robbyx72 Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Witam, korzystając z tego, że plastiki poszły do odświeżenia, postanowiłem m.in. usprawnić troszkę skuter. Zamontowałem podswietlenie schowka pod kanapą- włącznik "słupkowy" (7zł) umiejscowiony obok zawiasu kanapy (tutaj najmniej narażony na uszkodzenie), fabryczna wysokosć włącznika okazała sie niewystarczająca więc "przedłużyłem" kawałkiem plastiku z osłony anteny routera . Pod kanapą kawałek aluminiowej obudowy do taśmy led z mleczną szybką + taśma led biała 12V (resztki poremontowe kuchni) - po dolutowaniu kabelków i zmontowaniu oba końce zalałem klejem z pistoletu. Zasilanie bezpośrednio z akku (przez bezpiecznik) aby działało bez kluczyka w stacyjce - dołożę jeszcze wyłącznik "ręczny" aby móc na stałe odciać zasilanie, tak na wszelki wypadek... Koszt wykonania 7zł, działa bdb, wygląda wg. mnie estetycznie.... włącznik listwa tak działa
shade_ Opublikowano 7 Maja 2016 Opublikowano 7 Maja 2016 Zabrałem się do montażu UKP (Uniwersalnego Komputera Pokładowego) do mojej BMC C1. Na pierwszy ogień poszedł licznik. Efekty już widać: do ukończenia jeszcze zostało obrobienie otworu i docięcie szybki.
Sysgone Opublikowano 7 Maja 2016 Opublikowano 7 Maja 2016 Po pół roku znalazłem w końcu czas, żeby nakleić paski. Wysłane z mojego G4S przy użyciu Tapatalka Podziękowania dla Bobasa, paski są super. Dzisiaj przeżyły pierwsze mycie na myjni. Wszystko w porządku, trzymają jak głupie
shade_ Opublikowano 13 Maja 2016 Opublikowano 13 Maja 2016 Naprawilem zrywke w C1, wklejajac na klej do szyb dwa pręty: Doposazylem kufer w dodatkowe haki trzymające aby się nic nie pourywalo: Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka
robbyx72 Opublikowano 19 Maja 2016 Opublikowano 19 Maja 2016 Współpracy odmówił przerywacz kierunkowskazów (oryginalny nawet używany trochę kosztuje) kupiłem polski uniwersalny za 12zł. Trzeba było pozamieniać piny we wtyczce, bo się nie zgadzały z koncepcją Hondy. Jakież było moje zdziwienie gdy po załączeniu kierunków w przerywaczu odezwał się "biper" informujący o jego pracy. Rozebrałem go, "biper" na kabelek i pod obudowę zegarów Słychać go bardzo wyraźnie podczas pracy silnika. Taki "bajer" by nie zapomnieć wyłączyć kierunków chociaż Honda ma automat wyłączający (przy mniejszym skręcie nie zawsze działa). Dodatkowo założyłem białe zegary (oryginalne czarne uległy uszkodzeniu), podświetlenie i wszystkie kontrolki wymieniłem na LEDy. Przerywacz z "biperem" już na kabelku: Podświetlenie zegarów: Filmik z działania "bipera" przy pracującym silniku: https://youtu.be/LnOuB3tyYAQ
kobraalien Opublikowano 23 Maja 2016 Opublikowano 23 Maja 2016 A ja zamontowałem wodoszczelne etui na smartfona (też wodoszczelnego ) oraz dzień później po rozebraniu większości plastików (poza owiewką z reflektorami) zamontowałem i podłączyłem podgrzewane manetki Oxford Premium Sports, z funkcją "battery saving mode" ,sterownik V8 - koszt 175zł
