Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zakaz sprzedaży nowych diesli i benzyn od 2025 w Norwegii, wątek o pojazdach elektrycznych, dieslach i benzynach nie tylko w Norwegii


Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, SlawoyAMD napisał:

Ta Pantera "dziwnie" podobna do naszego czołgu PL-01 Concept... Jeszcze dziwniejsze, że rezygnacja z projektu zbiegła się z pierwszymi wzmiankami o nowym kocie...

Nie no nie żartujmy sobie. W odróżnieniu od naszej rzeźby z płyty paździerzowej i sklejki Niemcy na poważnie zamierzali od dawna opracować nowy czołg. 

My obudziliśmy się trochę w listopadzie, kiedy zostaliśmy powiadomieni przez naszego najważniejszego sojusznika o nadchodzącym ataku, a uwierzyliśmy w to na poważnie 24 lutego. Teraz w panice kręcimy się, jak gówno w betoniarce i kupujemy co się da. Da się Abramsy i w perspektywnie K2 PL mające zastąpić Leopardy 2. Wszystko sporo za późno, ale miejmy nadzieję, że coś z tego wyjdzie.

A tak nawiasem mówiąc: słyszeliście jakieś szwedzkie nastolatki narzekające na emisję podczas działań bojowych na Ukrainie?

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
14 godzin temu, Geni napisał:

A tak nawiasem mówiąc: słyszeliście jakieś szwedzkie nastolatki narzekające na emisję podczas działań bojowych na Ukrainie?

How dare you?! 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
W dniu 24.05.2022 o 08:15, Geni napisał:
jaram się na samą myśl wskazań średniego spalania niższych ok. o połowę w stosunku do tego, co widuję dzisiaj . Przy mojej emeryckiej jeździe spokojnie powinienem zejść poniżej 4 litrów.

Jak tam krosik, odebrany?
Ostatnio widziałem rządek takich wywyższonych jarków na lotnisku Chopina. Jeżdżą w służbie.

Odnośnik do komentarza
13 godzin temu, MariuszBurgi napisał:

Jak tam krosik, odebrany?
Ostatnio widziałem rządek takich wywyższonych jarków na lotnisku Chopina. Jeżdżą w służbie.

Hej. Jeszcze kilka tygodni oczekiwania. Zauważyłem, że troszkę się ich pojawia w ruchu. 

Odnośnik do komentarza
W dniu 23.06.2022 o 11:30, MariuszBurgi napisał(a):

Jak tam krosik, odebrany?
Ostatnio widziałem rządek takich wywyższonych jarków na lotnisku Chopina. Jeżdżą w służbie.

Aktualnie mogę odpowiedzieć, że trochę pojeździliśmy. Auto w mieście sprawdza się bardzo dobrze, poza miastem też nie odnotowałem problemów. Jeżeli chce się doskonalić swój styl jazdy pod kątem efektywności energetycznej, to połączenie samochodu z aplikacją pozwala analizować dane pod kątem płynności jazdy i parametrów np. czasu jazdy w trybie EV i dystansu pokonanego w trybie EV oraz zużycia paliwa. Pomimo relatywnie małej baterii samochód potrafi sporo czasu przemieszczać się z wyłączonym silnikiem spalinowym. Płynna jazda skutkuje spalaniem na poziomie ok 4l/100km, a najlepszy mój wynik to 3,6l/100km.

 

Odnośnik do komentarza

A oto moje pierwsze spotkanie z Hybrydą szeregową 2,0 e-Hev   jazda na odcinku 207 km tylko po Expresówce  jechałem bez oszczędzania czyli o 20 km/h  więcej  niż  można, i 5,9L/100, moja spalina na tym samym odcinku spala średnio o 3,5 litra więcej. Po mieście dopiero zaczyna się magia , przy normalnym śmiganiu i moim ciężkim sandale  zeszło do 4,2l/100.

