ALFI Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 Przesiadka na nowy sprzęt to moja fanaberia, bo SW-T sprawował się wręcz wzorowo. Spalanie średnie ok 4,3, w trasie ok 5,5 ale to autostrada i pałowanie ile wejdzie. Lubię jeździć dynamicznie więc dla kogoś kto uważa z rollgazem wyniki będą pewnie lepsze. Nie żałuję przesiadki na Integrę bo w czasie gdy podjąłem decyzję o zmianie myślałem głównie o dużych kołach oraz większej pojemności. Integra ma swoje plusy dodatnie, o których wszyscy wiedzą, oraz plusy ujemne, które są uciążliwe. Nie będę się tu rozpisywać na ten temat, powiem co bym zabrał ze starego sprzętu - S I E D Z E N I E. Jak dla mnie jest największy minus tego modelu. Oczywiście jest to moja subiektywna opinia, choć słyszałem już parę narzekań od innych użytkowników. Mój egzemplarz ma pełen zestaw oryginalnych kufrów. W centralnym powinna zmieścić się mała kurtka i kask. Pod siodło możesz wrzucić rękawice, paczkę fajek, telefon i to tyle....... Integra pod moją komendą spala średnio ok 3,5-4 ltr. Wciąż jest na dotarciu bo przejechane jest dopiero ok 800 km. Myślę że takie spalanie pewnie się utrzyma......bo szybciej już nie chce jeździć. Przeciskanie się w mieście nie stanowi najmniejszego problemu nawet z kuframi. Całość jest dość zgrabna wiec można jeździć, a jak chcę pojechać skuterem na zakupy to wsiadam na mojego Sym-ka i mam do dyspozycji duży schowek pod siedzeniem, oj sporo tam się zmieści.....
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 31 Marca 2015 Klubowicze Opublikowano 31 Marca 2015 To jak będę w BB to się mogę do Ciebie arturo-bb zgłosić na małą demonstrację? !scooter Może nie w święta, bo to czas rodzinny poza tym będzie brzydka pogoda, ale w któryś kolejny weekend... Spoko Daj znać z wyprzedzeniem.
Administrator Artix Opublikowano 31 Marca 2015 Administrator Opublikowano 31 Marca 2015 Jak czytam ze SW nie nadaje się do miasta to mnie krew zalewa. Ganiam nim codziennie, przeciskam się na mm, wyprzedzam inne jednoślady. To tylko kwestia wprawy, jak ktoś nie ma umiejętności jazdy to bez względu czy jedzie AN650 czy Kymco Agility będzie stal w korku i zresztą bardzo dobrze bo nie zrobi sobie krzywdy ani nikomu innemu. Z każdym kolejnym km będzie tylko lepiej. A jak chcesz znać moje zdanie to przy założeniu jazdy 98% miasto szukałbym jakieś 250-300 ccm na dużych kołach np. x-city ze stajni yamahy
lazyfox Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 Jak czytam ze SW nie nadaje się do miasta to mnie krew zalewa. Ganiam nim codziennie, przeciskam się na mm, wyprzedzam inne jednoślady. To tylko kwestia wprawy, jak ktoś nie ma umiejętności jazdy to bez względu czy jedzie AN650 czy Kymco Agility będzie stal w korku i zresztą bardzo dobrze bo nie zrobi sobie krzywdy ani nikomu innemu. Z każdym kolejnym km będzie tylko lepiej. A jak chcesz znać moje zdanie to przy założeniu jazdy 98% miasto szukałbym jakieś 250-300 ccm na dużych kołach np. x-city ze stajni yamahy Bierz jednak pod uwagę, że miasto miastu nierówne. Być może w Warszawie SW jest OK, ale w takim Wrocławiu każda 250-300 na 16 calach bije na głowę SW. Ulice są wąskie, sporo starej kostki, dziur etc. Wiem co piszę , bo mam oba typy i na miasto zawsze biorę SH.
Lucjan73 Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 A ostatnie zdanie Artix`a które cytujesz o czym mówi ?
Klubowicze Jack Opublikowano 31 Marca 2015 Klubowicze Opublikowano 31 Marca 2015 Jeżdżę codziennie SW po mieście i nie mam żadnych problemów w przeciskaniu się w korkach. ALE ...: wybrałem SW ponieważ jeżdżę 70% trasa (w tym wyprawy turystyczne), 30% miasto. Teraz eksperymentuję z Integrą, ale też tylko w celach turystycznych. Jeśli ktoś jeździ prawie 100% miasto, to niech jeździ do 300ccm, bo nie jest mu potrzebne więcej, a przez korki mniejszym jednak trochę łatwiej się przeciskać.
ADMINISTRACJA Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 lazyfox radzę się uspokoić i stonować wypowiedzi. Nie będziemy tolerować zaczepek na forum.
