Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Najszybsze 125-tki...


DarekDarek

Pytanie

  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • DarekDarek

    9

  • Vorenus

    6

  • blaz

    4

  • kazak

    4

Top użytkownicy dla tego pytania

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Pewnie to leader od Piaggio, też szykuję się do tego ruchu, ale pomyśl jeszcze o stockowym Piaggio 200 ccm, o połowę tańszy, a przecież nie o połowę gorszy od malossi.

Dochodzi zmiana w dyszach i dodatkowa rolka prowadząca pasek, ale Twój może już mieć tę rolkę.

Chyba że planujesz głowicę od Malossi to można iść w cylka od malossi, jest jeszcze 218 ccm, jako chyba nowsze i na pewno większe rozwinięcie 209 ccm.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja mam w swoim kit na 209 ccm + ogarnięty gaźnik + Malossi Mulivar + rolki 12g.. Jeśli ktoś chce sobie porównać jak to jeździ to zapraszam.

Nie wiem czy to jest aż taka różnica. Nie mam niestety porównania do seryjnego 125 ccm.

Dodam tylko, że nie udało mi się uzyskać licznikowych 130 km/h.

Mam nowy seryjny wariator i prawdopodobnie go zamontuję bo odnoszę wrażenie, że na Multi jest więcej huku niż jazdy ;).

Odnośnik do komentarza
  • 0

Co do sprawdzenia to bardzo chętnie się ustawię - tym bardziej że mamy blisko do siebie.

Co do gratów Malossi - zapewne szkoła Falenicka i Otwocka, ale w oparciu o opinie bardzo mądrego i doświadczonego mechanika (nomem omen z Wawra) - lepiej stawiać na Polini (jeżeli chodzi o graty napędowe).

Lepiej wykonane i znacznie trwalsze.

Z tego co rozmawiałem to seryjny wario od 125 spokojnie wydoli przy tej przeróbce i znacznie lepiej się zachowuje.Z tego co widzę to rolki masz praktycznie 2X cięższe niż seria (w serii 7,4g) - więc może stąd brak znaczącego wzrostu Vmax.

Jak dokonam już stosownych modyfikacji (niestety obecnie krucho z dostępnością częśći) - to dam info jak się to spisuje.

p.s.

@mesel - w sprawie spotu - pisz PW.

kazak

Odnośnik do komentarza
  • 0

Sprawdzałem ostatnio pod względem osiągów moją Majesty 125 2004r. z nowym wario Top Performances.

I tak vmax licznikowy ok 122km/h (pewnie poszłaby jeszcze trochę, ale drogi odpowiedniej nie było :), idzie szybko do 95 licznikowego, chwila zawahania i znów ładnie ciągnie do max, tylko już nie tak żwawo :)

Ale licznik to licznik - wygląda na to, że w rzeczywistości tak pięknie nie jest.

Zmierzyłem równolegle GPSem, aplikacja "Prędkościomierz".

Max to ok 105km/h przy licznikowym 122km/h.

Przy licznikowym 70km/h jest to 59km/h GPSowe.

Komfortowa prędkość to ok. 100-105 licznikowe czyli w okolicach 90km/h GPS. Powyżej duże drgania i szyba nie daje rady przy moim wzroście (187cm), musiałby być deflektor.

Ogólnie przekłamania są więc dość znaczne i wykraczają poza dopuszczalne 8-10%. Dodam, że zmieniłem ślimak prędkościomierza, jak też sprawdzałem wyniki kiedyś na innym liczniku.

Wychodziło porównywalnie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

W piaggio jest "impulsator" (chyba nie pomyliłem) na tylnym kole - więcciekawe jak duże/małe przekładmania vs. GPS ?

niestety nie ma za bardzo gdzie przymocować uchwytu - więc jak coś spatentuję w wolnej chwili to dam wyniki pomiarów...

p.s. niby można by na przyssawkę do szyby ale coś nie mam zaufania że mi telefon nie odleci w czasie pomiaru...

Odnośnik do komentarza
  • 0

W Vespie GT ślimak na przednim kole jak w komarku ;).

Ram Mount, kula gdzieś na kierownicy albo montaż do lusterka, a do urządzenia pająk bo najbardziej uniwersalny, złapie GPS i komórkę. Ramię trzeba dobrać do własnych preferencji.