Wombat Opublikowano 25 Maja 2016 Opublikowano 25 Maja 2016 Podwyższone oparcie na kufry K-Max 50L żeby się potencjalnie zawiasy nie wbijały pasażerowi w plecy. Dziecko postanowiło być pasażerem to mu poprawiłem komfort podróży
kobraalien Opublikowano 27 Maja 2016 Opublikowano 27 Maja 2016 Wymieniłem opony : Michelin - Za zaśmiecanie tego wątku dostajesz 20 % i radzę czytać ze zrozumieniem tytuł tematu zanim napiszesz kolejny "ciekawy" post. Administracja
ADMINISTRACJA Opublikowano 28 Maja 2016 Opublikowano 28 Maja 2016 Przypominamy, że wymiana klocków, oleju, filtra, opon czy umycie skutera nie jest niczym ciekawym i nie piszemy o tym fakcie w tym temacie. Jeśli ktoś odczuwa jednak potrzebę pisania o przeprowadzaniu takich robót w swoim skuterze polecamy założenie swojego tematu w tym dziale -> http://www.forum.bur...-maxi-skuterow/ Tam można dokumentować większe fakty związane ze swoim skuterem oraz zamieszczać ładne fotki. PS. Pamiętajmy, większość nie chce na ogolnokrajowym forum czytać o wymianie przez kogoś opon- to żaden "highlight". To po prostu wymiana zużytego elementu.O zmianie śmierdzących skarpetek czy gaci też nikt nie postuje, ogłaszając to światu- to się po prostu robi. Nie zaśmiecajmy takimi "oponowymi trywiałami" uwagi innych.
Wombat Opublikowano 5 Czerwca 2016 Opublikowano 5 Czerwca 2016 No dobrze - to oparcia w kufrze K-max 50L i własnej inwencji część dalsza. Ponieważ oparcia są uniwersalne i maksymalnie uproszczone to długie (stosunkowo) śruby wchodzą do kufra. Z jednej strony to zaleta bo w razie strzału w kufer te śruby po przebiciu miękkich oparć nie wylądują komuś w kręgosłupie - ale z drugiej to takie 15mm wkręty wewnątrz kufra to ryzyko porysowania np szyb w kaskach lub samych kasków, zaczepianie o nie wszystkim co sie da, rwanie toreb.. itd - generalnie same zjawiska niekorzystne. . Pierwsze co należało zrobić to poskracać te śruby. Ponieważ cięcie mechaniczne powoduje dużo opiłków o wysokiej temperaturze wystrzeliwanych z tarczy które chętnie na wieczność powbijały by się we wnętrze kufra - to trzeba było kufer zabezpieczyć. Taśma malarska dookoła miejsc "operacji" wystarcza. Ciąć trzeba tak żeby snop opiłków leciał w powierzchnie zabezpieczone no i żeby śrub nie rozgrzać na tyle że się "wytopią" ze ścianki kufra. Nie bawiłem się dremelkiem tylko wpakowałem tarcze tnące dremela w wiertarkę. Poszło błyskawicznie. Poniżej widać ile tego wystawało. Po dopracowaniu śrub po cięciu pilnikiem zostało z nich tyle Po ścięciu wszystkich: . Pierwsze co wymyśliłem to nakładki/nasadki na śruby. Montaż prosty i tanie jak mirabelki. Takie to jednak dość odstaje od ściany kufra i nawet mimo nędznej wysokości też by mogło o coś zawadzać. Dobra opcja ale pewnie można lepiej. Te nasadki sobie zostawiłem jako ostateczność. Potem wymyśliłem gąbkę lub piankę techniczną grubości 7mm (bo tyle wystarczy aby łby śrub zakryć) - i to by było prawie to tylko się martwiłem czy taka gąbka/pianka nie zacznie się z czasem sypać. No i muszę kupić tego metr bieżący a potrzebuje dwa kawałki 5x18cm.. słabo.. A na końcu mnie natchnęło