Dzień dobry, witam wszystkich - krótko o sobie: doświadczenie praktycznie zerowe - jako nastolatek dojeżdżałem do szkoły na Simsonie S51, jakieś 20 lat temu 🙂
Czego szukam - Skutera na dojazd do pracy, głównie miasto. Wygody. "niskiego spalania" - przy czym ja przez to rozumiem spalanie ok 2-3L/100km (orientacyjnie), bo na co dzień jeżdżę samochodem, gdzie spalanie raczej poniżej 8L nie spada, więc już będzie dla mnie niże o połowę + różnica wynikająca z ceny/litr.
Do czego się przymierzałem - ano pomysłów było wiele 😄 Kierując się swoją wyobraźnią i fanaberią początkowo nastawiłem się mocno na MP3 - z racji na większe pojemności (wtedy nie pomyślałem wgl o spalaniu), 2 koła z przodu - dla mnie w teorii bezpieczniej na wszystkich pułapkach których jeszcze nie znam. Ale raczej odpuściłem ten "wynalazek".
Moje ogólne założenia - jako osoby która nie wie czego chce, bo nie wie na co zwrócić uwagę + dane użytkownika:
A) wygoda - komfort - rozumiem przez to dobrą ochronę przed wiatrem, wygodne siedzisko / zawieszenie
B) spalanie - tutaj początkowo zakładałem że musi być na wtrysku i też takie rozwiązanie bym preferował
C) bezpieczeństwo - oświetlenie w kontekście bycia widocznym dla innych użytkowników ruchu (o ABS'ie wiem NIC pod kątem użytkowania jako cyklista, nie wiem na ile może mi to pomóc i w jakich sytuacjach. W jednym samochodzie "do zabawy" jest odłączony z pełną świadomością)
D) bez- niska awaryjność - czyli czas pokazał że dany model po za materiałami eksploatacyjnymi w zasadzie sporadycznie odmawia posłuszeństwa.
E) wzrost: 186cm - waga: 90-100 (jest ruchoma, niestety aktualnie bliżej 100 😄 ) - wszystkie kończyny, brak złamań, protez etc. brak ograniczeń ruchowych 🙂 - serio nie wiem co mógłbym jeszcze podać żeby lepiej zobrazować moje warunki fizyczne które mają wpływ na odpowiednie dobranie sprzętu?
F) jazda w 1 osobę + lekki bagaż
G) skuter na PJ kat. B
H) nie chce się ścigać, jednak ruszanie z pod świateł żeby nie być zawali drogą dla samochodów oraz wymijanie korków na ile to możliwe - wskazane.
I) Kwota I: 4.000 - 6.000 - czyli poniekąd kwestia kluczowa - jako osiołek do pracy i tego się trzymajmy
Kwota II: 10.000 - 15.000 - taką kwotę bym rozważał jeżeli doszedłbym do wniosku że zamiast płacić np ok 8.000 - 10.000 za 5-7 letni skuter wolę mieć nowy, z gwar i praktycznie 0km przebiegiem, ale trzymajmy się wersji do 6K i tyrania co dzień(praca, sklep, etc - dbam o sprzęty - więc jak ktoś mi zarysuje pod sklepem albo przetnie siedzisko to się wkurzę, w nowym motorze, wkurzenie będzie 100x mocniejsze - a nie chce się denerwować.. 🙂 żeby mi nie było szkoda.
J) dostępność części i ich koszt - dostępność, czas oczekiwania, ceny.. - któraś marka wybitnie potrafi zrujnować albo każe czekać cały sezon moto na dostawę, bądź co gorsza - wgl nie dostanę już części do modeli poniżej - czyt, tylko używane = wątpliwa jakość usunięcia usterki. Idąc dalej tym tropem, jakość elektryki / napędów / typowe mankamenty lub ich brak - czyli jazda + podstawowa eksploatacja.
K) na jakie wyposażenie mogę liczyć w takich maszynach - jakieś nawiewy na nogi w chłodne dni np? podgrzewane manetki/ inna szybka to nie problem.
L) Jakie przebiegi robią takie skutery, ile KM to już jest "dużo"
X).... - tutaj być może pojawi się jeszcze coś o czym na tą chwile nie mam pojęcia wgl
Skutery które mi się podobają - przy czym to jest pojęcie względne i nie jest priorytetem:
1. Piaggio MP3 (300/400/500) - ze względu na podwójne koło, większą pojemność na legalu. Obawiam się natomiast tego wynalazku a raczej serwisu zawieszenia. raczej odpada do 6k...
