Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda ADV350 - Nowość 2022


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

No i mamy pierwszą nowość od Hondy, zaprezentowaną na EICMA 2021.

Honda ADV350

1257854027_X-ADV350.thumb.jpg.94333e94d2b9b3e78cd6777a7ec84277.jpg

Zmiany modelowe:  Nowy skuter w gamie jednośladów Hondy, ADV350, łączy twardy, przygodowy styl swojego krewniaka, modelu X-ADV, z solidną charakterystyką podwozia, które otrzymało ramę wykonaną ze stalowych rur, widelec USD 37 mm oraz tylne amortyzatory z zewnętrznym zbiornikiem oleju. Silnik skutera o pojemności 330 cm3 wytwarza moc 29,2 KM (21,5 kW) i moment obrotowy 31,5 Nm, a o przyczepność tylnego koła dba system HSTC. Szyba otrzymała regulację wysokości, pod siedzeniem jest miejsce na dwa pełnowymiarowe kaski, a w schowku znajduje się gniazdo USB-C. Z zespołem wskaźników LCD zintegrowano system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, a obsługa za pomocą bezkluczykowego systemu Smart Key zwiększa wygodę codziennej eksploatacji.

 

Spis treści:

1 Wstęp

2 Opis modelu

3 Kluczowe elementy

4 Akcesoria

5 Dane techniczne

 

 

  1. Wstęp

 

W 2016 r., kiedy Honda zaprezentowała X-ADV – po części skuter z dużym bagażnikiem, po części motocykl klasy adventure, przebrany w zupełnie nowe nadwozie w stylu ADV – otwarto drzwi popytu na bardzo potrzebną ofertę dla europejskiego rynku. Był on przykładem autentycznej innowacyjności, z którym w ostatniej dekadzie mogło się równać co najwyżej kilka motocyklowych nowości.

 

Jego sukces dobitnie wykazał trafność pomysłu Hondy na wyznaczenie nowego szlaku – licząc do końca września 2021 roku X-ADV zajmuje drugie miejsce na liście sprzedaży w budzącej gorące emocje kategorii "on-off". Tak więc nadszedł czas, by skorzystać z potencjału tego modelu i przenieść jego najciekawsze elementy do segmentu skuterów o średniej pojemności. Zaprojektowany zgodnie z koncepcją "Nowej Miejskiej Przygody", ADV350 – model na rok 2022 – łączy wyrafinowanie i praktyczność dopracowanego skutera z wytrzymałością ADV-a, czerpiąc inspirację z modelu X-ADV.

 

Jest to pojazd, z którego emanuje kreatywność i który spodoba się szerokiej grupie odbiorców, zwłaszcza młodszych, a do tego nowy skuter celuje w coraz bardziej popularny w Europie segment rynkowy. ADV350 powstał, by zdobywać miejskie ulice i zachęcać do dłuższych wypraw.

 

 

  1. Opis modelu

 

Dzięki zdecydowanej sylwetce, ADV350 natychmiast wyróżnia się z ugrzecznionego tłumu, a jego ostre kąty i wyraziste kolory dodają mu off-roadowego wyglądu. X-ADV jest tu oczywistym wyznacznikiem stylu i – podobnie jak seria motocykli CRF – jest maszyną, która nie boi się przygody poza utwardzonymi drogami.

 

Podczas kreowania niestereotypowego produktu, nie zapomniano o praktyczności, jakiej oczekuje się od skutera: pod siedzeniem jest miejsce na dwa pełnowymiarowe kaski, w schowku znajduje się ładowarka USB, a bezproblemowy dostęp do maszyny zapewnia inteligentny kluczyk Smart Key. Szyba posiada 4-stopniową regulację wysokości, a zestaw wskaźników LCD zintegrowano z systemem sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control system.

