Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zakaz sprzedaży nowych diesli i benzyn od 2025 w Norwegii, wątek o pojazdach elektrycznych, dieslach i benzynach nie tylko w Norwegii


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mariusz na dzień dzisiejszy to lepiej żeby u nas tych aut nie przybywało za szybko . Będziesz chciał zrobić pranie albo kawę a tu prądu brak. Nie mamy odpowiednich mocy ani linii przesyłowych. 

Opublikowano
5 godzin temu, Lucjan73 napisał:

(...)a tu prądu brak(...)

Prądu i wody. I trzeba przyjąć to za pewność. Zwłaszcza, że jedno jest ściśle powiązane z drugim. To nie przypuszczenia.

  • Administrator
Opublikowano

Na ten czas PL to nie grozi. W roku 2018 kupiliśmy 637 nowych aut EV i z tym parametrem jesteśmy bardzo oryginalni.

Btw...Ostatnio rozmawiałem z @orzech  nt. Tesli. Fajne historie. Może sam coś tu skrobnie.

Ps. Tesla... to brzmi "dumnie".

c5a0209996c78704579432e01e0844cb.jpg

 

414497c60b895563d69781e076d884b8.jpg

 

bb29e14051e36ae342f519477ac4c387.jpg

 

4fcce2a36ec094cb5f7bb476675a60f2.jpg

 

6c5f68e3dcce25a3672c9f3eb3e98e6c.jpg

 

 

 

 

  • Sympatycy
Opublikowano

Samochody elektryczne same w sobie są fajne ale trzeba sobie zdać sprawę do czego będziemy je używać.
Jeżeli do miasta to jeszcze ok ale w przypadku naszego kraju na razie nie widzę możliwości swobodnego podróżowania.

Stacje ładowania są powolne i niestety nasi kierowcy nie do końca zdają sobie sprawę do czego one służą. Nie raz spotkałem się z sytuacją gdzie auto o napędzie spalinowym było zaparkowane na miejscu przeznaczonym do ładowania.

 Faktem jest że powstaje coraz więcej ładowarek z możliwością sprawdzenia on-line czy na danej ładowarce ktoś się ładuje i jakiego używa złącza - taka opcję daje nam np. greenway

Dostępność samochodów elektrycznych jest jaka jest i przeciętnego "kowalskiego" nie stać na takie rozwiązanie - jeżeli mam zapłacić 150 tpln za małe "gówno" na prąd to wolę za tą kasę kupić coś fajnego na "ropę"

Ekologia: prąd mamy głównie z węgla więc "ekologiczne" samochody kopcą kominami w elektrowniach a nie na ulicach w mieście - taka różnica.

  • Użytkownicy
Opublikowano

Z tego co słyszałem, to jeszcze nikt w Polsce nie zastanawiał się nad recyklingiem takich samochodów, a ponoć wcale nie jest to łatwe i mało ekologiczne.

  • Użytkownicy+
Opublikowano
22 godziny temu, orzech napisał:

Ekologia: prąd mamy głównie z węgla więc "ekologiczne" samochody kopcą kominami w elektrowniach a nie na ulicach w mieście - taka różnica.

No jasne że tak, pisaliśmy tu na ten temat nie jeden raz i nie dwa ?  ale ...   jak się nad tym zastanowić to, przynajmniej teoretycznie łatwiej dopilnować (wymusić na użytkowniku) aby kilka kominów zmodernizować i wyłapywać z nich jak najwięcej zanieczyszczeń. Gorzej jak trzeba to samo zrobić z kilkoma setkami tysięcy (jak nie milionów) użytkowników samochodów ? którzy z mlekiem matki wysysają kombinatorstwo ? 

Od razy wyjaśniam że  "puki co" nie jestem jakimś super ekstra ECO i w moim tak zwanym gospodarstwie domowy eksploatuję trzy nie najnowsze diesle, jeden wóz na PB (służbowy ? ) i trzy motocykle w tym jeden 2-suw  ?

  • Sympatycy
Opublikowano

Patrząc na nasza Teslę to sama się "zrecyklinguje" w najbliższym rowie. Auto bardzo fajne o ile jeździ, jak nie jeździ albo coś się popsuje to 2200kg koszmaru.

Samochód mamy od nowości, kupiony bezpośrednio od producenta.

Model S 85D 2015 wersja europejska, 3,5 roku gwarancji, SIM free, ładowanie Supercharger free - to takie podstawowe informacje.