że przecież mam jeszcze samoprzylepne maty wygłuszające APP którymi wyciszałem komputer i samochód pod audio i że doskonale można je formować nawet w strumieniu z suszarki do włosów. Są dość twarde ale jednak elastyczne i można nimi "wyprowadzić" fajnie powierzchnie bez ostrych krawędzi. Trzymają się świetnie, w upał nie płyną.. itd. Same zalety. APP są dość ciężkie (można sobie to audiofilskim Dynamatem zrobić bo jest lżejszy) ale takie małe kawałki masy nie robią. Okleinę w pokrywie kufra zrobiłem jednym kawałkiem - wystarczy położyć, nagrzewać i mata się uplastycznia i w sumie sama układa. Można sobie podociskać potem palcami żądany kształt. A te w dolnej części z racji na to że rozdziela je miejsce na kabel - z dwu łatek o średnicy 50mm. Robota banalna a efekt super. Wszystko ma łagodny profil, jest miększe niż materiał szybek czy pokryw lakierniczych a jednocześnie na tyle twarde że trwałe - coś jak wycieraczka pod drzwi. tu bardziej z boku góra i na gotowo za dnia:
grzech25 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Opublikowano 10 Czerwca 2016 Potrzebna nam trochę polska myśl techniczna w postaci seicento, a raczej zagłówka pasażera. Oczywiście można pominąć 30 min. pracy i zamówić w www. za jedyne 200 pln piękny oryginał. Jednak czy dziesięciokrotnie droższe, gotowe w kartoniku u drzwi jest 10 x lepsze od takich, które można samemu zrobić w 30 min? Dlaczego padło na seicento? Tworzywo nienasiąkliwe, dość ładne a co najważniejsze, rozstaw mocowań jest prawie identyczny z rozstawem śrób mocujących w YP400. Pręty są wyciągalne zatem wystarczy wyciągnąć je z oparcia, przygiąć końcówkę i już Ja dospawałem jeszcze małe conieco dla lepszego mocowanie, ale tylko dlatego, iż marny ze mnie spawacz i me dzieło i tak zniknie pod siedzeniem
PaSzcza93 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Podczas szlifowania umiejętności jazdy, zauważyłem że przy nawrotach przy niskich prędkościach (max. 30km/h) jako pierwszy element który dotknie asfaltu nie jest stopka centralna a plastiki w okolicy przedniego podnóżka, więc postanowiłem temu zaradzić, a dokładnie zaradzić zdzieraniu się lakieru i uszkodzeniu plastiku, w tym celu wykonałem następującą modyfikację: Wyciąłem z płaskownika aluminiowego 20x3mm po dwa elementy o długości 5cm i 10cm na każdą ze stron Po wycięciu wygładziłem krawędzie i wygiąłem je tak żeby pasowały do krzywizny plastików. następnie przy użyciu taśmy montażowej odpornej na warunki pogodowe przykleiłem je w miejsca zagrożone uszkodzeniem, użyłem taśmy a nie kleju aby móc w każdej chwili zdemontować to bez uszkodzenia lakieru. Przed: Po: Oraz widok z dalsza: Jeszcze nie miałem okazji tego przetestować ale mam nadzieję, że w razie czego zetrze się aluminium a nie lakier.
shade_ Opublikowano 15 Czerwca 2016 Opublikowano 15 Czerwca 2016 Zamówiłem komplet amortyzatorów do BMW C1 i na szybko wymieniłem dzisiaj chociaż tył. Różnica w komforcie jazdy bardzo duża i pozytywna. Jeszcze zostanie mi wisienka na torcie w postaci wymiany przodu.