Lucjan73 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 A jak chcesz znać moje zdanie to przy założeniu jazdy 98% miasto szukałbym jakieś 250-300 ccm na dużych kołach np. x-city ze stajni yamahy Bierz jednak pod uwagę, że miasto miastu nierówne. Być może w Warszawie SW jest OK, ale w takim Wrocławiu każda 250-300 na 16 calach bije na głowę SW. Ulice są wąskie, sporo starej kostki, dziur etc. Wiem co piszę , bo mam oba typy i na miasto zawsze biorę SH. Może teraz będzie jasne że powielasz dokładnie to co napisał poprzednik. I to miałem na myśli. Nikomu nie musisz udowadniać że ziemia jest okrągła bo to już ktoś wcześniej zrobił.
Administrator Artix Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Administrator Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Lazyfox nie rozumiem kasowania swoich postów, forum służy do dyskusji a poziom dyskusji zależy od poziomu interlokutora. Zatem sprawdziłem czy jest sens dyskutować o szerokości SW600 i SH300 Nie ma sensu bo: szerokość SW600 wynosi 770 mm szerokość SH300 wynosi 730 mm 4 cm różnicy - wiem ze czasem dla faceta to powód do strzelenia focha i zazdrości, ale dyskutujemy o praktyczności skuterów i 4 cm w tym przypadku nie zrobi większości żadnej różnicy, natomiast wielkość koła już tak, zwłaszcza na dziurach i bruku i tu faktycznie SH300 ma przewagę. Po 2 cm z każdej strony hmm to tak mała różnica że wystarczy odpowiednie odchylenie skutera co uskuteczniam każdego dnia w korku moim skromnym zdaniem nie jest powodem do przekonywania o wyższości SH nad SW, mimo wszystko na miasto jak już wspomniałem wybrałbym skuter na dużych kołach.
Lucjan73 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Kasowanie postów to dziecinada, tym bardziej że jak wczytać się ze zrozumieniem to Artur przyznaje rację że skuter na dużych kołach (także SH 300) jest lepszy do miasta. Nie rozumiem więc o co foch ?
Szagal Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Jak widać problem z wyborem mam duży Piszecie duże koła i silnik 250-300. Ten pomysł już odrzuciłem z jakiegoś powodu. Przymierzałem się do DT i X-Maxa - mało wygodnie mi się na nich siedziało. X-City nie spotkałem więc trudno mi powiedzieć. Forza (muszę się jeszcze przymierzyć, ale...jakoś mi się podoba, a na burgmanii miała kiepską recenzję) ma średnie osiągi i przy mim wzroście też może być średnio wygodna. Parząc na osiągi/spalanie to 250-300 palą 3,7-4,5l, a większe maszyna palą 4-5l i dają większe możliwości, komfort, zabawę i "uniwersalność". Co do dużych kół...szczerze już zapomniałem jak to było na 13, więc nie mam porównania, ale na trasie którą codziennie pokonuję nie ma wiele kostki czy kolein tylko tory tramwajowe, więc może te koła nie będą robić aż takiej różnicy. Podsumowując ja teraz szukać czegoś co - jak sam określam - ma być samochodem na dwóch kołach . Dlatego bardzo podoba mi się Burgman 650 ze składanymi lusterkami, dużą szybą i grzanym siedzeniem - ale gabaryty, cena i spalanie już nie to, dlatego pozostawię go w sferze "podobania się" . To czego szukam to wygodny, "dobrze" chroniący przed wiatrem i dający możliwość zostawianie kasku i kurtki i pójścia wygodnie na spacer bez maneli, a przy tym z zadowalającymi osiągami skuter - który przy tym wszystkim będzie w miarę niezawodny. Wyższe spalanie czy nieco mniejsza mobilność (w porównaniu do 125) to jest cena, którą jestem gotów zapłacić w imię "wygody". Miedzy innymi dlatego 250-300 odrzuciłem - poza tym przyznam że żona mnie podpuściła żebym poszukał sobie czegoś "większego" niż 250. Wasze opinie na temat SW-T mnie coraz bardziej przekonują, zwłaszcza że jeden z forumowiczów ma taką Hondę na sprzedaż. A sprzęt od burgmaniaka pewnie jest w super stanie, a nie jakiś szrot, więc zachęta jest większa . Na razie będę myślał, choć już nie mam za bardzo nad czym. Póki nie zobaczę Burgmana 400, SW-T i Integry na żywo - jak jeżdżą, jakie są pakowne i jak sobie radzą na mieście - to nie ruszę z miejsca z decyzją. Tak więc aktualnie mam chęć pojechać na ognisko o którymi pisał arturo-bb.
