtry co ok 150-200km!!🤬):

Szanowny Panie,

dziękujemy za kontakt. Po otrzymaniu Pana zgłoszenia poprosiliśmy o konsultację partnera serwisowego......... w celu wyjaśnienia sytuacji.

 

Serwis podczas ostatniej wizyty ...............2023 roku potwierdził zgłaszane przez Pana objawy. Partner serwisowy poinformował nas, że kilkukrotnie weryfikował nieprawidłowość w celu ustalenia przyczyny nadmiernego stanu oleju. Z przeprowadzonej diagnostyki wynika, że w Pana samochodzie nie występują nieprawidłowości układu paliwowego, olejowego i wydechowego. W opinii serwisu przyczyną podwyższonego stanu oleju jest eksploatacja pojazdu w niesprzyjających warunkach. W związku z brakiem występowania wady materiałowej lub wykonawczej serwis nie miał podstaw do naprawy samochodu.

 

Wysoki poziom oleju

W nowoczesnych samochodach z silnikiem wysokoprężnym eksploatowanych z bardzo małym obciążeniem, olej napędowy może przedostawać się do oleju silnikowego przez komorę spalania. Dzieje się tak przede wszystkim podczas regeneracji filtra cząstek stałych. Długi czas regeneracji (fazy hamowania silnikiem i wyłączania silnika) oraz krótkie odstępy między regeneracjami (częste mocne przyspieszanie) mają bardzo niekorzystny wpływ.

 

Automatyczna regeneracja

Sadza w filtrze cząstek stałych jest okresowo spalana w wysokich temperaturach. Dla polepszenia procesu regeneracji filtra należy unikać częstej jazdy na krótkich odcinkach. Sterownik silnika wykrywa zapchany filtr cząstek stałych i przez ukierunkowany wybór biegów wspomaga regenerację tego filtra. W tym celu konieczna może być jazda wyjątkowo na wyższych obrotach silnika.

 

Rozpoznanie trybu regeneracji filtra

W samochodach bez lampki filtra cząstek stałych rozpoczęcie procesu regeneracji można rozpoznać w następujący sposób:

  • silnik po osiągnięciu temperatury roboczej wykazuje zwiększoną prędkość obrotową na biegu jałowym o wartości ok 1000 obr/min.,
  • tryb pracy wentylatora po wyłączeniu silnika.

 

Zalecenia podczas procesu regeneracji

  • w miarę możliwości nie wyłączać silnika,
  • jeśli to możliwe, kontynuować jazdę,
  • w miarę możliwości utrzymywać prędkość obrotową silnika w stałym zakresie między 2000 – 2500 obr./min,
  • unikać długich faz hamowania silnikiem,
  • unikać dynamicznej jazdy.

 

Dodatkowe informacje

Zadane terminy i zakresy serwisowania są zasadniczo dostosowane do normlanych warunków eksploatacji. W utrudnionych warunkach eksploatacji konieczne jest, aby niektóre czynności wykonać przed terminem serwisowania lub między podanymi okresami serwisowania. Utrudnione warunki eksploatacji to między innymi częsta jazda na krótkich odcinkach, dłuższa praca silnika na biegu jałowym, przeważająca jazda w korkach, np. podczas jazdy miejskiej.

 

Łączymy wyrazy szacunku

 

……..

 

Biuro Obsługi Klienta / Customer Care

 

Dział Obsługi Posprzedażnej / Group After Sales

 

.....

Jak widać powyżej – jeśli masz potrzebę mieć pojazd na krótkie dystanse (a i tak bywa) to nie kupuj nowego samochodu – lub nie kupuj..spalininy!

Zachodzi takie pytanie: czy dzisiejsze pojazdy mają służyć nam, czy my im?

No i dlaczego nikt o tym nie wspomni przy zakupie?🤔🤔🤔

Opublikowano
7 minut temu, Nazir napisał(a):

Jak widać powyżej – jeśli masz potrzebę mieć pojazd na krótkie dystanse (a i tak bywa) to nie kupuj nowego samochodu – lub nie kupuj..spalininy!

Na krótkie dystanse nie kupuj diesla z dpf. 

  • Administrator
Opublikowano
18 minut temu, Nazir napisał(a):

Jak widać powyżej – jeśli masz potrzebę mieć pojazd na krótkie dystanse (a i tak bywa) to nie kupuj nowego samochodu – lub nie kupuj..spalininy!

Błąd! Kup hybrydę.

  • Użytkownicy
Opublikowano

Porady macie Panowie fajne💪😁

Pewno jest wiele takich nowych samochodów dostawczych, co potrafią jeździć w trudnych warunkach drogowych (4x4) i jeszcze są do tego w dobrych pieniądzach😜

Cytując klasyka:

Panie - taki problem, to nie problem🙃

Ciekawe ilu osobom dealer powiedział: przy małych przebiegach (krótkich przejazdach) odradzam, proponuję ...🤔

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...