 

Styl skutera aspirującego do roli towarzysza przygód wyraża przód modelu ADV350. Pozycja kierowcy zapewnia naturalną kontrolę, a podwozie z widelcem USD 37 mm z górnymi i dolnymi jarzmami w stylu motocyklowym, ramą wykonaną ze stalowych rur oraz tylnymi amortyzatorami z zewnętrznymi zbiornikami oleju, zostało dostrojone tak, aby zapewnić zwinność, sprzężenie zwrotne i dobre wyczucie pojazdu. Lekkie, 15-calowe przednie i 14-calowe tylne koło są wyposażone w bezdętkowe opony 120/70-15 z przodu i 140/70-14 z tyłu, dzięki czemu ADV350 oferuje dobrą przyczepność do nawierzchni w każdych warunkach drogowych. Hamulce z pojedynczą przednią tarczą o średnicy 256 mm zestrojono z hamulcem tylnym, wyposażonym w tarczę o średnicy 240 mm.

 

Przyspieszenia są więcej niż zadowalające, zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Czterozaworowy silnik SOHC Smart Power+ (eSP+) o pojemności 330 cm3 zapewnia moc maksymalną 29,2 KM (21,5 kW) i maksymalny moment obrotowy 31,5 Nm. System Honda Selectable Torque Control (HSTC) i sygnalizacja hamowania awaryjnego należą do wyposażenia standardowego skutera.

 

Model ADV350 na rok 2022 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych:

 

Spangle Silver Metallic

Mat Carbonium Gray Metallic

Mat Carnelian Red Metallic

 

 

  1. Kluczowe funkcje

 

3.1 Wyposażenie i stylistyka

 

  • Podwójny reflektor LED umieszczony wysoko nad przednim kołem, przy krawędzi nadwozia, wyraźnie akcentujący styl „adventure”
  • Szyba z dwustopniową regulacją wysokości
  • Zestaw wskaźników LCD i system Honda Smartphone Voice Control
  • Pod siedzeniem miejsce na dwa pełnowymiarowe kaski, gniazdo USB-C w schowku i bezkluczykowa obsługa Smart Key.

 

Stylistyka ADV350 to znacznie więcej niż tylko lekki posmak przygody. Całe oświetlenie jest wykonane w technice LED. Podwójny reflektor LED umieszczono wysoko nad przednim kołem, przy krawędzi nadwozia, a owiewki boczne są tak wycięte, by wyeksponować widelec USD. Aby jeszcze bardziej podkreślić off-roadowy charakter, wysoko, na zaczernionej dolnej oraz tylnej osłonie siedzenia umieszczono malowane panele, tworząc wrażenie wyżej położonego środka ciężkości, jak w X-ADV, czy CRF450R w wersji Competition.

 

Honda ADV350 wykorzystuje wiele mniej i bardziej istotnych rozwiązań wzmacniających wszechstronną naturę jednośladu. Położenie szyby reguluje się łatwo, za pomocą mechanizmu przesuwu i blokady w 4 położeniach, przy skoku 133 mm. W pozycji wysokiej strumień powietrza jest kierowany tak, aby ocierał się o ramiona, co zmniejsza zmęczenie podczas dłuższych podróży z większą prędkością. W ruchu miejskim, gdy chłodne powietrze jest pożądane, idealna jest niska pozycja szyby, która przy okazji nie zakłóca pola widzenia.

 

Pod siedzeniem jest dużo miejsca – aż 48 litrów – co oznacza, że zmieszczą się tam dwa pełnowymiarowe kaski. Schowek można przedzielić przegrodą, jeśli użytkownik woli taką konfigurację. W przednim schowku po lewej stronie znajduje się również gniazdo USB typu C do ładowania smartfona. Wysokość siedziska ustalono na rozsądnym poziomie 795 mm.

 

Kierowca skutera ADV350 ma do dyspozycji wyświetlacz LCD oraz system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który łączy się z jego smartfonem na czas jazdy i pozwala na głosowe zarządzanie odbieraniem rozmów telefonicznych, pocztą elektroniczną, muzyką i nawigacją. Zestaw słuchawkowy montowany na kasku i aplikacja Honda RoadSync to wszystko, co jest potrzebne do aktywacji systemu, z kolei smartfon łączy się z pojazdem przez łącze Bluetooth. Zarządzanie sterowaniem głosowym jest możliwe również za pomocą przycisków po lewej stronie kierownicy.

