Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Honda X-ADV 750 - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Też kiedyś doszedłem do wniosku, że  producenci dodali PL do krajów zimnej Północy, nie dostrzegając zmian klimatu :) 

Martwiłem się tym, jak miałem biegowca, bo szkoda mi było skrzyni biegów przy 40 C w korku. W skrzyni  wtedy rzeczywiście  była ciepła woda, a nie olej.

Odkąd mam skuter to przestałem się tym przejmować :)

Opublikowano

Możliwości załadunkowe xadv!jump

 

E242C542-12FB-4C42-94F6-98B5954A337E.jpeg

  • Klubowicze
Opublikowano

Ja nie wiem, co macie z tą rzadkością oleju... Takie sa właśnie dzisiejsze nowoczesne oleje. Mają w jak najkrótszym czasie dotrzec w bardzo spasowane miejsca silnika, poza tym olej nie spełnia tylko roli smarowidła, ale ma odbierać ciepło (schłodzić), jak i w przypadku skrzyni DCT, pełnić rolę płynu hydraulicznego (o zmniejszonym tarciu dla podwójnego sprzegla, juz nie wspomnę)... 

Dużo zabobonów powiela się jeszcze z zamierzchłych czasów, gdzie ludzie lali syntetyki do maszyn poprzedniej epoki, i marudzili, że olej bierze, bo woda, a nie olej... Jak komuś za rzadko, to niech żelatyny wsypie... Ważniejsze dziś od oznaczenia 10W30/40, są spełnione pozostałe wymagania i normy.

Opublikowano
7 minut temu, SlawoyAMD napisał:

 Wazniejsze dzis od oznaczenia 10W30/40, są spelnione pozostałe wymagania i normy.

Slawoy sugerujesz, że wykres zakresu temperatur jest nieaktualny i 10w30 w 38 stopniowym upale nadal dobrze trzyma swoje parametry? Bo według wykresu jego zdolność do smarowania kończy się przy około 25 stopniach.

  • Klubowicze
Opublikowano

Cytat ze strony Castrola:

"Często słyszy się opinie, że na przykład olej 10W60 jest lepszy od 5W30. Może być to prawda, ale niecała. Każdy olej ma bowiem także inne zalety.
Być może ze względu na odpowiednią lepkość ten pierwszy lepiej będzie się zachowywał w wysokich temperaturach, a drugi w niskich.
Nie powinna być to jednak cecha, na podstawie której zdecydujemy się na jego zakup. Na każdej butelce oleju znajdują się jeszcze inne, często dużo bardziej wartościowe informacje, w tym oznaczenia klasyfikacji jakościowej, które mówią nam dużo więcej o jakości danego oleju..."

Tego jest naprawdę sporo w necie, tylko trzeba czytać te opinie, wydawane przez producentów, lub specjalistyczne strony techniczne... I pod warunkiem, że artykuły nie są starsze, niż przynajmniej 10 lat wstecz. Dekada w motoryzacji, to epoka...

PS - kolejny cytat w temacie, tym razem z portalu motocyklowego, wyjaśniającego oznaczenia olejów...

"Współczesne jednostki napędowe wymagają olejów o coraz niższej lepkości, gdyż są one znacznie ciaśniej spasowane i wykonane są ze znacznie lepszych materiałów o niskiej rozszerzalności cieplnej. W takich silnikach olej ze zbyt dużą lepkością może spowodować przedwczesne zużycie silnika, a nawet zatarcie… A na pewno spowoduje niepotrzebny wzrost zużycia paliwa i nieznacznie uszczupli moc silnika."

Po prostu jakoś nie chce mi się wierzyć, że Honda sama by sobie w stopę strzelała, podając nawet we włoskich manualach, klasę 10W30... Silnik Integry (i pochodnych), jest dość wolnoobrotowy, więc widać taki olej jest odpowiedni (wspominałem o "tykaniu", które przeszło po wlaniu "fabrycznego"). W Kymco o podobnej pojemności (MR 700), był już zalecany fabrycznie 5W50, ale tam charakterystyka silnika była już zupełnie inna (wysokie obroty). W Mlada Boleslav w salonie Hondy na pytanie o olej, gdybym przy awarii napinacza rozrządu musiał go zmieniać, "pepik" od razu zdjął z półki Hondowskie 10W30 (ale cena mnie odstraszyła), mimo że w ten dzień było 32 st/C na podwórku (opis sytuacji w dziale technicznym - Motopower... Pomoc w drodze, czyli Honda się nie psuje...

