froster Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Ronin , ja mam wario ori , rolki ori (dr.pulley sygnowane piaggio) , nie zmieniam wario , nie zakładam Turbiny , podtlenku azotu , i cylindrów na 1000cm3 mi starczy to co dała fabryka
RONIN Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2013 Ale ja już kupiłem z Malossi Multivar 2000, dobrze, że pierwszy właściciel zostawił w kufrze oryginalny wariator, więc pewnie wrócę do natury ;-)
Marci M Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Wario Malossi Multivar 2000 to odpowiednik orginalnego wario z niewielkimi modifikacjami podnoszącymi głównie płynnoś i elastycznośc skutera ale z pewnością może miec wpływ na spalanie ze względu na rolki zamontowane w nim. Możliwe że są lżejsze od orginału i stąd ta różnica .
RONIN Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2013 Marci M sugerujesz, żeby nie zmieniać wario tylko poeksperymentować z rolkami? Może ma ktoś jakieś doświadczenie z różnymi wagami rolek w GP 800 i się wypowie?
Marci M Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Nie znam za bardzo danych orginalnego napędu natomiast masz zamontowany multivar 2000 gdzie w komplecie były dwa rodzaje rolek jedne o wadze 17g drugie 19g (jedne z nich masz pewnie założone tylko które ?)jeśli są orginał Malossi to muszą byc okrągłe jeśli będą inne to mogą byc Pulleya lub wyglądac jak Pulley (sygnowane Piaggio). Masz rozebrany orginał więc możesz łatwo sprawdzic. sprawdź rodzj rolek (kształt i rozmiar) sprawdż wagę rolek Jeśli w Malossim zastosujesz wagę jak w orginale parametry pracy nie powinny się znaczocą zmienic. Podnieszesz wagę obroty spadną spadnie też spalanie. Ustawienia napędu to sztuka kompromisu oraz własnych oczekiwań. Masz już dwa wariatory więc nic nie tracisz wkładasz orginał i odrazu powinieneś poczuc różnicę i zostawic ten który pasuje charakterystyką pracy do ciebie
froster Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Ronin wracając do szyby... dziś przestawiałem moto w garażu i przy okazji zrobiłem fotę mojej szyby ... masz taką samą ? https://www.dropbox.com/s/b8tbg2sautw7t5l/2013-12-21%2012.37.25.jpg
RONIN Opublikowano 21 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2013 tak to ta sama co moja, z tym, że moja ma jeszcze czarną ramkę z gumy.
RONIN Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2013 dzisiaj podczas wycieczki poobserwowałem obrotomierz: 4000 obr. 62 km/h 4500 obr. 80 km/h 5200 obr. 100 km/h 6500 obr. 130 km/h I pytanie do urzytkowników macie podobne wyniki, czy raczej niższe obroty?
Bulba Opublikowano 22 Grudnia 2013 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Maciek to do ilu ten Twój sprzet się kreci ? Ja mam przy 4000 okolo stowki. przy 5000 kolo 130. To u Ciebie przy 190 bedzie 10 000 ???
RONIN Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2013 Podejrzewam, że mam lżejsze rolki 17g. zamiast 19g. i to jest powód tych obrotów i spalania.
Marci M Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Nom bardzo duże prawdopodobieństwo że tak właśnie jest choc podam ci przykład T-maxa. W orginale wychodzi powiedzmy na rolkach 18g natomiast jak kupujesz nowe wario Malossi czy TPR o standardowych rolkach dostajesz w pakiecie dwa zestawy rolek 15g i 16g czyli waga jest nadal niższa niż w orginale o te 2g. Musisz zważyc orginalne rolki i powinno się wiele wyjaśnic. 19g rolki Malossi niekoniecznie muszą odpowiadac wadze orginałów.
RONIN Opublikowano 23 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2013 Czyli do wariatora Malossi muszą być dedykowane rolki malossi? Nie mogę wsadzić oryginału?
Klubowicze arturo-bb Opublikowano 23 Grudnia 2013 Klubowicze Opublikowano 23 Grudnia 2013 Tak jak mówi Marci M zważ rolki (albo przeczytaj bo Malossi opisuje z boku) Niestety nigdzie nie znalazłem wiarygodnej informacji o fabrycznej wadze rolek (wszędzie widać Dr Puley sygnowane dla Piaggio) A tak poza tym ciekawe że tak duża zmiana spalania i osiągów przy różnicy 2 g na rolce.( 17g zamiast 19g) Sam planuję zmianę w SW-T z 28 g na 24 g (w/g Italiańców najlepszy kompromis bo polepsza osiągi nie zwiększając znacząco zużycia paliwa) maniacy przyspieszeń zakładają nawet 21g lub19 g ale to już dla mnie przesada bo jednak więcej czasu spędzam w trasie niż w aglomeracjach dużych miast. PS RONIN powinny pasować ale to i tak nie problem bo masz dodatkowo oryginalny więc w razie czego poskładasz wszystko na oryginalnych częściach.
RONIN Opublikowano 23 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2013 Ja nie wykorzystuję możliwości tych rolek nawet w połowie, odkręcanie manetki do połowy powoduje taką katapultę, że utrzymywanie wyższych obrotów przez lżejsze rolki mija się z celem w moim przypadku. Dlatego drążę temat.
tmielcarz Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Czyli do wariatora Malossi muszą być dedykowane rolki malossi? Nie mogę wsadzić oryginału? Nie wiem jak jest w przypadku wariatora Malossi dla Gilery, ale gdy bawiłem się w tuning swojej 50-ki to wariator Malossi miał rolki o innym rozmiarze (nie chodzi o wagę, tylko o średnicę i wysokość) niż seryjny wariator Yamahy Neo's. Zanim włożysz oryginały do wariatora Malossi zmierz je suwmiarką.