 

Kolejnym rozwiązaniem służącym wygodzie użytkowania jest Smart Key, który z kieszeni kierowcy kontroluje pokrętło głównego włącznika zapłonu i zamek unoszonego siedzenia, a także automatycznie załącza blokadę ADV350, gdy kierowca oddala się od skutera. Smart Key obsługuje również opcjonalny kufer centralny Smart o pojemności 50 l. Sąsiedztwo inteligentnego kluczyka odblokowuje zamek kufra. Zamieszczony na kluczyku włącznik odpowiedzi zwrotnej uruchamia światła awaryjne w celu ułatwienia lokalizacji skutera.

 

3.2 Podwozie

 

  • Lekka rama ze stalowych rur, widelec USD 37 mm i tylne amortyzatory z zewnętrznymi zbiornikami oleju, zapewniające zwinne prowadzenie i naturalną kontrolę
  • Sześcioramienne koła odlewane ze stopu aluminium, wyposażone w bezdętkowe opony z blokowym bieżnikiem
  • Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu oraz sygnał hamowania awaryjnego (ESS)

 

Podwozie skutera, zaprojektowanego do radzenia sobie z trudnymi warunkami miejskimi, pozwala także na jazdę w niezbyt trudnych warunkach terenowych i zostało zbudowane tak, by wzbudzać zaufanie kierowcy. Lekka rama wykonana ze stalowych rur jest kluczowym elementem konstrukcji. Rozstaw osi wynosi 1520 mm, kąt pochylenia główki ramy to 26,5°, a wyprzedzenie – 90 mm. Masa pojazdu z płynami wynosi 186 kg.

 

Widelec USD 37 mm (o skoku 125 mm) jest mocowany w górnej i dolnej półce w motocyklowym stylu, co zwiększa sztywność całej przedniej struktury podwozia. Podwójne amortyzatory z zewnętrznymi zbiornikami oleju wykorzystują progresywne, trzystopniowe sprężyny i zapewniają doskonałą reakcję zawieszenia na różnych nawierzchniach, także w przypadku jazdy z pasażerem. Amortyzatory o skoku 130 mm współpracują z jednoczęściowym aluminiowym wahaczem.

   

Projekt kół jest nowością wśród skuterów Hondy. Odlewane ze stopu aluminium i wykończone na czarno, lekkie, 15-calowe przednie i 14-calowe tylne koła mają 6-ramienny, krzyżowy wzór w kształcie litery X. Taka konstrukcja poprawia wyczucie drogi i zwinność skutera w każdych warunkach, a bezdętkowe opony z blokowym bieżnikiem, o rozmiarach 120/70-15 z przodu i 140/70-14 z tyłu, zapewniają przyjemną jazdę dzięki znacznej szerokości i dużej ilości powietrza w oponie.

 

Przednie koło hamuje pojedyncza tarcza o średnicy 256 mm, a na tylnej osi zastosowano tarczę o średnicy 240 mm. Poziom bezpieczeństwa przy hamowaniu poprawiono poprzez dodanie systemu ABS. Sygnał hamowania awaryjnego (ESS) uruchamia (i samoczynnie kasuje) tylne kierunkowskazy w sytuacji gwałtownego hamowania, ostrzegając innych kierowców.

 

3.3 Silnik

 

  • Czterozaworowy silnik SOHC o pojemności 330 cm3 – Smart Power+ (eSP+) – o zwiększonej mocy
  • Moc maksymalna 29,2 KM (21,5 kW) przy 7500 obr/min i, moment obrotowy 31,5 Nm przy 5 250 obr/min.
  • System regulacji momentu obrotowego (HSTC)
  • Zbiornik paliwa o pojemności 11,7 l, przy zużyciu paliwa 3,4 l/100km (tryb WMTC) zapewnia potencjalny zasięg przekraczający 340 km

 

Dzięki czterozaworowemu silnikowi SOHC o pojemności 330 cm3 i zwiększonej mocy – Smart Power+ (eSP+) – ADV350 świetnie nadaje się zarówno do użytku w mieście, jak i poza nim. Jednostke tę cechują dobre parametry ekologiczne i wysoką charakterystykę mocy, dzięki wszechstronnemu zastosowaniu rozwiązań o niskim współczynniku tarcia.

