Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Co ciekawego zrobiłem dziś przy swoim skuterze [cz.2]


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

No trochę zmordowna. Ja wymieniam po 12000km i miale lekkie ślady zużycia. Myślę że koszt wymiany 40zł za śrubę co 12 tyś km jest żaden do tego co się może stać po jej ścięciu. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

 Dokładnie jak piszesz 

12 minut temu, ik26 napisał:

koszt wymiany 40zł za śrubę co 12 tyś km jest żaden do tego co się może stać po jej ścięciu. 

prośba jeśli to możliwe o dopisanie zalecenia jej wymiany w dziale serwisowym może Krzytro się nie pogniewa, bo miałby mniej roboty  😜

Ps.Krzysiek i tak masz zawsze co robić 😉 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

no i nareszcie jest kamerka mała, tania i prosta w obsłudze. Garmin Dash mini. WiFi , sterowanie ze smartfona , bez baterii, zasilanie wprost z gniazda zapalniczki. uruchamianie wraz z rozruchem. no i cena- 250zł. polecam

 

20210415-163157.jpg

20210415-163126.jpg

20210411-115147.jpg

Odnośnik do komentarza

Nigdy tu nie pisałem ale i ja dzisiaj skrobnę 🙂 

Wymieniłem oryginalną sprężynę korektora momentu na białą Malossi +10% 😉 W końcu mam spokój podczas ruszania 🙂 Ahaa... I dorobiłem nowy kluczyk zapasowy ale to już raczej nie nowina 🙂

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
1 godzinę temu, Paul napisał:

Grzybek a jak będzie padał deszcz ?  

Wiesz Paul, to jest bezpośrednio na szybie. Napór wody będzie na szybę. ale nie myślałem o jakiejś wodoodporności w tej cenie za towar. Poza tym, jestem urodzonym optymistą, deszczu nie będzie i koniec😉

Odnośnik do komentarza

Przy moim szczęściu  bez deszczu ?  niemożliwe .W moim szerszeniu woda pojawia się i za szybą taka konstrukcja   ten model  kamerki mogł by się szybko uszkodzić .

 

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

No cóż! Przecież nie zamknę w słoiczku🤔. Taką samą w taki sam sposób zamontowaną miał Robson w Zamarte na szybie Integry. Rozmawiałem z nim. Nic o tym problemie nie mówił. Pozdrawiam  Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Niby nic wielkiego, a jednak...wymieniłem chyba najsłynniejszą śrubę w całym AN650, główny zapalnik wielu awarii napędu. Dzięki  Jacek13 życie burka/skrzyni ocalone. Wychodzę z założenia, że powinno się wymieniać tą śrubę co drugi olej w silniku, lub razem z olejami  przekładni czyli co 12tys i św. spokój w głowie podczas dłuższego podróżowania.
Ps.1 Jacek nie dość, że poradził mi kontrolę śruby to jeszcze otrzymałem ją od niego w prezencie na wymianę - raz jeszcze dzięki Jacek!
Ps.2 prośba/zapytanie do adminów:
Czy jest możliwość dopisania w dziale serwisowym AN650, że jest zalecana wymiana "słynnej śruby" profilaktycznie z olejami w przekładniach co 12tys.???
 
Moja po 24tys przebiegu już miała widoczne ślady "eksploatacji", nie wiadomo ile jeszcze bym pojeździł, a była oryginalna
 
 
Screenshot_20210202-165725_Gallery.thumb.jpg.6554640811acbe24211738f328c9d8a8.jpg
Screenshot_20210202-165713_Gallery.thumb.jpg.c97c8836ce1a8a9c84314fe902e713c2.jpg
 
A to nowa - ślepy zobaczy różnicę.. 
Screenshot_20210202-152140_Gallery.thumb.jpg.d388d8ea2cd2df1600211f1b1752c710.jpg
No moja, ma ślad troszkę inny, po przebiegu 30 tys. km. 089d61f313c8450e805f63e0309c265d.jpg

Wysłane z Nokii 5110 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, tomekstw napisał:

No moja, ma ślad troszkę inny, po przebiegu 30 tys. km.

Tomek, gdzieś czytałem że w pewnym momencie Suzuki zmieniło materiał (lub jego twardość) z którego robiona jest ta śruba. 

Gdzie kupiłeś nową ? Bo u mnie chyba jest taka sama ?

7 minut temu, EndriuBis napisał:

Gdzie kupiłeś nową ? Bo u mnie chyba jest taka sama ?

