Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

  • Klubowicze
Opublikowano

Nowa Jawa 300 utrzymana w stylu "kiwaczki". Takie "retro" to mi się naprawdę podoba :wub: ... Czesi zaczynali z powrotem marki, jak Junak na chińskich rozwiązaniach, ale tu (choć też pewnie sporo części będzie z państwa środka) stylistyka i wygląd silnika, to naprawdę rewelacja. Nawet tłumiki. mimo że spawane, to jednak od razu widać, że z tamtej epoki...  Pokrywa głowicy podobnie, jak w Indianie (no w jego przypadku udaje "dolniaka"), imituje głowicę dwusuwa...

 

 

maxresdefault (2).jpg

maxresdefault (1).jpg

Jawa-300-Exhuast-Sound-Video.jpg

maxresdefault.jpg

Opublikowano

To nie nasi południowi sąsiedzi. Właścicielem marki Jawa jest indyjski koncern Mahindra i jest to ich konstrukcja. Ewentualna produkcja będzie zlokalizowana w zakładach macierzystego koncernu. 

  • Klubowicze
Opublikowano
6 godzin temu, Geni napisał:

To nie nasi południowi sąsiedzi. Właścicielem marki Jawa jest indyjski koncern Mahindra...

Geni, to już dziś normalne, że właściciel zazwyczaj jest inny, bo kupił markę... Podobnie jest z KTM, gdzie większość udziałów ma Indyjski Bajaj... Właściciel daje kasę, technologię (silniki) ale myślę, że za stylistykę odpowiadają Czesi, przynajmniej w sporej części projektu...

  • Użytkownicy+
Opublikowano
6 godzin temu, Geni napisał:

To nie nasi południowi sąsiedzi. Właścicielem marki Jawa jest indyjski koncern Mahindra i jest to ich konstrukcja. Ewentualna produkcja będzie zlokalizowana w zakładach macierzystego koncernu. 

??   A nie Chiński Shineraj czy Shineray  ??   Cyba że to jakoś powiązane ze sobą.

Ładny jest (oczywiście dal tych co lubią klasyki :) ) i dla tych co kiedyś jeździli na Jawach .  Zresztą na tym to chyba polega. Sprzedaż raczej niszowa skierowana głównie na rynek krajowy (Czeski) do ludzi którzy kupią z sentymentu :D

Nasz Romet ma np. w ofercie Classic 400, też ładny ale nie ma za sobą takiej historii.  Pomijając cenę - prawie 17 000,00 zł za jak by nie było produkt Made in China.

Ciekawe czy miał by szanse u klientów Junak - ale taki wyglądem nawiązujący do tego z lat 60-tych ??

Opublikowano

No raczej Mahindra, przynajmniej w oparciu o opublikowane informacje.

https://economictimes.indiatimes.com/magazines/panache/mahindra-revives-classic-jawa-brand-launches-3-motorcycles-starting-at-rs-1-55-lakh/articleshow/66632115.cms

https://economictimes.indiatimes.com/industry/auto/auto-news/anand-mahindra-explains-the-idea-behind-bringing-back-jawa-to-india/articleshow/66650709.cms

Jawa była kiedyś dosyć popularną marką w Indiach, więc całkiem możliwe, że może ona być wprowadzana na rynki azjatyckie i wewnętrzny rynek indyjski, który również jest całkiem spory.

Opublikowano
24 minuty temu, Geni napisał:

Jawa była kiedyś dosyć popularną marką w Indiach, więc całkiem możliwe, że może ona być wprowadzana na rynki azjatyckie i wewnętrzny rynek indyjski, który również jest całkiem spory.

SHL (i jej lokalne klony pod nazwą Rajdoot) też kiedyś była popularna w Indiach :)

Opublikowano

To właściwie była całkiem legalna licencja SHL M-11 - naszego najbardziej udanego motocykla. Niestety normy emisji wykończyły Rajdoota, którego produkcja zakończyła się w 2005-tym roku.

Opublikowano

Czy użytkował ktoś MT-01? Jakieś niedomagające "punkty zapalne"?

Opublikowano

Była okazja, ale to nie moja liga pod kątem wymiarów i masy. Natomiast ciężko coś zarzucić pod kątem techniki: napęd od Warriora, hamulce R1 itp.

Opublikowano

No właśnie ciekawy "zlepek" techniczny i interesujący wygląd. Jedno co mi się nie podoba w tym moto, to przeniesienie napędu łańcuchem :( ...

Opublikowano

Faktycznie mogli dać napęd pasem, bo z wałem i przekładnią wypadłby grubo ponad 300kg, a to już jest mało fajne w motocyklu z dosyć wysoko położonym środkiem ciężkości.

