Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Gilera GP 800 - niedoceniana królowa skuterów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Patrzysz na ostatnie zdjęcie i pierwsze słowo, które ciśnie się na usta to skuter!

Opublikowano

To może ja przemilczę tą moim zdaniem zbędną dyskusję o tym co jest skuterem i zapytam:

Ciekawi mnie jak w skuterach z łańcuchowym przeniesieniem napędu jest realizowana bezstopniowa "skrzynia biegów" i automatyczne sprzęgło. Bo jest mi znany tylko mechanizm najpopularniejszy czyli z tylu paska napedowego sprzęgło odśrodkowe, a z przodu paska napedowego wariator oddziałujący bezpośrednio z paskiem dla realizacji zmiennego przełożenia. Czy w skuterach z łańcuchem też stosuje się przekładnię z paskiem tyle że znajduje się ona przed łańcuchem? Czy jak?

Opublikowano

Co do ruszania to moja rusza płynnie, nie zauważyłem żadnych problemów, spalanie na poziomie B650 czyli skutera o 20 kM. słabszego, więc chyba niezbyt duże? ;-).

Bigu czerwoną można obkleić na TRIcolora ;-).

David napęd jest taki sam jak zwyczajnym skuterze na pasku( CVT ), tylko schowany jest bliżej silnika.

Opublikowano

Super maszyna Maciek pozdrawiam

Opublikowano

W Gilerze jest napęd z Aprili Mana. Ma przekładnie pasową, bezstopniową, ale znajduje się ona przy silniku, w kolejności "przed" zębatką zdawczą. Pełni ona po prostu rolę skrzyni biegów. Napęd powstał do motocykla z automatem, a potem "dookoła" napędu zbudowano GP800.

Opublikowano

(...)Bigu czerwoną można obkleić na TRIcolora ;-). (...)

No tak, można nawet sygnet i "kajdan" nosić z tombaku ;) ... Tylko po co?

Opublikowano

Gratuluje piękna maszyna , a mierzyłeś może w ile sekund setke osiąga?

Opublikowano

katalogowo 5,7 sek. z wariatorem Malossi powinno być lepiej, niestety potrzebuję trochę czasu aby się oswoić z maszyną, wczuć się w nią, więc mierzenie rekordów będzie dopiero na wiosnę. Max prędkości też nie mierzyłem, ale na obwodnicy dość szybko miałem 190 km/h i jeszcze przyspieszał, ale koledzy na 500tkach zostali mocno w tyle więc odpuściłem.

Opublikowano

Dla mnie jazda gp800 powyzej 170km/h jest bardzo mało komfortowa , walka z wiatrem staje sie mało bezpieczna

Opublikowano

Froster jaką masz szybę? Turystyczną czy oryginalną?

Opublikowano

Turystyczą Givi

Opublikowano

To tak jak ja, fakt, pisałem już o tym wcześniej, mogłaby być wyższa o 5 cm., czy ktoś już testował na niej deflektor?

Opublikowano

Nie wiem ile masz wzrostu i czy mamy takie same szyby , ale przy moich 173cm zupełnie mi wystarcza , nawet opuszczam czasem

Opublikowano

mam 176 cm. i przy 190 km/h. musiałem się schylać, ale widziałem w de Apilie SRV 850 z deflektorem. Ogólnie jeżdzę z podniesioną na maxa.

Opublikowano

Zaciekawiony tym tematem wczoraj popatrzyłem na YouTube i tam są filmiki na.których jeden typ testuje przyspieszenie i wychodzi mu 4 sek. do setki, a inny typ pokazuje V-max. i zamyka budzik na 220 km/h.

Ale poczekajcie jak tylko wstawię sobie do skutera silnik od niedawno zakupionej Agili 1.0, to jeszcze wszystkim pokażę na forum kto ma najszybszy skuter w mieście. :clapping:

A tak na serio to @RONIN na razie się z Tobą nie zamienię na mojego Malaguti Madison S200, bo Twoja Gilera za dużo pali, ale zadeklaruj, że będziesz mi pożyczał jeden z tych dwóch cylindrów jak będę latem 2014 z jakąś laską na turystykę leciał. ;)

  • Sympatycy
Opublikowano

Dla mnie seryjna szyba to totalna porażka.Mam akcesoryjna Givi i jest o niebo lepiej, ale i tak jazda powyżej 160 nie należy do przyjemności.Nigdy nie podniecałem się prędkością maksymalną- to co najbardziej cenię w GP to niesamowita elastyczność.

Ostatnio myślałem o zmianie skutera ,ale frajda z jazdy jaką daje GP-tka spowodowała ,że odpuściłem.

