Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda Forza 750 - wątek ogólny


MariuszBurgi
Wiadomość dodana przez MariuszBurgi,

Wątek z informacją prasową oraz szczegółami technicznymi Forza 750... tutaj -> KLIK

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
19 godzin temu, Cormoran napisał(a):

Czy byłby w stanie ktoś na\isac parę słów o wrażeniach? Ktoś kto już posiada i trochę pojeździł nowa Forza 750 2025 ?

Chyba że gdzie indziej jest jakiś wątek ale nie znalazłem 😉

Kolega dał mi pojeździć tą nową wersją , a że poprzednią zrobiłem 30 tys km to jakieś tam porównanie mam . W moim subiektywnym odczuciu praktycznie bez zmian jeśli chodzi o walory jezdne . Może troszkę płynniej  przy niższych prędkościach jeśli chodzi o pracę DCT czyli na plus przy przeciskaniu się w korkach ale to na prawdę niewielka różnica. Coś też chyba było przy trybie deszczowym kombinowane ale czy to miało sens to w/g mnie nie bardzo . Nadal uważam że ten tryb nadaje się co najwyżej do jazdy po lodzie a nie w deszczu . Przy 50 km/h potrafi szóstkę wbijać i szarpie jak ojciec urwisa. Ten tryb od początku był nieporozumieniem chyba że ktoś pierwszy raz tym jedzie po przesiadce z 50-tki i dodatkowo ma Parkinsona.  Jeśli chodzi o komfort to na plus tempomat którego nie było . Trochę więcej miejsca na nogi albo tylko takie wrażenie odniosłem i zmienili profil kanapy . Do tego dodali elektrycznie podnoszoną i większą szybę . W poprzedniej wersji praktycznie od razu trzeba było akcesoryjną dawać. Zmian w wyglądzie i kolorystyce nie komentuję bo każdy ma swój gust .

Podsumowując większość zmian to wygląd . Jak dla mnie plusy to tempomat , gniazdu USB przy kierownicy , regulowana szyba a dodatkowy plus że elektrycznie. No może jeszcze płynniejsza jazda prz prędkościach 10-40km/h jeśli chodzi o DCT ale bez rewolucji. 

  • Administrator
Opublikowano

Czyli zmiany na plus. Dodatkowo szyba elektryczna po każdym gaszeniu i odpaleniu (trzeba ruszyć z miejsca) wraca do swojego położenia, co też na plus.

Na minus słaba widoczność w lusterkach, które są montowane na czaszy. No i niektórzy narzekają na standardową kanapę. 

Opublikowano

Jeszcze nie miałem Hondy przy której nie narzekali by na kanapę 🤣.

Opublikowano
55 minut temu, RONIN napisał(a):

Jeszcze nie miałem Hondy przy której nie narzekali by na kanapę 🤣.

Akurat przy poprzedniej wersji forzy 750 z 2023 roku nie narzekałem na kanapę, a robiliśmy nią wypady 5-7tys km w 2-3 tygodnie gdzie dziennie bywało i 700-800 km . Za to w NT1100 już trzeba było się podeprzeć akcesoryjna bo podstawowa mi nie leżała . 

Opublikowano

W trybie standard po odkręceniu gazu, np. przy przyspieszaniu na wyższych biegach nie redukuje biegu tylko stara się ciągnąć na tym biegu, z marnym skutkiem. Wręcz mam wrażenie, że się dławi i słabo przyspiesza. Też tak macie, czy mam jakiś feler. W trybie sport to nie występuje.

Opublikowano
7 godzin temu, cezzar napisał(a):

W trybie standard po odkręceniu gazu, np. przy przyspieszaniu na wyższych biegach nie redukuje biegu tylko stara się ciągnąć na tym biegu, z marnym skutkiem. Wręcz mam wrażenie, że się dławi i słabo przyspiesza. Też tak macie, czy mam jakiś feler. W trybie sport to nie występuje.