Lista usterek dłuższa niż kolej Transsyberyjska a niestety kraje takie jak Polska czy Słowacja gdzie jest auto zarejestrowane są traktowane jak 3-ci świat.
Do niedawna najbliższy serwis był w Berlinie lub Wiedniu, sytuacja poprawiła się w tym roku i od lipca mamy serwis w Warszawie na Powsińskiej ale obsługa  rodem z PRL

Z ciekawszych usterek utrudniających eksploatację:
*blokada klamki pasażera - brak możliwości otwierania auta od zewnątrz
*blokada szyby kierowcy, w zimę szyba zablokowała się w pozycji otwartej a ni dudu nic się nie dało zrobić, serwis zabronił grzebać samemu - kazali jechać z otwartym oknem do Wiednia ZIMĄ!!!
*awaria instalacji elektrycznej skutkująca brakiem świateł, kierunkowskazów itd.
*cieknący dach otwierany
*parujące lampy przód/tył
*blokada klamki pasażera tył - auto już 2 razy było na naprawie w Wiedniu i nie zostało to ostatecznie naprawione - brak części zamiennych do "tak starego" modelu
*jakieś dzwonienie z podwozia - nie wiem co to było ale zostało naprawione rok temu i znów dzwoni
Było jeszcze parę usterek ale nie pamiętam dokładnie co.

Wisienką na torcie była ostatnia usterka - 23 dni po gwarancji /zdjęcia wrzucał Mariusz/ czyli awaria komputera sterującego całym autem - auto niby jeździło ale nic nie działało, nie było kontroli na klimą, radiem, nawigacją, ładowaniem - jeżdżąca "bezgłośna" trumna - koszt naprawy 3500 EUR - wymiana wyświetlacza głównego wraz z komputerem. Kuriozum jest takie, że większość Tesli z początku produkcji "łapie" tą awarię ale firma sobie nic z tego nie robi i kosi klientów jak chce.

Finalnie jest Pan w Czechach który to naprawia, koszt naprawy to 30 EUR +know how = 500EUR - naprawa polega na wymianie jakiegoś "chipa" i postawieniu od nowa oprogramowania.

To tak w skrócie...

  • Administrator
Opublikowano

Khy, khy... Jaki przebieg na dziś dzień bo zapomniałem?

Dopóki pierwsze S85D miały gwarancje były jaja ale w miarę tanie (koszty transportu po UE) ale teraz będą droższe jaja... chyba, że ludzie się zbuntują i założą grupowe pozwy.

Ps. Wymiana w nich opon co 20 tkm to faktycznie już czysta przyjemność.

  • Użytkownicy
Opublikowano

Ło bosze
Nigdy nie zagłębiłam się w temacie,
A wydawałoby się, że TESLA to taki „electric dream” ...
A to co piszecie jednak trąci „lekkim” koszmarem

Opublikowano

Są też pozytywne przykłady 

https://e.autokult.pl/34314,tesla-model-s-rekord-przebieg-wytrzymalosc-baterii

No chyba że to "ARTYKUŁY SOPNSOROWANY" A tak z własnego podwórka to mój kumpel ma trzy lata P85 D nakręcił koło 60 tyś. Na początku miał drobny problem bo nie chciała działać klimatyzacja. Jakiś czujnik do wymiany. Naprawili to i do tej pory wszystko działa. Niestety do niedawna wszelkie serwisy trzeba było robić w Berlinie i nawet jakby coś padło to asistance działa dopiero za granicą Niemiecką... Dodam jeszcze że auto zawiozło dwa razy na wakacje rodzinkę do Włoch i nie dlatego że nie było czym pojechać ale tak dla sprawdzenia czy da się. Nie muszę chyba dodawać że podróż była za 0 złotych ?. Jak to mówią - "bogatemu to i byk się ocieli"

Opublikowano

Ja też nie wyczułem negatywnych opini od dwóch użytkowników, ale może serwis mają blisko ? . Chwalili sobie. Ale może udawali? Nie wiem, bo nie wnikałem za mocno. Taki "smalltalk" to był.

PS. Oglądałem kiedyś program TV sprawdzający stan techniczny i ogólnie zużycia po chyba 350 Tkm. Pamiętam, że wypadł zaskakująco dobrze. Nie to, żebym był za Teslą, bo mi ona całkowicie zwisa, ale taki był fakt. Być może był on sponsorowany, kto to wie.

PS2. Wydaje mi się, że to coś podobnego do ewenementu iPhona, tylko trochę inny gadżet i cena ? . Dodam, że tych dwóch użytkowników Tesli z którymi rozmawiałem korzysta oczywiście z telefonów Apple. Może to jakaś "sekta" ? ? Albo przypadek?