Opublikowano

Sorry Slawoy ale ten cytat dla mnie trochę nie na temat, co ma 10w60 do 5w30? My piszemy o zmianie parametru po "w" o jedną kategorię, czyli o górnej granicy temperatury w której ma pracować prawidłowo olej. Rozumiem, że wszystkie parametry są ważne i jak się ociepli o kilka stopni powyżej limitu to olej i silnik to przeżyje, ale przecież te parametry są w jakimś celu a nie tak sobie i moje pytanie brzmi czy przy 38 stopniowym upale w Turcji 10w30 spełni moje oczekiwania a tak naprawdę to oczekiwania silnika? Tyle i nic więcej chciałbym wiedzieć, bo mam pewne obawy.

  • Klubowicze
Opublikowano
13 minut temu, RONIN napisał:

 upale w Turcji 10w30 spełni moje oczekiwania...

Pytanie godne producenta Hondy... Tureckiego PDFu nie udało mi się wykopać, ale mam o oznaczeniu Code. Country. TH. Thailand. 12 NC700D ... Tam też raczej cholernie gorąco i... 10W30 :blink:

 

Opublikowano

Nie ma co klepać w klawisze. W manualu stoi jak byk 10W30. Nie ma żadnego dopisku w stylu: w zimnych krajach, w Polsce, jak jeździsz pod górkę itp. Pasuje 10W30 ... no i tyle. Chyba inżynierowie  Hondy nie podawali po pijaku danych do manuala. Ktoś wlewa 10W40 ? No normalnie silnik wybuchnie ! Albo pojedziesz z W30 w temperaturę 40 stopni i silnik zatarty ? No naprawdę, bez jaj :)

  • Klubowicze
Opublikowano
10 godzin temu, RONIN napisał:

Możliwości załadunkowe xadv!jump

No no ...idzie zapakować ;)

 

Jak zmienię skuter to chyba skopiuje ten projekt :surprise:

29872444_1649547965160869_7162932580596948892_o.jpg

30052137_1649547775160888_6160443019340922051_o.jpg

30420796_1649547865160879_7952163850123739507_o.jpg

Opublikowano

Tu parę wariacji na temat xadv

 

8AF47447-7D51-4F50-B02F-9DA1FEC37E59.jpeg

EFD99D02-BC1D-475A-A228-1488243A2B53.jpeg

B4D8EFD8-2031-4056-A6B0-F8CC985AEFE5.jpeg

9A475160-E9CE-4DDF-ADEF-E38807CC8585.jpeg

571FA596-4375-4641-8538-691012100C8D.jpeg

Opublikowano

Ja w weekend byłem na pierwszej ‚wyprawie’ X-Adv,  na Mazurach. 

Przy prędkościach przelotowych Ok 130km/h spalanie w jedną 4,4l/100km,  z powrotem 4,1l..

Szyba z deflektorem, ale i tak spory szum wokół kasku..

Na obwodnicy Wyszkowa momentami 160-170kmh i można rzec „sam jechał”, bez wysiłku. Jestem wciaz pod wrażeniem uniwersalnego charakteru sprzętu..

ps jedynie podnóżków mu brakuje, żeby wygodnie tyłek na „stójce” wyprostować..

B43237DE-5C67-41B1-8C92-F421B71E8529.jpeg

  • Klubowicze
Opublikowano
19 minut temu, QS1 napisał:

Jestem wciaz pod wrażeniem uniwersalnego charakteru sprzętu..