Sympatycy KriSSo Opublikowano 29 Czerwca 2016 Sympatycy Opublikowano 29 Czerwca 2016 Dziś udało mi się skompletować zestaw do montażu nawigacji w mojej SW-T. Wcześniej było tak: Niestety, nawigacja zamontowana przy manetce przeszkadzała mi i kombinowałem co zrobić, żeby ją umieścić w innym miejscu - centralnie. Pomysłów było kilka (z wierceniem w desce i przykręceniem nad zegarami, z mocowaniem na przyssawkę do przedniej szyby, z uchwytem RAM kulkowym na drążku poprzecznym przedłużonym), ale ostatecznie postawiłem na katalog akcesoriów HONDY i znalazłem właściwe mocowanie. Niestety, wiąże się to z usunięciem osłony kierownicy, co w pierwszej chwili mnie troszkę irytowało (siła przyzwyczajenia), ale teraz jest okej. Kit montażowy zawiera nową osłonę kierownicy z logo Hondy oraz podstawkę pod nawigację, która pasuje akurat do tomtoma rider 5 i ostatecznie efekt końcowy wygląda następująco: W tym momencie mam już niemal wszystko . Pozostały dwie sprawy (bo termometr już mam ). 1. Odebrać kanapę, która poszła do przeróbki (zamieszczę zdjęcia po montażu) 2. Montaż świateł awaryjnych. Gdy się z tym uporam, to można latać tym skutem kolejnych 10 sezonów . Nic mi więcej nie potrzeba.
Sympatycy robert1973 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Sympatycy Opublikowano 30 Czerwca 2016 Szybciutko wymieniłem klocki przód na CL sbk5 i odpowietrzyłem/wymieniłem płyn na ATE200 reakcja klamek bardziej niż zadawalająca Za zaśmiecanie tego wątku dostajesz 20 % i radzę czytać ze zrozumieniem tytuł tematu zanim napiszesz kolejny "ciekawy" post. Administracja
Sysgone Opublikowano 30 Czerwca 2016 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Taka mała sprężyna a ile radości na twarzy. Pomaga otworzyć siedzenie w T-Maksie 530 bezkluczykowym.
alempicki Opublikowano 5 Lipca 2016 Opublikowano 5 Lipca 2016 Dziś pojechałem do serwisu aby wymienić oponę z tylu. Podczas wystawiania zlecenia wyskoczyła informacja - akcja serwisowa Suzuki- wymiana regulatora napięcia . Mój skuter to an400za LO czyli rok 2010. Miło ze suzuki dba o klientów Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
danieltor Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 Po przeczytaniu wielu wątków, obejrzeniu kilku filmów i przejechaniu 3 tys km postanowiłem rozebrać i przeczyścić napęd w mojej SW-T400. Przyszła zamówiona tuleja sprężyny więc miałem powód. Chciałem też przeczyścić okładziny sprzęgła, gdyż od czasu do czasu pojawiało się popiskiwanie, Będąc w posiadaniu pneumata odkręcenie wariatora i sprzegła okazało się łatwe. Oczyściłem okładziny, wymieniłem tuleję. Przy rozebieraniu sprzęgła posiłkowałem się filmami z włoskiego You tube, wykonałem ścisk do sprężyny, używając długiej śruby, kilku podkładek, nakrętek i spawarki. Okładziny okazały się grube- około 5-6mm- przeczyściłem je papierem ściernym. Wszystko wymyłem benzyną ekstrakcyjną. Następnie zająłem się wariatorem. Stwierdziłem że 2 rolki są w jednym miejscu lekko spłaszczone, wytarte, reszta nie ma oznak zużycia i jest okrągła. Wszystko również wymyłem benzyną, sporo było czarnego nalotu z paska. Talerze wariatora są minimalnie zużyte na całej powierzchni na któej przemieszcza się pasek. Po przyłożeniu linijki, na oko wyszło mi szczelina około 0.1- 0.2mm . Szerokość paska to 26.1mm. W/g mojej wiedzy przebieg jest oryginalny i wyniosi 17.5tys. Skuter ma wciąż oryginalne opony. Na dolnej części obudowy zauważyłem ślady po pasku, nie są to jakieś wytarcia ale czarny ślad że pasek tam się ocierał. Wracając do przetartych dwóch rolek zacząłem się zastanowiać czy to nie one powodują minimalnych wibracji przy prędkośći 70-100km. Otóż przy tej prędkości obraz w lusterkach jest lekko rozmyty, w pozostałym zakresie obraz w lusterkach jest ostry. Rozmycie jest bardziej widoczne w lewym lusterku. Wibracje wyczuwalne są również gdy skuter chodzi na wolnych obrotach na centralce. Może tak ma być? Niestety w mojej okolicy nie spotkałem sw czy silvera żeby mieć porównanie.