Testowałem Heńka i Brygidę ( hybrydę )  przez weekend i dziś zamówiłem 🙂   

20230115_145531.jpg

Zrzut ekranu 2023-01-16 o 23.13.12 kopia.jpg

Odnośnik do komentarza
47 minut temu, Ananakofana napisał(a):

Jak się okaże, że EV to jednak średni pomysł w EU z uwagi na problemy z elektrycznością to każą na nam się na rowery przesiąść 🙂 tylko na te tradycyjne 🙂 

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, Olas1 napisał(a):

Jak się okaże, że EV to jednak średni pomysł w EU z uwagi na problemy z elektrycznością to każą na nam się na rowery przesiąść 🙂 tylko na te tradycyjne 🙂 

Albo jak Flinstonowie będziemy pomykać. 

Może jestem w błędzie ale nie "najmądrzejsze" (to kontrowersyjna teza☝️) lecz najbogatsze kraje cisną z tą "pseudo ekologią" - np. : taka Norwegia, świeżo oderwana od pługa i rybołówstwa karze  wszystkich (w swoim kraju) za samochody spalinowe (podatki etc) , sama będąc jednym z największych producentów paliw🤔

Nie wspomnę, że i alkohol jest tam bee.. 

Może tak... wszyscy będą nam mówić, co jest dla nas i świata najważniejsze i najlepsze🤔

Kary można wprowadzać już od dzisiaj a tych co pracują nad udoskonaleniem silników spalinowych poprostu... 👎

EV trzeba dopracować☝️ i tyle

Tak piszę, bo jestem przeciw układaniu świata wszystkim! .

Jeśli zamykać miasta dla samochodów to tylko tworząc alternatywę a nie w imię tego, że elektryk o małym resursie jest lepszy od długowiecznych spalinowców. 

Wizja parkingów w mieście, tylko po to, by zatankować🔌🔋 jakoś do mnie nie przemawia🤷‍♂️

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, Nazir napisał(a):

Wizja parkingów w mieście, tylko po to, by zatankować🔌🔋 jakoś do mnie nie przemawia🤷‍♂️

A kogo będzie w mieście stać, aby mieć samochód i go ładować na publicznych ładowarkach? Już teraz prąd jest tak drogi, że szybkie ładowanie wychodzi drożej niż jazda autem benzynowym. Likwidują setki miejsc parkingowych przy każdym remoncie ulicy, wprowadzają jakieś debilne rozwiązania, które mają zniechęcić ludzi w miastach do posiadania jakiegokolwiek samochodu.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
15 minut temu, Olas1 napisał(a):

wprowadzają jakieś debilne rozwiązania, które mają zniechęcić ludzi w miastach do posiadania jakiegokolwiek samochodu.

I to jest właśnie TO o co chodzi w tym całym bałaganie.

Chcą zamienić posiadanie na wypożyczanie . ( średnio na dobę większość prywatnych samochodów stoi przez 22 godziny )

Odnośnik do komentarza
22 minuty temu, arturo-bb napisał(a):

I to jest właśnie TO o co chodzi w tym całym bałaganie.

Chcą zamienić posiadanie na wypożyczanie . ( średnio na dobę większość prywatnych samochodów stoi przez 22 godziny )

Oczywiście. Tak właśnie mają być rozwiązane zmartwienia wszystkich "Kowalskich" martwiących się, o miejsca do ładowania ich prywatnych elektryków na osiedlach. To będzie zmartwienie dla wybrańców, a nie dla całej rzeszy przeciętniaków, których po prostu ma nie być stać na luksus posiadania prywatnego pojazdu do wyłącznego korzystania.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Trochę źle to rozumiesz.Tu chodzi bardziej że na osiedlach i w centrach miast jest ZA DUŻO samochodów (brak miejsc parkingowych - a raczej wszystko staje się jednym wielkim parkingiem -pobocza ,trawniki,chodniki,placyki i każda wolna przestrzeń.)

I mieszkańcy mają wynajmować/pożyczać /korzystać z komunikacji miejskiej.A nie że pod blokami STOI całymi dniami 200 samochodów i ani karetka ani straż pożarna nie są w stanie przejechać.

