Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Gilera GP 800 - niedoceniana królowa skuterów


RONIN

Rekomendowane odpowiedzi

Przednią oczywiście. Jakoś dałem radę z pomocą serwisówki, ale z plastikową nakładką z logo Gilera na środku kierownicy już tak łatwo nie poszło, przedni i tylny zaczep puścił ale środek nadal trzyma, jest na to jakiś trick?.

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj dotarły rolki malossi 19g. wyglądają tak:

WP_000435.jpg

Jak oglądam pulleye do oryginalnego wariatora to wyglądały tak:

rollers-dr-pulley-gilera-gp-800-25-x-19-15gr-17gr.jpg

Może mi laikowi ktoś wytłumaczyć aż tak duże różnice w wyglądzie?

W poniedziałek będę zakładał rolki i manetki Oxforda, czy macie dla mnie jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Rolki Malossiego to po prostu" rolki"

A Puleye to tzw. "bloczki" ich cały sekret właśnie w kształcie.

Często ludzie zakładali je niezgodnie z instrukcją i były jaja.

Rolki Malossiego też zalecają wkładać napisem w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu wariatora.

Dlaczego ?

Nie mam pojęcia ale tak jest na rys. i tak będę zakładał ( też dzisiaj do mnie doszły :clapping: )

Odnośnik do komentarza

Jak oglądam pulleye do oryginalnego wariatora to wyglądały tak:

Może mi laikowi ktoś wytłumaczyć aż tak duże różnice w wyglądzie?

Tu jest pieknie pokazane na schemacie dlaczego taka roznica

[media=]

[/media]
Odnośnik do komentarza

Chyba jestem ślepy bo na filmie nie widzę różnicy, wygląda to tak, że można stosować rolki i bloczki w tym samym wariatorze czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Stosować można.Ale nie razem. Tylko albo -albo.

Zwróć uwagę że na filmie zaznaczono skrajne położenia wariatora.( w dwóch kolorach) I przy Pulleyah wariator schodzi i rozchodzi się dalej.

Daje to większe przełożenia na starcie(więcej mocy na kole) i większe przy obrotach max.(może wzrosnąć prędkość max)

Odnośnik do komentarza

...Daje to większe przełożenia na starcie(więcej mocy na kole) i większe przy obrotach max.(może wzrosnąć prędkość max)

Taką mam nadzieję :)

Odnośnik do komentarza

Właśnie wymieniam rolki na 19g., były 17g. W serwisówce mam dwie wartości momentów dokręcania:

Drive pulley nut 252-278Nm

Driven pulley nut 153-187Nm

Wie Ktoś o co chodzi?

Odnośnik do komentarza

Rolki wymienione, teraz mam pytanie jaki jest symbol filtra powietrza?

Jaki olej powinienem wlać, producent zaleca 5W40 a mój mechanik twierdzi, że powinienem wlać 10W40, bo producent zaleca wartość uśrednioną dla różnych warunków klimatycznych?

Odnośnik do komentarza

W instrukcjach serwisowych motocykli masz często wykresy dot. zakresu temperatury użytkowania motocykla i akceptowalnych olejów w zależności od tej temperatury.

Nie widziałem jednak instrukcji GP800.

Odnośnik do komentarza

Z tego co pamiętam, do Gilery kupiłem zalecany AGIP 5W40...

PS. A swoją drogą fajny "mechanik" , co zaleca zmianę oleju na taki bez dopuszczeń producenta do danego modelu... I później nie ma się co dziwić, że silniki niedomagają, jak tacy "mędrcy" na nich praktykują :stretcher: ...

Edit: Jeszcze coś... Nie raz czytałem o zatkaniu kanalików olejowych ( a tym samym przegrzania i zatarcia silnika) po zastosowaniu dla "oszczędności" :D lub z dyletanctwa właśnie 10W40 zamiast 0W40 lub 5W40...

Odnośnik do komentarza

Z tego co pamiętam, do Gilery kupiłem zalecany AGIP 5W40...

Taki sam leję do Many (bliźniaczy napęd). Sugeruje to też naklejka na wahaczu

Odnośnik do komentarza

Jak jest w takiej szybkiej mocnej bestyjce z zawieszeniem ? Jaki jest skok przodu i tyłu ? Na ile to mozna zmieniać ? Na jakich ustawieniach jeździcie ?

Odnośnik do komentarza

Rolki wymienione, teraz mam pytanie jaki jest symbol filtra powietrza?

Jaki olej powinienem wlać, producent zaleca 5W40 a mój mechanik twierdzi, że powinienem wlać 10W40, bo producent zaleca wartość uśrednioną dla różnych warunków klimatycznych?

Twój silnik jest wystrugany pod takie parametry:

SAE 5W-40,

API SL,

ACEA A3,

JASO MA

Synthetic oil

każdy 10W40:

- ma gorszą lepkość

- jest półsyntetykiem

- nie zawsze spełnia A3

Wybór należy do ciebie :)

Odnośnik do komentarza

Ostatnio zmieniałem olej w swojej też na ENI SAE 5W-40, ważne są też parametry API, ACEA i JASO.

Zaszalałem i kupiłem też oryginalny filtr oleju ze znaczkiem Gilera. :fireman2:

Odnośnik do komentarza

Stefan przód 122mm. tył 133mm. Zawieszenie bardzo komfortowe.

Mam problem ze znalezieniem filtra powietrza? Gdzie go kupić, jaki ma symbol?

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Maciek zwymiaruj filterek a na pewno kupisz w większości hurtowni motoryzacyjnych.Ja tak robiłem z filtrami do Malaguta.

Odnośnik do komentarza

Twój silnik jest wystrugany pod takie parametry:

SAE 5W-40,

API SL,

ACEA A3,

JASO MA

Synthetic oil

każdy 10W40:

- ma gorszą lepkość

- jest półsyntetykiem

- nie zawsze spełnia A3

Wybór należy do ciebie :)

Robi 3m! I tu nie do końca masz rację: Motul 7100 4T 10W40 i 300V 4T Factory Line 10W40 to pełne syntetyki, Valvoline Synpower 4T 10W40 lub z mniej znanych Gulf Syntrac 4T 10W40 również. Parametry płynności bardzo zbliżone do olejów w klasie 5W40. Sam w swoim Symie używam Gulf Syntrac 5W40 klasa API SL, JASO MA, MA2, A3. Pozdrawiam, Maro

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...