Skocz do zawartości
Forum Burgmania

SYM Maxsym 500 / Maxsym TL1


MISIEK

Rekomendowane odpowiedzi

Maxi- skuter który bardziej wpadł mi i w oko niż Kymco AK550

Miałem pomysł by go kupić, miał się pojawić już na jesień 2016... Ale się nie doczekałem. Tak jak kiedyś z Myroadem700. 

W pierwszych wzmiankach jakie się pojawiły w 2015 roku nazywał się Maxsym 500i i miał posiadać silnik jednocylindrowy. 

 

Najnowsze dane mówią o silniku dwucylindrowym. Uważam to za bardzo dobre posunięcie producenta. Z ciekawością będę śledził ten skuter i jego wprowadzenie na rynek. 

Najświeższe informacje ze strony producenta:  KLIK: Maxsym TL1

Hmm... Szkoda, że dystrybutor w Polsce się "wysypał". Marka SYM to dobra marka... nowy Maxsym 500 byłby ciekawą  konkurencją dla T-Maxa i AK-550.!

 

 

Odnośnik do komentarza

Bardzo przyzwoita maszynka. Ja sam mam biegowca syma wolfa 250 ni i muszę powiedzieć, że wykonanie, plastiki itd. bardzo ok. Tyle, że właśnie przedstawiciel w Polsce się nie spisał i z częściami może być różnie. Co prawda jest jeszcze gość, który bez problemu oferuje części, no i za granicą też nie ma problemu, ale zawsze to nie na miejscu.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Wizualnie może być, ale AK550 podoba mi się zdecydowanie bardziej i to abstrahując od tego, że niedawno stałem się posiadaczem tego modelu. Stylistyka obu „w rytmie TMax”. Firmy dalekowschodnie wyraźnie zakochały się w pierwowzorze z kraju kwitnącej wiśni. Dobry to wzór, wiec dlaczego nie czerpać z niego garściami jak publiczności się podoba i chce płacić.

Sprzedaż skuterów SYM w tej kategorii pojemności silnika na polskim rynku oceniałam na bardzo znikomą. Kymco, jak by nie patrzeć bardziej znana firma, sprzedała u nas tylko 12 sztuk nowego modelu. Ponoć były problemy z dostępnością u producenta i fakt, że importer mógł zamówić albo 12 albo 36 sztuk. Czy w podobnej sytuacji importer SYM’a zamówiłby choć 12 sztuk MAXSYM’a na Polskę ? Tego już nie byłbym pewien. Towar musi znaleźć klienta, bo business to nie akcja charytatywna.

Plus ode mnie dla firmy za pokazanie nowości, minus bo skuter „łańcuchowy”.

 

 ece781509b683b8363ffaae1ef22a932.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Naprawdę szkoda, że SYM ma takiego pecha do dystrybutorów w Polsce. Jeździłem GTSem Joymax 250i i to naprawdę dobrze zrobiona maszyna, dobrze wyposażona. Szkoda....

Odnośnik do komentarza

Ładne nogi na zdjęciu(2)...ale poważnie...zastanawiałem się nad 700 lub z musu nad 400, buda ponoć ta sama a pięćsetki nie widziałem. Znam dystrybutora z Nowego Sącza i jak się coś dowiem to napiszę. Pozdrawiam Pawel

Odnośnik do komentarza
26 minut temu, Pawelmonte napisał:

....zastanawiałem się nad 700 lub z musu nad 400, 

700 ??   Chyba  600 ??   A 500 to chyba tylko jakiś koncept na oficjalnej stronie SYM-a  nie ma takiego modelu.

A ten dystrybutor z Sącza to skąd przywozi ?

Odnośnik do komentarza

Tak do dopiero concept... szkoda, że w drugiej odsłonie zmieniono pasek na łańcuch. Na plus zmiana z jednego cylindra na dwa.  Oj... w wielkich bólach i z wielkimi problemami i przede wszystkim strasznie długo rodzi się ten model. Być może największą tego przyczyną jest skuter zza miedzy: AK550. 