Jedynie cena lekko powala.

Odnośnik do komentarza
  • 0

dziś kawałek udało mi sie pomierzyć GPS-em w telefonie (na Yanosiku - zgubiłem się trochę na Tarchominie) - i wychodzi że przekłamania w moim sprzęcie to około 7-10 km/h oczywiście na (-) względem wskazań GPS.

jak już umocuję konkretnie to powtórzę przy wyższej prędkości.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Moja Honda Pantheon 125 2t rocznik 1998 v max 125-130km/h z pasażerem v max ok. 120km/h.

Z uwagi ze jest to dwusów jest frajda z jady jest dynamiczny i co mnie też zaskakuje spalanie 3-3,5l/100km. Z pasażerem w trasie z prędkością przelotową 80-100 km/h spalanie 3,5 czego chcieć więcej :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mariushz: ta prędkość to raczej nie mierzona gps'em? :) Wątpię aby 125 tyle wycisnęło, chyba że lotem nurkowym ze skarpy :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mariushz: ta prędkość to raczej nie mierzona gps'em? :) Wątpię aby 125 tyle wycisnęło, chyba że lotem nurkowym ze skarpy :)

Miazga82 masz racje dlatego pokusiłem się o pomiar z gps-em i na prostym równym terenie nie z górki :) osiągnął 124 km/h. I tak uważam to za dobry wynik :) P.S. bez pasażera :)

Geni zgadza się Pantheon to dwusów i to jest jego plus jeśli chodzi o moc, dynamikę i prędkość max.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Czyli jednak i tak Peugeot Satelis Compressor jest najszybszy:) ale i tak 125tką jazda powyżej 100km/h nie jest jakaś przyjemna...

Odnośnik do komentarza
  • 0

Mam od 2 miesięcy Pantheona 125 2T 1999r.....jak już go przeserwisowałem (zoonk....orginalny siemering na wał w serwisie Hondy kosztował mnie 15 zł!!!!! :clapping: ) przejechałem się z manetką odwiniętą do końca.....186 wzrostu, 100 kg wagi i na liczniku miałem bez problemu 120...dalej już się bałem.....aniołki widziałem....100 jedzie sie oki....

Odnośnik do komentarza
  • 0

15 za uszczelniacz to dużo??!! Myślę że satelis compressor chyba będzie tu miał najwyższe notowania :) swoją drogą to chciałbym kiedyś porównać zwykłego i ze śmigłem ;)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Honda Swing 125cc licznikowe około 118 Km/h spalaczenie 3,1 zawsze. GPS nie sprawdzałem. I nie zgodze sie że jazda powyżej 100 jest nieprzyjemna na mojej hondzinie czy 90 czy 100 jeden diabeł

Odnośnik do komentarza
  • 0

I ja zrobłem test. Sym Gts 125 z 2009 r. na prostej równe 120 licznikowo, GPS 110. Przy moim wzroście 186 cm i wadze 100 kg. Najszybciej jechałem licznikowo 130 z lekkiej górki, ale już mi się ciepło robiło. Czuć było bardzo mocno każdy boczny podmuch wiatru.

Odnośnik do komentarza
  • 0

kwestia rolek paska :msn-wink:

aaa no chyba ,że tak :)

mój również około 135 może delikatnie powyżej 1,2km/h ale to wszystko licznikowe :) chociaż x max 125 został baaaardzo daleko w tyle spod świateł :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Piaggio Hexagon 125 2T - 10,5 kW

Nowy pasek +

Rolki RMS 14,5g - Vmax 130km/h - przyspieszenie praktycznie nie istnieje

Rolki TR 8g - Vmax 115km/h - super przyspieszenia (na takich jeżdżę)

Rolki Pulley 11,5g - Vmax 135km/h - umiarkowane przyspieszenie

Pozdrawiam Jerzyk

Odnośnik do komentarza
  • 0

piszcie prędkości wg gps, bo liczniki powyżej 100km/h to już często pokazują co chcą, albo co kierownik chce;)

Ja uważam, że seryjną 125 w 4t nie da się przekroczyć 115km/h (gps) do tej prędkości,w sprzyjających warunkach (długa prosta bezwietrzna pogoda, niezbyt) mogą zbliżyć się co najwyżej nieliczne.

za mały silnik, straty na pasku, opory, fizyka robi swoje.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...