Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podzielę się moim sposobem na smarowanie łańcucha, które stosowałem w moim pierwszym moto z centralną podstawką: zrobiłem sobie taką plastikową buteleczkę miła może ze 100 ml, do tego w zakrętkę wkleiłem plastikową rurkę o średnicy jak wkład do długopisu. Lałem w to olej przekładniowy i jakoś tak raz na zbiornik paliwa przed jazdą smarowałem łańcuch bardzo cienkim strumieniem kręcąc jednocześnie kołem. Z perspektywy lat i doświadczeń z różnymi specyfikami dla mnie był to najlepszy sposób, bo oleju było mało i tak bardzo nie brudził felgi a łańcuch był nasmarowany i nie trzeba go było często czyścic naftą jak w przypadku gotowych sprayów, które oklejają się na łańcuchu z boku a rolki się świecą suche i łańcuch trzeba czyścić naftą co jakieś 2 tys, bo strasznie "sztywnieje" od tych specyfików - a to już bardzo brudząca operacja i wymaga zachodu.

Generalnie pamiętam, że jak się przesiadłem z ETZ na Bandita 600, to największe rozczarowanie było właśnie z łańcuchem, w ETZ pełna osłona i nie trzeba było praktycznie czyścić i smarować, a w Bandit co chwilę :(, a później przesiadłem się na sporty i było jeszcze gorzej, bo tam nawet podstawki centralnej nie było, aby można było sobie ten łańcuch umyć i nasmarować, bez problemu, ale co zrobić, trzeba sobie jakoś radzić :)

Opublikowano
Godzinę temu, arturo-bb napisał:

Dla leniwych jest Scottoiler 

Artur naczytałem się o tym wynalazku na innym forum. Jedni polecają, inni nie. Jak by nie patrzeć łańcuch to pewien kłopot i potrzeba pielęgnacji praktycznie po każdej jeździe. Rozmawiałem też z ludźmi którzy to kupili i po pewnym czasie zdemontowali. Są tacy co montują swoje własne wynalazki, jedne i drugie nie dają 100% gwarancji poprawnego smarowania, w większości "przesmarowują" co widać na feldze, spodniach, czy butach. Po analizie wszystkich za i przeciw postanowiłem odpuścić sobie biegowca i napęd łańcuchowy. Honda ma kardan, automat i to jest to co leniwe misie lubią najbardziej. A po kilku próbnych jazdach zaczynam się przekonywać, że zostanie na dłużej. Mogła by tylko nieco mniej palić :rolleyes: i nie mam tu na myśli kosztów utrzymania motunga, tylko zasięg (przelot) na jednym tankowaniu. Wychodzi mi, że więcej jak 300km nie zrobię :unsure:.

  • Klubowicze
Opublikowano
3 godziny temu, BURISMAN napisał:

ak by nie patrzeć łańcuch to pewien kłopot i potrzeba pielęgnacji praktycznie po każdej jeździe.

Jeśli w deszczu się nie śmigało to co 500km wystarczy smarować .....Przy dzisiejszych "suchych" smarach , jak wieczorkiem nasmaruję łańcuch ,to z rana jest tak suchutki,że kropelka nawet na feldze nie zostaje.....

  • Administrator
Opublikowano

Często dostaję pytania o zdanie na temat DCT w Hondzie. Praca, trwałość, obsługa itp. Swoją opinię na temat dwusprzęgłowej skrzyni wielokrotnie wyrażałem w testach (3 x test Integry [łącznie ok 10 tkm. Tu pierwsze zetknięcie z DCT --> KLIK], + testy NC750X, test kosmicznego cruisera NM4 Vultus, VFR 1200X Crosstourer, VFR 1200 Africa Twin oraz ostatni materiał test skutera Adventure X-ADV). Generalnie można to podsumować tak: zespół, który to wymyślił i zaimplementował do motocykla powinien dostać nobla. Od wprowadzenia DCT mija zaraz 8 lat a o awariach nic nie słychać... przynajmniej w serii NC, którą interesuje się od początku produkcji. Obsługa sprowadza się do wymiany oleju w silniku (3.7 l z filtrem oleju - pasuje od np. SW-T, nr. OEM 15010-MCE-H51) oraz dodatkowego filtra DCT. Serwisówka mówi o wymianie małego filterka co 24 tkm ale osobiście polecam robić to co każdą wymianę oleju (co 12 tkm). Jego zadanie to filtrowanie oleju idącego do elektrozaworów sterujących sprzęgłem.

NC700DC_2012_E-5RIGHTCRANKCASECOVER__052

Poz 9.

Nr OEM filtra: 15412-MGS-D21. Zamiennik Hiflo: HF117.

originele-honda-oliefilter-15412-mgs-d21

I to w zasadzie tyle jeśli idzie o obsługę DCT.