To normalne ponieważ tryb sport ma inne parametry DCT. I ograniczoną moc P czyli power na 2/3 o ile dobrze pamiętam . Jak chcesz jeździć tym sprzętem bez stresu to musisz jeździć w trybie USER . W tym trybie ustawiasz sobie parametr DCT na 3/4 i masz zupełnie nowy skuter taki jak powinien być . W trybie standard masz DCT na 2/4 i zmienia ci biegi na zbyt niskiej prędkości obrotowej silnika przez co brakuje mocy. Na trybie SPORT jest DCT na 4/4 ale wtedy ciągnie za wysoko dlatego najlepsze ustawienie do normalnej dynamicznej jazdy to DCT na 3/4 a to tylko w trybie USER i musisz go sobie sam ustawić . I nie chodzi mi że włączysz sobie USER i już jest ok tylko najpierw  musisz ustawić parametry trybu USER . Power daj na max , DCT na 3/4. EB czyli hamowanie silnikiem na max a T czyli kontrolę trakcji jak Ci pasuje . Im wyżej tym lepiej chroni koło przed uślizgiem . Co do redukcji to jak ustawisz to tak jak opisałem to jedyne co czasem trzeba to przyredukować z szóstki na piątkę przy wyprzedzaniu jak jest mało miejsca i trzeba większej mocy . A o zwiększone spalanie po tej zmianie ustawień się nie martw . Honda lepiej na tych parametrach śmiga i spalanie nie rośnie wbrew pozorom bo silnik się nie męczy .  Testowałem wszystkie ustawienia , a zrobiłem nią 30 tys więc coś tam wiem. 

  • Klubowicze
Opublikowano

I to jest konkret. Brawo Piotrze👍

Opublikowano

Mimo wszystko wkradł się mały błąd bo myślałem o jednym ,a pisałem o drugim . Konkretnie pierwsze zdania Tryb SPORT ma P (power) na maxa a STANDARD ma ograniczone na 2/3 . Do tego jak już wspominałem DCT ma na 2/4  i stąd jazda na tym trybie jest taka zamulona . Za wcześnie zmienia biegi ,a jeszcze silnik ma zmniejszoną moc . Zrobili ten tryb, żeby spalanie było niskie , a prawda jest taka ,że ten silnik lubi wyższe obroty i wcale więcej przy tym nie spala. Nie mówię żeby piłować od odcinki do odcinki, bo wtedy normalne, że spali ile się wleje ale chodzi o to , żeby silnik miał odpowiednią moc i obroty zanim zmieni bieg na wyższy . Przykładowo na STANDARD zmienia biegi przy około 2800 obrotów , a na USER przy DCT ustawionym na 2/3 zmienia bieg przy 3200 . Te 400 obrotów więcej daje pełną płynność bez szarpania  co sam zresztą zauważysz. Tak więc podsumowując najważniejsze parametry P na max , DCT na 3/4 .

  • Klubowicze
Opublikowano

I dlatego w moim DCT w NT1100 używam trybu S1 w miejsce D. Zbyt szybko wrzucał i dochodził do 6 biegu przy 60km/h I zamulał. Przez to było większe spalanie. Silnik woli wyższe obroty jako dla niego optymalne. 

Opublikowano
16 minut temu, grzybek napisał(a):

I dlatego w moim DCT w NT1100 używam trybu S1 w miejsce D. Zbyt szybko wrzucał i dochodził do 6 biegu przy 60km/h I zamulał. Przez to było większe spalanie. Silnik woli wyższe obroty jako dla niego optymalne. 

No właśnie o to chodzi. Ja aktualnie jeżdżę w takim półautomacie na trybie S2 . S1 czasem trochę za wcześnie wrzuca wyższy bieg a S2 ciągnie czasem za wysoko . Przyzwyczaiłem się do przerzucania biegu w górę łopatką gdy na słuch już silnik "mówi" że to odpowiednio wysokie obroty , a redukcję pozostawiam automatowi . Szkoda że nie ma opcji ,która umożliwiała by ustawienie ręcznie przy jakich obrotach chcieli byśmy by zmieniały się biegi ale zawsze są te łopatki i można to robić na słuch . 

  • Administrator
Opublikowano

W Integrze w trasie jeżdżę na D ale często zdarza się abym redukował "ręcznie" o 1 lub 2 biegi w dół. Przy zjazdach też często redukuje. .. natomiast w mieście jeżdżę najczęściej na SPORT. Dłużej ciągnie na biegach i szybciej redukuje. W zasadzie te dwa tryby załatwiają sprawę.

Opublikowano
2 minuty temu, MariuszBurgi napisał(a):

W Integrze w trasie jeżdżę na D ale często zdarza się abym redukował "ręcznie" o 1 lub 2 biegi w dół. Przy zjazdach też często redukuje. .. natomiast w mieście jeżdżę najczęściej na SPORT. Dłużej ciągnie na biegach i szybciej redukuje. W zasadzie te dwa tryby załatwiają sprawę.

