Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda NSS 300 Forza (C-ABS) 2013


przemas

Rekomendowane odpowiedzi

Honda konsekwentnie realizuje swoją receptę na kryzys prezentując nowe modele oparte o sprawdzone istniejące komponenty.

Tym razem mamy "podliftowane" nadwozie starej Forzy i świetny silnik od SH300!!! :)

Nowa Forza straciła sekwencyjną przekładnię S-Matic ale zyskała na mocy i można się spodziewać, że zyska atrakcyjniejszą cenę... :clapping: Obszerny bagażnik jak w poprzedniej wersji. :(

Honda-Forza-300-2013-3.jpg

Honda-Forza-300-2013-2.jpg

Honda-Forza-300-2013-contac.jpg

Szczypta techniki:

Silnik: 279cc, 4T, SOHC, 4V, chłodzony cieczą

Moc max: 24,5 KM

Moment max: 25,7 Nm

Zbiornik paliwa: 11,6 l

Zużycie paliwa: 3,2 l/100km

Rozstaw osi: 1546 mm

Wysokość siedzenia; 716 mm

Masa własna: 192 kg (194 kg z C-ABS)

Opona przód: 120/70 x 14

Opona tył: 140/70 x 13

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 208
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Jerry_R

    24

  • 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

    22

  • przemas

    16

  • Mikołaj

    11

A mi się naga kierownica nie podoba. Nagie kierownice są w rowerach i w zwykłych motocyklach. Skuter ma nadwozie i powinno zakrywać rurki. To moje subiektywne odczucie. Linia plastików poprawna, ale nie porywa. Eee, nic szczególnego. Taka jakaś ... nijaka.

Dodatkowo ten "świetny" silnik też nie wymiata. 20 % mniej mocy niż z trzysetki Kymco. Masa niemała. No, może oszczędnością w zużyciu paliwa, o ile te 3,2 l/100 km ma coś współnego z rzeczywistością. Z pojemnością zbiornika paliwa też nie zaszaleli. DT i X-Max mają 0,6 l więcej.

Tak w ciemno - zastanawiałbym się, czy na propozycję "Czy zamienisz się ze mną swoim DT na moją Forzę 300 2013?" odpowiedzieć "tak".

Mniemam, że obsługa serwisowa, trwałość i niezawodność będą bez zarzutu. To może być kuszące.

:-)

Odnośnik do komentarza

Ciekawi mnie czy światła mijania będą z obu reflektorów czy zgodnie z nowymi (niezrozumiałymi dla mnie) trendami tylko z jednego?

Już sprawdziłem na YT i świecą oba. :lightbulb:

Odnośnik do komentarza

kmodzele nie masz się co martwić. Nikt o zdrowych zmysłach takowej propozycji by nie złożył.

Dla mnie bomba sprzęt. Napęd z SH-tki jest ok, do tego włożony w zgrabną budkę Forzy to jest coś, na co sam bym się pokusił.

Ot FES250 w nowocześniejszym wydaniu.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Uwielbiam takie stękanie dla samego stękania :lightbulb:

Od razu oczami wyobraźni widzę więcznego malkontenta wypisującego kwasy pod artykułami na onetach/wp...

A mi się naga kierownica nie podoba. Nagie kierownice są w rowerach i w zwykłych motocyklach.

Ten skuter podąża inną drogą i oferuję specyficzny styl... z "japońskim" podtekstem. To tak samo jak ktoś krytykuje Golfa, że ma od zawsze nudny kokpit... ale to nie jest przypadek. Ma taki być. Podobnie jest z Forzą od początku jej produkcji.

Rewelacyjna szuflada z lewej strony kokpitu, duży schowek pod kanapą, super zegary, bardzo dobre właściwości jezdne, bezawaryjność... i właśnie ten odmienny styl... to są podstawowe cechy dla których ktoś wybierze ten skuter.

Poza tym widzę coś z czego Honda zrezygnowała... mianowicie zbliżeniówka/ pilot. W nowym modelu Honda wróciła do tradycyjnego klucza z HISS'em... i bardzo dobrze.

Linia plastików poprawna, ale nie porywa. Eee, nic szczególnego. Taka jakaś ... nijaka.

To samo czytałem w przypadku komentarzy o nowym AN 650. Szczerze mówiąc chciałbym się dowiedzieć jaka linia będzie "takajakaś".

Swoje odczucia co do optyki opiszę jak zobaczę ten skuter live... podobnie zresztą jak i AN 650. Zdjęcia nie zawsze oddają proporcję i ogólny obraz.

