Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Co ciekawego zrobiłem dziś przy swoim skuterze [cz.2]


𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, kto na Tajwanie wymyślił lampę schowka w podłodze, więc:

Dwa metry kabla, pasek LEDów, lutownica, tytrytki... dwa piwka

i stała się jasność :)

trzy.jpg

jeden.jpg

dwa.jpg

całość wpięta do nieszczęsnej lampki w podłodze, więc nie ma problemu z zapalaniem/gaszeniem światła :)

Odnośnik do komentarza

A ja w końcu zebrałem się w sobie i korzystając z dłuższego weekendu i tego że rodzinka wyjechała i naprawdę mam czas postanowiłem hurtem zrealizować kilka rzeczy które się zebrały. Zamknąc się w garażu i zrobić wszystko za jednym podejściem.

No i w planie było:

- wymiana kierunkowskazów na wersje z zabudowanymi światłami przeciwmgłowymi które standardowo mają GTSy o pojemności większej niż 125

- zainstalowanie żarówek led H7 w głównych lampach

- dorobienie szczelnego gniazda USB gdzieś na desce/kierownicy z możliwością pracy kiedy stacyjka jest wyłączona i z możliwością wyłączenia go w schowku kiedy nie jest potrzebne.

- patent na diodę od alarmu - chodzi o to że skuter czasem stoi dłużej a uzbrojony alarm jednak swoje pobiera. wiec teraz dioda od alarmu miga i ostrzega kiedy tylko wyjmiemy kluczyk ze stacyjki bez względu na to czy alarm jest uzbrojony czy nie

- dołożenie gdzieś na deskę woltomierza, tak profilaktycznie.

Profilaktycznie kiedyś nabyłem wiązkę od wersji 250 wraz z przełącznikami i przekaźnikami więc jeżeli chodzi o halogeny to trzeba było przełożyć z wiązki 250 co się da a resztę dorobić.

Przygotowania:

2016_08_14_SYM_LED_Instalacja_01.jpg

Stwierdziwszy że wszystko mam zabrałem się za rozbieranie przodu.

Lusterka

maskownica szyby

szyba

tył daszka znad zegarów

i zszedł front z lampami

tu się okazało że aby dostać się do wkrętów trzymających włącznik awaryjnych (wersja 250 ma awaryjne+halogeny w jednym panelu) trzeba rozłożyć więcej.

Więc jeszcze zleciała deska z zegarami.

Po rozbiórce się okazało że o ile deska jest uniwersalna i ma kontrolkę od halogenów to nie ma w niej żaróweczki, jest pusty pin w kostce,puste miejsca w kostkach lamp no i brak całej ich instalacji.

Po analizie wiązki i schematu od 250 wyszło mi na to że zasilanie halogenów jest na bezpieczniku 15A razem z wentylatorem chłodnicy a całość z przekaźnika KEY RELAY z czerwono-niebieskiego kabla.

Powyciągałem piny z zapasowej wiązki, wszczepiłem je w kostki w mojej 125, dorobiłem instalacje.. itd - generalnie odtworzyłem fabryczny schemat.

Zabrałem się za wymianę lamp. W lampy główne trafiły LEDy H7, już odpowiednio zogniskowane i wymieniłem te dolne lampy z takich z wersji z imitacją halogenu na takie z halogenem.

Przed

2016_08_14_SYM_LED_Instalacja_06.jpg

no i po

2016_08_14_SYM_LED_Instalacja_07.jpg

Tutaj dioda w lampie od długich

2016_08_14_SYM_LED_Instalacja_09.jpg

Na następny ogień poszło gniazdko ładowania USB na desce. Uznałem że to miejsce to najlepsze miejsce. Najpierw planowałem je na kierownicy ale wtedy przewody by musiały być w ruchu razem z kierownicą i mogły by się przecierać.. itd. Tutaj jest statycznie i bardzo blisko do urządzenia montowanego na kierownicy.

Zrobienie dziurki w ABS to detal.