Mój kuzyn mieszka w ścisłym centrum BB ( stare miasto koło zamku ) i do pracy ma 300 m , jego żona  może 500 m i od 3 lat samochód rusza z pod domu 2 razy w miesiącu jak dobrze pójdzie.Bo potem nie ma gdzie zaparkować w okolicy a koszty horrendalne.A sprzedać nie chce  - bo jak to On bez samochodu ?

I pomyśleć że on ma wózek za 20 tys a ludzie robią dokładnie tak samo kupując fury za 150-200 tys i to co 4 lata bo leasing i koszty 😉

I stoją tak te furki całymi dniami/tygodniami i blokują miejsca.

Odnośnik do komentarza

Chodzi o dokładnie to samo. Tak czy siak skończy się to ograniczeniem własności prywatnej.

Może jestem mało nowoczesny, ale uważam przy tym, że takie same prawo do posiadania własnego pojazdu ma zarówno aktywny zawodowo biznesmen pokonujący swoim wartym 1mln zł. pojazdem 150tys. km rocznie, jak i emeryt posiadający pojazd o wartości 5tyś. zł, który przejechał nim 30tyś.km w ciągu ostatnich 20 lat. To, że ktoś jest mniej zamożny, czy też użytkuje swój pojazd mniej nie czyni go gorszym, czy pozbawionym prawa do własności prywatnej i użytkowania swojej własności zgodnie z własnym wyobrażeniem i potrzebami. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
6 godzin temu, Geni napisał(a):

uważam przy tym, że takie same prawo do posiadania własnego pojazdu ma zarówno aktywny zawodowo biznesmen pokonujący swoim wartym 1mln zł. pojazdem 150tys. km rocznie, jak i emeryt

A co powiesz o prawie do posiadania pojazdu w Japonii ?

Tam KAŻDY kto chce nabyć pojazd ma PRAWO ale pod warunkiem że przedstawi dokument że ma gdzie parkować.

Nie masz garażu/własnego miejsca parkingowego to sorry. Idziesz z buta

Prawo prawem ale trzeba popatrzeć też na możliwości.

Problemu nie mają właściciele domów - przeprowadź się .

Niestety taka kolejność zaczyna być po pierwsze :gdzie parkować a dopiero po drugie : jaki pojazd kupić .

6 godzin temu, Geni napisał(a):

prawo do posiadania własnego pojazdu ma i emeryt posiadający pojazd o wartości 5tyś. zł, który przejechał nim 30tyś.km w ciągu ostatnich 20 lat.

 

Ale ten 20 letni pojazd najczęściej kopci i smrodzi . A co z prawem matek aby ich dzieci nie przebywały z smrodzie ? I nie wdychały spalin ?

Ich prawo jest gorsze niż tego emeryta do posiadania pojazdu.

Jak mieszkałem na osiedlu to pod blokiem było 5-6 samochodów. dzisiaj są często po dwa na mieszkanie !

Ostatnio gadałem z @Miguon kiedyś miał 1 samochód. Teraz u niego na placu stoi 5 (jego i córek i zięciów ) i jeszcze coś przebąkiwał o kupnie szóstego żeby Halinka mu nie podbierała ( a on nie pracuje ) W tym tempie i takim myśleniu duża część ludzi nie będzie mieszkać na osiedlach wśród zieleni tylko na olbrzymich parkingach z blokami

Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, Geni napisał(a):

...aktywny zawodowo biznesmen pokonujący swoim wartym 1mln zł. pojazdem 150tys. km rocznie, ....

tak trochę od ale .... to nie biznesmen tylko kierowca zawodowy jeżdżący nowiutkim TIR-em 😀 lekko licząc musi spędzać codziennie 8 godz. w samochodzie. Gdzie tu czas na biznes 😉 ale ok - sens wypowiedzi pojąłem 😀

25 minut temu, arturo-bb napisał(a):

....Problemu nie mają właściciele domów - przeprowadź się ....

to tak do końca nie działa. Ja mieszkam w starym bloku z wielkiej płyty, a mam i garaż (własny) i miejsce parkingowe (wynajęte), a samochodów aktualnie 3 , ale bywało że i 4 🙂  A znam takich co to niby mieszkają w "domu", ale przed domem mają miejsce na raptem jeden samochód - na podjeździe.