Marci M Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 "Czyli do wariatora Malossi muszą być dedykowane rolki malossi? Nie mogę wsadzić oryginału?" Jeśli orginalne rolki są okrągłe a nie bloczki a ich rozmiar wynosi 25 x 19 to bez problemu wsadzisz je do vario Malossi. Nie wiem jak wyglądają twoje orginalne rolki i jakie mają wymiary. Co do wagi raczej zostanie ci jakaś waga (w miarę dokładna) bo napisy szybko się ścierają. Wydaje mi się że waga orginalnych rolek jest większa niż 19g. Przewaga wariatora Malossi nad orginałem jest taka że występuje wiele wag rolek i łatwo można sobie dopasowac osiągi do swoich potrzeb w orginale jest tylko jedna waga i koniec zabawy. Masz dwie opcje - zakładasz orginalny wariator z ori rolkami lub - jeśli dotychczasowe rolki wydają ci się za lekkie ważysz orginalne rolki i zamawiasz o takiej samej wadze roleczki Malossi. Synonimem odniesienia osiągów jest waga rolek orginalnych (sprawdź to)a stanie się jasnośc Ps Lekkie rolki to fajna zabawa w mieście. Jeśli lubisz wypady i częste trasy poza miasto waga orginalnych rolek jest lepsza.
RONIN Opublikowano 23 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2013 oryginalne rolki to raczej bloczki sądząc po opakowaniu na allegro, rozmiar się zgadza. Na ebayu.it znalazłem pulleye bloczki od 14g. do 19g.
Marci M Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Wychodzi na to że orginalna waga to 19g. Cięższych o tym rozmiarze rolek nie znalazłem choc przy orginalnych nie ma nigdzie mowy o wadze. Pamiętaj też że rolki to nie wszystko - akcesoryjne wariatory też mają na zadanie polepszenie osiągów + do tego lżejsze rolki + niekiedy sprężyna dodawana w pakiecie wszystko razem składa się na polepszenie osiągów a nie zmiejszenie spalania . Nie rozbierałeś napędu więc może masz taki kompletny zestaw teraz zamontowany, może ktoś go jeszcze bardziej podkręcił zakładając jeszcze lżejsze rolki a nie te z zestawu. Jak będziesz zakładał orginalny wariator wtedy przekonasz się co tam tak naprawdę siedzi.
RONIN Opublikowano 23 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2013 to jeszcze pytanie czy może być tak, że sprężynka od malossi nie będzie pasowała do oryginalnego wario? Pytam bo mam tylko wario i jakąś tulejkę. I jeszcze jedno bo nie rozumiem chyba:" 19g rolki Malossi niekoniecznie muszą odpowiadac wadze orginałów. " To jak rolka malossi 19g. waży mniej niż oryginalna rolka 19g.? Czy chodzi o to, że pomimo tej samej wagi może być inna elastyczność?
Sympatycy zdun13m Opublikowano 23 Grudnia 2013 Sympatycy Opublikowano 23 Grudnia 2013 Poprawcie mnie jak się mylę. Maciek sprężyna montowana jest do sprzęgła i nie ma nic wspólnego z wario. Natomiast twardość tej sprężyny ma już dużo do powiedzenia. Mam wrażenie że u ciebie poprzednik wymienił wario, rolki a nie koniecznie już sprężynę. Twierdzę na podstawie tego co zostało po poprzednim właścicielu czyli wario i jakaś tulejka. Musisz to chłopie rozebrać. Wtedy będzie wszystko jasne.
Marci M Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 Sprężyna zawsze będzie pasowac.Oczywiście sprężyna nie jest w wariatorze a przy korektorze momentu a do korektora przykręcone jest sprzęgł. Jak będziesz zmieniac wariator to przy okazji zobacz czy sprężyna jest jakiegoś koloru np. żółta, biała, czerwona lub niebieska czy może zwykła nielakierowana jeśli będzie kolor to masz założoną sprężyne akcesoryjną. Tulejkę co posiadasz jest od orginalnego wario i nie mieszaj (pomyl) ją z tulejką od Malossiego tam też taka jest. Co do rolek to źle mnie zrozumiałeś 19g to 19g czy Malossi czy orginał. Chodziło mi o to że nigdzie nie znalazłem wagi orginalnych i tak na 100% nie wiem ile waży a najcięższa waga o tym rozmiarze to 19g i nie ma cięższej. Różnica jest napewno między rolkami zwykłymi (jak np.Malossi) a tzw. bloczkami Pulley i tu chodzi o kształt no ale to pewnie wiesz więc nie będę się rozpisywał. No i faktycznie jeśli patrzec na to co zostawił ci poprzedni właściciel to sprężyna powinna byc orginalna.
RONIN Opublikowano 23 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2013 O to chodzi, że nie wiem, więc jeśli mógłbyś rozwinąć temat to chętnie dowiem się czegoś nowego.
Marci M Opublikowano 23 Grudnia 2013 Opublikowano 23 Grudnia 2013 No tu to najlepiej wpisz w wyszukiwarkę "Pulley" na naszym forum. Tam znajdziesz wszystko na ten temat np. zwolenników, przeciwników,awarie, uszkodzenia osiągi i wiele innych tematów. Jest tego trochę Sam też byłem posiadaczen takich rolek ale nigdy ich nie założyłem i sprzedałem teraz jakaś 400 śmiga po Warszawie na nich
RONIN Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2014 Wymieniał ktoś żarówkę w GP 800?
Burgerman Opublikowano 9 Stycznia 2014 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Wymieniał ktoś żarówkę w GP 800? Którą?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się