Użytkownicy Długi 1973 Opublikowano 20 Lipca 2016 Użytkownicy Opublikowano 20 Lipca 2016 Wymieniłem oponę tył , ale nie o tym: Wielu użytkowników Burgmana 400 napewno nie raz miało problem z szybko wypalającą się uszczelką wydechu, na łączeniu miedzy kolektorem a tłumikiem. Otóż podczas demontażu odkryłem, że winne temu są wybite/zużyte elementy gumowe służące do montażu wydechu. Jest ich 3szt. W moim 2oo były one już zużyte i wydech miał delikatne luzy. Wymieniłem je na nowe (jak na 3 kawałki gumy to cena dość wysoka) ale teraz wydech trzyma się sztywno! Może komuś to pomoże. Jutro może uda mi się wrzucić jakieś foty.
kordziuk Opublikowano 20 Lipca 2016 Opublikowano 20 Lipca 2016 Rozebralismy naped i trzeci pasek poszedl w trzy tygodnie zamowilem kolejny Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
wuja69 Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 Witam zamontowałem rolki dr. Pulley 13 gr - przyspieszenie wzrosło,skuter płynniej przyspiesza do 70km/h(obtoty silknika ok. 6700) potem już tylko jest wzrost prędkości razem z obrotami silnika ,za 67zł polecam bardzo.Wariator seryjny ,sprzęgło seryjne plus założony twist kontrol w sprzęgłe co zapewne utwardziło sprężynę sprzęgła. Po tygodniu założyłem nowy wariator firmy LUMOSSI o taki - http://sklep.motor-l...gy6125w103811a/ przyspieszenie jeszcze lepsze do 85km/h(obtoty silknika ok. 7100) ,bardzo płynne ,prędkość maksymalna wzrosła do 95km/h ,no i wibracje od silnika uległy znacznemu obniżeniu,teraz nie odkręcam gazu na full a kymkacz i tak ładnie przyspiesza - pełne zadowolenie ,polecam. Wariator bardzo precyzyjnie obrobiony w porównaniu do oryginału.Prędkości wg. wskazań licznika .
Szagal Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Ja w ramach przygotować i poprawy jakości jazy zrobiłem: 1. Montaż szyby AirFlow 2. "Wyprowadziłem" prąd ze schowka pod kierownicą. Myślałem nad zrobieniem dodatkowego gniazdka na pulpicie, ale było z tym za dużo roboty. Jak się okazuje (po raz kolejny) najlepsze pomysły ty najprostsze pomysły - jak napęd w zacnej . Prace polegały na cieciu przegub schowka aby tamtędy wychodził kabel i schowek się zamykał. Dziurka jest na dole schowka aby w razie deszczu woda nie dostawała się do środka. Dzięki temu mogę już mieć prąd w nawigacji w trakcie jazdy. Wygląda to tak: 3. Dorobiłem sobie barierkę do przymocowanie rożnych przydatnych rzeczy. Niestety wygląda to strasznie i już mam plan to zmienić po wakacjach. Teraz kara prowizorka jest akceptowalna, bo trzeba było się przygotować do wyjazdu. Ja mam zainstalowane: uchwyt na GPS (widoczny na zdjęciu) oraz uchy na bidon.
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Klubowicze Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Nie widać zdjęć
Carl Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Wymieniłem se pasek CVT, nie dzisiaj a wczoraj, no i nie sam a prawdę mówiąc podawałem tylko klucze itp... Noc nas zastała: Testowa jazda, chyba OK!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się