Gniazdko jest oczywiście zamykane gumą i szczelne

2016_08_14_SYM_LED_Instalacja_11.jpg

Ponieważ gniazdko jest zasilane permanentnie to żeby ktoś nie skorzystał nad planowo lub nie wykonał głupiego dowcipu można je w schowku wyłączyć. Wyłącznik umieściłem koło oryginalnego gniazda zapalniczki.

2016_08_14_SYM_LED_Instalacja_23.jpg

Koło stacyjki wylądowała dioda alarmu.

2016_08_14_SYM_LED_Instalacja_12.jpg

i woltomierz. Jako miejsce na woltomierz wybrałem pokrywę schowka którego i tak nie używam.

Pozostało polepić elektrykę

2016_08_14_SYM_LED_Instalacja_18.jpg

i zrobić pierwsze testy.

Nic się nie spaliło :)

2016_08_14_SYM_LED_Instalacja_15.jpg

Po poskładaniu wszystkiego do kupy - testy świateł.

Uprzednio na drzwiach garażu zaznaczyłem sobie jak i dokąd sięgają światła, skutera nie ruszałem przez wszystkie prace - więc z nowymi lampami "wpasowałem" się ze światłem w zaznaczone obszary.

Tak wygląda na pozycyjnej z halogenami

2016_08_14_SYM_LED_Instalacja_19.jpg

a tak na krótkich LED z halogenami.

2016_08_14_SYM_LED_Instalacja_20.jpg

tutaj ujęcie z garażu na oświetlone ogrodzenie. Bardzo ładnie odcina - wręcz po belce trzymającej sztachetki bramy.

2016_08_14_SYM_LED_Instalacja_21.jpg

czas zabawy - tak mniej więcej od południa do północy z jakimiś drobnymi przerwami na kanapkę, telefon, ktoś na godzinkę wpadł pogadać.

Odnośnik do komentarza

No to przyszła kolej na mnie :) Burek dostał oświetlenie schowków, dodatkowe pod kanapą , uchwyt pod nawigację podpatrzony u naszego kolegi, dodatkowe gniazdo zapalniczki i USB, oraz dodatkowe światła stopu, czekam jeszcze na dodatkowe lusterka bo idą z Chin

c5b01f6fcba3bb7emc.jpg?t=1472672204

89d477e96842b256mc.jpg?t=1472672204

7939704cb69c083amc.jpg?t=1472672204

5fd3375128e852efmc.jpg?t=1472672204

53202d90197e15ebmc.jpg?t=1472672204

i chyba najważniejsze udało mi się samodzielnie wymienić te trzy cudowne zębatki w CVT i o dziwo skuter działa :)cena za trzy nówki sztuki plus śruba 420 zeta włącznie z kosztami przesyłki i w przeciwieństwie do naszego serwisu czekałem cztery dni na dostawe .

Odnośnik do komentarza

Zamontowałem Givi Airflow zamiast oryginalnej szyby. Przy okazji zdemontowałem handbary, bo są niepotrzebne z Givi.

Było:

05b3c634f4efc3b9med.jpg

9ffd6b4f833cbfc5med.jpg

Z handbarami słabo wyglądało skręcanie:

cb78a5dae27d96f8med.jpg

Jest:

3707ebbb2d457e3amed.jpg

2d46a1086fca1568med.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Z uwagi na fakt, iż Integra posiada skromną lampę tylną, która nie jest tak dobrze widoczna po zmierzchu jak w innych skuterach postanowiłem doposażyć kufry boczne w oświetlenie led.