4 godziny temu, Pawelmonte napisał:

zastanawiałem się nad 700 lub z musu nad 400, buda ponoć ta sama a pięćsetki nie widziałem.

Model Maxsym produkowany jest obecnie w pojemności 600 (565). 400-tka to była starsza wersja. Do poczytania tutaj: KLIK, tutaj: KLIK 

Odnośnik do komentarza

Witam tak 600 mój błąd  czy ktoś miał do czynienia z tym ,,potforem"  a w Sączu będę to popytam   kilka lat temu stały dwa chyba 250 z centralnym reflektorem xenon??? i ringiem i większy (400?)   za 250 jakieś 17tysi  dokładnie nie pamiętam Ładne były...nowe...a ja na retro7  ale przynajmniej 125   a niech to...

Odnośnik do komentarza
Dnia 5.01.2018 o 18:54, Pawelmonte napisał:

Witam tak 600 mój błąd  czy ktoś miał do czynienia z tym ,,potforem"  a w Sączu będę to popytam   ...

Niestety w NSączu sklepu z Symamai niet...był i niema teraz meble...a przynajmniej  ja nie znalazłem gdzie indziej...  tyle.

Odnośnik do komentarza
Dnia 5.01.2018 o 11:56, EndriuBis napisał:

A ten dystrybutor z Sącza to skąd przywozi ?

Dlatego się dziwiłem. Oficjalnie nie ma SYM-a w PL.   Ale masz po sąsiedzku w Czechach :) 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Pisane było także TUTAJ.

Kiedyś, bodajże 5 lat temu prowadziłem dialog o współpracę Klubu z przedstawicielem na Łopuszańskiej. Szefem salonu był znajomy, który przeszedł do SYM'a od konkurencji. Komentarz był ~ taki: Mariusz, szkoda tlenu bo i tak to zaraz padnie... i nie mylił się!YES

Odnośnik do komentarza

Przykra sprawa. Wydaje się, że Polska to duży kraj - i pod względem liczby ludności i pod względem obszaru. A jednak uwarunkowania społeczno - gospodarcze oraz niezbyt sprzyjający klimat powoduje że jednoślady mają u nas wciąż pod górkę.

Np. spory salon motocykli w Piasecznie przeszedł już trzy zmiany: zmienili markę, potem przesunęli salon do nieco skromniejszego pomieszczenia bardziej cofniętego od Puławskiej (choć dalej było dość "bogato"), a potem przenieśli się dalej w głąb zabudowań do miejsca gdzie pies z kulawą nogą ich nie znajdzie. Są bo są. A podobno sprzedawali ponad 100 motocykli rocznie.
Jak sprzedawać motocykle, jeśli w salonie można wystawić 5 sztuk? Przecież w ofercie każdego producenta jest dużo więcej modeli.
A taki SYM ... ech szkoda. Przecież strach kupować nowy pojazd, gdy nie ma oficjalnego dystrybutora ani ASO w kraju (już nie mówiąc że nie ma w bliskiej okolicy).

Odnośnik do komentarza

Tak...szkoda bo miałem zamiar NOWY kupić a nie firmową używkę. 250-ka wystarczyła by całkowicie i w góry i na ,,traski" ok 200km. Wszyscy wiemy ,,nowe to nowe", nawet SYM...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Dnia 15.01.2018 o 15:03, kmodzele napisał:

A taki SYM ... ech szkoda. Przecież strach kupować nowy pojazd, gdy nie ma oficjalnego dystrybutora ani ASO w kraju 

Taki news: wygląda, że mam dobre wieści dla fanów SYM'a, bo jak to się zwykło mawiać: świat nie znosi próżni.

Nieoficjalnie mówi się w światku, że niebawem sprzedażą SYM'a w PL miałaby się zająć jedna z większych firm w kraju związana z motoryzacją. Nie mam potwierdzenia czy będzie to tak jak do tej pory >nie bezpośrednio<, czyli przez oddział w Izraelu czy też bezpośrednio z Tajwanu... no ale tak czy inaczej wieść warta wzmianki.

