Skocz do zawartości
Forum Burgmania

HONDA NC 700 D INTEGRA RC62


pazdzioch

Rekomendowane odpowiedzi

Darek jak zmienisz tłumik , wiesz że trzeba zmienić charakterystykę silnika wgrać nową mapę . Ja nakręciłem już 9 000 km mi to nie przeszkadza . Poszedłem w stronę żeby być lepiej widoczny , a nie żeby być słyszany.

Odnośnik do komentarza

Zamontowany mam orginalny hondowski uchwyt na nawigacje Zumo 660 - mimo wysokiej ceny, jestem bardzo zadowolony - swietna pozycja, plastiki tej samej faktury, nie zaslania zegarow i super estetyka :)

foto1btp.jpg

Odnośnik do komentarza

Przyglądając się Integrze Paździocha, zajrzałem do schowka. Zmieścił się tam smar do łańcucha ( :) ) i jakaś szmatka. :) tirem tego nazwać nie można.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza

jest maly, wrecz mniejszy niz maja 50-tki. Ja tam trzymam smar do lancucha, spray do opony, reczniczek i lancuch Abus.

Kasku nie probowalem, ale chyba jednak ciezko bedzie tam cos wsadzic.

Mnie pakownosc nie przeszkadza, bo mam Maxie 3,a cenie bardziej osiagi, prowadzenie i spalanie :ninja:

Odnośnik do komentarza

Na czym polegają zalety Integry ?

Mam wrażenie, że nie posiada zalet typowych dla skutera - pojemność, ochrona przed czynnikami atmosferycznymi, przekrok, itp.

Natomiast jest chwalona za osiągi, ale to tylko na tle skuterów, bo na tle motocykli szału nie ma.

Do tego jest droga.

Innymi słowy, dla mnie ani skuter, ani motocykl, ale niewykluczone, że się mylę.

Odnośnik do komentarza

o jakim braku ochrony piszesz ? przeciez jest obudowana plastikami :ninja:

O jakiej drozyznie piszesz ? BMW czy Yamaha wycenily swoje topowe maszyny o wiele drozej.... te kilka tysiecy wiecej dla niektorych robi spora roznice...

Ja uwazam, ze Integra to skuter, bo pozycja typowo skuterowa, lepsza ochrona przed warunkami atmosferycznymi i automat - a to jest najwiekszy wyroznik skuterow wzgledem motocykli - co do przekroku - rozne skutery maja go mniejszy i wiekszy - coz Integra odpuscila sobie przekrok, by lepiej wywazyc swoj sprzet.... teraz tylnie kolo mi juz nie ucieka, jak to bylo w skuterze z silnikiem z tylu.

Odnośnik do komentarza

Przemilczałeś znikome możliwości bagażowe - ważna cecha skuterów.

Automatyczna skrzynia jest dzisiaj dostępna w wielu motocyklach.

Ja natomiast zapomniałem napisać, że Integra ma łańcuch - kolejna wada odziedziczona z motocykli.

38.300 PLN za pojazd, który nie posiada zalet skutera, ma natomiast sporo wad motocykla to IMHO wysoka cena.

Odnośnik do komentarza

Automatyczna przekładnia była również dostępna w wielu motocyklach dawniej, więc proszę mi tu nie pierdzielić bzdur, że jest ona jakimś specjalnym wyróżnikiem skuterów.

Mało tego motocykle miały ją wcześniej niż skutery, że np. wspomnę o Hondzie CB400A lub CB750A, do tego np. Moto Guzzi Automatic bo w ich czasach wszystkie skutery miały tradycyjne manualne przekładnie.

A żebyśmy wrócili na właściwe tory dodam, że przekładnia bezstopniowa występowała w czasach daleko poprzedzających wprowadzenia skuterów do produkcji. Jakby tu wspomnieć o takim motocyklu, jak Zenith z 1910r. lub Rudge Multi, którego 21 przełożeń wynikało tylko z miejsca zazębiania dźwigni regulacyjnej przełożenia na bezstopniowej przekładni pasowej. Trochę innej konstrukcji niż dzisiejsze, ale zawsze. Warto np. zajrzeć do ksiązki inż. Rychtera "Moje dwa i cztery kółka", gdzie nasz słynny mistrz kierownicy wspomina jazdę właśnie na Rudge Multi.