Do wykonania oświetlenia użyłem:

- lampa led - 2szt – cena 12zł szt

- złącze hermetyczne męskie – 2 szt (SP1310/P4I  4-6,5mm – zakup w firmie Piekarz) – cena 10,21zł szt

- złącze hermetyczne damskie z zatyczką – 2 szt (SP1312/S4 – zakup j.w.) – cena 12,15zł szt

- kabel 4 żyłowy ( ja akurat miałem 2x2x22AWG, X1275XY o średnicy zew 4mm)

Całkowity koszt (bez robocizny i wliczając przesyłki kurierskie) wyniósł – 80,72zł

Zgodnie z pomysłem Romano77, żeby nie robić zbędnych dziur w moto, złącza hermetyczne damskie z zatyczką zamontowałem w plastikowej obudowie mocowania kufrów (i tu się nie obyło bez wywiercenia otworu). Wiązkę zasilającą tylną lampę i kierunki rozprułem i na stałe wlutowałem przewody do lampy led. Ponieważ każda z lampek posiada kierunek lewy i prawy to połączyłem je razem tak aby świeciły razem.

Gdzieś na jakimś filmiku na YT widziałem, że przed przyklejeniem lamp dobrze jest je podgrzać aby były bardziej plastyczne i lepiej przylegały do podłoża.

Kabel lamp zamocowałem do zewnętrznej części kufra wiercąc 2mm otwory w wystających elementach konstrukcyjnych.

Po wykonaniu i jeździe testowej w dzień i w nocy mogę stwierdzić, że to był bardzo dobry pomysł poprawiający moje bezpieczeństwo.

Lampy świetnie sprawdzają się jako obrysówki i „stopy”, niestety kierunkowskazy nie są już tak dobrze widoczne a blask oryginalnych kierunków przytłumia te ledowe.

lampy led.jpg

20161008_114630.jpg

20161007_131603.jpg

20161007_184448.jpg

20161007_185010.jpg

20161008_160637.jpg

20161005_191207.jpg

20161008_162139.jpg

20161008_162228.jpg

20161018_175635.jpg

Odnośnik do komentarza

Zima to okres gdy skuterzysta się nudzi i kombinuje w głowie... wymyśla wycieczki na przyszły sezon i przerabia oczywiście swój jednoślad:

 

Mój Burgman otrzymał nowe kufry: centralny i boczne. Pokrywy kufrów zostały polakierowane pod kolor skutera, doszły też ciekawe naklejki.

W celu poprawy widoczności i bezpieczeństwa na kufry boczne naklejone zostały odblaski, w kufer centralny włożone w miejsce zwykłych folii chromowanych.

FbTl1FVg64da9Xn9Q950QYE-ItYb9OAGRJ0jB91q3ptu0rQKfZeezbfp0uNZSYMy7rEXzPyBZBRpTSjfWurQ8hkIa6CNOnQCXrXiVa_DKO3Q9dn65lym_bQTakO639_BAVOb9UvrHEM3jRF5Ls2lI7ZW62DndvIj1thBPc3Te5NxJvgOVusmTmZB8-Zm0As7UR96yozBlUan3VsURTqJTdvy9fexF52aYzuzx91IIKtPb9fEkIKH7cTtLOTg5N27nNI0GTGYVk2f1E-G_JqSxucVvnPHQ3-A67hDWJ9R8cnyzX_HDiiE3bUgHsf0K0R8kvU3WUcNpaZrVy2bi5eRb2DA8lbM-ONYdgemiek_ivLAyy9uhy8GamAxlRKowdNMXs12UK8wGNgDL35Jsr0Vdx2WDNKpT6x8bXwTYmp1aix_qXY_G8y4BMeyBh9ikUzmM8I-4uvTTepcVxefqTAc0qsPlwVvSvXoCgfO4xW6DeFoXGgWAtdZ978StaS1smSEoFl3jkJGVZWZA4tTm1-GZrBkcMHCg1dxMvP4cLoKfR8utbGh_Mffa7pyMs1LCYAwrKNx3_GpwbBl8LEQ9UNidL6D-gW7L1_cjDQGi6yltViukAQ0yQ=w600-h420-no