A jednak wychodzi na to że jest inna. 

Śruba CVT:  

AN 650 Burgman Executive: 2003-2010  -  Nr. katalogowy : 21748-10G10, 

AN 650 Burgman Executive : 2011 - 2016  -   Nr. katalogowy: 21748-10G20

Odnośnik do komentarza
A jednak wychodzi na to że jest inna. 
Śruba CVT:  
AN 650 Burgman Executive: 2003-2010  -  Nr. katalogowy : 21748-10G10, 
AN 650 Burgman Executive : 2011 - 2016  -   Nr. katalogowy: 21748-10G20
Ja na Allegro ale można też w sklepmoto64.pl.

Wysłane z Nokii 5110 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

 

Tomek śruba z Twojego zdjęcia jest z twardszego materiału i widać również po kolorze śruby, dlatego uszkodzenie jest mniejsze. Moja śruba jest bardziej srebrna.

 

9 godzin temu, EndriuBis napisał:

Śruba CVT:  

AN 650 Burgman Executive: 2003-2010  -  Nr. katalogowy : 21748-10G10, 

AN 650 Burgman Executive : 2011 - 2016  -   Nr. katalogowy: 21748-10G20

Tak jak napisał Endriu, też to przerabiałem i lepiej nie kombinować i wymieniać na właściwą do rocznika.

Odnośnik do komentarza

Faktycznie nie ma co kombinować, bo koszt zakupy jest praktycznie taki sam bez względu na rocznik, ale ciekawość też jest 😜

3 godziny temu, tomekstw napisał:

Ja na Allegro ale można też w sklepmoto64.pl.

Nie wyrzucaj starej (wsadź pod kanapę), jak wymienię u siebie to porównamy - tak z ciekawości 😀

Odnośnik do komentarza
58 minut temu, EndriuBis napisał:

Faktycznie nie ma co kombinować, bo koszt zakupy jest praktycznie taki sam bez względu na rocznik, ale ciekawość też jest 😜

Nie wyrzucaj starej (wsadź pod kanapę), jak wymienię u siebie to porównamy - tak z ciekawości 😀

Oki, tak zrobię. Różnią się kolorem, ale to pewnie inny typ obróbki materiałowej (może coś zmienili w temacie twardości). Sprawdzimy, co do wymiaru.

Odnośnik do komentarza
15 godzin temu, EndriuBis napisał:

Śruba CVT:  

AN 650 Burgman Executive: 2003-2010  -  Nr. katalogowy : 21748-10G10, 

AN 650 Burgman Executive : 2011 - 2016  -   Nr. katalogowy: 21748-10G20

Dla uzupełnienia w roczniku 2010 występować mogą dwa modele śrub, po nr. VIN powinno się sprawdzić ( u mnie niestety serwisówka podaje stary typ, a w skrzyni jest nowy) 

A i nie poprawiać fabryki śruba ma być bez podkładki, bo znam jednego co 5 razy skrzynię wyjmował bo chciał mieć lepiej 😂🤣

Odnośnik do komentarza

Ujarzmiania czerwonego mustanga ciąg dalszy 🙂 Dziś demontaż napędu, korekta wagi rolek in plus, przy okazji mycie korektora i paska z nadmiaru smaru (przesadziłem 🙂 przy ostatniej modyfikacji ze smarem łożyskowym) i montaż. Przy okazji dorwałem się do czujnika stopu; działa jak nowy 🙂

Dalsze próby i sprawdzenie napędu pewnie jutro za dnia ale mam nadzieję, że w końcu trafiłem w punkt z dostrojeniem napędu 😉 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

A mi udało się zdobyć do mojej Betki mechaniczny tempomat - Kaoko, który świetnie spisuje się na dłuższych trasach. Założone, choć miałem problem z użyczeniem od kogoś zaprzyjaźnionego dużego Torxa.

20210415-163144.jpg

P.S. Pozostał mi jeszcze poprzedni z T Maksa

Odnośnik do komentarza

Co ciekawego? Uruchomiłem w końcu planowany od jakiegoś czasu projekt modyfikacji fabrycznego tłumika do mojego Nexusa; dawca to kupiony za "grosze" oryginał który posłuży mi do zbudowania zmodyfikowanego "oryginału" 🙂 Cel to uzyskanie z oryginału mięsistych, rasowych basów przy ograniczonej ilości dB; nie będzie to pełny przelot ale tłumik budowany z pełną świadomością począwszy od komory rozprężnej po otwarty przelot który zgubi nieco wysokie tony.

