Benek Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 Podzielę się moim sposobem na smarowanie łańcucha, które stosowałem w moim pierwszym moto z centralną podstawką: zrobiłem sobie taką plastikową buteleczkę miła może ze 100 ml, do tego w zakrętkę wkleiłem plastikową rurkę o średnicy jak wkład do długopisu. Lałem w to olej przekładniowy i jakoś tak raz na zbiornik paliwa przed jazdą smarowałem łańcuch bardzo cienkim strumieniem kręcąc jednocześnie kołem. Z perspektywy lat i doświadczeń z różnymi specyfikami dla mnie był to najlepszy sposób, bo oleju było mało i tak bardzo nie brudził felgi a łańcuch był nasmarowany i nie trzeba go było często czyścic naftą jak w przypadku gotowych sprayów, które oklejają się na łańcuchu z boku a rolki się świecą suche i łańcuch trzeba czyścić naftą co jakieś 2 tys, bo strasznie "sztywnieje" od tych specyfików - a to już bardzo brudząca operacja i wymaga zachodu. Generalnie pamiętam, że jak się przesiadłem z ETZ na Bandita 600, to największe rozczarowanie było właśnie z łańcuchem, w ETZ pełna osłona i nie trzeba było praktycznie czyścić i smarować, a w Bandit co chwilę :(, a później przesiadłem się na sporty i było jeszcze gorzej, bo tam nawet podstawki centralnej nie było, aby można było sobie ten łańcuch umyć i nasmarować, bez problemu, ale co zrobić, trzeba sobie jakoś radzić
BURISMAN Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 Godzinę temu, arturo-bb napisał: Dla leniwych jest Scottoiler Artur naczytałem się o tym wynalazku na innym forum. Jedni polecają, inni nie. Jak by nie patrzeć łańcuch to pewien kłopot i potrzeba pielęgnacji praktycznie po każdej jeździe. Rozmawiałem też z ludźmi którzy to kupili i po pewnym czasie zdemontowali. Są tacy co montują swoje własne wynalazki, jedne i drugie nie dają 100% gwarancji poprawnego smarowania, w większości "przesmarowują" co widać na feldze, spodniach, czy butach. Po analizie wszystkich za i przeciw postanowiłem odpuścić sobie biegowca i napęd łańcuchowy. Honda ma kardan, automat i to jest to co leniwe misie lubią najbardziej. A po kilku próbnych jazdach zaczynam się przekonywać, że zostanie na dłużej. Mogła by tylko nieco mniej palić i nie mam tu na myśli kosztów utrzymania motunga, tylko zasięg (przelot) na jednym tankowaniu. Wychodzi mi, że więcej jak 300km nie zrobię .
Klubowicze SzymonSeptic Opublikowano 2 Maja 2018 Klubowicze Opublikowano 2 Maja 2018 3 godziny temu, BURISMAN napisał: ak by nie patrzeć łańcuch to pewien kłopot i potrzeba pielęgnacji praktycznie po każdej jeździe. Jeśli w deszczu się nie śmigało to co 500km wystarczy smarować .....Przy dzisiejszych "suchych" smarach , jak wieczorkiem nasmaruję łańcuch ,to z rana jest tak suchutki,że kropelka nawet na feldze nie zostaje.....
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 3 Maja 2018 Administrator Opublikowano 3 Maja 2018 Często dostaję pytania o zdanie na temat DCT w Hondzie. Praca, trwałość, obsługa itp. Swoją opinię na temat dwusprzęgłowej skrzyni wielokrotnie wyrażałem w testach (3 x test Integry [łącznie ok 10 tkm. Tu pierwsze zetknięcie z DCT --> KLIK], + testy NC750X, test kosmicznego cruisera NM4 Vultus, VFR 1200X Crosstourer, VFR 1200 Africa Twin oraz ostatni materiał test skutera Adventure X-ADV). Generalnie można to podsumować tak: zespół, który to wymyślił i zaimplementował do motocykla powinien dostać nobla. Od wprowadzenia DCT mija zaraz 8 lat a o awariach nic nie słychać... przynajmniej w serii NC, którą interesuje się od początku produkcji. Obsługa sprowadza się do wymiany oleju w silniku (3.7 l z filtrem oleju - pasuje od np. SW-T, nr. OEM 15010-MCE-H51) oraz dodatkowego filtra DCT. Serwisówka mówi o wymianie małego filterka co 24 tkm ale osobiście polecam robić to co każdą wymianę oleju (co 12 tkm). Jego zadanie to filtrowanie oleju idącego do elektrozaworów sterujących sprzęgłem. Poz 9. Nr OEM filtra: 15412-MGS-D21. Zamiennik Hiflo: HF117. I to w zasadzie tyle jeśli idzie o obsługę DCT. Jeśli chodzi o stronę techniczną to polecam dość ciekawy filmik obrazujący napęd serii NC z DCT.