Opublikowano

David z tego co pamiętam to Ty już masz laskę ;-), zawsze możesz się przyłaczyć do jakiegoś wyjazdu, jeździmy spokojnie, ale uprzedzam moja Pani sypia w namiocie wyłącznie w temperaturze powyżej 16 st. poniżej w grę wchodzą minimum kwatery, więc raczej się nie dogadamy ;-). A co do silnika opla 1.0 to on ma raptem 58 kM co ma się nijak do 75 kM Gilery o wadze już nie wspomnę ;-).

I tego Grzegorz najbardziej się obawiam, że po Gilerze nie będę chciał już innego skutera :-(, a GP 800 nie jest wieczna.

Opublikowano

Ale ja nie proszę żebyś mi pożyczył laskę, tylko jeden cylinder od swojego skuta :clapping: .

A co do tego że moja Agila ma moc 58KM, a Twoja Gilera 75KM, to pamiętaj że moc to nie to samo co moment obrotowy. To tak jak np. 15W LEDówka może świecić jaśniej niż 100W żarówka. Moja Agila jest po prostu energooszczędna, ECO, a moment to ma momentalny! (tylko na moment) ;)

A tak zupełnie na serio to bezpiecznego ujeżdżania tej szalonej stalowej klaczy! :)

Opublikowano

(...)I tego Grzegorz najbardziej się obawiam, że po Gilerze nie będę chciał już innego skutera :-(, a GP 800 nie jest wieczna.

Aj tam, ja sobie dałem radę z "dychawicznym" Tmaxem :clapping: , i nawet przez dwa sezony nie miałem z tym większego problemu do tego stopnia, że zostawiam go na trzeci sezon... No chyba, że trafi się piękna Tricolore ;) ...

Opublikowano

Oglądałem kilka włoskich portali z ogłoszeniami przez 3 miesiące i nie znalazłem żadnej perełki w tym malowaniu, 3 miesiące, chyba i tak wolałbym obkleić czerwoną od niemca niż od makaroniarza oryginał ;-)

Opublikowano

No wiesz, to jest tylko jedna sprawa: od kogo i za ile ;) . Bo w słonecznej Italii są też sprzęty piękne i zadbane. Tylko że nieopłacalne do przywiezienia i niech mi nikt nie mówi, że na lawety trafiają te perełki :clapping: . Podobnie jak i we Francji, takie Tmaxy jak tam w klubie (podobnie zresztą jak w klubie Tmaxa z Włoch), to na ulicy się nieczęsto widzi... A na placu u handlarza na eksport nigdy :) .

PS. Nie, obklejona nie wchodzi wogóle w rachubę... To ja chcę mieć oryginał dla siebie, a nie żeby inni myśleli, że mam oryginał :) ... Czas gra na moją niekorzyść, ale może coś się trafi... Jedna jest aktualnie oferowana prywatnie na wysokości Rzymu, ale moja droga tam nie prowadzi :) ...

Opublikowano

Problem z kupnem Gilery polega na tym, że największy wybór jest we Włoszech poniżej Rzymu, Neapol, Bari i Sycylia a Tricolory są droższe średnio o 500-800 euro. a przez ostatnie 3 miesiące widziałem dwie sztuki we Włoszech, obie nie były idealne.

Opublikowano

W GP 800 długie światło to soczewka, na włoskich portalach ogłoszeniowych widziałem sporo przerobionych na xenony, ktoś robił coś takiego?

Opublikowano

Bigu, chyba masz całkiem duży wybór i więcej możliwości w Twoich poszukiwaniach:

7kEUR przebieg 1300 km

http://www.subito.it/moto-e-scooter/gilera-gp-800-2010-catania-78462369.htm

5kEUR, przebieg poniżej 15 tys km

http://www.subito.it/moto-e-scooter/gilera-gp-800-bari-77860986.htm

5,8 kEUR, przebieg poniżej 30 tys km

http://www.subito.it/moto-e-scooter/gilera-gp-800-2009-roma-74297683.htm

I jeszcze kilka innych (najtańszy poniżej 4kEUR)

Swoją drogą to przebiegi niskie jak na 2009 r. (zwłaszcza pierwszy przypadek)

Opublikowano

@Ronin: da się bez problemów założyć xenon...

@Przemo_ST: THX, rzeczywiście parę ich jest :msn-wink: ... Chciałbym taką z ciemnymi lagami i wahaczem (taką ma Grzesiek), wydaje mi się, że związane jest to z rocznikiem i widzialem już właśnie takie Tricolore... Ktoś coś wie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...