Odnośnik do komentarza
Dnia 23.01.2018 o 15:32, Geni napisał:

Bardzo dobra informacja. Życzę powodzenia nowemu importerowi.!

Czekam  na dalsze wieści o powstających salonach. 

Może będziemy mieć to szczęście by kiedyś zobaczyć, może i dosiąść modele testowe na którymś zlocie... 

Odnośnik do komentarza

Przydałoby się potestować co mają fajnego. Kilka nowości pokazali na EICMA 2017.

Z większych pojemności, to został tylko MAXSYM 600i, już kilkuletnia konstrukcja, choć podobno na bieżąco dyskretnie modernizowana, chyba koła wymienili na dużo lżejsze i coś tam w silniku majstrowali. Tym modelem miałem okazję pojeździć chwilę i zrobił na mnie dobre wrażenie. W krajach południa EU jeździ sporo tańszych modeli SYM.

Quadro zapowiedziało dalszy rozwój we współpracy z SYM'em właśnie. Może pojawi się większy silnik w QUADRO 3/4 dzięki tej współpracy? Albo nowe modele produkowane przez SYM, a sprzedawane w EU pod marką QUADRO, albo odwrotnie ;)

Trzymam kciuki za każdą markę, która wchodzi na nasz skuterowy ryneczek :)

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

SYM TL to mocny outsider rynku. Było o nim głośno a później temat ucichł. W naszej części UE, w zasadzie nieznany. Właśnie oglądałem takiego, mocno "T-max'owego" SYM'a. Niespotykany w tej klasie napęd łańcuchem. Całość sprawia dobre wrażenie.

a971e2cda6773c86c9936bc8843715eb.jpg

eb121fd8f1cbf051a362e732574f25e0.jpg

0d2c177f2c27b042214a7adaf40b4a73.jpg

f339321764b8ea173725d688612546ff.jpg

96b8b0fce8f2170327341f9fa91cf2cd.jpg

Odnośnik do komentarza

Witam 

Sym to świetna marka. Najpierw miałem Joymaxa 125, świetna maszynka. Chciałem mieć więcej mocy kupiłem sobie naszym 600. Jeżdżę już dwa lata (dwa sezony) i muszę przyznać że jest to ideał. Dziwię się tylko dlaczego tak często się zmieniają importeży, przecież ma same zalety. Między innymi - cena konkurencyjna , wyposażenie, wygląda niezawodność i przede wszystki na bieżąco i dziś z duchem czasu a mam tu na myśli model każdym TL 500. Trudno zrozumieć że ta marka nie może się przebić na krajowy rynek.

Pozdrawiam GPS

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Oglądałem TL 500 w GR, budzi zaufanie. Ciekawy dwucylindrowy skuter a np. w takiej ESP ma teraz doskonałą cenę -> TL500 promo 7490€

U nas na jednym z portali jest oferta na TL - 42.990 PLN. (ok 9500€ 😏)

Odnośnik do komentarza

Czegoś tu nie rozumiem. Nowy TL 500 kosztuje prawie 42 900 tyś. Ja za nowego 600 cm zapłaciłem 24 900 tyś., czyli nie dosyć ze mam parę koni dodatkowo a moc tu się liczy, to jeszcze mniej zapłaciłem o 19 tyś  a to mi daje dodatkowo 3166 litrów paliwa licząc po 6 zł/L. Ktoś powie że TL500 ma nowy dizajn ale czy wszystkim ma się podobać. Czy warto dać dodatkowo 19 tyś za to że więcej kanciaty się zrobił. Szkoda że nie weszła do produkcji wersja koncepcyjna tak jak wcześniej kolega Misiek w swoim filmie przedstawił. Zmieniono przednie i tylne lampy i zrobił się taki sobie.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

W TL'u cenę robią 2 cylindry i mocny zawias. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...