Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zakaz sprzedaży nowych diesli i benzyn od 2025 w Norwegii, wątek o pojazdach elektrycznych, dieslach i benzynach nie tylko w Norwegii


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 godzin temu, EndriuBis napisał(a):

A to nie lepiej iść w kierunku przyczepy z rozkładanymi panelami ? Jak na filmie "Marsjanin" 😁 

A pod panelami agregat i zbiornik paliwa 😏

  • Administrator
Opublikowano

Pewien autobus zasilany prądem, podczas kursu niespodziewanie rozładował się. Musiał po niego przyjechać holownik, który elektryczny jednak nie był.

KLIK artykuł

  • Administrator
Opublikowano

Problemy z ładowaniem w niskich temperaturach, problemy z odpaleniem ładowarek w ogóle, długie oczekiwanie na wolny charger, niespodziewane holowania i brak wsparcia ze strony Tesli. O tym wszystkim w świeżym materiale.

 

Opublikowano

Są  kraje przyjazne elektrykom. Np Niderlandy. Tam nawet pod robota masz ładowarki. Jest w wielu Teskach magiczny przycisk. Grzanie baterii przed ładowaniem. Myślę że to przerasta yankesow.

Opublikowano

Komuniści przygotowali desant, który jest już w drodze:

Chińskie firmy nie żartują. Pierwszy samochodowiec BYD ruszył już z transportem, wkrótce kolejne, zelektryfikowane | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Ale pojawił się mały problemik w postaci jemeńskiego ugrupowania Huti, które stwarza poważne ryzyko dla żeglugi na trasie pomiędzy Chińską Republiką Ludową i Europą.

Podobno komuniści szykują się na wojnę celną i BYD właśnie planuje przypadkowo otwarcie fabryki elektroodpadów na Wegrzech.

Cyt: Driven by its global brand vision to "Cool the Earth by 1°C", BYD aims to accelerate the pace of new energy passenger vehicle penetration into the European market, further deepen its globalisation strategy, and actively promote the green transformation of the global energy structure.

Oczywiście z pewnością chodzi im o ratowanie planety. Bo tak się ratuje planetę przecież. Poprzez budowanie nowych fabryk, wypruwanie surowców z Ziemi i przetwarzanie ich na setki tysięcy samochodów rocznie. 🤣

Opublikowano

pytanie do znawców tematu

czy jest opcja, aby ktoś obcy jednym kliknięciem "zdalnie" unieruchomił mojego elektryka?

  • Klubowicze
Opublikowano

Biorąc pod uwagę teorie spiskowe to TAK.

Samochody nowe i elektryczne i te spalinowe są połączone On Line z producentem ( i operatorem 112 ) mają oni wgląd w działania systemu i mogą aktualizować wiele elementów.

Więc jakiś mega zdolny hacker jest pewnie w stanie podziałać tak aby unieruchomić pojazd.

  • Użytkownicy
Opublikowano

Wszystko co jest On Line można zhakować - jak się okazuje nawet i instalacje fotowoltaiki (i w tym temacie jako zasilanie elektryków i już poza). Dopiero teraz jest to traktowane na poważnie, jako zagrożone możliwym cyberatakiem na bezpieczeństwo energetyczne kraju.

Temat dostępu do wszystkiego co podłączone do sieci to temat jak mieć dzisiaj władzę/przewagę.

Temat rzeka i nie ten wątek-poniekąd, bo wszytko można wykorzystać w swoim celu- takie czasy🤷‍♂️

 

Opublikowano

Z przymrużeniem oka, porównanie tradycji z nowoczesnością... ;)

image.thumb.jpeg.d79dd8ab68784ca73d79223c337661f8.jpeg

Chiński zestaw DIY pozwala przerobić klasycznego VW "Garbusa" na elektryka

image.thumb.jpeg.c1fdb8a9c35ee0851cab3cb06079d354.jpeg

Jest też opcja na bogato dla bogatych...

Ocenę (wszelkich) przeróbek klasyków zostawiam bez komentarza, bo to mocno indywidualna sprawa, lecz na pewno baaardzo cieszy (me) oko, że w ogromnym stopniu został zachowany oryginalny wygląd (pomijam detale)...

  • Administrator
Opublikowano

Nie da się nie zauważyć, że auta elektryczne tanieją. Tesla 3 a teraz Y potaniała z dnia na dzień 30 kpln. VW ID3 w DE z dnia na dzień potaniał o 17%. Nową Dacie Spring kupimy w PL dziś za (oczywiście przed teoretycznym dofinansowaniem) 67 kpln..a jeszcze chwilę wcześniej kosztowała 29 kpln drożej. W wielu krajach skończyły się dotacje na 4oo EV (DE czy NO), przez co popyt drastycznie spadł. Dodatkowo rynek stymuluje napływ do UE nowych aut z CHRL, które są konkurencyjne cenowo. A co na to rynek aut używanych... W DE, jak donoszą pisma branżowe, przeżywa załamanie. Nasz jest mały ale też widać spadki cen, które są jeszcze nieadekwatne do popytu znikomego i obniżek aut nowych. Sytuacja jest dynamiczna. 