A prawda jest taka, że im dalej mieszkasz od centrum to tych samochodów potrzeba Ci więcej bo wszędzie masz daleko. U mnie jest trochę inaczej bo mi samochód jest potrzebny do pracy.

29 minut temu, arturo-bb napisał(a):

....  A co z prawem matek aby ich dzieci nie przebywały z smrodzie ? I nie wdychały spalin ? ....

  no cóż.  🤔 Parafrazując Twoją wypowiedź wyżej: "Jak im nie pasuje, niech się wyprowadzą z miasta".

Pytanie tylko czy aby na pewno za miastem będzie lepiej. Szczególnie w zimie, jak większość opala domy w różnego rodzaju "kopciuchach" .

Nie jestem fanem samochodów elektrycznych, ale wiem że raczej nie da się od nich uciec, tylko na dzień dzisiejszy szlak mnie trafia jak po przez różne przepisy i zmianę prawa próbuje się ludzi zmuszać do ich kupowania. 😐

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
W dniu 16.01.2023 o 22:34, Geni napisał(a):

Aktualnie mogę odpowiedzieć, że trochę pojeździliśmy. [...] Pomimo relatywnie małej baterii samochód potrafi sporo czasu przemieszczać się z wyłączonym silnikiem spalinowym. Płynna jazda skutkuje spalaniem na poziomie ok 4l/100km, a najlepszy mój wynik to 3,6l/100km.

Jak na zimę to doskonałe wyniki, porównywalne ze zwykłym Yarkiem HSD 4gen. W lato, kiedy ogrzewanie nie będzie wymuszać załączania spaliny a i sam motor będzie szybciej nagrzany, spalanie będzie pewnie jeszcze niższe. Dobrze jest w pierwszej fazie przy porannym "odpaleniu", wymuszać pracę na EV Mode... a samo nagrzewanie spaliny niech się odbywa w czasie jazdy. Należy też pamiętać, że im wyżej ustawimy temperaturę wnętrza, tym częściej w zimie będzie się odpalała spalina. Optymalne ustawienie na krótkich dystansach, to 19-21°C.

B28k9kpTURBXy9kYjdmYTEwNzk5YTk1MWRhZTAzM

 

Moje powtarzalne wyniki w CT200h z 1.8 HSD 136 PS (tryb NORMAL), przy mix - miasto/obwodnice/DK, na koniec zbiornika: ~4.2-4.5 (lato), ~4.6-5.0 (zima). Najniższe odcinkowe w lecie poza miastem 3.8/100, natomiast max (autostrada 120-140 km/h + klima) rzadko przekracza 5/100.

 

 

W dniu 16.01.2023 o 22:58, Paul napisał(a):