Można takie napędy znaleźć też w samochodach np. DAF-a 600, który był produkowany pod koniec lat 50-tych.

Łańcych to nie żadna wada, ale cecha. Ma swoje wady i zalety np. zaletą jest to, że nie drze się jak szmata i się nie ślizga więc nie powoduje strat momentu na przeniesieniu napędu.

Odnośnik do komentarza

Geni: zgadzam sie z Toba, ja sie odnosilem do tarazniejszosci i naprawde nia ma tyle motocykli na rynku ze skrzynia automatyczna, co z manualem... wiec mozna to uznac obecnie za domene skuterow.

mark_m: za te 38 tys masz kufer centralny, wiec nie sa to znikome mozliwosci bagazowe. TMAX kosztuje 6 tysiecy wiecej, a ma mniejszy bagaznik biorac pod uwage miejsce pod siedzeniem, kontra kufer centralny Hondy w cenie ;-)

Odnośnik do komentarza

Kufer centralny można przyczepić do niemal każdego skutera / motocykla, wiec trudno używać takiego argumentu w dyskusji na temat konstrukcji danego pojazdu.

Odnośnik do komentarza

Nie wiem o co Ci chodzi marek_m czy wyznacznikiem skutera są schowki , plastyki , przekładnie pasowe . To co powiemy o skuterach które nie miały plastyków schowków itd. Jawa 50 , Simson 50 , Osa

Odnośnik do komentarza

CIekawa dyskusja się urodziła. Mi się bardzo podoba Integra, ale ten brak schowków to także i dla mnie poważna przeszkoda. Używam skutera tylko do jazdy po mieście ale często jak dojeżdżam do pracy, muszę się przebrać w jakieś bardziej cywilizowane ciuchy. Ten kufer od hondy, który tam przewidują także nie wygląda na zbyt pakowny. CHyba lepszy jest Givi rzeczywiście. Jeśli chciałabym opierać się wyłącznie na kufrze, kupiłabym NC 700 z automatem. To przecież to samo, nie rozumiem, dlaczego same plastiki w Integrze tak podnoszą koszt tego sprzętu. Swoim xmaxem jeżdżę na całkiem pokaźne zakupy, pod sklepem często ludzie gapią się, co wsadzam do schowka - są zdumieni... Ale spalanie Integry - znakomite, takie jak xmaxa z pojemnością 250.

Odnośnik do komentarza

Na mój gust, to Honda trochę na siłę zrobiła z tego sprzętu skuter, pozbawiając go użytecznego schowka w miejscu atrapy baku, w zasadzie nie dając nic w zamian. W ten sposób skuterowa wersja ma mniej miejsca na gadżety niż wersja nakedowa, czy też "X", czyli powiedzmy "funbike" lub, jak to ja nazywam "Dwukołowy SUV". Całkiem ciekawa byłaby właśnie Integra z takim "niby bakiem", w który można byłoby wrzucić kask, dokumenty, siatki na zakupy itp.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Pamiętajcie, że - nazwijmy je PRAWDZIWE z krwi i kości maxi skutery na dużych kołach, jak np. Honda SH, Beverly, Scarabeo też nie mają się czym chwalić w kwestii schowka pod kanapą.

Faktem jest, że Honda Integra jest "skuterem" bardzo kontrowersyjnym. Z drugiej strony taka GP800 w pewnym sensie też...

Na czym polegają zalety Integry ?

Myślę, że sporo wyjaśniłem tutaj>>> http://www.burgmania...atid=31〈=pl

Odnośnik do komentarza

Otóż to.

NC 700X, w kategorii "motocykle" jest bardzo praktyczny, natomiast Integra w kategorii "skutery" już nie koniecznie.