W Integrze nie ma możliwości ustawień parametrów DCT w trybie USER ?  W forzie dzięki temu robi się taki pośredni optymalny tryb coś pomiędzy DRIVE a SPORT.  

  • Administrator
Opublikowano
3 godziny temu, ComoDo napisał(a):
W Integrze nie ma możliwości ustawień parametrów DCT w trybie USER ?

W Integrze RC89 są 3 poziomy trybu SPORT. To daje jakąś dokładniejszą personalizację. Mi brakuje jednego... Możliwości ustawienia poziomu hamowania motorem.

 

Opublikowano

Z modelu na model poprawiają dozowalność ustawień ale do pełni szczęścia wciąż trochę brakuje. 

Opublikowano

Wszystko pięknie opisujecie o ustawieniach w trybie user. To wszystko przede mną. Ja jednak pytałem o coś innego, dlaczego nie zredukował biegu przy odkręceniu manetki w trybie D. Czy jest aż tak źle zaprogramowany, że nie przewiduje konieczności szybkiego wyprzedzania i tym samym zwiększenia mocy na D? 

Opublikowano
42 minuty temu, cezzar napisał(a):

Wszystko pięknie opisujecie o ustawieniach w trybie user. To wszystko przede mną. Ja jednak pytałem o coś innego, dlaczego nie zredukował biegu przy odkręceniu manetki w trybie D. Czy jest aż tak źle zaprogramowany, że nie przewiduje konieczności szybkiego wyprzedzania i tym samym zwiększenia mocy na D? 

Tryb D nie jest do dynamicznej jazdy . Nie liczył bym tu na automatyczną redukcję biegu . Maks co można tu osiągnąć przy mocnym odkręceniu manetki to to  że kolejny bieg wbije na odrobinę wyższych obrotach ale i tak będą na tyle niskie  ,że może szarpać i się dusić z powodu braku mocy . Tak jak pisałem wcześniej tryb D ma też obciętą moc silnika na 2/3 co dodatkowo potęguje efekt szarpania po zmianie biegu na wyższy.  Tryb DRIVE jest do takiego traktorowatego  turlania się po prostej drodze . Mi ten tryb działał na nerwy bo fizycznie czułem że ten silnik się dusi . Może do jazdy z górki i z wiatrem bez szybszych ruchów manetki to jakoś by się dało znieść . W/g mnie nie po to kupuje się 750 żeby jeździć jak 350 chociaż 350 przynajmniej ma stałe przyspieszenie na CVT i tak nie zamula . Silnik 750 hondy obserwując spalanie i słuchając jego pracy najlepiej spisuje się gdy nie ograniczasz mu mocy i biegi zmieniasz w przedziale co najmniej 3000 - 3200 obrotów . Można i przy 2600 ale wtedy jedziesz starym jednocylindrowym bajbachem . Pach pach pach i powoli do przodu . Ustaw sobie tryb USER tak jak pisałem czyli P na 3/3 a DCT na 3/4 i zobaczysz jak ten sprzęt powinien jeździć . Tryb SPORT trochę za wysoko ciągnie obroty przed zmianą biegów a USER w tym ustawieniu jest takim złotym środkiem . Podciąga obroty wystarczająco by nie szarpać a nie za wysoko . No i ta moc podniesiona z 2/3 na 3/3 swoje robi . Spalanie jeśli w ogóle się zmieni to na mniejsze . I taka rada - przyspieszając przykładowo 0-100km/h nie rób tego długo i spokojnie tylko szybko i dynamicznie . Wbrew pozorom mniej wtedy spala . Nie mówię żeby walić manetą w opór ale po prostu zrobić to zdecydowanie i w miarę dynamicznie a potem utrzymywać stałą prędkość . Bawiłem się różnymi ustawieniami , trybami i sposobami jazdy bo lubię wiedzieć czym jeżdżę i jak mnie coś drażni to kombinuję dotąd aż to zmienię tak żeby było dobrze . Dlatego dobrze Ci radzę odstaw tryb Standard , DRIVE czy jak go tam zwą i ustaw sobie USER tak jak pisałem . Zobaczysz sam że do standardowego już nie wrócisz. 

Opublikowano

Dzięki za szczegółowe informacje i rady. Na pewno skorzystam.

Opublikowano

Engine brake jak masz ustawiony?

