Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

  • Użytkownicy
Opublikowano

Tak, serwis robiłem u Mateusza, jak zwykle szybko i dobrze. Pas jest przesunięty w lewą stronę i to jest właściwe jego położenie podobno.

IMG20240812095914.thumb.jpg.37231934a2c326155606192e18c496e2.jpgIMG20240812095922.thumb.jpg.6a434fa7839a73c5de7a56e24bca2351.jpg

  • Sympatycy
Opublikowano

Widzę że w każdym Ak jest problem z piszczeniem paska przy dodawaniu gazu :). U mnie było to samo i u JArko też jest. 

Z tym że Jarek poradził sobie z tym sam metodą prób i błedów. teraz nie piszczy. może sam coś napisze. 

Opublikowano

To ja mam tak samo. Pytałem bo gdzieś w internetach znalazłem film jakiś test AK i tam gość miał pas idealnie na środku. Mi Mateo też mówił że tak ma być jak u nas.

Ps. Ja nie mam pisków ani żadnej z opisywanych w tym wątku przypadłości. Pas jest tak od początku. Kończy sie za parę miesięcy gwarancja dlatego padło pytanie.

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka



  • Użytkownicy
Opublikowano

Z paskiem jest bardzo prosta. Po pierwsze musi być odpowiedni naciąg i równa odległość na śrubach regulujących naciąg. Trzeba odkręcić śrubę na osi koła  po przeciwnej stronie niż pasek ( dla mnie to prawa strona), odpowiednio wyregulować przy pomocy klucza 12 odległość ograniczników z jednej i drugiej strony, ważne by była jednakowa, i zakręcić śrubę. Jest to bardzo proste, ale zanim to ogarnąłem to osiągnąłem podczas jazdy maksymalny poziom wkurwu. Pasek luźny piszczy i tyle. Zabijając całą radość jazdy. Teraz, a zwłaszcza po wymianie paska po 25 tys. jest o.k. i banan podczas jazdy. Sam się do tego przyczyniłem nie zachowując odpowiednich procedur podczas zakładania błotnika na tylne koło, który jest w AK niezbędny.

Opublikowano

Tam chyba są nawet takie znaczniki po obu stronach aby prawa i lewa strona była w tej samej pozycji.

Wymieniałeś pasek przy cvt czy pas napędzający koło ?

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka



  • Użytkownicy
Opublikowano

Pas napędowy został wymieniony teraz, od cvt wymieniłem wcześniej przy wczesniejszym przeglądzie, bo niby pasek był o.k. ale już go wiele nie zostało i jak był dostęp, bo rozebrana została obudowa w celu znalezienia "świerszcza" to zdecydowałem się na wymianę.

  • Użytkownicy+
Opublikowano
23 godziny temu, zicoo62 napisał(a):

... po wymianie paska po 25 tys. jest o.k. i banan podczas jazdy....

Kurcze, Zbyszek - a to trochę nie za wcześnie ? Producent przewiduje wymianę po 25 tys. ?  Myślałem że taki pas wytrzyma przynajmniej drugie tyle. 🤔 tym bardziej, że pamiętam gdzieś z opisu na początku tego wątku że "tanio nie jest".

Opublikowano

Nie wiem czy w serwisówce wymiana pasa napędowego nie jest przewidziana co 20 tyś km. Nie mam teraz pod ręką instrukcji i piszę z pamięci.

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

  • Użytkownicy
Opublikowano

Zgadza się, według instrukcji wymiana co 20tyś. km.

  • Użytkownicy
Opublikowano

Tanio nie jest ale wygoda eksploatacji przebija cenę, a ponadto zaprzyjaźniony serwis zrobi zawsze trochę lepszą cenę. Wymiana paska przy CVT jest trochę bardziej skomplikowana, natomiast napędowy pas wymienić to chwila moment. Osłona w dół, nakrętki odkręć, pasek wymień, złóż w odwrotnej kolejności. O ile oczywiście człowiek wie, które śruby odkręcić, z jaką siłą dokręcić, jak mocno napiąć pasek i w międzyczasie nie zgubi śrubek czy nakrętek. Dlatego robi mi to serwis i wiem, że będzie dobrze. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej, czy ktoś ze szczęśliwych posiadaczy AK550 ma coś w okolicach 186 cm wzrostu i może się wypowiedzieć o pozycji za kierownicą? Szukałem info na ten temat, ale nie udało mi się znaleźć nic konkretnego, oprócz tego, że to nie jest skuter dla osób wysokich w okolicach 190 cm i więcej. 