Miałem okazję testować rodzinę NC jesienią. I pewne różnice w konstrukcji istnieją pomiędzy X a D czyli Integrą. Integra lepiej składa się w zakrętach i łatwiej nią manewrować. Potwierdziło to kilku Kierowników z którymi jeździłem na testach wymieniając się sprzętami. Również test na Ścigaczu wspomniał o tym. Nie pamiętam ale chodziło chyba o kąt główki i środek ciężkości. Zasadnicza różnica to Integra posiada owiewki i płozy i przez to jest bardziej komfortowa. Wystarczy przejechać się Xem i D powyżej 100 jak wiatr zaczyna pokazywać co potrafi. Wadą Xa jest to, że atrapa baku/schowka jest za niska. Nogi są ugięte i skierowane do tyłu a niska atrapa nie trzyma prowadzącego w stopniu komfortowym. Cały ciężar idzie na łapki. Sam schowek super, tylko wadą jest to, że otwiera się do kierowcy. W Aprili Mana otwiera się od kierowcy co np. daje możliwość łatwego wyciągnięcia butelki wody na światłach.

Integra jest maxi skuterem. Może kontrowersyjnym ok ale jak na razie jestem zadowolonym użytkownikiem :) Decyzja o zakupie powstała po rozmowie z Mariuszem w Berlinie :) Dzięki Mariusz :(

Odnośnik do komentarza

Ten kufer od hondy, który tam przewidują także nie wygląda na zbyt pakowny. CHyba lepszy jest Givi rzeczywiście.

Dlatego nie chcialem kupowac nawet nowki, by mi wciskali ten badziewny firmowy kufer. Mam Maxie 3 i naprawde daje rade :)

Do tego zamontowalem juz swiatla stopu i kierunki, co dodatkowo podnioslo poziom bezpieczenstwa.

Cenie w tym kufrze to, ze mieszcza sie dwa integralne kaski plus cos jeszcze, gdzie hondowski jest chyba tylko na jeden kask, raczka do noszenia... odpinam kufer i niose jak walizke - super praktyczna funkcja !

Moim poprzednim skuterem tez byl X-max, ale 125-tka. Nie powiem, ze brakuje mi dlugiego schowka pod kanapa - moglem tam zmiescic rakiete tenisowa.

Taka ciekawostke jeszcze podam, ze oba skutery (X-max i Intergra maja chyba ta sama wysokosc siedziska) - jednak na Integrze siegam nogami podloza bez problemu przy wzroscie 178 cm, na X-maxie musialem przesunac sie na siedzisku troche do przodu, by cale stopy mialy kontakt z nawierzchnia. Integra jest swietnie wywazona - stanie i jazda w korku, czy tez cofanie na nim, to jest bajka, nigdy bym nie pomyslal, ze to ma tyle kilogramow !

Ze spalaniem u mnie na razie roznie - na niemieckiej autostradzie troche przycisnalem - predkosci realne 130 - 160 km/h (GPS) spalil 4,5 litra - inne skutery moga sie schowac :)

Najnizsze na razie odnotowane, to 3,27 litra/100 km. Po miesiacu wiecej napisze, kiedy bede mial za soba wiecej kilometrow tej samej trasy i tankowan.

Odnośnik do komentarza

Integra jest swietnie wywazona - stanie i jazda w korku, czy tez cofanie na nim, to jest bajka, nigdy bym nie pomyslal, ze to ma tyle kilogramow !

Potwierdzam :) A drugi banan to na stacji benzynowej :)

Odnośnik do komentarza

Potwierdzam :) A drugi banan to na stacji benzynowej :)

Drek: po ilu kilometrach znikaja Ci kolejne kreski wsaznika paliwa - ostatnio mam srednio 54 km na kreske.... tez tak masz, czy wiecej ? :)

Ile robisz kilometrow na baku ?

Mam Integre dopiero 10 dni, wiec moze jest motyw ciezkiej reki ;-)

Odnośnik do komentarza

A pro pos powierzchni bagażowej. Dzisiaj po raz pierwszy po zabiegu pojechałem do pracy skuterem. Jako, że chodzę o kulach, rozkręciłem je pod domem, wrzuciłem do schowka pod siedzeniem, po czym ponownie skręciłem w garażu w biurze.

Który kufer centralny "łyknie" 2 kule ? :ermm:

Wiem, wiem kierowca skutera, który chodzi o kulach to rzadki przypadek. :wink1:

Odnośnik do komentarza

Moze i rzadki ale nie niewykonalny. Ja wlasnie jestem na etapie dorabiania systemu stabilizacji motocykla podczas postoju. Dodatkowe rozkladane kolka chowane pod moto w czasie jazdy, ktore po zatrzymaniu rozkladaja sie i utrzymuja moto w pionie.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...