Jeśli chodzi o stronę techniczną to polecam dość ciekawy filmik obrazujący napęd serii NC z DCT.

 

  • Sympatycy
Opublikowano

W temacie smaru do łańcucha, mnie polecono w Honda Plaza tego typu suchy smar...z bardzo dobrymi wynikami w testach. Czy może ktoś używa....cena nie powiem....wysoka 59zł. 

WP_20180503_11_48_35_Pro.thumb.jpg.2dcf8a42ef374fe6e456341470ea70a9.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • Administrator
Opublikowano

Wracając do pytań o trwałość serii NC. Od rozpoczęcia produkcji minęło już 7 lat i jak na razie nic nie słychać nt. awarii, tych bazujących na napędzie Hondy Jazz jednostek. Ocenę sytuacji jest dużo łatwiej monitorować ponieważ jednostka była montowana do kilku motocykli (niedawno doszła X-ADV) i stała się bardzo popularna na całym świecie.

Parę lat temu Hiszpanie przeprowadzili test długodystansowy NC700X na 50 tkm. Rezultat testu okazał się zaskakujący choć przewidywalny. Np. pomiar kompresji po 50 tkm dał taki sam wynik jak w fabrycznie nowym silniku. Wszystkie inne pomiary mieściły się w granicach tolerancji fabrycznej (nawet nie weszły na zielone pole - oznaczone jako "używane"). Co najważniejsze - podczas całego testu motocykl ani raz nie skaził się jakąkolwiek awarią na drodze.

Szczegóły testu można tu prześledzić --> KLIK, PDF NC700X po 50.000 km

  • 4 tygodnie później...
  • Administrator
Opublikowano

Temat dla potomnych - przeprowadzanie kalibracji sprzęgła DCT -> KLIK

  • Klubowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, MariuszBurgi napisał:

Temat dla potomnych - przeprowadzanie kalibracji sprzęgła DCT -> KLIK

Skopiuję jeszcze tutaj, bo nie każdy chyba czyta dział techniczny... Sprawdzone... Kalibracja działa na NC750D. Całość przebiegła błyskawicznie i bez problemów... Dodam, że czynność przeprowadza się na centralce, bo boczna stopka powoduje brak komunikacji z funkcjami manipulatora D/N (przynajmniej u mnie)... Mokro u mnie, więc tylko po ulicy się przejechałem, ale jakby ciszej biegi wchodzą.

 

Dodam może też wątek dotyczący bezawaryjności, bo przeniesiony do działu technicznego, zamarł w wynikach "oglądalności" (licznik otwarć)... Sprawa dotyczy oczywiście mojego pechowego napinacza łańcucha rozrządu -> Motopower... Pomoc w drodze, czyli Honda się nie psuje...

Miłej lektury :) 

Opublikowano
Dnia 18.05.2018 o 12:59, MariuszBurgi napisał:

Wracając do pytań o trwałość serii NC. Od rozpoczęcia produkcji minęło już 7 lat i jak na razie nic nie słychać nt. awarii, tych bazujących na napędzie Hondy Jazz jednostek. Ocenę sytuacji jest dużo łatwiej monitorować ponieważ jednostka była montowana do kilku motocykli (niedawno doszła X-ADV) i stała się bardzo popularna na całym świecie.

Parę lat temu Hiszpanie przeprowadzili test długodystansowy NC700X na 50 tkm. Rezultat testu okazał się zaskakujący choć przewidywalny. Np. pomiar kompresji po 50 tkm dał taki sam wynik jak w fabrycznie nowym silniku. Wszystkie inne pomiary mieściły się w granicach tolerancji fabrycznej (nawet nie weszły na zielone pole - oznaczone jako "używane"). Co najważniejsze - podczas całego testu motocykl ani raz nie skaził się jakąkolwiek awarią na drodze.

Szczegóły testu można tu prześledzić --> KLIK, PDF NC700X po 50.000 km

 

Inny materiał gdzie użytkownik NC'ka przeskoczył 200.000 km 

 

To ja od nówki zrobiłem dopiero 40 000 km wiedź nie mam czym się martwić :) 

2013-02-09-096.jpg

  • 1 rok później...
  • Administrator
Opublikowano

Po wielu km"ach nawiniętych kilkoma NC/D stwierdzam, że jeśli nie seria + deflektor to jedynie słuszną szybą jest turystyczna wersja od ERMAX'a. Kolejna, tym razem wersja smoked ?
08eb36a25478b5b08f15ebabe0b64dd1.jpg

  • Użytkownicy
Opublikowano

Żaden wiatr już Ci nie straszny

  • Administrator
Opublikowano

Integra i zacny wynik 200.000 km.

 

Btw, będąc przy temacie... Artykuł sprzed kilku lat ale właśnie teraz, kiedy seria NC zadomowiła się już mocno na rynku, staje się aktualny -> NC 700 - poczciwa do bólu

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć,

Właśnie sprzedałem moje Varadero 1000 i rozglądam się za maxiskuterem.