Ja też się zakochałem , wiem ,że dla mnie raczej sprzęt będzie idealny !OK

 

21 minut temu, QS1 napisał:

ps jedynie podnóżków mu brakuje

sety to podstawa w tego typu sprzęcie , na większych nierównosciach przelatujesz sobie jak "gość" na stojąco nie odbijając dupy ......a i kości idzie rozprostować co jakiś czas w trakcie jazdy..... :) 

Opublikowano

Szymon ty się lepiej zabierz do roboty, bo chętni na sety już czekają!sciana

Opublikowano

Ja, sety zamówilem zaraz po kupnie i dwa razy już przesuneli mi termin dostawy więc wczoraj zrezygnowałem z zamowienia i zamówiłem gdzie indziej. Zobaczymy czy przyjdą...

 Żeby przy średniej 130km/h spalić poniżej 4.5l to musi być chyba autostrada i cały czas idealnie 130km/h. Ja w sobote znów miąłem wycieczkę za Nowy Korczyn z Krakowa, to spalanie na kompie 6.0, więc w praktyce pewnie z 6.3 wyszło bo komp tyle oszukuje. Wracałem wolno więc na kompie mi spadło do 5.5, w rzeczywistości średnie z całego zbiornika 5.82. 

Prędkości średniej 130 napewno nie utrzymałem, nawet jadać szybko w pierwszą stronę chyba 130 mi się nie udało. (70km w 35min to średnia 120) więc przy jeździe poza autrostradą żeby zejśc poniżej 4.5l/100km to raczej średnia prędkość ok 80km/h. 

Opublikowano

Mnie nie chodziło o średnią arytmetyczną, a prędkość „przelotową” - staraliśmy się cały czas jechać z taką prędkością, momentami szybciej ;) (trasa S8). Z Rucianego do Waw (Rembertow) dojechaliśmy w 2:15h, a komp pokazał 4,1l/100kmh. Dziś zatankuję i sprawdzę dokładne spalanie..

Opublikowano
Dnia 9.07.2018 o 16:08, QS1 napisał:

Mnie nie chodziło o średnią arytmetyczną, a prędkość „przelotową” - staraliśmy się cały czas jechać z taką prędkością, momentami szybciej ;) (trasa S8). Z Rucianego do Waw (Rembertow) dojechaliśmy w 2:15h, a komp pokazał 4,1l/100kmh. Dziś zatankuję i sprawdzę dokładne spalanie..

Jasne, rozumiem, ja jestem taki zboczony na temat spalania, kilka lat temu dużo jeździłem po Europie głównie autostradami i moja jedyna rozrywka w czasie jazdy było liczenie w głowie ile przejade na tym, co mam, analizy z jaką prędkością mogę jechać aby dojechać na tym zbiorniku do jakieś tam konkretnej stacji i tak mi już zostało ^_^. Teraz też jeżdżę, analizuje, liczę i jak zobaczyłem 130km/h i 4l/100km odrazu podniosłem alarm że to niemożliwe, ale fakt płynna jazda DO 130km/h może nam dać takie spalanie. 

 

Powiedz proszę ile Ci wyszło po takowaniu, ciekaw jestem czy też tyle oszukuje bo X-ADV to mój pierwszy pojazd który tak duzo przełamuje na minus. Forza przeklamywala na +" samochody Hondy które mam wszystkie przeklamuja/przeklamywaly o max 0.1l, jeżdżę tylko benzynami, ale od znajomych wiem, się już diesle potrafią się więcej  "rozjechac" na niekorzyść ale to zapewne wina lejacych wtryskow. 

 

Nie wiem czy zwrociliscie uwagę, ale rezerwie jest fajna opcja, wyczytałem ja w pierwszy dzień w instrukcji, ale czytałem dość pobieżnie zrozumiałem że ma być na odwrót. W momencie pojawienia się rezerwy w miejscu gdzie pokazywane jest średnie spalanie pojawia się 0.0l. Wcześniej myślałem że ma to być podane ile jeszcze jest paliwa w zbiorniku, ale nie, opcja chyba dokładniejsze a mianowicie pokazuje ile już spalilismy od rezerwy. Rezerwa to ponoć 1.6l więc mamy pojęcie ile możemy jeszcze przejechać. 

Opublikowano

U mnie przekłamanie około 0,1 l, ostatnie 200 km spokojnie 80-130 z jednym szybszym kilkukilometrowym przejazdem i średnie spalanie 3,8. 