-0aItyyvOv-NeDScV88KOkdWoupvWeCOGEy3AN7TVjXHejkleWBdcb1LST9p7pF4zGMKUEsVx14k_KTVFSS3lfUVOEXEtj3nvZbuzEwP67bZiAlRQ6Wzm4GFD6mmCEcsXnA6EV0Wb5oUnJtAvc4KS7lFLTLEkRmk9gFvTBV4XS5LCZ7XnZLPoRfviMh8AuvYg36Lqc8rkLhzJbkR9sSEiBFQfZeVoQuvihMNLreeP1LCXt9FK8caiyOxNF0oUPpGx_lyyAFatg7i1OIYWZ9oTvM2LqZmiFZauWabe0vSD3sP_N2cy2vSb_zgSbsbWH_zkCAmbAnyBopKyn7J4UKkQ7ds_zIv-ReAtFdkszgSi2t4iTht09aWPuAjZeJlIlekumC6Gqesx8D9TMYYs3kHDiVwlmwRYf0lzNr1LU5MFaGelfUYM1xOj7Xy-jD0sOQv0EmQaLzbRmihlt9gNyJ3R_6M59sHC7fnw2Q7kzFQOgVWwcTU4pzNJRqu6fAME6l4NqAKCbMDlXCUGkHXhe3gSSApsSyGhMbIYvTYcqZg4MuftvXn38ZHcsGYkwiD5baq7XEpX_ZM5OqsCC2tINk2QU6Op6xqC44mBcABn3tAtBXM9NvGNA=w600-h473-no

U8ly1wngCOtbggxAT5EL9pw0mV_AEcRdqcxkJqyywQDOwSTVCklKA6hFOnyPiUT3xNPRtU_zEFs4QQMcrFazGHiFNlVsO5BpToQbyDjpS2AfWfQM1vmDsEtKWHx1s17hB6XLKc_GwOkcNXMcofs3TJzrj6heoRavUhiXOCkwp9G3JqLg9XKhBGNH01G2qz2QyHRCQhQGJm-iMdk81-olEOEw-6kBbBA2aIpdspv4D9m7XSgkrazfm1iO7cBz58FDhJPoK3LHwVgdlsxJrydMcIrEWw9lfJy-0g81Uz5klZzIZejGUobpTbXL3zfDoEpVODzEIcHnzNieTE_GpQxLh8yJXbYK1fVmDDcxofaiMyr3MVa1mE9prf2_B1d66WSqjKlwqwjTFOwyDlUiOMbBDOyZpy7WgM3qJ2zB5w7O2X1p0PCY0AyFZCWXyRh8nYYSXDuyPKC_2QsOA0QGaHmBebRnSnMnlCGw2pI767LpFdRm-MOTZ3Ld_LfGjQ4NY_LOzDeEeivyfn3r0H_EawKkW6u3JNC1hv3qt5QgoVF0xwnuPAoePDQp6gqPh5Z2h7Sr5S20fiyV6EFThUJDYF80LstGWj8jJX2ZDMeFpRbU6DXx3tQe6Q=w600-h749-no

4w3nZd10WmwyNcvhnSnOAJr7KHkYbyL4Gqz4AHGVb4qc7mEcFCzvX3i1WrH-6-OywrTRcVB3bbR7neEIH92QakInrG62Xtwv1kDpNkpj9uN3gcN4tWxGjf8ohtv-FKHD_R5Y0lCNcMEoJPvzbqdZJNlRpwaqfHwyrTFh-ACEREgWhn4GbFfvXyBxNCHi5c98bt3L7UdKbp82wpFGnDrqyJV9cgS_WN2uc9obC7ZCCGQ_n23TX3ZpBhJc8EofVHrIKB1fIp1FXGGzSrRr5Ld33Cml69trQc3L4PUwu-DVvjReR7-nw-9eXsI908PV7h5Ut0fBJSDELzAL-tly-yS0IVxdIqU0HOQwBHeTHdDxm1-GiN_c-TduKPqnLGR2fVYgjN9xkABCy9PzwTOIgqyU30d5JMBnuwopAAbNAFYDFj-zY_6EGVHwNwJs9GECrb-Pc1uF2H8NhQFv6JSfHfq9MSxmE2I8lVkqWkTxKNT6VCySt57JGXWqs1hUR9vdztkfcsFq9FxxAcoVBfpZvIfX-kRw3BCCyWYOSBxGeFUGgOZmlEfnZlGJst0Q6JEs83WSYyhwuuXd5ypC-FMw4erGLS-3yb3dEACpJqPBTYuofbD76UqYGg=w600-h681-no

 

cdn.