2. Piaggio x8/x9/x10/ x evo? - nie do końca wiem jakie są między nimi różnice po za wyglądem / rocznikiem.
3. Honda PCX - tutaj raczej nowa szt by wchodziła w grę.. bo ceny używek są raczej nieopłacalne w moim odbiorze
4. Honda S-wing - dosyć mocno biorępod uwagęten model - jako alternatywa dla PCX'a w rozsądnej kwocie
5. Honda Pantheon - chyba już trochę zbyt leciwa.. - ale nie wiem 🙂
5. Peugot Satelis - podoba mnie się bardzo, wydaje się być duży
6. Suzuki Burgman - j wyżej
7. Yamaha X-max
Wizualnie najbardziej podoba mnie się Piaggio oraz Peugeot - sprawiają też wrażenie naprawdę dużych.
Brakuje w zestawieniu takich marek jak Kymco, SYM... - bo totalnie tego nie znam. Raczej przykładam wagę do materiałów, jakości, spasowania.. - wolę starszy sprzęt ale dopracowany, niż nowszy z chamskim plastikiem.
Wiem, trochę tego jest do czytania, ale chce być jak najlepiej zrozumiany i dobrać optymalny sprzęt pod moje preferencje i fanaberie. Czas nieco średni i nie zrobiłem najważniejszego - nie przymierzyłem się jeszcze do żadnego modelu powyżej ale to poniekąd z pełną premedytacją - bo wolałbym okroić model z pośród których wybieram maksymalnie do 3, wtedy podjechać usiąść, zobaczyć sięgam nogami do podłogi 😉 albo czy nie wybije sobie zębów kolanami.. - bo nie wydaje mi się że nawet jak dokonam krótkiej jazdy testowej to wyłapie pewne rzeczy.. - nie mam doświadczenia na co dzień, nie wiem jak to powinno przyśpieszać / jak hamować, etc..
Proszę Was o pomoc, wskazanie mniej lub bardziej ważnych różnic modelowych, jak ktoś użytkował dany model przez sezon / dwa i więcej, czy coś się tam wydarzyło, albo wiecie że w danym modelu sypie się na potęgę napęd, gdzieś są problemy z elektryka/elektroniką, ciężko o dobry serwis, itp, itd - to bardzo będę wdzięczny. Na co mam jeszcze zwrócić uwagę? Za wypowiedzi w stylu, ten i ten jest fajny, mam od 8m-cy, nic się nie dzieje - dziękuje, szanuję Wasz i mój czas 🙂 To po co tutaj "przyszedłem" to WASZE doświadczenie 🙂
Co do samego już zakupu to: Boję się "francuzów" w sensie importowanych z francji sprzętów, a jest tego masa... niestety większość po różnych przygodach, ramy nie sprawdzę, czy może jestem za bardzo uprzedzony?
Stan opon (mogą być idealne, ale kwadratowe, plastikowe i 10 letnie), tarcz / klocków, lekkich zadrapań, odprysków etc... - na takie rzeczy nie patrzę, to się wymienia / ew maluje i jeździ.
Z niecierpliwością czekam na Wasze odpowiedzi. Chętnie też gdzieś podjadę w Katowicach / okolicy porozmawiać, pooglądać chociaż czasowo + aurowo to aktualnie trochę" słabo 🙂 Nie śpieszy mi się z zakupem, nie wiem czy teraz po za sezonem jest lepiej / taniej czy wcale nie...? Brałem pod uwagę jeszcze zrobienie kat A, ale chyba mija się to z celem aktualnie - kocham samochody, motory to nie do końca moja bajka więc takie 125 uważam że w zupełności mi wystarczy i na co dzień to optimum myślę.
Dziękuję, za samo przeczytanie jak ktoś dotrze tutaj do końca 🙂
Pytanie
panda86
Dzień dobry, witam wszystkich - krótko o sobie: doświadczenie praktycznie zerowe - jako nastolatek dojeżdżałem do szkoły na Simsonie S51, jakieś 20 lat temu 🙂
Czego szukam - Skutera na dojazd do pracy, głównie miasto. Wygody. "niskiego spalania" - przy czym ja przez to rozumiem spalanie ok 2-3L/100km (orientacyjnie), bo na co dzień jeżdżę samochodem, gdzie spalanie raczej poniżej 8L nie spada, więc już będzie dla mnie niże o połowę + różnica wynikająca z ceny/litr.