 

Moc maksymalna wynosi 29,2 KM (21,5 kW) przy 7500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy, to 31,5 Nm przy 5250 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka, to 77 x 70,8 mm, przy czym stopień sprężania wynosi 10,5:1. Rolkowe dźwignie zaworowe, ślizgowe łożyska korbowe i uszczelniona skrzynia korbowa zapewniają wysoką trwałość i niezawodność przy zachowaniu wysokich osiągów. Aby usprawnić chłodzenie tłoka, dysza olejowa, stosowana wcześniej w modelu CRF450R, rozpyla olej bezpośrednio na spód tłoka, optymalizując zapłon i poprawiając sprawność spalania. Pojemność układu smarowania wynosi 1,8 litra.

 

Powietrze jest dostarczane poprzez 5,5-litrowy airbox, a 36-milimetrowa przepustnica podaje mieszankę paliwowo-powietrzną do 28-milimetrowych zaworów wlotowych. Port dolotowy efektywnie zasysa powietrze, wywołując silne zawirowanie strumienia mieszanki w cylindrze, co przyczynia się do równomiernego spalania paliwa. Spaliny usuwane są przez prosty kolektor wydechowy, a w celu zmniejszenia oporu ich przepływu, zastosowano tłumik wydechu z podwójną komorą.

 

Tarcie wewnętrzne redukują: przesunięcie osi cylindra o 5 mm w stosunku do osi wału korbowego, hydrauliczna regulacja łańcucha rozrządu oraz zastosowanie olejowej pompy drenującej. Rozwiązanie to, używane zwykle w silnikach o wysokich osiągach, obniża ciśnienie wewnętrzne w silniku, zmniejsza zawirowania oleju i redukuje straty pompowania oraz tarcie wewnątrz pompy. Wałek wyrównoważający dodatkowo redukuje wibracje i przyczynia się do płynnej i wolnej od drgań jazdy. Automatyczne sprzęgło odśrodkowe współpracuje z przekładnią V-Matic (z przełożeniami dobranymi pod kątem szybkiej reakcji przy niskich prędkościach obrotowych i dobrych przyspieszeń) oraz z napędem pasowym.

 

Silnik modelu ADV350 został wyposażony w system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC). Wykrywa on różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, oblicza stopień uślizgu, a następnie kontroluje moment obrotowy silnika poprzez sterowanie wtryskiem paliwa, aby odzyskać przyczepność tylnego koła. System HSTC można włączać i wyłączać za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Wskaźnik "TC" na wyświetlaczu cyfrowym miga, gdy system odzyskuje przyczepności.

 

Zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,4 l/100km (tryb testowy WMTC), co przy pojemności zbiornika paliwa wynoszącej 11,7 litra daje potencjalny zasięg ponad 340 km. Silnik modelu ADV350 spełnia normę czystości spalin EURO 5.

 

 

  1. Akcesoria

 

Dla modelu ADV350 dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy. Obejmuje ona:

 

Kufer górny Smart top o pojemności 50 litrów

Tylny bagażnik (montaż bezpośredni)

Wewnętrzne torby

Podgrzewane manetki

Blokadę U Lock

Pokrowiec

 

 

 

  1. Dane techniczne

352169_22YM_HONDA_ADV350.thumb.jpg.5840c26d366679b7df43fa2fd03ba311.jpg

352598_22YM_HONDA_ADV350.thumb.jpg.9a36ef8b4111eb33a65976ec940abaa3.jpg

352668_22YM_HONDA_ADV350.thumb.jpg.05115ae0c57162da32ec701aeb50a7ae.jpg355458_22YM_HONDA_ADV350.thumb.jpg.2f3ba470e2cc7c535b55231b9faaad31.jpg

 

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, 4-zaworowy jednocylindrowy SOHC; zgodny z normą Euro 5

Pojemność skokowa

330 cm3

Średnica cylindra i skok

77 mm x 70,8 mm

Stopień sprężania

10,5:1

Moc maksymalna

21,5 kW przy 7500 obr/min

Maks. moment obrotowy

31,5 Nm przy 5250 obr/min

Poziom hałasu (dB)

Lurban 75,5 db / Lwot 80,2 db

Pojemność układu smarowania

1,8 l.