 

Odnośnik do komentarza

Witam Was

jako że zima - czas kombinacji...

po ostatnim razie jak kierowca jadący z naprzeciwka "dostał"  w nocy długimi , a bieg pozostał nie zmieniony postanowiłem zrobić podświetlenie lewego kontrolera w Burgmanie 650,

zastosowałem dwie czerwone  diody przyklejone klejem na gorąco , efekt zadawalający , cięzko zrobić zdjęcie, ale w nocy widać także obrys przełącznika świateł i kierunków , całość wpięta w instalację w środku wyłącznika - robi robotę

koszt około 4zł + odrobinka czasu

 

 

 

20161105_103808-004.jpg

20161105_103832-002.jpg

20161118_134002-001.jpg

Dorzucę jeszcze podświetlenie "zegarów" na niebiesko

20160907_201507-017.jpg

czaszy i tyłu :

20160908_184332-018.jpg

20160908_184350-019.jpg

oraz "nowy projekt"   stelaży bocznych, elementy mocowań i śruby z polerowanej   (osobiście)  nierdzewki  , płyty pod kufry używane zakupione w serwisie aukcyjnym- z innego  motocykla , na drugim planie oparcie  regulowane w trzech płaszczyznach ( wysokość , pochylenie, oraz odległość ) -  również samoróbka 

20161125_202237-009.jpg

20161125_202249-010.jpg

20161125_202540-011.jpg

Odnośnik do komentarza

Zima trwa, a ja dalej działam przy skuterze.

 

Właściciele Burgmana 650 wiedzą jakim niewypałem jest długość przedniego błotnika !

 

W tej chwili błotnik ściśnięty czterema sprężynowymi ściskami leży w ciepłej piwnicy. Utwardza się klej pomiędzy błotnikiem a doklejonym przedłużeniem błotnika.

Kleiłem MAMUTEM. Wybrałem ten klej ponieważ charakteryzuje się bardzo dużą wytrzymałością, jest wodoodporny, elastyczny (powinien być odporny na drgania) oraz jest odporny na bardzo niskie i wysokie temperatury.

Ze względu na dużą powierzchnię klejenia trochę czasu może potrwać pełne utwardzenie.

Zrobiłem test na grubej folii: klej utwardził się błyskawicznie na obrzeżach, ale przez kilka, kilkanaście dni był jeszcze ciut miękki w środku powierzchni klejenia.

Po czym próbka całkowicie się utwardziła. Jest elastyczna i niezwykle odporna na rozerwanie warstw folii -nie udało mi się ich rozerwać !

Może obędzie się bez wiercenia błotnika i montażu czterech dołączonych do przedłużki czarnych klipsów -które po prostu na białym błotniku mi się nie spodobają.

 

DmrlGMz9tJGrr-7UMovjusmHSOzd8-r-pGrMbB8k

pm9hULWVnscxrbcKupUBVt8hqrk2ir8cCmxEGKx0

Mtw6sgYc_AN8cwod3Nm-20IBh_EiyDl3FIMKA6S9

Montaż błotnika przewiduję gdy się zrobi nieco cieplej -przełom lutego i marca...

 

 

Pozostanie mi jeszcze zrobienie przedłużacza od gniazda zapalniczki, bez ingerencji w instalację elektryczną (gwarancja!) -czyli będzie to wtyczka zapalniczki z przewodem, z zasilaczem 5V 1A, doprowadzonym w okolice prawego zbiorniczka od płynu hamulcowego zakończona wodoodpornym gniazdem USB. Gniazdo przyda się do ładowania nawigacji.

