Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Gilera GP 800 - niedoceniana królowa skuterów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

można i tak zafarbować na pseudo tricolore :msn-wink:

tricolore-gp800.jpg

adesivo_italia_gp800.jpg

  • Sympatycy
Opublikowano

..

.. Chciałbym taką z ciemnymi lagami i wahaczem (taką ma Grzesiek),, że

Jeżeli masz na myśli moją GP to ja mam jasne lagi i wachacz. Rocznik 2008

Opublikowano

Dzisiaj było kolejne tankowanie :-(

Przejechane 220 km. wyłącznie po mieście, krótkie odcinki w niskich temperaturach i wynik trochę mnie przeraził 15,5 litra. Wychodzi 7 l/100km.

  • Sympatycy
Opublikowano

Dziwne masz spalanie. Mi nigdy, nawet przy jezdzie on/off nie spalila 6 litrów. Największy wynik to 5.8 po jednym z WBN-ów. Min. 4.7 podczas wyjazdu Litwa/Łotwa/Estonia, ale nie przekraczaliśmy 110 km/h. Może to zasługa innego wariatora który masz zamontowany.

Opublikowano

Też to podejrzewam, mam oryginalny i może zimą zamienię. Nie mam doświadczenia w tych niby lepszych wariatorach, czy faktycznie coś dają?

Opublikowano

Dają dają :laughing: choć bardziej jeśli chodzi o osiągi.

Seria to optymalne ustawienie osiągów, spalania i emitowanych nieczystości - choć zawsze można fabrykę poprawić :clapping:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ostatnio zacząłem zwracać uwagę na wskazania zew. termometra w mojej Gepetce i zauważyłem, że średnio zawyża o 2 stopnie, można to jakoś skalibrować? A jak parkuje to zaraz wskazanie wzrasta o 5-7 stopni, pewnie to wpływ ciepła od silnika, też tak macie?

  • Administrator
Opublikowano

Podobnie jest z budzikiem.

Kiedy pokazuje 220 km/h realna prędkość w/g gps to 193 km/h. Sprawdzone osobiście.

Opublikowano

Podobnie jest z budzikiem.

Kiedy pokazuje 220 km/h realna prędkość w/g gps to 193 km/h. Sprawdzone osobiście.

Budzik to raczej w każdym przekłamuje nie tylko w GP800 :msn-wink:

Ronin ja na temperaturę nie zwracałem uwagi , a teraz GP już zimuje

  • Administrator
Opublikowano

Budzik to raczej w każdym przekłamuje nie tylko w GP800 :msn-wink:

Zgadza się... ale w niektórych błąd jest bardzo duży, i właśnie GP800 posiada niepoprawnie sporą odchyłkę.

Dla odmiany w BMW jest wręcz symboliczny. Tyczy się to np. C650GT lub np. C1

Li4vLi4vLi4vLi4vaW1nL2MxMTI1LzAxNy5qcGcmcT0xMDAmYW9lPTE=.jpg

Opublikowano

A nie jest przypadkiem tak , że przekłamanie budzika jest większe im większa jest prędkość ? Nie dziwne , że przy wskazaniach 220km/h jest taka spora różnica z gpsem . W autach też to widać , przy 50km/h wskazanie budzika jest wyższa od gps o 1km/h , lecz przy 120km/h jest to już 7km/h

  • Administrator
Opublikowano

A nie jest przypadkiem tak , że przekłamanie budzika jest większe im większa jest prędkość ?

Logiczne, że tak jest.

Specjalnie podałem wartość górną, bo lepiej obrazuje skalę błędu i to ile faktycznie wynosi V-max tego modelu.

Przy setce rzeczywista prędkość GP, którym miałem okazję jeździć wynosiła 87 km/h.

Opublikowano

Ja jeszcze jeżdżę i jak gdzieś dzisiaj postałem to miałem nawet 10 stopni co pomimo ładnego słońca było niemożliwe.

Opublikowano

Wiem, że nie jestem żadnym autorytetem w dziedzinie 2 kółek. Natomiast z tego co zauważyłem u mnie w aucie to to, że wskazania GPS-u i licznika pokrywają się z dokładnością 2km/h ale tylko do prędkości 110km/h potem ze wzrostem prędkości rozbieżność się zwiększa i tak przy prędkościach dochodzących do 240 na liczniku na gps jest 205-220. Przedział jest podany celowo gdyż tak się dzieje raz pokaże wiecej a raz mniej. I tu moja wątpliwość w wskazania GPS. Wydaje mi się, że dzieje się tak dlatego, że nasze odbiorniki nie są tak szybkie i przy wiekszych prędkościach się gubią.