Pierwsza maszyna, jaka mnie zainteresowała to T-max, ale niestety kiera blokuje mi się na kolanach…Ostatnio wpadła mi w oko Integra, ale nie mam jak się przysiąść do 670ki.

I tutaj moje pytanie: czy jest we Wrocławiu jakiś właściciel Integry, z którym mógłbym się spotkać, pogadać no i przymierzyć się do tego motonga. Przyjadę z odpowiednim trunkiem w ramach rekompensaty czasowej

Opublikowano

Podepnę się z prośbą o pomoc. Po roku jeżdżenia integra 750 czas na wymianę szyby na wyższą jednak przy wzroście 192 przy oryginalnej wiatr wieje za nisko zastanawiam się czy standardowo GIVI czy może jak 2 posty wcześniej posła kolega Ermax? Ktoś porównywał? I do znawców tematu jakiej firmy wziąść osłonę łańcucha z chlapaczem? GIVI, ermax, puig? Czy jeden czort?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

epic3 to jak w tmaxie masz problem to w integrze 700 będzie podobnie. Jedynie spróbować przysiąść się do 750, miała tlzmieniony "kokpit" i jest troche więcej miejsca. 

Opublikowano

Ja sie mieszczę w 750 bez problemu A do najmniejszych nie należę jedyny problem to jak masz takie kajaki jak ja to trudno znaleźć odpowiednie ułożenie stóp w pozycji wyprostowanej ale siedzi się bardzo wygodnie i kolana nie narzekają

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
23 godziny temu, epic3 napisał:

Cześć,

Właśnie sprzedałem moje Varadero 1000 i rozglądam się za maxiskuterem.

Pierwsza maszyna, jaka mnie zainteresowała to T-max, ale niestety kiera blokuje mi się na kolanach…Ostatnio wpadła mi w oko Integra, ale nie mam jak się przysiąść do 670ki.

I tutaj moje pytanie: czy jest we Wrocławiu jakiś właściciel Integry, z którym mógłbym się spotkać, pogadać no i przymierzyć się do tego motonga. Przyjadę z odpowiednim trunkiem w ramach rekompensaty czasowej

Jeśli jesteś słusznych rozmiarów to może warto wziąć pod uwagę Aprilia SRV850. Jest to największy maxi i power też ma największy ?

Opublikowano
11 godzin temu, Astonpiotr napisał:

Jeśli jesteś słusznych rozmiarów to może warto wziąć pod uwagę Aprilia SRV850. Jest to największy maxi i power też ma największy ?

Tak, też widziałem i będę brał pod uwagę. Dzieki

@Conantak wiem że 750 ma więcej miejsca ale to już 5000 więcej trzeba dać w porównaniu do 700. 

W sumie taras się zorientowałem że w t-maxie plastiki aż tak mi nie przeszkadzały jak to że kierownica była bardzo nisko i przy ostrym skręcie np wyjazd z podporzadkowanej, kiera blokowała się na kolanach...

W integrze na bank kiera jest wyżej więc może się uda ?

  • 2 lata później...
  • Administrator
Opublikowano

Ciekawy projekt NC700D RC62... z pozdrowieniami z Kosowa 🤝


36826876206a4f8edfa81d1e85cd789a.jpg

  • Klubowicze
Opublikowano
29 minut temu, MariuszBurgi napisał:

Ciekawy projekt NC700D RC62...

Mimo, że "żarówka", to ładnie to wygląda... Gdyby tylko tego Akrapa tam nie było... Raz, że szpeci, dwa że pewnie drażni ucho... 😛 

  • Klubowicze
Opublikowano
8 godzin temu, MariuszBurgi napisał:

Ciekawy projekt NC700D RC62... z pozdrowieniami z Kosowa 🤝

Ładna sztuka 👍

 

7 godzin temu, SlawoyAMD napisał:

Gdyby tylko tego Akrapa tam nie było... Raz, że szpeci,

Moim zdaniem wygląda o niebo lepiej niż seryjna konewka którą produkowali do 2016 roku 🙄

  • 3 miesiące temu...
  • Administrator
Opublikowano

Jak ktoś szuka inspiracji czym zastąpić piano black w Integrze to proszę, RC62 Wood Edition 😋
e3d14ce317547e28f7300e1f1ab246f2.jpg

  • Administrator
Opublikowano

Merc klasa S 👍😂

 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Jakby ktoś miał jeszcze wątpliwości co do żywotności silnika i skrzyni dct

27867B75-0574-4DCE-8118-C0091F8C03CB.png

Opublikowano

No to jest konkret ,tym bardzej cieszy,że wczoraj zakupilem Integrę i po oswojeniu się z automatem( zajelo to przeszło 400km...) banan z buzi nie schodził 🙂 .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...