Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Najszybsze 125-tki...


DarekDarek

Pytanie

  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • DarekDarek

    9

  • Vorenus

    6

  • blaz

    4

  • kazak

    4

Top użytkownicy dla tego pytania

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

piszcie prędkości wg gps, bo liczniki powyżej 100km/h to już często pokazują co chcą, albo co kierownik chce;)

obadam AM w telefonie

Odnośnik do komentarza
  • 0

czytam Wasze wyniki i zastanawiam się czy moja majesty nie jest jakaś wyjątkowa. Bez szyby na Trasie Toruńskiej w tych tunelach, wcześnie rano ( chyba dobre jest wtedy powietrze tak mi się wydaje ) rozpędziłem się w czerwcu wg gp 134km/h. Ważę 55kg , skuter to 99r. ponad 50 tyś km przejechane bez remontu silnika . Pasek około 15 tyś rolki Leo Vince wg opakowania 9,2gr ale ważyłem 8,8gr . Wszystkie pozostałe elementy fabryczne, bez modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mój burgman125i model 2014 na autostradzie podczas wyprzedzania tira miał na budziku 120 km/h i może coś (5 km/h) by można dołożyć. A prowadził się wtedy, jak zwykle zresztą nienagannie. Wszystkie elementy wyposażenia ma fabryczne.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Odnośnie przekłamań.

Ja jeżdżę z aplikacją GPS włączoną a telefon w plecaku w kufrze. Licznik kłamie jak jasny pieron.

Na maxa jeszcze się nie odważyłem bo mam go 3 tygodnie i choć jest po dużym przeglądzie to jednak najpierw chce się wjeździć + nowe opony + nowy pasek + obecne upały i wiatr (więc niekoniecznie optymalnie do łapania rekordów) na SYM GTS 125 (163kg + tzw "duża szyba") i 50L kufer i 90kg ja w wg Maxa zanotowanego przez Ulysse Speedometer to jest 99km/h w chwili kiedy wskazówka licznika wchodzi na 110km/h i około 73km/h w chwili kiedy licznik wskazuje 80km/h.

Natomiast te licznikowe 110km/h robi chętnie i jeszcze ma zapas na manetce. Wiadomo że zapas na manetce nie jest proporcjonalny do tego ile jeszcze przyśpieszy.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mój Satelis 125 bez pompki 2013 rok 12 500 km przebiegu licznikowe max 115 km/h. Szybciej pewnie pojedzie ale mam wysoką szybę i stąd dość duży opór i mniejsza stabilność przy wysokich prędkościach i silniejszym wietrze ale za ro większa przyjemność z jazdy. Przy 70-80 km/h nic nie wieje jadąc nawet w otwartym kasku.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • 0

tez miałem Satelisa jechał tak:

max ok 115 więcej nie było szans, tyle samo idzie mi X9 cięższy o 20KG

ostatnio na jezdzie próbnej dealera piaggio przejechałem się Runnerem z silniekiem leader tym samym co mam w x9, ale 130kg masy a nie 180, 125 jakos tak szybko sie pojawiło,że n ie dowierzałem:) swoja drogą, piaggio maja bardzo dokładne liczniki, przekłamanie jakie zmierzyłem to ok 5km/h przy 100km/h. najbardziej przekłamujący skuter jaki miałem:

Odnośnik do komentarza
  • 0

Teraz ujeżdżany jest Satelis 125 bez kompresora, więc testowałem:

autostrada, zdjęty duży kufer Peugeot, nic nie grzebane w napędzie itp.

Max 115km/h licznikowe, przelotowa 105km/h swobodnie na 3/4 manetki.

Moja waga/wzrost: 90kg/190cm.

Z GPS jeszcze nie mierzyłem, ale tak organoleptycznie :) wydaje mi się, że przekłamuje dużo mniej niż Majesty (która przy licznikowym 120 jechała naprawdę 105)

Dodam, że przy tych prędkościach zdecydowanie wolę sposób prowadzenia się Peugeotowski :) i przy przesiadce na wyższą pojemność Sat500 miałby u mnie pierwszeństwo.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Gdy jechaliśmy z żoną autostradą śmigała Kymco Downtown 125 wg. mego licznika 115km/h (u niej było 110km/h) i miała jeszcze na rolgazie nieco zapasu do odkręcenia, ale wiatr zbyt mocno szarpał i miała cykora wycisnąć z maszyny maksa. Ale wyprzedzanie ciężarówek w jej wykonaniu trwało wieki i ciągnął się za nią na lewym pasie niezły sznurek przeklinających.

