Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Co ciekawego zrobiłem dziś przy swoim skuterze [cz.2]


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Sympatycy

 Pogoda dzisiaj nie na skuter, wiec wpadłem na pomysł by coś zrobić. postanowiłem założyć oliwiarkę do łańcucha do Integry.Namówił mnie do tego kolega który od kilku lat używa produkt Made in Poland. ( Piaseczno City) .

WP_20180526_13_50_41_Pro.thumb.jpg.1407830c25d9debdea6c734ad35c42c2.jpg

WP_20180526_14_27_38_Pro.thumb.jpg.eb1bf08c1d188ac1e9506c646f060c70.jpg

Jeśli chcecie to ładnie zamontować to niestety trzeba rozebrać połowę skutera. Dzięki chłopaki z MOTO POWER. ( nasz serwis mobilny na Burgmanii). 

WP_20180526_14_33_35_Pro.thumb.jpg.c0561a8ae5eb543083a2c2e5c401330a.jpg

WP_20180526_15_31_24_Pro.thumb.jpg.e6ee61076a885c4fbfd49d163d42389b.jpg

Montaż urządzeń.

Zbiorniczek z olejem postanowiłem zamontować w schowku pod kanapą. I tak zajmuje połowę miejsca co spray. 

WP_20180526_16_26_07_Pro.thumb.jpg.44bea6bb6f52c98f598a7f09af05e909.jpg

Zawór z cewką podającą, pod lewym boczkiem. 

WP_20180526_16_33_28_Pro.thumb.jpg.64b95a682077cded0df563856d04d927.jpg

WP_20180526_16_51_49_Pro.thumb.jpg.48942c8dc78d069d6a15a899fb98d8be.jpg

Dysza oczywiście na wahaczu...

WP_20180526_16_59_24_Pro.thumb.jpg.86001ea6a655e5048db969ab53c7f1c3.jpg

Sterownik na kierownicy...

WP_20180526_17_51_59_Pro.thumb.jpg.17281ceffcc961be6b1ab339b2d27b04.jpg

Całość zalana olejem przekladniowym 80W90 

Koszt smarowania 17 zł - 5 lat..

Koszt urządzenia 350 zł bezpośrednio w punkcie. 

Szczegóły na Mototopasja.pl

Wracałem w deszczu do domu, więc caly czas miałem włączone smarowanie...najbliższe test już w czwartek w drodze na Burgmanię. 

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, irasko napisał:

Całość zalana olejem przekladniowym 80W90 

Koszt smarowania 17 zł - 5 lat..

Ciekaw jestem, na ile km. starcza taki zbiorniczek? 

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Bardzo dużo...koledzy dolewają raz w sezonie. Przy średniej prędkości podawane jest ok. 20 kropli oleju na godzinę. Oczywiście zależy to od warunków pogodowych, jak dużo złapiemy deszczu w trasie. Wtedy zwiększamy częstotliwość podawania oleju.Oceniam, że ok 4000 - 5000 km w suchych warunkach zrobię na zbiorniczku. Oczywiście w dalszą trasę warto zabrać odrobinę oleju na zapas, albo jak zabraknie dokupić na stacji. Za litr zapłaciłem 17 zł !w00t

Odnośnik do komentarza

A ja sobie zrobiłem taki uchwycik na nawigację. Może kogoś to zainspiruje lub komuś się przyda to napiszę po krótce co i jak to zrobić. Patent jest ogólnie bardzo prosty.

Otóż...najlepszym miejscem wydało się dla mnie umieszczenie uchwytu zaraz za szybą, powyżej zegarów. Nie chciałem oczywiście nic wiercić/niszczyć w plastikach, więc wydumałem, że najlepiej będzie rozkręcić mocowanie szyby i tam spróbować podpiąć się pod oryginalne otwory/mocowania z uchwytem. Po rozebraniu mocowań szyby, są fajne profile z otoworami, do których mocowana jest szyba. No to dawaj...Rurka (ja akurat użyłem rurki fi 16). Po dokładnych pomiarach, ponacinałem rurki, ładnie je zgiąłem pod kątem prostym i następnie po kolejnych dokładnych przymiarkach na mocowaniach szyby, spawareczką pospawałem w miejscach zagięć. Najlepiej robić to migomatem. Ja miałem tylko spawarkę elektrodową, i mimo, że trochę przepalało ścianki rurki (rurka była cienkościenna) to jakoś pospawałem żeby się trzymało. Oczywiście można też zamiast spawać to po prostu pogiąć rurkę (do rurki się sypie piasku i jazda...na imadle nawet zagiąć. Dla mnie prościej było pospawać... Następnie szlifiereczką troszkę spawy przeszlifować, coby gładkie były.