A tak w praktyce dzisiaj dawca został wstępnie odchwaszczony, przygotowany do polerowania w przyszłości (wstępna obróbka powierzchni), pocięty oraz rozbebeszony 🙂 Tyle na dzisiaj 🙂

 

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj hamulce tył 🙂 Przegląd i wyeliminowanie efektu piszczących okładzin tylnego koła; mam nadzieję że w końcu definitywnie i skutecznie się tego piszczenia pozbyłem...

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, MarcinMMz napisał:

.... i skutecznie się tego piszczenia pozbyłem...

czyli co ?  Posmarowałeś tarcze towotem ? 😉 🤣

serio pytam, bo mi też czasem piszczy i nie wiem czy wystarczy przeczyścić prowadnice klocków, czy coś innego.

Odnośnik do komentarza

Tak na serio to już sam nie wiem jak się tego cholerstwa pozbyć... Owszem przez pierwsze kilometry po robocie miałem błogą ciszę 🙂 A później znowu nastał piękny, donośny PISK 🙂

Co zrobiłem? Oszlifowałem brzegi klocków (są nowe, ale stare w 50% zużyte które wyrzuciłem też piszczały), oczyściłem papierem powierzchnię roboczą oraz dałem smaru na tył klocków (umiarkowanie rzecz jasna). I w zasadzie obecnie po popołudniowej jeździe piszczy dalej ale inaczej co nie zmienia faktu że piszczy... 😞 

Chyba sobie odpuszczę ten temat; może po prostu się dotrą? Fakt: tarcza ma lekki rant po zewnątrz i może to jest powód piszczenia. Drugie to niewłaściwy materiał klocka do tarczy; podejrzewam, że klocek się ściera i przypala utwardzając się na powierzchni. Jak go zeszlifowałem grubym papierem odsłaniając świeży materiał to było OK, ale kilka mocniejszych hamowań zrobiło swoje... Już mi się pomysły kończą.

Podobno są jakieś pasty ale jak mam inwestować w pastę to już chyba zaryzykuję i kupię nowe klocki innej firmy. Te obecnie to Galfer Semi Metal; liczyłem na to że będą mniej agresywne bo nie zamierzałem zakładać zbyt twardych ale się jakoś nie mogą dogadać z tarczą... Stare były nie pamiętam jakiej firmy ale sintered metal.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
W dniu 15.04.2021 o 22:48, EndriuBis napisał:

Śruba CVT:  

AN 650 Burgman Executive: 2003-2010  -  Nr. katalogowy : 21748-10G10, 

AN 650 Burgman Executive : 2011 - 2016  -   Nr. katalogowy: 21748-10G20

To zgodnie z katalogiem wymieniona śruba CVT.

Poniżej zdjęcia śrub wymienionych po:

1 - prawie po 45 000km (chyba że wymieniana była na jakimś przeglądzie w serwisie ale nie pamiętam żeby była) 

2 - po 6 000km

3 - nowa

 20210515_144244a.thumb.jpg.cae97be468b405de5cce3b0fa5aa83c4.jpg 

20210515_144606a.thumb.jpg.b79a059432d4fdd80cee864f429fb70e.jpg

20210515_144529a.thumb.jpg.de850eab7f3684d063633bb4418e98fa.jpg

20210515_154625a.thumb.jpg.d8d3dff37f3d466f92ef89205a9e3524.jpg

Odnośnik do komentarza
4 godziny temu, Patryk napisał:

To zgodnie z katalogiem wymieniona śruba CVT........

Tak się zastanawiam 🤔 z tego co pokazałeś wynikało by że im większy przebieg, a skrzynia nie ruszana to sławetna śrubka CVT zużywa się coraz szybciej. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

To po następnych 6 000km porównam 🙂 

Zastanawiający jest jeszcze ten punkt zużycia wskazany strzałką. W nr 2 daleko mu do nr 1 . 

P3.thumb.jpg.48b78df829b45957637f1af163d7ff5f.jpg

Porównując zdjęcia śrub, które załączone są we wcześniejszych postach w tym temacie (zaraz polecę do technicznego gdzie był taki temat lub do śmietnika) z innych roczników Burgmana to miejsca zużycia trochę się różnią. 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

W ten punkt "uderza" osłona tulei ślimaka, ruchoma w pewnym zakresie. Z czasem ulega mniejszym bądź większym ruchom, w zależności od stanu oringa dystansu primary, bądź innych...niewidocznych z zewnątrz. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...