Do czego się przymierzałem - ano pomysłów było wiele 😄 Kierując się swoją wyobraźnią i fanaberią początkowo nastawiłem się mocno na MP3 - z racji na większe pojemności (wtedy nie pomyślałem wgl o spalaniu), 2 koła z przodu - dla mnie w teorii bezpieczniej na wszystkich pułapkach których jeszcze nie znam. Ale raczej odpuściłem ten "wynalazek".
Moje ogólne założenia - jako osoby która nie wie czego chce, bo nie wie na co zwrócić uwagę + dane użytkownika:
A) wygoda - komfort - rozumiem przez to dobrą ochronę przed wiatrem, wygodne siedzisko / zawieszenie
B) spalanie - tutaj początkowo zakładałem że musi być na wtrysku i też takie rozwiązanie bym preferował
C) bezpieczeństwo - oświetlenie w kontekście bycia widocznym dla innych użytkowników ruchu (o ABS'ie wiem NIC pod kątem użytkowania jako cyklista, nie wiem na ile może mi to pomóc i w jakich sytuacjach. W jednym samochodzie "do zabawy" jest odłączony z pełną świadomością)
D) bez- niska awaryjność - czyli czas pokazał że dany model po za materiałami eksploatacyjnymi w zasadzie sporadycznie odmawia posłuszeństwa.
E) wzrost: 186cm - waga: 90-100 (jest ruchoma, niestety aktualnie bliżej 100 😄 ) - wszystkie kończyny, brak złamań, protez etc. brak ograniczeń ruchowych 🙂 - serio nie wiem co mógłbym jeszcze podać żeby lepiej zobrazować moje warunki fizyczne które mają wpływ na odpowiednie dobranie sprzętu?
F) jazda w 1 osobę + lekki bagaż
G) skuter na PJ kat. B
H) nie chce się ścigać, jednak ruszanie z pod świateł żeby nie być zawali drogą dla samochodów oraz wymijanie korków na ile to możliwe - wskazane.
I) Kwota I: 4.000 - 6.000 - czyli poniekąd kwestia kluczowa - jako osiołek do pracy i tego się trzymajmy
Kwota II: 10.000 - 15.000 - taką kwotę bym rozważał jeżeli doszedłbym do wniosku że zamiast płacić np ok 8.000 - 10.000 za 5-7 letni skuter wolę mieć nowy, z gwar i praktycznie 0km przebiegiem, ale trzymajmy się wersji do 6K i tyrania co dzień(praca, sklep, etc - dbam o sprzęty - więc jak ktoś mi zarysuje pod sklepem albo przetnie siedzisko to się wkurzę, w nowym motorze, wkurzenie będzie 100x mocniejsze - a nie chce się denerwować.. 🙂 żeby mi nie było szkoda.
J) dostępność części i ich koszt - dostępność, czas oczekiwania, ceny.. - któraś marka wybitnie potrafi zrujnować albo każe czekać cały sezon moto na dostawę, bądź co gorsza - wgl nie dostanę już części do modeli poniżej - czyt, tylko używane = wątpliwa jakość usunięcia usterki. Idąc dalej tym tropem, jakość elektryki / napędów / typowe mankamenty lub ich brak - czyli jazda + podstawowa eksploatacja.
K) na jakie wyposażenie mogę liczyć w takich maszynach - jakieś nawiewy na nogi w chłodne dni np? podgrzewane manetki/ inna szybka to nie problem.
L) Jakie przebiegi robią takie skutery, ile KM to już jest "dużo"
X).... - tutaj być może pojawi się jeszcze coś o czym na tą chwile nie mam pojęcia wgl
Skutery które mi się podobają - przy czym to jest pojęcie względne i nie jest priorytetem:
1. Piaggio MP3 (300/400/500) - ze względu na podwójne koło, większą pojemność na legalu. Obawiam się natomiast tego wynalazku a raczej serwisu zawieszenia. raczej odpada do 6k...
2. Piaggio x8/x9/x10/ x evo? - nie do końca wiem jakie są między nimi różnice po za wyglądem / rocznikiem.
3. Honda PCX - tutaj raczej nowa szt by wchodziła w grę.. bo ceny używek są raczej nieopłacalne w moim odbiorze
4. Honda S-wing - dosyć mocno biorępod uwagęten model - jako alternatywa dla PCX'a w rozsądnej kwocie
5. Honda Pantheon - chyba już trochę zbyt leciwa.. - ale nie wiem 🙂
5. Peugot Satelis - podoba mnie się bardzo, wydaje się być duży
6. Suzuki Burgman - j wyżej
7. Yamaha X-max
Wizualnie najbardziej podoba mnie się Piaggio oraz Peugeot - sprawiają też wrażenie naprawdę dużych.