Auta EV, spadki wartość.

Sytuacja na rynku używanych 4oo EV w DE.

Opublikowano

    Taka ciekawostka 🙂

  • Klubowicze
Opublikowano
2 godziny temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a):

A co na to rynek aut używanych... W DE, jak donoszą pisma branżowe, przeżywa załamanie.

Używane mają za drogie i tyle ( szczególnie elektryki - sprawdzałem wczoraj na mobile.de)

Cały przemysł w DE przeżywa załamanie bo... mają warunki zakupu surowców takie jak WSZYSCY 🤣

Przedtem kroili EU .Wszyscy ściskali pośladki jak być przynajmniej na równi z DE z cenami a teraz ZONK wszyscy maja równe szanse i DE płacze że tragedia

2 godziny temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a):

Tesla 3 a teraz Y potaniała z dnia na dzień 30 kpln. VW ID3 w DE z dnia na dzień potaniał o 17%.

Dzisiaj przeczytałem że Mustang Elektryk potaniał o 60 tys. zł ( podobno efekt TESLI )

  • Użytkownicy+
Opublikowano
2 godziny temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a):

Nie da się nie zauważyć, że auta elektryczne tanieją. .....

8 minut temu, arturo-bb napisał(a):

....Dzisiaj przeczytałem że Mustang Elektryk potaniał o 60 tys. zł ( podobno efekt TESLI )

A to czasem nie jest tak że auta EV tanieją bo skończyły się dotacje ?  Tak było kiedyś ze sprzętem do dystrybucji Internetu. Do puki były dotacje z Unii sprzęt był bardzo drogi, jak dotacje się skończyły sprzęt nagle potaniał i to u wszystkich dostawców. Jednym słowem - dotacje po przez dostawców internety w końcowym rozrachunku trafiły do producentów 🙃 Może tu jest podobnie. 🤔

  • Klubowicze
Opublikowano

Samochody tanieją ze strachu przed Chinami 🥵

Opublikowano
14 minut temu, EndriuBis napisał(a):

A to czasem nie jest tak że auta EV tanieją bo skończyły się dotacje ?  Tak było kiedyś ze sprzętem do dystrybucji Internetu. Do puki były dotacje z Unii sprzęt był bardzo drogi, jak dotacje się skończyły sprzęt nagle potaniał i to u wszystkich dostawców. Jednym słowem - dotacje po przez dostawców internety w końcowym rozrachunku trafiły do producentów 🙃 Może tu jest podobnie. 🤔

Generalnie wszystko na co są dopłaty jest droższe 😏 ktoś musi lody kręcić.        Co do używek,  jak ktoś kupił drogo  to chciałby teraz też drogo sprzedać używkę.  Część bo chce dołożyć możliwie mało i kupić nowy np. z lepszym zasięgiem, a część bo ma po prostu dość elektromobilności i wracają do spalinowego. (Znam osobiście taką osobę) 

  • Klubowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Kazekkazek napisał(a):

Co do używek,  jak ktoś kupił drogo  to chciałby teraz też drogo

No ale właśnie dowcip polega na tym że oni kupili TANIO ( dotację wzięli ) a teraz sprzedają ale cenę ustalają od katalogowej .

Opublikowano
Teraz, arturo-bb napisał(a):

No ale właśnie dowcip polega na tym że oni kupili TANIO ( dotację wzięli ) a teraz sprzedają ale cenę ustalają od katalogowej .

Zgadza się 🙂

Myślę, że jak Nie będzie dopłat to rynek szybko zweryfikuje ceny.  I wtedy jeżeli będzie tanio to okaże się, że miałeś rację w tej dyskusji.  🙂

Opublikowano

Technologia się rozwija, nowa TM3 SR ma baterię bez kobaltu co dość mocno wpływa na cenę. Wiadomo, na początku wszyscy chcą odzyskać pieniądze z badań, w cenę jest wliczony podatek od nowości a teraz zaczęła się wojna cenowa z Chinami, które chcą zalać Europę w najbliższych 2-3 latach zdecydowanie tańszymi EV. Zaczyna też się efekt skali. Choć z drugiej strony coraz częściej przebąkują, że trzeba będzie przesunąć całkowity zakaz sprzedaży aut spalinowych o kilka lat bo nie nadążają z infrastrukturą. Pojawia się coraz więcej innowacyjnych rozwiązań do ładowania jak np wolne ładowarki przy latarniach.

https://evertiq.pl/news/30754

  • Administrator
Opublikowano
W dniu 26.01.2024 o 12:43, EndriuBis napisał(a):

A to czasem nie jest tak że auta EV tanieją bo skończyły się dotacje ?  