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

11,7 l

Emisja CO2 wg WMTC

 

79 g/km

 

Zużycie paliwa

3,4 l/100km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

Elektryczny

Pojemność akumulatora

12V, 9,1Ah

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre, automatyczne sprzęgło odśrodkowe

Typ skrzyni biegów

Skrzynia bezstopniowa CVT

Przeniesienie napędu

Pasowa (pasek klinowy)

RAMA

 

Typ

Stalowa, z dolnymi belkami nośnymi

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2200 mm x 895 mm x 1295 mm

Rozstaw osi

1,520 mm

Kąt pochylenia kolumny/ Kąt widelca

26,5°

Wyprzedzenie

90 mm

Wysokość siedziska

795 mm

Prześwit

145 mm

Masa własna

186 kg

ZAWIESZENIE

 

Przód

Odwrócony widelec teleskopowy 37mm - skok 125 mm

Tył

Podwójne amortyzatory – skok 130 mm

KOŁA

 

Przód

15-calowe, 6-ramienne, odlew ze stopu aluminium

Tył

14-calowe, 6-ramienne, odlew ze stopu aluminium

Obręcz przednia

3,5 cala

Obręcz tylna

4,0 cala

Opona przednia

120/70-15MC 56P

Opona tylna

140/70-14MC 62P

HAMULCE

 

Układ ABS

Dwukanałowy ABS

Przód

Dwutłoczkowy zacisk hamulcowy Nissin Pojedyncza tarcza 256 mm

Tył

Jednotłoczkowy zacisk Nissin Pojedyncza tarcza 240 mm

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

 

Zespół wskaźników

Wielofunkcyjny wyświetlacz LCD, zegar, dwa liczniki przebiegów dziennych, wskaźnik zużycia paliwa, wskaźnik Honda SMART Key.

System zabezpieczeń

Immobilizer

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

Łączność

Tak

USB

Tak

Tempomat

Nie

Dodatkowe wyposażenie

System regulacji momentu obrotowego (HSTC) i sygnalizacja hamowania awaryjnego (ESS)

 

 

355468_22YM_HONDA_ADV350.thumb.jpg.9cdc7f1d2b4aceed4649399b2ba4e875.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Tytuł został zmieniony na Honda ADV350 - Nowość 2022

Moim zdaniem   Honda trochę na siłę próbuje coś ciekawego w swojej stajni  zrobić  adv  słabo wygląda przy  fajniej   forza 350,  ale to tylko  moje odczucia ,  jak tego nie kupuję 😞

Odnośnik do komentarza

Ale zawieszenie może być atutem w porównaniu do Forza 350. Sam mam mieszane uczucia, Forza wydaje mi się dostojniejsza (jakkolwiek to brzmi) i chyba ma wyżej szybę co daje jednak lepsza ochronę przed wiatrem. 

Odnośnik do komentarza

Wyróżni się z "tłumu" tak samo wyglądających skuterów bardziej niż standardowa Forza, to pewne. Pewnie będzie miała lepszą widoczność w lusterkach niż zwykła Forza. Szkoda, że nie ma elektrycznej regulacji szyby, wg mnie fajny i przydatny dodatek.

Wizualnie mi osobiście nie podchodzi, jakieś takie udziwnione proporcje czy linie ma, nie podoba mi się przód, tył za wysoki czy za gruby w stosunku do długości. Ale to kwestia gustu, mądrzejsi ode mnie to zaplanowali więc ja mogę się tylko czepiać 🙂.

Odnośnik do komentarza

A mi się bardzo podoba 🙂  wreszcie tłumik "jakoś po ludzku" poprowadzony, bo w X 750 - dla mnie porażka ☹️ no i dość spory bagażnik pod kanapą. Da się ? 

Da się ! 👍  wiem że zaraz napiszecie że za to małe koła, no ale to ma być skuter .  A z tą jazdą z terenie to trochę za dużo powiedziane.  

A z ciekawości.  Jakie opony idą na pierwszy montaż ??