Potem znowu przymiarka na profilach mocujących szybę i...trzeba było uzyskać płaski kształt ramion rurek aby ładnie zlicować do profili. No to młotek i dawaj :) .klep, klep, buch, buch :hammer: 5-10 minut i mamy ładnie sklepane na płasko ramiona rurki (wiem, że estetyki w tym mało, ale ramiona i tak będą schowane, więc czym tu się przejmować). Poza tym nie miałem oczywiście dostępu do prasy aby ładnie sprasować rurki na płasko...więc młoteczek tutaj okazał się idealnym narzędziem. Zostało tylko teraz wykonanie otworów. Zatem kolejna przymiarka na mocowaniach szyby, wiertarka i jazda....najpierw małym wiertłem, potem poprawka dużym i na końcu można jeszcze można zrobić fazkę jeszcze większym wiertłem....i to wszystko...teraz tylko malowanie (to akurat w robocie proszkowo mi chłopaki śmignęli, ładną czarną strukturką i gotowe...następnie montaż wszystkiego do kupy...i VOILA...między oryginalne profile do mocowania szyby a mój uchwyt podkleiłem jeszcze paski taśmy neoprenowej...lepiej się trzyma, wyeliminuje drgania, itp. Dodatkowo też pewnie dam trochę dłuższe 4 śruby główne mocujące plastikowy stelaż szyby (no bo wiadomo, jak wsunąłem uchwycik, do tego paski taśmy neoprenowej to trochę milimetrów grubości przybyło...

Prosty patent, przy wykorzystaniu w zasadzie podstawowych narzędzi...

zdj 1.jpg

zdj 2.jpg

zdj 3.jpg

zdj 4.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

No brawo Ty :D  Jak zobaczyłem szlifierkę kątową na zdjęciu, przyznam, że zamarło mi serce, ale efekt końcowy wygląda całkiem ciekawie.Zadbaj tylko, by szyba w miejscu mocowania miała coś miękkiego i nie zmatowiła się o stelaż...

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, SlawoyAMD napisał:

"...Jak zobaczyłem szlifierkę kątową na zdjęciu, przyznam, że zamarło mi serce..."

Bez obaw, szlifierka służyła tylko i wyłącznie do obróbki rurki metalowej (ponacinania rurki i poszlifowania spawów). !OK

 

8 godzin temu, SlawoyAMD napisał:

Zadbaj tylko, by szyba w miejscu mocowania miała coś miękkiego i nie zmatowiła się o stelaż...

Uchwyt nie ma w ogóle bezpośredniego kontaktu z szybą (jest umocowany między plastiki do mocowania szyby). W miejscach gdzie są plastiki mocujące to owszem, są ślady zmatowienia, ale to od tych oryginalnych plastików rzecz jasna... 

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

U mnie Integra dostała nowy napęd...oczywiście zmieniony w naszym zaprzyjaźnionym serwisie.:D

Dzięki Panowie...

Jeszcze przed zmianą

WP_20180730_09_47_36_Pro.thumb.jpg.ccb754cbbaf6a50a5748876207010360.jpg

A tu już chwilę później

WP_20180730_10_36_40_Pro.thumb.jpg.fc1d5ec5d8d90c4b3e5f0d723f31a173.jpg

WP_20180730_10_41_16_Pro.thumb.jpg.24161b3ab1ec5b568123585ce092fa32.jpg

WP_20180730_10_54_54_Pro.thumb.jpg.a4513952ffafdbfc2c03689e470532c6.jpg

WP_20180730_11_05_53_Pro.thumb.jpg.149c7f18a0f9cb2be7773423573c9280.jpg

No i można latać....:D

Odnośnik do komentarza

Cena zależna od klasy elementów. Jeśli już to jaka cena i za jaki zestaw i czy 2 czy 1 koła zębate. Bo sama wysokość ceny nic nam nie powie :) ...

To tak jakbyś zapytał ile kosztują opony do Integry ;) ? Wymiana to cena stała- można miarodajnie odpowiedzieć, ale cena setu zależy od użytego produktu...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 31.07.2018 o 13:56, dr.big napisał:

Cena zależna od klasy elementów. Jeśli już to jaka cena i za jaki zestaw i czy 2 czy 1 koła zębate.

Przy odrobinie "pochylenia się nad tematem" można znaleźć do NC'ka kpl. set DID'a za ok 500 zł. Mowa o wzmocnionym ZVMX w wersji black. Złoty ciut droższy.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

KriSSo dobrze Mariusz mówi..tylko wzmacniany i oczywiście komplet z kołami. Dolicz jezcze koszt wymiany i w 700 -750 zł się zmieścisz. :clap2: 

Odnośnik do komentarza

Dziś Karmazynowa Strzała otrzymała większe możliwości bagażowe dzięki stelażowi oryginalnemu, który umożliwił montaż kufra Trekker 52L z Givi oraz torbą/oparciem dla pasażera też z Givi 35L model T506, paski i gumki gratis otrzymane :)  Całość sprawuje się wyśmienicie, jest wystarczająco miejsca dla pasażerki, a dodatkowo wygodniej i jeszcze miejsce na ciuchy :)  Jest dobry dostęp do kufra i wystarczajacy do schowka pod kanapę, żeby zatankować, czy wyciągnąć deszczówkę, wodę, czy co tam akurat jest schowane poza kaskiem.