Sympatycy irasko Opublikowano 3 Maja 2018 Sympatycy Opublikowano 3 Maja 2018 W temacie smaru do łańcucha, mnie polecono w Honda Plaza tego typu suchy smar...z bardzo dobrymi wynikami w testach. Czy może ktoś używa....cena nie powiem....wysoka 59zł.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 18 Maja 2018 Administrator Opublikowano 18 Maja 2018 Wracając do pytań o trwałość serii NC. Od rozpoczęcia produkcji minęło już 7 lat i jak na razie nic nie słychać nt. awarii, tych bazujących na napędzie Hondy Jazz jednostek. Ocenę sytuacji jest dużo łatwiej monitorować ponieważ jednostka była montowana do kilku motocykli (niedawno doszła X-ADV) i stała się bardzo popularna na całym świecie. Parę lat temu Hiszpanie przeprowadzili test długodystansowy NC700X na 50 tkm. Rezultat testu okazał się zaskakujący choć przewidywalny. Np. pomiar kompresji po 50 tkm dał taki sam wynik jak w fabrycznie nowym silniku. Wszystkie inne pomiary mieściły się w granicach tolerancji fabrycznej (nawet nie weszły na zielone pole - oznaczone jako "używane"). Co najważniejsze - podczas całego testu motocykl ani raz nie skaził się jakąkolwiek awarią na drodze. Szczegóły testu można tu prześledzić --> KLIK, PDF NC700X po 50.000 km
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 13 Czerwca 2018 Administrator Opublikowano 13 Czerwca 2018 Temat dla potomnych - przeprowadzanie kalibracji sprzęgła DCT -> KLIK 1
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 13 Czerwca 2018 Klubowicze Opublikowano 13 Czerwca 2018 1 godzinę temu, MariuszBurgi napisał: Temat dla potomnych - przeprowadzanie kalibracji sprzęgła DCT -> KLIK Skopiuję jeszcze tutaj, bo nie każdy chyba czyta dział techniczny... Sprawdzone... Kalibracja działa na NC750D. Całość przebiegła błyskawicznie i bez problemów... Dodam, że czynność przeprowadza się na centralce, bo boczna stopka powoduje brak komunikacji z funkcjami manipulatora D/N (przynajmniej u mnie)... Mokro u mnie, więc tylko po ulicy się przejechałem, ale jakby ciszej biegi wchodzą. Dodam może też wątek dotyczący bezawaryjności, bo przeniesiony do działu technicznego, zamarł w wynikach "oglądalności" (licznik otwarć)... Sprawa dotyczy oczywiście mojego pechowego napinacza łańcucha rozrządu -> Motopower... Pomoc w drodze, czyli Honda się nie psuje... Miłej lektury
Leo60 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Dnia 18.05.2018 o 12:59, MariuszBurgi napisał: Wracając do pytań o trwałość serii NC. Od rozpoczęcia produkcji minęło już 7 lat i jak na razie nic nie słychać nt. awarii, tych bazujących na napędzie Hondy Jazz jednostek. Ocenę sytuacji jest dużo łatwiej monitorować ponieważ jednostka była montowana do kilku motocykli (niedawno doszła X-ADV) i stała się bardzo popularna na całym świecie. Parę lat temu Hiszpanie przeprowadzili test długodystansowy NC700X na 50 tkm. Rezultat testu okazał się zaskakujący choć przewidywalny. Np. pomiar kompresji po 50 tkm dał taki sam wynik jak w fabrycznie nowym silniku. Wszystkie inne pomiary mieściły się w granicach tolerancji fabrycznej (nawet nie weszły na zielone pole - oznaczone jako "używane"). Co najważniejsze - podczas całego testu motocykl ani raz nie skaził się jakąkolwiek awarią na drodze. Szczegóły testu można tu prześledzić --> KLIK, PDF NC700X po 50.000 km Inny materiał gdzie użytkownik NC'ka przeskoczył 200.000 km To ja od nówki zrobiłem dopiero 40 000 km wiedź nie mam czym się martwić
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 21 Stycznia 2020 Administrator Opublikowano 21 Stycznia 2020 Po wielu km"ach nawiniętych kilkoma NC/D stwierdzam, że jeśli nie seria + deflektor to jedynie słuszną szybą jest turystyczna wersja od ERMAX'a. Kolejna, tym razem wersja smoked ?