Opublikowano

U mnie również przekłamanie średniego spalania tylko Ok 0,1l, co ciekawe w drodze powrotnej było niższe od wskazania komputera - może wiatr wiał odpowiednio ;)

Opublikowano

Hello! 

Ronin, kombinuje czy nie zamówić szyby Givi i tych deflektorow na nogi oraz uchwytu na telefon. 

Napewno widziales dedykowany uchwyt na telefon na taiwanscootershop.

Jest on mocowany nad licznikiem i jak się przyglądałem skuterówi to po montażu tego uchwytu tracisz możliwość regulacji wysokości szyby (musi być w położeniu max). 

Czy szyba Givi kładzie się w ten sam sposób? Myślę że pewnie tak, ale Ty możesz to potwierdzić bo masz już szybe :). (bądź zaprzeczyć).

Dwa czy korzystasz z niższego polozenia szyby niż max? Ja przy seryjnej ani razu. 

Że zdjęć podejrzewam że Givi rozwiązuje jeden poważny problem seryjnej szyby, a mianowicie ciężkie mycie wew powierzchni w prostokacie między mocowaniami. W Givi to miejsce jest przyciemnione więc chyba ten problem odpada. Potwierdź lub zaprzecz proszę :)

Przed kupnem Givi blokuje mnie jeszcze jedna rzecz.... napis Givi. :(. Nie ma opcji żebym z takim jeździł. Myślicie że jest szansa bwzinwazyjnie się go pozbyć? *póki co dzięki temu że jest tam ciemne tło myślałem nakleic tam czarny pasek. 

  • Klubowicze
Opublikowano
48 minut temu, Cairo napisał:

Jest on mocowany nad licznikiem

Jedyne słuszne miejsce do mocowania navi ..... 

Opublikowano
8 minut temu, SzymonSeptic napisał:

Jedyne słuszne miejsce do mocowania navi ..... 

Zgodzę, się choć mam lekkie obawy czy nie będzie ograniczać widoczności, to raz, a dwa tracisz jedna z opcji czyli regulacje wysokości szyby. Ja nie lubię coś za coś, ja lubię coś za nic :P

 

Dodam jeszcze, że zdjęcia wklejone przez Ronina zainspirowały mnie aby pozbyć się tylnego chlapacza. 

  • Klubowicze
Opublikowano
Teraz, Cairo napisał:

czy nie będzie ograniczać widoczności

Tego bym się nie obawiał ....nie patrzysz pod koło,tylko dużo do przodu...

 

1 minutę temu, Cairo napisał:

tracisz jedna z opcji czyli regulacje wysokości szyby.

Bardziej tutaj miałbym obawy ,że w mega upalne dni nie mogę opuścić szyby.Może wykombinować samemu mocowanie ,które pozwoli umiejscowić navi nad licznikiem nie ograniczając manewrów z wysokoscią szyby....

Opublikowano
1 minutę temu, SzymonSeptic napisał:

Może wykombinować samemu mocowanie ,które pozwoli umiejscowić navi nad licznikiem nie ograniczając manewrów z wysokoscią szyby....

Moim zdaniem nie ma.takiej opcji. Seryjna szyba praktycznie opiera się o daszek nad licznikiem przy zejściu w dolny poziom. Jedyna szansa, że któras akcesoryjna jest inaczej wyprofilowana, ale szczerze wątpię. :huh:

Opublikowano

Ja zawsze montuję szyby givi do moich skuterów. Lubię większą ochronę przed wiatrem. Na codzień jeżdżę w pozycji 2 od dołu, pozycja max do góry to żagiel zasłaniający czubek głowy. Navi i telefon mam montowane po lewej stronie. Uchwyt nad licznikiem nie podoba mi się. Napis jest srebrny, można jakąś naklejką X-ADV go zakryć.

 

 

458627D0-77F7-427A-8C12-27C36F032CFC.jpeg

6035E70B-0940-4A78-8613-C1041B7E25C0.jpeg

68789387-69EE-4BB4-A827-A4535D85EC80.jpeg

Opublikowano

Widzę, że jeszcze z wieczora chciało Ci się pobiec do garażu fotki strzelić. Dzięki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...