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
5 godzin temu, alkir napisał:

tył za wysoki czy za gruby w stosunku do długości.

Za to pod kanapą miejsce na 2 pełnowymiarowe kaski. Coś za coś. Bezpośrednia, także świeża, konkurencja od Kymco tj. DT X360 łyka 2 kaski, z czego tylko jeden pełnowymiarowy.

Tematyka nie jest zupełnie nowa. Kiedyś była Yamaha BW'S czy Gilera Typhon. To jednak klasowo były małe skutery. ADV360 to już średnia klasa. Jest jeszcze SYM JET RX, gdzie producent sugeruje tu także styl Adventure ale raczej tylko z nazwy.

Niestety, sznyt "Adventure" ma jedną zasadniczą wadę w stosunku do innych, klasowo/silnikowo porównywalnych skuterów Urban/Tourer - słabszą ochronę przed warunkami atmosferycznymi (nogi/głowa). Znowu X-ADV czy ADV z dużą szybą wygląda tak samo dziwnie jak auto terenowe 4x4 z obniżonym zawieszeniem 😉. Tak czy inaczej, fajnie, że mamy nową grupę maxi w tej klasie maxi.

 

Godzinę temu, EndriuBis napisał:

A z ciekawości.  Jakie opony idą na pierwszy montaż ??

ADV czy wspomniany wcześniej DT X360 mają montowane opony z lekką kostką.

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, MariuszBurgi napisał:

........ADV czy wspomniany wcześniej DT X360 mają montowane opony z lekką kostką.

😀 no i git 👍 czyli na grzybki albo na rybki (kto co woli) można pojechać 🙂  i jest szansa że jak nas zaskoczy deszcz to z mokrej trawy wyjedziemy z powrotem na asfalt  😉 na zwykłych oponach to nie takie oczywiste. 

Odnośnik do komentarza

Wygląda bardzo fajnie szczególnie w czerwonym kolorze ale to propozycja raczej dla tych, którzy chcą się wyróżnić a nie potrzebują środka lokomocji z odpowiednią ochroną przed zimnem, deszczem i wiatrem. Na pewno fajna opcja dla krajów południowych. Ciekawe jak u nas będzie wyglądał  z akcesoryjną większą szybą 😆. Cena została całkiem rozsądnie skalkulowana.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Włosi rozpisują się, że nadciąga kolejny szlagier rynkowy od Hondy, który szybko wzbije na wyżyny sprzedaży. Poza tym wyraźnie podkreśla się stosunkowo rozsądną cenę przy tym co oferuje ADV 350. Myślę, że Włosi mają rację... a my o tym wszystkim przekonamy się na 17 Zlocie *Burgmania 2022*, gdzie zaplanowana jest prezentacja tego skutera... o ile oczywiście dotrze o czasie do PL 😃

Kolejna prezentacja

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
5 godzin temu, MariuszBurgi napisał:

a my o tym wszystkim przekonamy się na 17 Zlocie *Burgmania 2022*, gdzie zaplanowana jest prezentacja tego skutera...

A NT1100 też da się załatwić???

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Dostałem właśnie oficjalną info od HMEPL, że ADV350 niebawem wkracza na salony. Jak tylko pojawi się fizycznie, zrobimy pierwszą prezentację a później test. Wszystko wskazuje na to, że skuter będzie obecny na 17 Zlocie Maxi Skuterów :scooter:

Odnośnik do komentarza

Super. Zapodajcie później jakiś link czy coś do testu 🙂 gdyby nie to że rok temu kupiłem Forze to pewnie byłoby teraz adv. A tak to chyba ostatecznie przeskoczę y na Xadv, którego z resztą chciałem od początku ale cena w stosunku do Forzy x2 więc nie czas na to był. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Premiera nowości X ADV 350 w polskich salonach Hondy na drzwiach otwartych 25-26 lutego 22r. 🙂. A nie tak dawno byłem na premierze Hondy NT 1100, a tu już kolejna. Jak tak dalej będzie, to nie nadążę z wpisami do mojego kalendarza spotkań. 😉

Odnośnik do komentarza
50 minut temu, grzybek napisał:

Czyli nie dla mnie🥴🤭🤣🤣

Też bym wyglądał na tym "koniu" jak bałwanek z Micheline🤣🤣

Swoją drogą to to jest chyba pojazd dla młodych (chudych) gniewnych 🤭

Tej rider jakoś mnie nie zachęcił🤣🤣 

Aaaa☝️ i na 11 zdjęciu najechał na białą ciągłą linię - to już go definitywnie kasuje🤷‍♂️

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Nazir, ja też już przywykłem do Maxi skuterów. Taki to może być później, gdy nadejdzie wiek, że zabraknie mi sił i będę musiał mieć coś lżejszego. Oby to stało się jak najpóźniej 😉

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Info prasowa:

W dniach 25 i 26 lutego klienci będą mieli pierwszą okazję do obejrzenia z bliska wyjątkowego modelu – ADV 350 – skutera w stylu Adventure, o nadwoziu typu SUV. Dzięki przedniemu zawieszeniu z odwróconym widelcem oraz zaawansowanej konstrukcji zawieszenia tylnego, maszyna ta doskonale sprawdzi się zarówno podczas codziennych dojazdów do pracy, jak i weekendowych wycieczek poza utwardzonymi szlakami.

Rozwiązania nadające modelowi ADV 350 styl Adventure mają również praktyczne zastosowanie. Wysoko osadzona przednia owiewka pozwala na wykorzystanie największego w klasie skoku przedniego zawieszenia, lekkie, sześcioramienne obręcze kół o wzorze w kształcie litery X umożliwiają lepsze wyczucie drogi i poprawiają zwinność i zwrotność skutera, natomiast opony o szerokim bieżniku typu enduro zapewniają optymalną przyczepność na wszystkich rodzajach nawierzchni. Ponadto wysoko umieszczony wyświetlacz LCD typu Rally dostarcza wszelkich potrzebnych informacji na wysokości, która nie wymaga odrywania wzroku od drogi, co przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa podróży.

Codzienną funkcjonalność skutera poprawiają także takie rozwiązania, jak miejsce na dwa pełnowymiarowe kaski pod siedzeniem, ładowarka USB typu C w schowku na rękawiczki czy wyposażona w mechanizm blokujący, czterostopniowa regulacja przedniej szyby w zakresie 133 mm. Łączność obsługiwana jest przez system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który zapewnia łatwy dostęp do połączeń telefonicznych, wiadomości, nawigacji i muzyki. Za uruchamianie zapłonu oraz otwieranie zamka schowka pod siedzeniem odpowiada Inteligentny kluczyk Smart Key, który automatycznie załącza też blokadę, gdy kierowca oddala się od swojego skutera. Wszelkie te udogodnienia dostępne są w ramach wyposażenia standardowego.

W modelu ADV 350 zastosowano czterozaworowy silnik SOHC – Smart Power+ (eSP+) o mocy maksymalnej 29,2 KM (21,5 kW) uzyskiwanej przy 7500 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 31,5 Nm, osiąganym przy 5250 obr/min. Jednostkę tę wyposażono w system kontroli momentu obrotowego (HSTC), który wspiera jeźdźca, oferując dwa poziomy interwencji. Zużywający zaledwie 3,4 l paliwa na 100 km trasy (tryb testowy WMTC) silnik jest zgodny z normą czystości spalin EURO 5.

Honda zaprasza na dni otwarte do sieci autoryzowanych dealerów motocyklowych marki już w najbliższy piątek oraz sobotę – 25 i 26 lutego.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

"Jestem skuterzystą i nie wstydzę się tego " 👍

Kolejna miła wypowiedź

A skuter fajny . Jak mnie zacznie łupać w kościach i przyjdzie czas na zmiany na mniejszy/lżejszy to kto wie ...

Odnośnik do komentarza

@arturo-bb  ty to chyba za często zadajesz się z @Migu 😀 330 ccm  żartujesz ? 😉  a tak serio - coś w tym jest o czym piszesz 🙂  186 kg a 290 km to jednak różnica.  Tylko tego drugiego cylindra będzie brakować. 

Mam nadzieje że faktycznie jakiś egzemplarz dojedzie do Toporni.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...