 

BBF6A957-73D5-412F-85AC-EBAFDBBF5914.jpeg

5F747653-4CE4-441F-8186-4CC5DB25EE56.jpeg

05E717D3-B831-40DE-9256-FD8AF944AC51.jpeg

748DA8AA-93F6-4C8D-883D-94879BFAEC91.jpeg

51D36E36-205E-42FB-B9C4-C3E97523A19C.jpeg

915A2827-98E1-4C79-8A9D-30C5724566F2.jpeg

9B75AF79-6FF2-440D-9447-F90AA75B45F2.jpeg

Odnośnik do komentarza

Czujnik prędkości popuszczał. Pewnie ze stresu, że mu gumka pękła przy robocie. I w kontakcie z serwisem (czas oczekiwania na oring z Włoch, etc.) załatwiłem to DIY, koszt w ZUT Wrocław 0,50 PLN,  silikon wysokotemperaturowy 15 PLN i chwila pracy w garażu. Sprawdzone dziś. 

Teraz jest czysto, sucho, pewnie, można jechać na Węgry.

D78B08E5-68D5-4703-B83A-4A993498C5B5.jpeg

38690DB7-5409-481D-B39F-A4BF81F43E1D.jpeg

AA112D6D-7275-4141-A4CE-21155C094897.jpeg

Odnośnik do komentarza

Ponieważ w garażu mam chłodniej niż w domu, to dziś kolejny projekt z zakresu „lepiej widoczny, widocznie lepszy”. Razem z moją plecaczkową oblepiliśmy kufer. Oraz kilka strategicznych miejsc w dzień niewidocznych, ale wieczorem świecących światłem odbitym dzięki taśmie obrysowej, pryzmatycznej i zwykłej odblaskowej z rolki. Poniżej efekty naszej pracy. Widok tylko od tylu, bo lepszych zdjęć nie udało mi się wykonać w ciemnym garażu.

 

BA84D6CF-AF70-4624-BF3E-5C784A477ED2.jpeg

41D824C8-1904-4151-AC71-D53A6B402BB1.jpeg

A771EB27-7667-4A4B-838A-AE3EE952093F.jpeg

Odnośnik do komentarza

Przygotowań ciąg dalszy do wyjazdu na Podlasie i ścianę wschodnią, czyli moje rodzinne tereny :)

1. Wczoraj w roli głównej pozaserwisowa wymiana oleju przekładniowego 85W140 GL-5 Revanol, opakowanie jest od razu z rurką, do której dołożyłem dodatkowy kawałek i obeszło się bez odkręcania plastików, bo dojście jest dobre. Lepiej podgrzać olej w butelce w kąpieli wodnej, bo jest gesty i długo się wyciska.

2. Poszedłem w zaparte i zamontowałem oparcie gumowe Kappa, pasuje do kufra Givi, strefa komfortu pasażerki i może też lepszy wygląd kufra.

3. Montaż zaczepów i rzepów pod torbę przekrokową Shad SC25, bo oryginalna od Aprilia Atlantic, w prawdzie 50L pojemności, ale tu miejsca mniej i wajcha blokady przechyłu przeszkadzała, wiec taka nowość. +25L pojemności bagażowej :)

4. Przymiarki siateczki oddzielającej tyłek od kanapy, przewiewość i komfort w upale i w deszczu. Podejrzane w Malezji. Sprawdza się wyśmienicie. Do tego pewniejsze siedzenie, bo trudniej się przesunąć na nim.

 

 

5507A231-D82D-40DE-82F4-1B549B60C6C7.jpeg

E59C2A14-86B0-410C-BEEC-B5A629C4E6AB.jpeg

33763DDD-43FD-4C65-92C2-EE55A6989B4D.jpeg

1179AEAC-3618-47F3-8B48-9D88D85E9C10.jpeg

 

39F562CD-D0D1-444C-9998-4ACEC1041C12.jpeg

203F9A2D-6335-4E5B-8122-44DC164459D3.jpeg

 

D9D0A867-FE87-42F4-9CE8-B57476C20925.jpeg

Odnośnik do komentarza
Dnia 10.08.2018 o 09:21, smarciu napisał:

Przymiarki siateczki oddzielającej tyłek od kanapy, przewiewość i komfort w upale i w deszczu. Podejrzane w Malezji. Sprawdza się wyśmienicie. Do tego pewniejsze siedzenie, bo trudniej się przesunąć na nim.

Ciekawe, możne jakiś namiar na źródło zakupu takowej? Bo w Rumunii w tyłek grzało ;)

Odnośnik do komentarza
Dnia 11.08.2018 o 10:55, dywelj napisał:

Ciekawe, możne jakiś namiar na źródło zakupu takowej? Bo w Rumunii w tyłek grzało ;)

Czy na tym sie tylek nie slizga ??

Odnośnik do komentarza

No nie wiem.

Uważam że zwiększyłeś opór przepływającemu powietrzu o co najmniej 30% jak nie o polowe.

Ja bym poszedł inną drogą i zakupił siatkę.

https://allegro.pl/listing?string=siatka tuningowa&order=m&bmatch=baseline-cl-aut-1-3-0802

Ale oczywiście każdy jest dorosły i nikt nikomu nie zabroni przegrzać silnika na własne życzenie ;)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...