Opublikowano

Pewnie głównie dodatkowe koszty :) ,  zamontowanie wału nie podniosłoby raczej środka ciężkości, na pewno by go nieznacznie przesunęło do tyłu i nawet może nieznacznie obniżyło. Waga i głównie koszt, nietaniego przecież golasa, poszłyby na 100% do góry.

PS. Na pewno nietuzinkowe moto, nawet z tym "nieszczęsnym" łańcuchem ;) ...

Opublikowano

Oj tam nieszczęsnym. Jakaż to piękna okazja do założenia na moto złotej biżuterii od Supersprox i DiD ;).

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czyż oba nie są piękne ? .

021tmb_BMW9TRacerTriumphthruxton1200RKawasakiZ900RSCafe21.jpg

Opublikowano

Moim zdaniem tak, chociaż moje osobiste skrzywienie nakazuje mi wspomnieć, że pewnych spraw nie przeskoczą.

 

 

Opublikowano
Dnia 17.03.2018 o 07:39, dr.big napisał:

Czyż nie jest piękny :wub: 

9258042c8eee2776fba2cd07be375364.jpg

No, już podobnego Smarta w tym temacie zamieszczałem, ale tylko z wydechem Zarda, bo oryginalny komin wygląda strasznie ? .

Nawet ten Termi nie wygląda za dobrze ? .

 

PS. Coś ciągnie mnie w tym kierunku w moto mimo, że rozsądek podpowiada- daj spokój ? .

 

Opublikowano

Ja poszedłem w te tematy, bo przecież, jak nie teraz, to kiedy? 

Opublikowano

Zainteresowany ja?,  "pochwal się" ? .

Opublikowano

Właściwie to nie ma czym. Miałem swego czasu GT1000. Motocykl dosyć mocno spokrewniony z PS1000, ale znacznie bardziej dostępny. 

1877964492_WP_20150806_20_30_54_Pro(2).thumb.jpg.09d01b18b4744e04ff9af2e5527e69f1.jpg

Opublikowano

No ja to się nie znam tak jak Ty na Ducach? , ale on, wydaje mi się, był jakąś bazą dla PS?

Opublikowano

To była cała seria motocykli od modelu podstawowego, czyli właśnie GT1000, poprzez Sport Classica w wersji bez owiewki i z owiewką, aż do Paul Smart - wersję limitowaną.

Były podobieństwa i różnice pomiędzy tymi sprzętami, które odbijały się raz na cenie, a dwa na właściwościach użytkowych np. GT ze względu na dwusobową kanapę i możliwość przewożenia bagażu miał podwójne amortyzatory, a SC 1000 amortyzator z jednej strony. Do tego oczywiście inne kierownice itp. GT miało na pewno największy potencjał użytkowy np. dodatki turystyczne w postaci bagażnika, czy też stelaży pod sakwy, a także przy zastosowaniu oryginalnych kolektorów możliwości montażu podstawki centralnej. Silnikowo wszystkie były jednakowe (prawie, bo GT miało mokre sprzęgło, a SC suche). Moim zdaniem motocykle znacznie przewyższające obecną serię Scrambler. Dzisiejszy Scrambler Café jest podwoziowo nędzną podróbką SC 1000.

Opublikowano

Dzięki, ja skłaniam się ku czemuś z owiewką reflektora, tak jak te zamieszczonej na focie ? . BMW podobno tragedia w pozycji, ale za to wygląd ? . Twin Truimpha niby lepszy w osiągach i dużo lepszy w ergonomii kierowcy, ale to tylko R2. Bo PS to raczej dla konesera i jest ich tylko kilka sztuk co roku w ogłoszeniach.

No i musi być ten "efekt tramwajowy albo lokomotywy (tak mi się kojarzy ? )" z wielkim reflektorem "motocykli sportowych" wcześniejszych lat ? ...

 W polu widzenia pozostaje jeszcze  też "nieśmiertelna gumowa krowa" R100RT ? ... Bo tu RS jakoś nie...

Opublikowano

Krowę zostaw, ale jej krewnych już możesz pooglądać: BMW R100S.

Natomiast z ducati polecam Ducati 900 Superlight - bardzo fajny klasyk i z z serii Sport Classic - SC 1000 Sport. Jest z owiewką, a łatwiej znaleźć niż Paul Smart.

 

 

Opublikowano

900SL to nie za bardzo to, czego szukam ? , a SC 1000 Sport to chyba jakiś "rodzynek" pokroju MH900? Bo nawet ze 3 PS mam na "radarze", a SC Sport nie znalazłem...

Jest o czym pomarzyć ? ...

Edit: Właśnie mi BMW z R to tylko R100RT ? może być nawet w miarę młody Classic.

Opublikowano

Kolega zdobył R 100S w malowaniu Daytona orange. Piękna i naprawdę klasyczna rzecz. Nowe pseudoklasyki to już nie to.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...