  • Administrator
Opublikowano

Na YT jest kanał gdzie sporo jest o Tesli...

 

Opublikowano

Robert zgadzam się z Tobą, to auto gadżet drogi ale jak ktoś ma taki kaprys to czemu nie. Na pewno zakup tego typu pojazdu nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Jest za to fun z jazdy a szczególnie z przyspieszenia. No i efekt Wow gwarantowany. 

Opublikowano
9 minut temu, Lucjan73 napisał:

(...)Na pewno zakup tego typu pojazdu nie ma uzasadnienia ekonomicznego.(...)

Na 100% nie?.

11 minut temu, Lucjan73 napisał:

(...)ale jak ktoś ma taki kaprys to czemu nie.(...)

Oczywiście i na 100% ? .

  • Sympatycy
Opublikowano

Przebieg obecny to jakieś 65 tysięcy

Silniki w pierwszych modelach padały po około 120 tysiącach z tego co wiem. 

  • Administrator
Opublikowano

No to w temacie jakości, świeży art - Tesla i rdza

  • Sympatycy
Opublikowano

"3" - małe dziecko dla "ludu", nowy model, musi być obarczony błędami?, mamy zamówione to cudo na 2021 rok, jak przyjdzie zdam relację.

Opublikowano

Mam pewną watpliwosc odnosnie tej firmy. Fajnie ze jest hamerykanska i wogole taka cool ale czy ta firma ma jakas wieksza tradycje produkcji aut i obycie na rynku automotive? 

Wiele firm czy inzynierow na swiecie zjadlo zęby na tym rynku. Wiedzą co robic i czego nie robic zeby auta byly wytrzymale a przy okazji mozliwie tanie w produkcji. Tu mam wrazenie ze ktos zrobil modny naped, nienajgorsza pojemnosc baterii, a reszta to juz moda. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ostatnio już wogóle nie widuję wcześniejszych pojazdów dieslowskich DHL. Wszystko dostarczane jest do klienta busami elektrycznymi...

IMG_20190821_103242.JPG

  • Użytkownicy+
Opublikowano
9 minut temu, dr.big napisał:

Ostatnio już wogóle nie widuję wcześniejszych pojazdów dieslowskich DHL. Wszystko dostarczane jest do klienta busami elektrycznymi...

no no , ciekawie tym w tym DE ?  do klienta paczka spokojnie dojedzie elektrykiem, ale przypuszczam że między miastami (sortowniami) dalej paczki wożą wielkie dieslowskie TIR-y lub latają mało ekologicznymi samolotami ?  Ciuchcia by była za wolna. 

Swoją drogą nasuwa się pytanie w jaki sposób w DE działają firmy kurierskie ?  W PL kurierzy którzy dostarczają i odbierają paczki od klienta końcowego w większości mają swoje samochody i świadczą usługi jako podwykonawcy.  Mało którego było by stać na zakup takiego elektryka ?    

  • Klubowicze
Opublikowano

a425deb81f2d104c5929b775168e1e92.jpg
Przejechałem się wczoraj takim car share’ingowym maluszkiem. Powiem wam, że nawet wersja bez „S” pięknie daje radę. Mocne liniowe przyspieszenie i zdrowe hamulce robią robotę. Podobało mi się.


Pozdrawiam Piootr

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Większość pojazdów z początku produkcji, lubi być obdarzona błędami i producent raczej ma to wkalkulowane. Tesla, bardzo ładnie się prezentuje na drodze zwłaszcza ta biała z filmu na YT. Na ulicach Poznania  w szczycie ma przyspieszenie jak rower ? Latem ujdzie, ale zimą w korku ile prądu na ogrzanie, a ile zostaje na trasę. Ktoś zawsze musi być pionierem marki (beta testerzy ?), inaczej nie będzie rozwoju w tym kierunku. Na chwilę obecną jednak nie widzę przyszłości w "elektryku" jako aucie powszechnie i wszechstronnie stosowanym. Może rozwój dróg z możliwością ładowania ?, warto wnioskować do rządów, które mają zakusy na eliminację pojazdów spalinowych ? Widzę jak chętnie inwestują w infrastrukturę drogową na skalę całego kraju ? Pewnie tak samo jak kierowcy w elektryczne samochody obecnie ? zwłaszcza dla ratowania klimatu.

  • Administrator
Opublikowano

Już czekam na test Taycana jak wyjdzie do sprzedazy. Mogłoby być to już ? . Będę testował e-trona-  zobaczymy ale podchodzę dość sceptycznie gdyż czekam na to co powyżej.

Wczoraj wyszedł test krótki Taycana:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...