Administrator Artix Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Administrator Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Na razie będę myślał, choć już nie mam za bardzo nad czym. Póki nie zobaczę Burgmana 400, SW-T i Integry na żywo - jak jeżdżą, jakie są pakowne i jak sobie radzą na mieście - to nie ruszę z miejsca z decyzją. AN400 - 1 garek - pakowność i właściwości jezdne podobne do SW - choć wolniejszy SW-T - 2 garki - pakowność jak wyżej - szybszy Integra - 2 garki - pakowność żadna - właściwości jezdne - bajkowe i najmniej pali a teraz wybieraj
tomekmajesty Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 pojeździłem sobie Hondą SWT i zrozumiałem dlaczego tak dużo tego modelu widuję na ulicach Włoch fakt, że skutery na dużych kołach i pojemnościach 125-400 tam królują, a szczególnie Honda SH, która zresztą jest stosunkowo tania, bo chyba produkowana przez Honda Italy, no i reklamowana, że ... mało pali (125) ale SWT jest w mieście bardzo poręczna, więc dla kogoś kto jeździ w mieście i poza miastem to fajny kompromis między kilerem korków a kanapowcem tylko te małe kółka... ja osobiście jeżdżę głównie po mieście a wycieczki dalsze robię po około 100 km, wyjątkowo 500 (raz w roku) więc poruszam się Vespą GTS jakbym ruszał na dalsze wyprawy pewnie bym SWT albo X10 500 zakupił
Akar_Zaephyr Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Artix - bardzo ładne podsumowanie Dodałbym jeszcze tylko jedno info: - Suzuki - działa albo przestaje działać - Honda - tam się nie zagląda Generalnie, ideałem byłaby skorupa AN400 (schowki, kanapa, bagażnik - rozwiązania czysto ergonomiczne) i technologia (niezawodność!) Hondy - maxi idealny
Szagal Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2015 O i kolega Akar_Zaephyr najlepiej to ujął
Klubowicze Piootr Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Klubowicze Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Panowie, nie chcę się powtarzać. Moi zacni przedmówcy Alfi, Arturo_bb, Atrix i Jack, jako wieloletni użytkownicy modeli Honda SW i SW-T600 napisali bodaj wszystko. Ja tylko potwierdzę ich słowa. Pod koniec ubiegłego sezonu kupiłem ostatnią SW-T600 dystybuowaną przez Honda Poland. Przesiadłem się z AN400 K7 i zmiana była poprostu strzałem w "10". Aktualnie nie ma na rynku skutera na jaki chciałbym swoją SW-T600 wymienić. Spełnia moje WSZYSTKIE wymagania stawiane dla tego rodzaju pojazdu. Jak najbardziej nadaje się do jazdy w miejskich korkach ( u mnie Warszawa 70%), a na trasie to już poezja. Polecam niezdecydowanym wybór tego maxiskutera.
Szagal Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Przespałem się kolejną noc z tą myślą i chyba macie rację. Metodą kolejnych skreśleń wyszło mi że SW-T będzie optymalny. Integra - droga w zakupie (przekracza mój budżet), do tego jeszcze brak schowków. Burgman 400 - wątpliwa niezawodność. Czyli wychodzi że SW-T będzie optymalny. Zwłaszcza że przeglądałem naszą giełdę i dział "czy ogłoszenie jest ciekawe"… Swoją drogą arturo-bb wrzucił tam fajną ofertę Kawasaki J300, ale z tego co wiem kawa to w praktyce DT, a skoro na nim się średnio czułem to J300 też odpada - taka dygresja, ale wracając… Kolega ArtCho ma takiego SW-T na którego widzę jest już kilku chętnych. Muszę się szybko umawiać na jazdę próbną w mojej okolicy i decydować na zakup
chawison Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Szagal zwróć większą uwagę na swój wzrost, aby jeździć wygodnie musisz odrzucić większość skuterów ... Ja mam 189 cm i narazie jedynym skuterem na którym czułem się komfortowo jest bmw c650gt ... sw-t nie jeździłem... i nie chodzi o ilość miejsca na nogi ale układ siodło-kierownica i stopień ugięcia kręgosłupa... pozdrawiam chawison
Szagal Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2015 stopień ugięcia kręgosłupa Co masz dokładnie na myśli? Chodzi Ci o to czy siedząc jestem przechylony do przodu?
chawison Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Co masz dokładnie na myśli? Chodzi Co o to czy siedząc jestem przechylona do przodu? chodzi o to czy jadąc się nie garbisz, nie przeciążasz prostowników grzbietu... musi być wysoko siodło i jeszcze wyżej kierownica... 90% skuterów jest skrojona na statystyczego Włocha/Japończyka czyli 175 cm ... trudny temat ... pozdrowienia chawison
Akar_Zaephyr Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 W razie pytań możesz skorzystać z tej strony: http://www.cycle-ergo.com Polecam bo mniej więcej pokazuje jaką będiesz przyjmować pozycję na konkretnej maszynie. Nadmieniam że nie jest idealnie dokładna bo mnie pokazywała że będę śmajtał nogami na Hondzie NC750X, tymczasem na żywo bez problemu sięgałem całą stopą podłoża, nie jest więc to idealny system ale błędy są dość niewielkie i można się zorientować co i jak
Szagal Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Według tej strony będzie jak na krześle więc ....nic tylko na żywo trzeba sprawdzić i teraz mam właśnie taki priorytet
chawison Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 nic nie zastąpi jazdy próbnej.... i to dłuższej niż 10 minut... obawiam się jednak, że skuter dla "wysokich" jest tylko jeden na rynku c650GT... powodzenia chawison dla ułatwienia wyboru... B650/B400/T-max 530 2014 odpada x-max - ujdzie w tłoku ale nie jest idealnie ... Integra do przerobienia szyba, siodło i kierownica - kontakt z Markiem pozdrawiam chawison
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się