Brakuje w zestawieniu takich marek jak Kymco, SYM... - bo totalnie tego nie znam. Raczej przykładam wagę do materiałów, jakości, spasowania.. - wolę starszy sprzęt ale dopracowany, niż nowszy z chamskim plastikiem.
Wiem, trochę tego jest do czytania, ale chce być jak najlepiej zrozumiany i dobrać optymalny sprzęt pod moje preferencje i fanaberie. Czas nieco średni i nie zrobiłem najważniejszego - nie przymierzyłem się jeszcze do żadnego modelu powyżej ale to poniekąd z pełną premedytacją - bo wolałbym okroić model z pośród których wybieram maksymalnie do 3, wtedy podjechać usiąść, zobaczyć sięgam nogami do podłogi 😉 albo czy nie wybije sobie zębów kolanami.. - bo nie wydaje mi się że nawet jak dokonam krótkiej jazdy testowej to wyłapie pewne rzeczy.. - nie mam doświadczenia na co dzień, nie wiem jak to powinno przyśpieszać / jak hamować, etc..
Proszę Was o pomoc, wskazanie mniej lub bardziej ważnych różnic modelowych, jak ktoś użytkował dany model przez sezon / dwa i więcej, czy coś się tam wydarzyło, albo wiecie że w danym modelu sypie się na potęgę napęd, gdzieś są problemy z elektryka/elektroniką, ciężko o dobry serwis, itp, itd - to bardzo będę wdzięczny. Na co mam jeszcze zwrócić uwagę? Za wypowiedzi w stylu, ten i ten jest fajny, mam od 8m-cy, nic się nie dzieje - dziękuje, szanuję Wasz i mój czas 🙂 To po co tutaj "przyszedłem" to WASZE doświadczenie 🙂
Co do samego już zakupu to: Boję się "francuzów" w sensie importowanych z francji sprzętów, a jest tego masa... niestety większość po różnych przygodach, ramy nie sprawdzę, czy może jestem za bardzo uprzedzony?
Stan opon (mogą być idealne, ale kwadratowe, plastikowe i 10 letnie), tarcz / klocków, lekkich zadrapań, odprysków etc... - na takie rzeczy nie patrzę, to się wymienia / ew maluje i jeździ.
Z niecierpliwością czekam na Wasze odpowiedzi. Chętnie też gdzieś podjadę w Katowicach / okolicy porozmawiać, pooglądać chociaż czasowo + aurowo to aktualnie trochę" słabo 🙂 Nie śpieszy mi się z zakupem, nie wiem czy teraz po za sezonem jest lepiej / taniej czy wcale nie...? Brałem pod uwagę jeszcze zrobienie kat A, ale chyba mija się to z celem aktualnie - kocham samochody, motory to nie do końca moja bajka więc takie 125 uważam że w zupełności mi wystarczy i na co dzień to optimum myślę.
Dziękuję, za samo przeczytanie jak ktoś dotrze tutaj do końca 🙂
Top użytkownicy dla tego pytania
14
10
7
6
Popularne dni
15 Sty
11
16 Sty
7
6 Gru
5
5 Gru
5
Top użytkownicy dla tego pytania
panda86 14 odpowiedzi
tomekmajesty 10 odpowiedzi
EndriuBis 7 odpowiedzi
Kazekkazek 6 odpowiedzi
Popularne dni
15 Sty 2023
11 odpowiedzi
16 Sty 2023
7 odpowiedzi
6 Gru 2022
5 odpowiedzi
5 Gru 2022
5 odpowiedzi
Popularne posty
Qadrat
Ja tylko tak napiszę: ostatnio byłem poszkodowany w delikatnej kolizji. Zarysowany zderzak, zarysowany błotnik, uszkodzone zaczepy lampy. Moje auto warte około 15 000 zł. Naprawa bezgotówkowa, ASO Mit
Qadrat
Może się co niektórym wydaje, że policjanci to skończeni idioci nie znający się na niczym - ale akurat ci z drogówki to w większości dobrze obcykani funkcjonariusze jeśli chodzi o pojazdy. Niejeden z
cris76
Żadna 125-ka, bez względu na kraj pochodzenia i produkcji nie da frajdy z jazdy ( na dłużej niż dwa sezony), no może pierwszy sezon toczenia się prędkosciami rzędu 70-80/h. kolejny sezon Będziesz szuk
Opublikowane grafiki
80 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się