Testowałem Heńka i Brygidę ( hybrydę )  przez weekend i dziś zamówiłem 🙂   

20230115_145531.jpg

Zrzut ekranu 2023-01-16 o 23.13.12 kopia.jpg

 @Paul, czekam na wrażenia po dłuższym użytkowaniu e:HEV od Hondy 👍

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Jako użytkownik od ponad 2 lat hybrydy też coś skrobnę. Prius 3 z 2012 po przesiadce z E klasy. Pierwsze miesiące to dość trudne przeżycie, bo tyłek przyzwyczajony do dużo lepszych warunków i komfortu podróżowania. Ponieważ stary jestem i pamięć coraz słabsza to i zapomnienie o wygodach przyszło dość szybko. Pomogły przy tym wizyty na stacji benzynowej i wreszcie rzadszy kontakt z Krzytrem co przekłada się na drenaż portfela emeryta. Muszę powiedzieć, że teraz z niecierpliwością czekam na wymianę oleju kiedy to znowu uścisnę spracowaną dłoń naszego najlepszego mechanika w mieście. Dobrze, że wziął się za produkcję kalendarzy to mogłem go zobaczyć wcześniej niż tylko raz w roku. 
Spalanie mojej hybrydy jest trochę inne niż tu opisywane. Miasto w korkach i częste ruszanie spod świateł latem to średnia 4,8-5 zima ponad 5,5-6. Wiele razy w upale utknąłem w korku i wtedy chodząca klima w mgnieniu oka zjada baterię i uruchamia spalinę, która powoduje że średnia spalania drastycznie wzrasta. Już nie wspomnę co się dzieje jak przypadkowo spotkam się na światłach z Krzytrem, nie ważne wtedy czy droga jest wąska czy wyboista włączam przycisk PWR i gaz w podłogę. Tak nam zostało z przejażdżek skuterami. Co innego kiedy ruch miejski pozwala na płynną jazdę z trafieniem w tak zwaną zieloną falę, Prius bije wtedy Helixa, który zużywa w granicach 3,5 litra etyliny. Latem jadąc na działkę przez pół Warszawy, później kawałek S-ki i dalej drogą na której co chwila są wioski spalanie oscyluje w granicach 3,6-3,8. Natomiast na wsi i jazda po zakupy do powiatowego miasteczka gdzie nie da się przekroczyć 50 km/h szybko rozładowuje baterię trakcyjną, a co za tym idzie spalina ładując baterię podnosi średnią do 6 L. Żeby tak nie było jestem zmuszany przez Priusa do szybszej jazdy gdzie w normalnym trybie spalina ładuje baterię, a nie wtedy kiedy jej procent naładowania spada do minimum i spalina ładuje niezależnie, czy stoimy, czy jedziemy niższą prędkością niż 50/h.  
Podsumowując, Prius daje radę pod każdym względem. Miejsce w środku, duży bagażnik a w nim płaska podłoga na jednej wysokości z tylnim pasem to duże zalety. O spalaniu i niskich kosztach eksploatacji nie trzeba pisać. Ja jestem zadowolony. A i w mieście Ubery mnie pozdrawiają 😁

 

FC3E3B35-729B-4BC7-9B77-7D366A63C107.jpeg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

@Worlan, 3.6 l/100 po 415 km przejechanych... wynik 👌

W dniu 21.01.2023 o 13:51, Worlan napisał(a):

Co innego kiedy ruch miejski pozwala na płynną jazdę z trafieniem w tak zwaną zieloną falę, Prius bije wtedy Helixa, który zużywa w granicach 3,5 litra etyliny.

Czerwona fala w mieście nie jest problemem dla HSD. Wręcz ją lubi.

Podstawowe zasady - hamuj rekuperacją a nie klockami i ruszaj spod świateł wykorzystując w pierwszych sekundach napęd elektryczny a nie spalinowy. Kwestia nawyku. 

Ps. Pierwszy nawyk w HSD = ~200-250 tkm na jednych klockach 😀

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, MariuszBurgi napisał(a):

@Paul, czekam na wrażenia po dłuższym użytkowaniu e:HEV od Hondy 👍

Z przyjemnością,  tylko trochę poczekam zanim ją odbiorę. Obecny czas oczekiwania to 8-11 miesięcy.

Zrzut ekranu 2023-01-22 o 01.34.38 kopia.jpg

Odnośnik do komentarza
W dniu 21.01.2023 o 14:11, MariuszBurgi napisał(a):

Podstawowe zasady - hamuj rekuperacją a nie klockami i ruszaj spod świateł wykorzystując w pierwszych sekundach napęd elektryczny a nie spalinowy. Kwestia nawyku. 

Ps. Pierwszy nawyk w HSD = ~200-250 tkm na jednych klockach 😀

Hej. Tego właśnie się uczę. W manualu w miarę możliwości stosowałem hamowanie silnikiem i redukcje. Natomiast w HSD trzeba sprawę wyczuć. Poprawcie mnie, ale czy nie jest tak, że korzystamy do zwalniania wyłącznie z rekuperacji energii zarówno przy odpuszczeniu gazu, jak i przy delikatnym naciśnięciu hamulca?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...