froster Opublikowano 27 Listopada 2013 Opublikowano 27 Listopada 2013 można i tak zafarbować na pseudo tricolore
Sympatycy grzegorz76 Opublikowano 27 Listopada 2013 Sympatycy Opublikowano 27 Listopada 2013 .. .. Chciałbym taką z ciemnymi lagami i wahaczem (taką ma Grzesiek),, że Jeżeli masz na myśli moją GP to ja mam jasne lagi i wachacz. Rocznik 2008
RONIN Opublikowano 3 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2013 Dzisiaj było kolejne tankowanie :-( Przejechane 220 km. wyłącznie po mieście, krótkie odcinki w niskich temperaturach i wynik trochę mnie przeraził 15,5 litra. Wychodzi 7 l/100km.
Sympatycy grzegorz76 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Sympatycy Opublikowano 4 Grudnia 2013 Dziwne masz spalanie. Mi nigdy, nawet przy jezdzie on/off nie spalila 6 litrów. Największy wynik to 5.8 po jednym z WBN-ów. Min. 4.7 podczas wyjazdu Litwa/Łotwa/Estonia, ale nie przekraczaliśmy 110 km/h. Może to zasługa innego wariatora który masz zamontowany.
RONIN Opublikowano 4 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2013 Też to podejrzewam, mam oryginalny i może zimą zamienię. Nie mam doświadczenia w tych niby lepszych wariatorach, czy faktycznie coś dają?
Marci M Opublikowano 4 Grudnia 2013 Opublikowano 4 Grudnia 2013 Dają dają choć bardziej jeśli chodzi o osiągi. Seria to optymalne ustawienie osiągów, spalania i emitowanych nieczystości - choć zawsze można fabrykę poprawić
RONIN Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2013 Ostatnio zacząłem zwracać uwagę na wskazania zew. termometra w mojej Gepetce i zauważyłem, że średnio zawyża o 2 stopnie, można to jakoś skalibrować? A jak parkuje to zaraz wskazanie wzrasta o 5-7 stopni, pewnie to wpływ ciepła od silnika, też tak macie?
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 18 Grudnia 2013 Administrator Opublikowano 18 Grudnia 2013 Podobnie jest z budzikiem. Kiedy pokazuje 220 km/h realna prędkość w/g gps to 193 km/h. Sprawdzone osobiście.
froster Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Podobnie jest z budzikiem. Kiedy pokazuje 220 km/h realna prędkość w/g gps to 193 km/h. Sprawdzone osobiście. Budzik to raczej w każdym przekłamuje nie tylko w GP800 Ronin ja na temperaturę nie zwracałem uwagi , a teraz GP już zimuje
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 18 Grudnia 2013 Administrator Opublikowano 18 Grudnia 2013 Budzik to raczej w każdym przekłamuje nie tylko w GP800 Zgadza się... ale w niektórych błąd jest bardzo duży, i właśnie GP800 posiada niepoprawnie sporą odchyłkę. Dla odmiany w BMW jest wręcz symboliczny. Tyczy się to np. C650GT lub np. C1
froster Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 A nie jest przypadkiem tak , że przekłamanie budzika jest większe im większa jest prędkość ? Nie dziwne , że przy wskazaniach 220km/h jest taka spora różnica z gpsem . W autach też to widać , przy 50km/h wskazanie budzika jest wyższa od gps o 1km/h , lecz przy 120km/h jest to już 7km/h
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 18 Grudnia 2013 Administrator Opublikowano 18 Grudnia 2013 A nie jest przypadkiem tak , że przekłamanie budzika jest większe im większa jest prędkość ? Logiczne, że tak jest. Specjalnie podałem wartość górną, bo lepiej obrazuje skalę błędu i to ile faktycznie wynosi V-max tego modelu. Przy setce rzeczywista prędkość GP, którym miałem okazję jeździć wynosiła 87 km/h.
RONIN Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2013 Ja jeszcze jeżdżę i jak gdzieś dzisiaj postałem to miałem nawet 10 stopni co pomimo ładnego słońca było niemożliwe.