Użytkownicy Długi 1973 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Użytkownicy Opublikowano 21 Stycznia 2020 Żaden wiatr już Ci nie straszny 1
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 7 Lutego 2020 Administrator Opublikowano 7 Lutego 2020 Integra i zacny wynik 200.000 km. Btw, będąc przy temacie... Artykuł sprzed kilku lat ale właśnie teraz, kiedy seria NC zadomowiła się już mocno na rynku, staje się aktualny -> NC 700 - poczciwa do bólu
epic3 Opublikowano 10 Marca 2020 Opublikowano 10 Marca 2020 Cześć, Właśnie sprzedałem moje Varadero 1000 i rozglądam się za maxiskuterem. Pierwsza maszyna, jaka mnie zainteresowała to T-max, ale niestety kiera blokuje mi się na kolanach…Ostatnio wpadła mi w oko Integra, ale nie mam jak się przysiąść do 670ki. I tutaj moje pytanie: czy jest we Wrocławiu jakiś właściciel Integry, z którym mógłbym się spotkać, pogadać no i przymierzyć się do tego motonga. Przyjadę z odpowiednim trunkiem w ramach rekompensaty czasowej
filippooo Opublikowano 10 Marca 2020 Opublikowano 10 Marca 2020 Podepnę się z prośbą o pomoc. Po roku jeżdżenia integra 750 czas na wymianę szyby na wyższą jednak przy wzroście 192 przy oryginalnej wiatr wieje za nisko zastanawiam się czy standardowo GIVI czy może jak 2 posty wcześniej posła kolega Ermax? Ktoś porównywał? I do znawców tematu jakiej firmy wziąść osłonę łańcucha z chlapaczem? GIVI, ermax, puig? Czy jeden czort? Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Conan Opublikowano 10 Marca 2020 Opublikowano 10 Marca 2020 epic3 to jak w tmaxie masz problem to w integrze 700 będzie podobnie. Jedynie spróbować przysiąść się do 750, miała tlzmieniony "kokpit" i jest troche więcej miejsca.
filippooo Opublikowano 10 Marca 2020 Opublikowano 10 Marca 2020 Ja sie mieszczę w 750 bez problemu A do najmniejszych nie należę jedyny problem to jak masz takie kajaki jak ja to trudno znaleźć odpowiednie ułożenie stóp w pozycji wyprostowanej ale siedzi się bardzo wygodnie i kolana nie narzekają Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Astonpiotr Opublikowano 11 Marca 2020 Opublikowano 11 Marca 2020 23 godziny temu, epic3 napisał: Cześć, Właśnie sprzedałem moje Varadero 1000 i rozglądam się za maxiskuterem. Pierwsza maszyna, jaka mnie zainteresowała to T-max, ale niestety kiera blokuje mi się na kolanach…Ostatnio wpadła mi w oko Integra, ale nie mam jak się przysiąść do 670ki. I tutaj moje pytanie: czy jest we Wrocławiu jakiś właściciel Integry, z którym mógłbym się spotkać, pogadać no i przymierzyć się do tego motonga. Przyjadę z odpowiednim trunkiem w ramach rekompensaty czasowej Jeśli jesteś słusznych rozmiarów to może warto wziąć pod uwagę Aprilia SRV850. Jest to największy maxi i power też ma największy ?
epic3 Opublikowano 11 Marca 2020 Opublikowano 11 Marca 2020 11 godzin temu, Astonpiotr napisał: Jeśli jesteś słusznych rozmiarów to może warto wziąć pod uwagę Aprilia SRV850. Jest to największy maxi i power też ma największy ? Tak, też widziałem i będę brał pod uwagę. Dzieki @Conantak wiem że 750 ma więcej miejsca ale to już 5000 więcej trzeba dać w porównaniu do 700. W sumie taras się zorientowałem że w t-maxie plastiki aż tak mi nie przeszkadzały jak to że kierownica była bardzo nisko i przy ostrym skręcie np wyjazd z podporzadkowanej, kiera blokowała się na kolanach... W integrze na bank kiera jest wyżej więc może się uda ?
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 21 Kwietnia 2022 Administrator Opublikowano 21 Kwietnia 2022 Ciekawy projekt NC700D RC62... z pozdrowieniami z Kosowa 🤝
Klubowicze SlawoyAMD Opublikowano 21 Kwietnia 2022 Klubowicze Opublikowano 21 Kwietnia 2022 29 minut temu, MariuszBurgi napisał: Ciekawy projekt NC700D RC62... Mimo, że "żarówka", to ładnie to wygląda... Gdyby tylko tego Akrapa tam nie było... Raz, że szpeci, dwa że pewnie drażni ucho... 😛 1
Klubowicze SzymonSeptic Opublikowano 21 Kwietnia 2022 Klubowicze Opublikowano 21 Kwietnia 2022 8 godzin temu, MariuszBurgi napisał: Ciekawy projekt NC700D RC62... z pozdrowieniami z Kosowa 🤝 Ładna sztuka 👍 7 godzin temu, SlawoyAMD napisał: Gdyby tylko tego Akrapa tam nie było... Raz, że szpeci, Moim zdaniem wygląda o niebo lepiej niż seryjna konewka którą produkowali do 2016 roku 🙄
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Administrator Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Jak ktoś szuka inspiracji czym zastąpić piano black w Integrze to proszę, RC62 Wood Edition 😋
Administrator Bomber Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Administrator Opublikowano 17 Sierpnia 2022 Merc klasa S 👍😂
RONIN Opublikowano 13 Listopada 2022 Opublikowano 13 Listopada 2022 Jakby ktoś miał jeszcze wątpliwości co do żywotności silnika i skrzyni dct 2
wuja69 Opublikowano 13 Listopada 2022 Opublikowano 13 Listopada 2022 No to jest konkret ,tym bardzej cieszy,że wczoraj zakupilem Integrę i po oswojeniu się z automatem( zajelo to przeszło 400km...) banan z buzi nie schodził 🙂 . 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się