  • Użytkownicy
Opublikowano

W pełni popieram kolegę ComoDo. Ja również na swojej forzie jeżdżę prawie cały czas na trybie user i na takich ustawieniach jak Ci napisał . Jest BARDZO OK. Engine to sobie już ustaw jak Ci pasuje i w zależności po jakim terenie jeżdzisz bo to jest tylko hamowanie silnikiem. Np ja mam ustawione na 2/3 i jest dobrze i będziesz pan zadowolony 😉😄👍 i szerokiej drogi i powoli i prawą stroną :scooter:

Opublikowano
4 godziny temu, cezzar napisał(a):

Engine brake jak masz ustawiony?

Jak jeździsz spokojnie po płaskim to 2/3 a jak dynamicznie albo po górach to 3/3 

Opublikowano

Pojeźd:iłem dzisiaj moją forza i pobawiłem sie ustawieniami trubu user. Mam taką uwagę a bardziej spostrzeżenie. Jak ustawiłem parametr d na min 1/4 to miałem wrażenie że skrzynia miała problemy z redukcją biegu. Następowało to poniżej 2 tyś obrotów i było poprzedzone takim terkotaniem. Na 2/4 to już nie występowało. Najlepsze ustawienie to takie jak pisał kolega Comodo 3/4.

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka

  • Użytkownicy
Opublikowano

Jak już przetestowałeś to teraz wiesz o co chodzi i wybierz dla siebie taki który Ci najbardziej pasuje, ale chyba najlepszy jest ten który Ci podpowiedział ComoDo i ja Powodzenia :scooter:i szerokości 

Opublikowano
13 godzin temu, kiniu napisał(a):

Pojeźd:iłem dzisiaj moją forza i pobawiłem sie ustawieniami trubu user. Mam taką uwagę a bardziej spostrzeżenie. Jak ustawiłem parametr d na min 1/4 to miałem wrażenie że skrzynia miała problemy z redukcją biegu. Następowało to poniżej 2 tyś obrotów i było poprzedzone takim terkotaniem. Na 2/4 to już nie występowało. Najlepsze ustawienie to takie jak pisał kolega Comodo 3/4.

Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka
 

Jak sam widzisz czasem warto zapytać albo samemu poeksperymentować,  bo może się okazać , że mamy dużo lepszy sprzęt niż nam się mogło wydawać . Poza D na 3/4 ustaw sobie też P (moc silnika) na maksa . To też ma bardzo duże znaczenie przy zmianie biegów , bo płynniej przechodzi na wyższe . Ten silnik lubi dynamikę i jak mu ściągniesz kaganiec w postaci tych ograniczeń to odwdzięcza się dużo przyjemniejsza pracą . Nie jestem zwolennikiem pałowania silnika od odcinki do odcinki ale ograniczanie mocy i obrotów (czyli kolejne ograniczenie mocy) jest też niezdrowe i nieprzyjemne dla ucha . To samo w tej chwili przerabiam w hondzie NT1100 , bo pierwsze jazdy były dla mnie rozczarowujące . Dopiero jak na spokojnie rozkminiłem ustawienia to po jeździe pojawił się banan na twarzy . Nie wiem dlaczego konstruktorzy tworzą tak niskie ustawienia obrotów przy przełączaniu biegów na wyższe skoro tym silnikiem trzepie jak by chciał z ramy wyskoczyć . Przecież ani to nie zmniejsza spalania bo ten silnik się dusi ani nie wpływa na zwiększenie trwałości , a wręcz przeciwnie , że już nie wspomnę o tym że bolą uszy i wypadają plomby z zębów. 

Opublikowano

Jeszcze jedna informacja odnośnie parametru P w ustawieniach Hondy , a o których nikt oficjalnie na żadnych testach się nie wypowiadał , a przynajmniej na tych których widziałem . Parametr ten dotyczy również a może szczególnie respinsywności manetki w systemach DBW czyli elektronicznej manetce . Im wyżej podkręcone tym mocniej reaguje na odkręceniu manetki i nie chodzi tu tylko o moc silnika ale głównie o samo oddawanie mocy i czułość manetki . Jest to dość istotne na przykład przy jeździe po nierównych nawierzchniach lub niskich prędkościach gdy każdy delikatny ruch manetki przekłada się na przyspieszanie bądź hamowanie silnikiem . Jest to szczególnie odczuwalne przy wyższych pojemnościach  i nierównościach powodujących,  że ręka na manetce "huśta" się na dołkach powodując kangura . Taka ciekawostka ale może komuś się przyda. Mi pomogła . 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...