JataSlon Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Wiem, że nie jestem żadnym autorytetem w dziedzinie 2 kółek. Natomiast z tego co zauważyłem u mnie w aucie to to, że wskazania GPS-u i licznika pokrywają się z dokładnością 2km/h ale tylko do prędkości 110km/h potem ze wzrostem prędkości rozbieżność się zwiększa i tak przy prędkościach dochodzących do 240 na liczniku na gps jest 205-220. Przedział jest podany celowo gdyż tak się dzieje raz pokaże wiecej a raz mniej. I tu moja wątpliwość w wskazania GPS. Wydaje mi się, że dzieje się tak dlatego, że nasze odbiorniki nie są tak szybkie i przy wiekszych prędkościach się gubią. Dla porównania podam przykład z krótkiej podróży lotniczej sprzed paru lat - dwu silnikową cesną - prędkość przelotowa względem ziemi była ba poziomie 300km/h a gps pokazywal 260, a nie wydaje mi się, żeby wskazania samolotowych przyrządów były błędne. Chyba najwiarygodniej poprosić o mandat i smignąć kolo fotoradaru obserwując licznik i potem porównać wyniki ))))))
Sympatycy grzegorz76 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Sympatycy Opublikowano 18 Grudnia 2013 A jak parkuje to zaraz wskazanie wzrasta o 5-7 stopni, pewnie to wpływ ciepła od silnika, też tak macie? Też tak mam. Nie wiem gdzie jest czujnik, ale na postoju szybko ,,łapie'' temperaturę od silnika
RONIN Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2013 Czyli analogicznie jeżeli jest gorąco przełamanie temperatury jest większe?
Sympatycy grzegorz76 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Sympatycy Opublikowano 18 Grudnia 2013 Bez przesady. Bez względu na to czy jest 5 st czy 35 st błąd wskazań jest podobny ok 1-2 st. Miałem na myśli to, że po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu (np. tankowanie ok,10 min) wskaznik może pokazywać wyższą temperaturę. Po ruszeniu wszystko wraca do normy.
moro Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Przekłamanie licznika przy większych prędkościach jest takie samo jak przy mnieszych . 87 do 100 km/h to jest to samo co 193 do 220 km/h - cały czas przekłamanie wynosi około 13% .
stefanekmac Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Stara prosta metoda.Stoper.Przy 60 kilometr w minutę, 120 - 30 sek. 180 -20 sek. Widać jak słupki 100 co 2 sek migają.Toyota zawyża ok 12 %, subaru też.Wszystko celowo.Stare safrane co do km dokładne.Yamaha zawyża ponad 10 %. W starej dobrej WFMce wskazówka drż.ała o jakieś 10km
dr.big Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Liczniki mają dopuszczoną w homologacji tolerancję, jeśli dobrze pamiętam: 10% plus 4km/h ... Co umożliwia, że może pokazywać max. ok. 196 plus 23,3 czyli 219,3 km/h... Bo licznik nie może tylko pokazywać mniej niż wynosi realna prędkość. I GP800 pokazuje więcej, ale w granicach normy... Takie wskazania liczników prawdzone nie raz i nie dwa i nie tylko skuterem ...
Geni Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Dla porównania podam przykład z krótkiej podróży lotniczej sprzed paru lat - dwu silnikową cesną - prędkość przelotowa względem ziemi była ba poziomie 300km/h a gps pokazywal 260, a nie wydaje mi się, żeby wskazania samolotowych przyrządów były błędne. Kolego wskazanie przyrządów samolotowych są oczywiście dokładne, natomiast trzeba wiedzieć, do czego dany przyrząd służy i na jakiej zasadzie działa. Otóż dla pilota i samolotu ważne jest nie tylko jego położenie względem ziemi, ale wręcz ważniejsza jest prędkość mas powietrza względem samolotu. Stąd taki prędkościomierz mierzy napór mas powietrza (ciśnienie). Na wskazanie nakłada się więc nie tylko prędkość samolotu względem ziemi, ale również wiatr od czoła, jak również wysokość, na której lecimy (im wyżej, tym niższe ciśnienie). Stąd pojęcia IAS i TAS. Wasze IAS było 300km/h, a TAS 260km/h. Sorry za O.T. Pozdrawiam 306_Geni - See ya on your six...
RONIN Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2013 idąc tym tropem dalej wychodzi, że jak licznik przekłamuje o 10% to skuter realnie pali o 10% więcej co mnie już nie cieszy :-(, mam tylko nadzieję, że jak zrobi się cieplej moja Gepetka obniży swój apetyt na paliwo.
dr.big Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Kupując skuter pojemności 839 ccm i najmocniejszy ze skuterów nie ma co patrzeć na ekonomię i czy spali pół a może nawet 0,8 litra mniej ...
froster Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Kupując skuter pojemności 839 ccm i najmocniejszy ze skuterów nie ma co patrzeć na ekonomię i czy spali pół a może nawet 0,8 litra mniej ... dokładnie , sprawdziłem spalanie na dwóch pierwszych zbiornikach wyszło 4,8 , 5,2 i już mnie nie interesuje dalej spalanie , dla porównania moje Kymco Downtown kupiony od Corleone brał 4,2
RONIN Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2013 Froster ja bym podskakiwał z radości jakby mi paliła 5,5 l/100, ale 7-7,5 to trochę sporo a nie jeżdzę na maxa bo i warunki takie sobie. Mam nadzieje, że to wina zimy i częstej jazdy po mieście na ssaniu po starcie i może jeszcze wina wario malossi które mam założone.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się