Dodatkowo ten "świetny" silnik też nie wymiata. 20 % mniej mocy niż z trzysetki Kymco. Masa niemała. No, może oszczędnością w zużyciu paliwa, o ile te 3,2 l/100 km ma coś współnego z rzeczywistością. Z pojemnością zbiornika paliwa też nie zaszaleli. DT i X-Max mają 0,6 l więcej.

Tak się składa, że jeździłem zarówno DT 300 jak i SH 300i z właśnie tym motorem, który po drobnych poprawkach będzie się kręcił w Forz'ie 2013. To, co na papierze to jedno ale obiektywnie oceniam obie jednostki na podobnym poziomie pod względem osiągów... ale osiągi to nie wszystko. Uważam, że w tym przypadku to nie motor Hondy ma walczyć z konkurencją z Tajwanu a Kymco dąży do osiągnięcia poziomu Hondy... inna sprawa, że z dość dobrym rezultatem.

Tak w ciemno - zastanawiałbym się, czy na propozycję "Czy zamienisz się ze mną swoim DT na moją Forzę 300 2013?" odpowiedzieć "tak".

Tak w ciemno, bez obrazy oczywiście... zejdź na ziemię :msn-wink:

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Cacko, bardzo ładne duże przednie koło - będzie się sprawdzać na naszych drogach.

OT

Szkoda, że kiedyś obiecałem kmodzele'mu że się przestanę go czepiać - teraz żałuję :lightbulb::msn-wink:

Odnośnik do komentarza

E tam, nie wiesz jak to jest, przecietny "stekacz" (poza normalnymi wyjatkami - a takich coraz mniej :lightbulb:) jest tez wybitnym designerem, lekarzem- specjalista (minimum), mechanikiem (po wyzszych studiach co najmniej :msn-wink: ), pilotem, mistrzem kierownicy, zdolnym finansista, ekspertem od lotow w kosmos i gazu lupkowego, itp., itd. oraz jeszcze troche ... hahaha ....

A zazwyczaj jest powiesciopisarzem onetu i konsorcjum :boxing: ....

I co do Hondy... ladna i dobrze, ze bedzie sprzedawana w wielu krajach... Zawsze to jeden model wiecej przy wyborze :Jumpy: .

Odnośnik do komentarza

Ładne to To jest.

Jednak moim zdaniem szyba zdecydowanie za niska.

Nie bój nic - stara Forza też była sprzedawana z długą i krótką szybą. Krótka wyglądała rewelacyjnie, a długa pozwalała przy deszczu dojechać suchutkim do domu. Coś za coś. No i są jeszcze szyby akcesoryjne jakby co.

Fajnie, że będzie nówka! Stara miała absurdalną cenę, pasowałoby żeby mocno z niej zeszli.

Dobrze, że wywalili tą durną skrzynię biegów. Prostota rządzi. Ale akurat kluczyk-pilot mógł zostać. Leżał sobie na dnie mojej kieszeni/plecaka i niegdy nie było potrzeby go wyjmować, fajny patent.

Szkoda tylko, że taki tłusty ten skuter, no ale nie można mieć wszystkiego.

Odnośnik do komentarza

A zauważyliście, że moduł przełączników na kierownicy jest z rodziny NC700?

Czyli Honda konsekwentnie lansuje zamianę miejscami przełączników kierunkowskazów i klaksonu.

Nie wiem czy jest to bardziej ergonomiczne, pewnie można się przyzwyczaić. Problem jak się człowiek przesiada z "klasycznego układu" na chwilę, pierwsze kilka skrętów poprzedza klakson (miałem to i z Hondą i z BMW :laughing: ).

Geni, też zastanawiam się nad zamianą AN400 na konfigurację: moto + Forza 300... :Jumpy:

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Dobrze, że wywalili tą durną skrzynię biegów. Prostota rządzi. Ale akurat kluczyk-pilot mógł zostać. Leżał sobie na dnie mojej kieszeni/plecaka i niegdy nie było potrzeby go wyjmować, fajny patent.

Tu nie o prostotę chodzi a o cięcie kosztów produkcji.

Honda poszła po rozum do głowy i zrozumiała, że największą wadą Forzy była jej wysoka cena. Myślę, że teraz się to zmieni.

A zauważyliście, że moduł przełączników na kierownicy jest z rodziny NC700?

Czyli Honda konsekwentnie lansuje zamianę miejscami przełączników kierunkowskazów i klaksonu.