Dla porównania podam przykład z krótkiej podróży lotniczej sprzed paru lat - dwu silnikową cesną - prędkość przelotowa względem ziemi była ba poziomie 300km/h a gps pokazywal 260, a nie wydaje mi się, żeby wskazania samolotowych przyrządów były błędne.

Chyba najwiarygodniej poprosić o mandat i smignąć kolo fotoradaru obserwując licznik i potem porównać wyniki :msn-wink:))))))

  • Sympatycy
Opublikowano

A jak parkuje to zaraz wskazanie wzrasta o 5-7 stopni, pewnie to wpływ ciepła od silnika, też tak macie?

Też tak mam. Nie wiem gdzie jest czujnik, ale na postoju szybko ,,łapie'' temperaturę od silnika

Opublikowano

Czyli analogicznie jeżeli jest gorąco przełamanie temperatury jest większe?

  • Sympatycy
Opublikowano

Bez przesady. Bez względu na to czy jest 5 st czy 35 st błąd wskazań jest podobny ok 1-2 st. Miałem na myśli to, że po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu (np. tankowanie ok,10 min) wskaznik może pokazywać wyższą temperaturę. Po ruszeniu wszystko wraca do normy.

Opublikowano

Przekłamanie licznika przy większych prędkościach jest takie samo jak przy mnieszych . 87 do 100 km/h to jest to samo co 193 do 220 km/h - cały czas przekłamanie wynosi około 13% .

Opublikowano

Stara prosta metoda.Stoper.Przy 60 kilometr w minutę, 120 - 30 sek. 180 -20 sek. Widać jak słupki 100 co 2 sek migają.Toyota zawyża ok 12 %, subaru też.Wszystko celowo.Stare safrane co do km dokładne.Yamaha zawyża ponad 10 %. W starej dobrej WFMce wskazówka drż.ała o jakieś 10km

Opublikowano

Liczniki mają dopuszczoną w homologacji tolerancję, jeśli dobrze pamiętam: 10% plus 4km/h ... Co umożliwia, że może pokazywać max. ok. 196 plus 23,3 czyli 219,3 km/h... Bo licznik nie może tylko pokazywać mniej niż wynosi realna prędkość.

I GP800 pokazuje więcej, ale w granicach normy... Takie wskazania liczników prawdzone nie raz i nie dwa i nie tylko skuterem :) ...

Opublikowano

Dla porównania podam przykład z krótkiej podróży lotniczej sprzed paru lat - dwu silnikową cesną - prędkość przelotowa względem ziemi była ba poziomie 300km/h a gps pokazywal 260, a nie wydaje mi się, żeby wskazania samolotowych przyrządów były błędne.

Kolego wskazanie przyrządów samolotowych są oczywiście dokładne, natomiast trzeba wiedzieć, do czego dany przyrząd służy i na jakiej zasadzie działa. Otóż dla pilota i samolotu ważne jest nie tylko jego położenie względem ziemi, ale wręcz ważniejsza jest prędkość mas powietrza względem samolotu. Stąd taki prędkościomierz mierzy napór mas powietrza (ciśnienie). Na wskazanie nakłada się więc nie tylko prędkość samolotu względem ziemi, ale również wiatr od czoła, jak również wysokość, na której lecimy (im wyżej, tym niższe ciśnienie). Stąd pojęcia IAS i TAS. Wasze IAS było 300km/h, a TAS 260km/h.

Sorry za O.T.

Pozdrawiam

306_Geni - See ya on your six...

Opublikowano

idąc tym tropem dalej wychodzi, że jak licznik przekłamuje o 10% to skuter realnie pali o 10% więcej co mnie już nie cieszy :-(, mam tylko nadzieję, że jak zrobi się cieplej moja Gepetka obniży swój apetyt na paliwo.

Opublikowano

Kupując skuter pojemności 839 ccm i najmocniejszy ze skuterów nie ma co patrzeć na ekonomię i czy spali pół a może nawet 0,8 litra mniej ;) ...

Opublikowano

Kupując skuter pojemności 839 ccm i najmocniejszy ze skuterów nie ma co patrzeć na ekonomię i czy spali pół a może nawet 0,8 litra mniej ;) ...

;) dokładnie , sprawdziłem spalanie na dwóch pierwszych zbiornikach wyszło 4,8 , 5,2 i już mnie nie interesuje dalej spalanie , dla porównania moje Kymco Downtown kupiony od Corleone brał 4,2 :msn-cry:

Opublikowano

Froster ja bym podskakiwał z radości jakby mi paliła 5,5 l/100, ale 7-7,5 to trochę sporo a nie jeżdzę na maxa bo i warunki takie sobie. Mam nadzieje, że to wina zimy i częstej jazdy po mieście na ssaniu po starcie i może jeszcze wina wario malossi które mam założone.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...