 

Z góry dziękuję za pomoc.  

  • Użytkownicy
Opublikowano

jestem posiadaczem ak550, mam 173cm wzrostu i dla mnie w porównaniu z burgmanem 400 jest trochę za wysoki. Ale ostatnio na czwartkowym spocie przymierzała się do niego osoba, która miała na pewno 185cm wzrostu (posiadacz burgmana 650) i stwierdziła, że jest wystarczająco dużo miejsca na nogi i pozycja jest zaskakująco wygodna.

Opublikowano
W dniu 13.08.2024 o 21:51, tommac napisał(a):

Zgadza się, według instrukcji wymiana co 20tyś. km.

Ja musiałem wymienić przy 17tyś bo przez piszczenie nie dało się jeździć.

W dniu 28.08.2024 o 12:08, elson napisał(a):

Hej, czy ktoś ze szczęśliwych posiadaczy AK550 ma coś w okolicach 186 cm wzrostu i może się wypowiedzieć o pozycji za kierownicą? Szukałem info na ten temat, ale nie udało mi się znaleźć nic konkretnego, oprócz tego, że to nie jest skuter dla osób wysokich w okolicach 190 cm i więcej. 

 

Z góry dziękuję za pomoc.  

Ja mam 186 i trochę więcej miejsca na nogi by się przydało.

Fajny skuterek ale trochę za mocno wieje po kolanach, poprzednio na Piaggio X10350 nic nie wiało po kolanach.

W dniu 17.06.2024 o 22:48, Sambor napisał(a):

Jeździsz głównie trasy czy po mieście między autami również? Chodzi mi o to jak się spisuje w ruchu miejskim, czy nie jest za duży/ciężki do manewrowania między autami

Pzdr i szerokości 

Jeżdżę sporo po trójmieście i nie ma problemu w manewrowaniu, chociaż trafiają się złośliwi kierowcy którzy widząc że jedziesz dojeżdżają do środka jezdni.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zastanawiam się nad zakupem AK 550 ale przeczytałem w jednym teście , ze dużym minusem skutera wyszła ochrona od deszczu zwłaszcza nóg . Czy to się potwierdza podczas jazdy ?

  • Użytkownicy
Opublikowano

Zrobiłem na skuterze 26 tys. km i nigdy nie miałem z tym jakiegoś problemu. Miałem dokładać na początku osłony na kolana, które są dostępne w necie, ale po pierwsze nie czułem takiej potrzeby, po drugie oszpeciło by to skuter. Kwestia pewnie dobrej odzieży i butów.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

wymienial ktos juz czujniki cisnienia w kołach? u mnie przestały juz oba działać (pewnie baterie).

mozna to ewentualnie jakos dezaktywowac (zeby nie swieciła sie kontrolka cały czas)?

bo mnie jakos na nich bardzo nie zalezy, zwlaszcza ze pokazuja dziwne rzeczy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jednego posiadacza AK550 mniej. Mimo wszystko fajny sprzęt i trochę żal .....

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
W dniu 30.11.2024 o 09:24, zicoo62 napisał(a):

Zrobiłem na skuterze 26 tys. km i nigdy nie miałem z tym jakiegoś problemu. Miałem dokładać na początku osłony na kolana, które są dostępne w necie, ale po pierwsze nie czułem takiej potrzeby, po drugie oszpeciło by to skuter. Kwestia pewnie dobrej odzieży i butów.

O jakich osłonach na kolana mówisz? Zimy mamy obecnie takie, że można niemal cały rok jeździć na moto. No ale jak się ostatnio przejechałem do miasta po sushi przy mgle i temp. 2 stopnie Celsjusza, to myślałem, że mi nogi odpadną. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...