Nie wiem czy jest to bardziej ergonomiczne, pewnie można się przyzwyczaić. Problem jak się człowiek przesiada z "klasycznego układu" na chwilę, pierwsze kilka skrętów poprzedza klakson (miałem to i z Hondą i z BMW :Jumpy: ).

Zgadza się. Też miałem z tym problem w NC700. Kontrowersyjna zmiana... ale pewnie z czasem można się przywzyczaić.

Odnośnik do komentarza

Ładna maszyna. Kierownica od razu przypadła mi do gustu. Przemas ma rację, że do kierunków trzeba się przyzwyczaić. Jeździłem NC 700 i też trąbiłem :Jumpy:. Kluczyk zbliżeniowy moim zdaniem to dobry pomysł szkoda, że go tu nie ma. Duże koło oczywiście plus. Heh trzeba wiosną pokręcić się za testówką.

OT Jest możliwość zainstalowania takiego systemu "bez kluczyka" do sprzętu, który tego nie ma ? Na miasto to rewelacja. Podchodzisz odpalasz i jedziesz.

Odnośnik do komentarza

Honda poszła po rozum do głowy i zrozumiała, że największą wadą Forzy była jej wysoka cena. Myślę, że teraz się to zmieni.

Wg. mnie była to właściwie wada jedyna. Reszta była albo ok, albo do zaakceptowania.

przemas - cały ambaras polegał u mnie na tym, że lubię wszystkie rodzaje jednośladów (+lokomotywy parowe :-) i pojazdy pancerne). Teraz jest ok. auto robi za pojazd pancerny, albo lokomotywę (do wyboru), a VN i FES dają mi radochę, choć praktyczności też im nie mogę odmówić.

Odnośnik do komentarza

A mi się naga kierownica nie podoba. Nagie kierownice są w rowerach i w zwykłych motocyklach. Skuter ma nadwozie i powinno zakrywać rurki. (...)

Pomijając osobiste preferencje dot. wyglądu, taka naga kierownica ma dwie duże zalety:

  • możesz zamontować na niej akcesoria (nawigacja, sterownik grzanych manetek, handbary itd.) bez ingerencji w tworzywa.
  • możesz ją wymienić na: wyższą, niższą, szerszą, węższą, w innym kształcie... ale również na: srebrną, złotą, czarną matową, niebieską... itd.

Geni - mam to samo... :Jumpy:

Odnośnik do komentarza

Muszę się przyłączyć do stronnictwa zwolenników gołej kiery. Bez urazy kolego @kmodzele, ale Downtown, mimo że super skuterem jest, to plastikowa obudowa jego kierownicy pociągnięta trochę sztucznie aż na samą górę wygląda moim zdaniem ciut szpetnie (na żywo, nie tylko na obrazku).

W Silver Wingu też to nienajkorzystniej wygląda. Yamaha za to potrafi zrobić jak trzeba :Jumpy:

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

kmodzele nie masz się co martwić. Nikt o zdrowych zmysłach takowej propozycji by nie złożył.

Dla mnie bomba sprzęt. Napęd z SH-tki jest ok, do tego włożony w zgrabną budkę Forzy to jest coś, na co sam bym się pokusił.

Ot FES250 w nowocześniejszym wydaniu.

Geni, nowa Forza, to następca całej gamy "usportowionych" skuterów NSS250 (Jazz, Reflex i Forza), a nie FES250 (Pantheon czy Foresight)...

NSS250 z założenia miały być bardziej dynamiczne, o sportowym charakterze, od klasycznych, miejskich FES.

W każdym razie nowa Forza, to przepiękny, idealny do miasta, maxiskuter Hondy, który uzupełni lukę Hondy w tej kategorii silnikowej i na pewno wyprzedzi jakością i bezawaryjnością oraz obsługą serwisową, depczącą jej po piętach, konkurencję.

Karolina, myślę, że nowa Forza na pewno będzie zdecydowanie lepszym wyborem do Gymkana niż PCX.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Dal mnie aspekry sportowe się nie liczą. Jeździłem na bardziej "sportowych" sprzętach. Następca w sensie - rozsądna masa, rozsądne gabaryty i spalanie. To co lubię w skuterach.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Jak oni zrobili zdjęcie tej Hondy ? Ma obydwie podpórki złożone a stoi.

Copperfield'y jakieś czy co?? :ph34r:

:)

Większość zdjęć studyjnych jednośladów jest tak robiona. Centralka nie jest atrakcją dla oka :1eye:

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...