Być może kilkanaście centymetrów tego przewodu łącznie z gniazdem, będę wysuwał z obudowy kierownicy by w czasie ładowania móc schować w czasie deszczu w wodoodpornym pokrowcu nawigacji... hmm... nad tym jeszcze myślę... (ale całość materiałów mam już zakupione).

 

No i jeszcze owiewki boczne... eeeee... do wiosny jest jeszcze trochę czasu...

 

cdn...

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Po drugim "połamaniu zawiasów" przy tankowaniu maxi :ranting:, "zatrudniłem" wiertarkę,wiertło fi 2,5 ,ok.30cm sznureczka i wyszedł mi taki owaki ogranicznik otwarcia i... "funguje"! !OK.  Długość sznurka dobrałem tak, aby klapka nie była całkowicie otwarta. Przy zamykaniu klapki, sznureczek załamuje się fajnie w połowie i do góry, i nic nie wystaje. Banalne -klapka.jpg ale przydatne...:thumbsup:

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj wyposażyłem kufer w szelki przytrzymujące bagaż.Wszystkie potrzebne części  składowe tj. guma ,sprzączka centralna i sprzączki na końcach do nabycia w pasmanterii.Wytłumaczyłem Pani sprzedawczyni co chcę zrobić ,i nie było problemu ze skompletowaniem .Wykorzystałem fakt,że kufer ma od wewnątrz podwójną ściankę,i tam wcisnąłem klamerki znajdujące się na końcach szelek.Do łączenia obu części szelek służy klamra centralna z klawiszem zwalniającym( zaznaczony strzałką). Jest to klamra stosowana w wózkach dziecięcych.Trochę zabawy z igłą i nitką i gotowe!DSC_0318.JPGDSC_0323.JPGDSC_0320.JPGDSC_0324.JPGDSC_0322_LI.jpgDSC_0314.JPG

DSC_0316.JPG

Odnośnik do komentarza

Zrobiłem coś co fabryka powinna dawać do każdego Silver Winga, dorobiłem otwieranie kanapy z przycisku siłownikiem elektrycznym. Zostawiłem przy tym możliwość otwierania kanapy z kluczyka (jakby siadł akumulator). Siłownik od central zamka za 10 zł, przekaźnik, parę kabli, linka i pancerz od rowerka córki :)...muszę jej do wiosny odkupić :)

Poniżej filmik z prezentacją:

 

Odnośnik do komentarza

No może nie całkiem dziś, ale w ostatnich kilkunastu dniach,trochę zindywidalizowałem swojego burka poprzez oklejenie carbonem noska i uchwytów z boku siedzenia a prezentuje się to tak:

 

nosek.jpg

uchwyt 01.jpg

Odnośnik do komentarza

dzisiaj król dostał nowego przewodnika, TomTom Rider 410

mocowanie jeszcze do poprawienia, ale już się cieszę na przyszłe wyjazdy

IMG_20170211_202813.jpg

IMG_20170211_202903.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

I ja dzisiaj razem z melmacie przerobiliśmy tylny błotnik w mojej BMW C650GT. Bardzo mnie denerwowało to że skuter właściwie nie ma z tyłu ochrony przed błotem, i okazało się że jest rozwiązanie.

 

Tak wygląda w standardzie

blotnik-1.jpg

 

Nakładka akcesoryjna BMW.

blotnik-3.jpg

 

I tak jest teraz.

blotnik-4.jpg

Super jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza

Właśnie przykręciłem błotnik z doklejoną w zeszłym roku przedłużką. Zimował w ciepłej piwnicy.

I co najważniejsze: zamontowałem akumulator z gniazdem do ładowania z C-teka. 

Po czym:

Y...y...y...brrr...brrr...brrr...brrr...

Odpalił na cyknięcie. Pierwszy raz w tym roku usłyszałem.!

Co za piękna muzyka, lepsza niż Kraftwerk.! 