Odnośnik do komentarza
  • 0

kolega ma Italjeta formula twin 125, 120km/h na liczniku pojawia się szybciej jak w przeciętnym kompakcie z dieslem;) ale części zamienne i spalanie to juz niewesoło

Odnośnik do komentarza
  • 0

Aktualizacja dla Satelisa 125 bez kompresora:)

Tym razem było z kufrem, jednak licznikowo nic to nie zmieniło - jest 120km/h (nie 115 jak pisałem wyżej, źle spojrzałem i coś mi się ubzdurało, że kreska po 110 to jest 115 :) podczas gdy podziałka jest co 10km/h.)

Skonfrontowałem to z GPS w smartfonie i wyszło:

licznik 60 - gps 56

licznik 80 - gps 74

licznik 90 - gps 84

licznik 100 - gps 92

i max

licznik 120 - gps 110

Dla mnie jest ok, szczególnie biorąc pod uwagę elastyczność tego silnika, przyspieszenie w zakresie 50-80 pozwala swobodnie zmieniać pasy i wyprzedzać na kilkupasmowych drogach (nie mówię o autostradzie oczywiście :)

Widzę tu różnicę w porównaniu z Majesty 125. Nie powiem na Majkę złego słowa, bo też ogólnie wygodnie i bezpiecznie mi się jeździło, ale jednak przy tak stosunkowo niewielkiej mocy całkowitej motocykla 3,5 konia robi swoje...

Yamahą bym na pewne manewry się nie odważył z obawy, by np. po zmianie pasa ktoś nie zaparkował mi w tyle.

Poza tym jazda w trasie Peugeotem bardzo mi się podoba - licznikowe 80 - 100km/h osiąga się w miarę szybko, a później nie trzeba żyłować silnika, tylko dla utrzymania prędkości w tym zakresie wystarczy między 1/2 a 3/4 manetki i jedziemy :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Honda Pantheon 125 2t - bardzo miła niespodzianka, bardzo szybko osiąga 120km aż za szybko :)

Zgadza się panowie miałem taką jeździłem, przyznaje że miała powera i się zbierała ale czy to nie subiektywne wrażenie po latach?? kto wie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

no ale trzeba stery mocno trzymać bo lubi wyrywać:) to teraz pomyślcie, ta sama, moc, 2T ale w piaggio skr, masa 98KG, to było cos, przesiadłem sie z TGB orion 50ccm, pierwsze poł km darłem morde z radości:)

Odnośnik do komentarza
  • 0

U mnie licznikowo czasem podleci pod 130km/h może i dało by się minimalnie więcej, ale sporo wystaję kaskiem nad szybkę (którą zresztą na puig zmieniłem - jest ciut wyższa) bo mam 191cm i ważę 92kg. Wg GPS max 113km/h ale nie włączam pomiaru za każdym razem. Średnia sumy około 900km mam 54km/h (gps). Głównie miasto.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam,

Suzuki Burgman 125 rocznik 2015 -> UH125A

Waga kierowcy 100 kg, pasażera 75 kg = 175 kg a więc max nośności dla tego pojazdu

Prędkości na płaskiej drodze, przy zerowym wietrze:

- jazda solo, wskaz licznika 130, GPS 119 km/h

- z pasażerem licznik 120, GPS 110 km/h

Zauważyłem że licznik w całym przedziale prędkości zawyża w odniesieniu do GPS o jakieś 8% (ciśnienie w oponach prawidłowe)

pod wiatr i z wiatrem

ostatnio z pasażerem jechałem pod wiatr nie przekraczając licznikowo 100 km/h, a pod długie wzniesienie w otwartym terenie nie dał rady przekroczyć 90 km/h, spalanie pod wiatr wzrasta do 3,4l/100km, gdzie przy bezwietrznej pogodzie i max prędkości wynosi 3,0-3,1l/100km.

Z wiatrem solo jechałem krótką chwilę powyżej 140, z dalszej próby zrezygnowałem bo prędkościomierz był na czerwonym polu

Odnośnik do komentarza
  • 0

RysioK, ładnie Ci idzie ten Burgman, to chyba też zasługa tej wysokiej szyby :) Jakie masz obroty silnika przy prędkości maksymalnej 119 km/h wg GPS ?

Odnośnik do komentarza
  • 0

RysioK, ładnie Ci idzie ten Burgman, to chyba też zasługa tej wysokiej szyby :) Jakie masz obroty silnika przy prędkości maksymalnej 119 km/h wg GPS ?

Szyba nie jest wysoka, standard jaki miał od nowości, widziałem zamontowane na takim skuterze już wyższe, opływ powietrza niezły pomimo patrzenia przeze mnie powyżej tej owiewki, jak głowę pochylę niżej pod owiewkę to nie słychać pędu wiatru, nawet słyszę pracę silnika.

Prędkość o której pisałem tej licznikowej była przy obrotach na czerwonym polu obrotomierz wskazywał około 10,5 dalej nie próbowałem bo i chyba by nie poszedł

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...