Tanieją, bo wyraźnie zatrzymuje się popyt na te auta. Dodatkowo pojawiła się silna konkurencja z Państwa Środka.

A propos... mam dwóch znajomych, którzy na początku zeszłego roku kupili 4oo EV. Złożyli papiery, zadeklarowali przebieg, niby przyszła akceptacja ale "dopłaty" do tej pory nie dostali. Nikt też nie potrafi im określić, kiedy dostaną. 

 

W dniu 26.01.2024 o 12:34, arturo-bb napisał(a):

Używane mają za drogie i tyle ( szczególnie elektryki - sprawdzałem wczoraj na mobile.de)

Ja znowu bazując na dwóch portalach DE, mam wrażenie, że w ostatnim czasie, ceny na używane EV tam spadły i z pewnością są niższe od tego, co w PL.

 

W dniu 26.01.2024 o 12:34, arturo-bb napisał(a):

Dzisiaj przeczytałem że Mustang Elektryk potaniał o 60 tys. zł 

Potaniał ale i tak na nim cały czas dobrze zarabiają. Pytanie jak ma się czuć klient, który "wczoraj" kupił przed obniżką, kiedy z dnia na dzień wartość rezydualna jego pojazdu tak drastycznie spadła. M.in dlatego rynek używanych EV jest w zapaści, bo "oczekiwania" sprzedających są oderwane od aktualnej rzeczywistości. Finalnie i tak zadziała odwieczne prawo popytu/podaży ale to wymaga czasu. 

Patrząc na aktualne trendy cenowe, nie można też wykluczyć scenariusza, że niebawem 4oo spalinowe mogą być droższe od EV. Taka Toyota, jeszcze niedawno ogłosiła jasny komunikat, że zamierza stopniowo odchodzić od spaliny i finalnie przejść tylko na EV... Natomiast na początku tego roku pojawił się ich nowy komunikat, że jednak się z tamtej deklaracji wycofują i spalinę będą rozwijać.

 

Cytat

Akio Toyoda, prawnuk założyciela japońskiej marki i jeszcze niedawno szef koncernu, stwierdził, że nawet w czasach, kiedy producenci skupiają się na samochodach elektrycznych, nie trzeba rezygnować z samochodów spalinowych. Jak informuje portal Automotive News Europe, w czasie Tokyo Auto Salon były szef koncernu stwierdził, że elektryczne samochody nie są jedynym sposobem na osiągnięcie neutralności pod kątem emisji dwutlenku węgla. Według niego napęd spalinowy i cele dotyczące emisji spalin można pogodzić, a ponadto pozostawienie w ofercie samochodów spalinowych pozwoli na ocalenie wielu miejsc pracy. Toyoda stwierdził, że w całym japońskim sektorze motoryzacyjnym jest obecnie zatrudnionych 5,5 mln osób. Według niego działania dotyczące uczynienia gamy bezemisyjną i tym samym zmierzanie do realizacji celów związanych z emisją dwutlenku węgla powinny przebiegać płynnie, by uniknąć wstrząsów w branży motoryzacyjnej.

Toyoda zapowiedział również, że japońska marka rozpoczyna obecnie nowy projekt mający "na nowo promować rozwój silników spalinowych". Oczywiście nie są to tylko puste słowa. Zielone światło inicjatywie dał już obecny szef koncernu, Koji Sato. Wielu osobom pomysły prawnuka założyciela japońskiej marki mogą wydawać się dość osobliwe i... zdaje on sobie z tego sprawę. "Może wydawać się, że idziemy pod prąd, ale to nieprawda" - stwierdził Toyoda. Według niego jest to "niezbędny krok w przyszłość". Szczegółów projektu nie podano, jednak można śmiało zakładać, że w swoich działaniach Japończycy będą uwzględniać możliwość zasilania silników spalinowych paliwami syntetycznymi. Wysoce prawdopodobne wydaje się również dalsze rozwijanie napędów hybrydowych.

 

Sytuacja jest więc dynamiczna. Sam fakt, że 4oo EV tanieją jest pozytywny dla przyszłych potencjalnych nabywców. Trochę mniej dla aktualnych posiadaczy.

Opublikowano

Pytanie czy o cenach i konkurencyjności będzie decydował rynek czy polityka.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...