 

DSC_0449.JPG

DSC_0480.JPG

Odnośnik do komentarza

Wczoraj trochę się nudziłem i postanowiłem wstawić oświetlenie kufra - wstawiona jest taśma led o mocy 9,6 W/m - barwa zimna ok. 6500 K wodoodporna (żelowa), zasilanie bezpośrednio z aku z włącznikiem wewnątrz kufra, dołożę jeszcze włącznik stykowy (jak w barkach, lodówkach), żeby do taśmy prąd dochodził tylko przy otwartym kufrze.

Zmieniłem oświetlenie schowka pod kanapą - fabryczne jest do niczego, więc zamiast tej małej lampki teraz są dwa moduły led samsunga o barwie zimnej 6000 K, włączane jak fabryczne oświetlenie, czyli automatycznie po podniesieniu kufra - zasilanie po prostu wpięte w zaciski seryjnej lampki.

IMG_20170228_180436_crop.jpg

IMG_20170228_181723_crop.jpg

Odnośnik do komentarza

Ja w ramach przygotowań do rozpoczęcia sezonu wrzuciłem nowe podesty i uchwyt do nawigacji z gniazdem USB. W kolejce czeka jeszcze uchwyt do tablicy rejestracyjnej.
 

 

 

podesty.jpg

uchwyt.jpg

Odnośnik do komentarza

Ja parę dni temu zmieniłem olej z filtrem,ale może to nie bardzo ciekawy temat,ale jednak myślę że tak,ponieważ zalałem swojego BMW C600 SPORT niecodziennym i nie tak normalnym olejem,a specjalnym z raczej wysokiej półki,bo to:

PENRITE MC-4 ST 5W40

Link do strony gościa,który to sprzedaje:

https://czarnepaliwo.pl/sklep/glowna/99-penrite-mc4-st-5w40-4l.html

 

Najlepsze jest to,ze olej produkowany tylko w jednej macierzystej fabryce w Australii.

Żadnych fabryk innych po różnych zakątkach świata,czyli pewność oryginału.

Oryginał w 100%,ale nie ma nic za darmo: cena razy dwa, jak za Motula,Castrola,Mobila......

Zawsze olej z prawdziwie dobrej i nieoszukanej bazy jest najlepszy,a po co?

Aby silnik przejechał jak najwięcej bez napraw!!!

Znam ten temat z autopsji,ponieważ sprzedawałem kiedyś olej Quaker State made by USA i mam co do olei z poza Europy mam naprawdę duże doświadczenie.

Większe przebiegi,mała konsumpcja oleju,ale Europa tego nie lubi,więc olej musi być gorszy,aby się dobrze i dużo sprzedawał :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Korzystając z faktu że mam odkręcony błotnik zabrałem się za przyklejanie pasków odblaskowych na felgi.

Paski zakupiłem w zeszłym roku, ale było już za zimno na przyklejanie.

Wczoraj mi się przypomniało i wykleiłem taką wersję:

- białe odblaskowe napisy SUZUKI (zdjęcie bez lampy błyskowej):

DSC_0515.JPG

i to samo ujęcie (ale z lampą błyskową):

DSC_0516.JPG

Wersja: białe napisy i czarne paski.!

 


dodano:

http://allegro.pl/naklejki-paski-na-kola-felgi-z-logo-odblask-honda-i6713874933.html

Moje to wzór C i logo nr. 23

Kolory: czarny odblask i biały odblask.

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Przed ruszeniem w trasę postanowiłem ubrać w kufry Integre. Wybór padł na akcesoryjne GIVI V 46 i V 35 razy 2. 

Montaż stelaży jeszcze w salonie Honda. 

 

20170303_135108.jpg

20170303_134900.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Dziś przyszła pora na wymianę "wymiętolonych silent-damper-ów" na zabieraku tylnego koła i wymiana "pogiętego" pierścienia ABS-u.                                                                                                         1bb.thumb.jpg.a118495483e6ce4126e7c9b9ac35e608.jpg                                                                                                                                                   1cc.thumb.jpg.3e884e9c62504433e5f92209cecb48f0.jpg

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...