Sympatycy Worlan Opublikowano 24 Czerwca 2013 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Zwiedzając kilka lat temu Paryż zobaczyłem sporą ilość skuterów BMW C1, które sprytnie przemieszczały się po zakorkowanym mieście. Po chwili zastanowienia doszedłem do wniosku, że jestem bardziej nimi zainteresowany niż zabytkami Paryża. Oczywiście nikomu się do tego nie przyznałem, a kiedy wpatrywałem się w obraz Madonny w tle widziałem cejedynkę. Od tamtej pory C1 zawsze wzbudzała moje zainteresowanie. No i wreszcie przyszła ta chwila. Przecież marzenia się spełniają. Stałem się posiadaczem BMW C1 Wiliams. Moje pierwsze wrażenia z jazdy są pozytywne, chociaż z upływem czasu zacząłem dostrzegać więcej minusów jak plusów, ale o tym za chwilę. Siadając za sterami C1 jesteśmy zmuszeni do wykonania szeregu czynności do tej pory mi nieznanych przy użytkowaniu innych skuterów. Na początku trzeba w odpowiedniej kolejności unieść dwie dźwignie znajdujące się pod kierownicą w celu schowania centralnego podnóżka. Nie zachowanie odpowiedniej kolejności podczas tej procedury z pewnością doprowadzi do uszkodzenia mechanizmu unoszenia i opuszczenia centralki i staniemy przed problemem jak postawić skuter. Przypomina nam o tym schemat. Jak już się uporałem z centralką, zadowolony próbuję ruszyć. Dodaje gazu ale skuter nie chce jechać, silnik nie wchodzi w obroty i dławi się. Spokojnie, wszystko jest sprawne, po prostu zapomniałem zapiąć pasy. Jeżeli to już mamy za sobą i nie znajdujemy się na terenie zamkniętym możemy spokojnie wyruszyć na przejażdżkę. Gorzej jak mamy przed sobą bramę lub furtkę, którą musimy otworzyć. Niestety procedurę z pasami i opuszczaniem podnóżka w kolejności odwrotnej czas zacząć. Po otworzeniu bramy ponownie centralka i pasy, wyjeżdżamy i znowu pasy i centralka. Już mi się nie chce jechać C1, ale po ponownej procedurze z centralką i pasami mogę ruszyć w drogę ciesząc się jazdą i zapominając o tych wszystkich upierdliwych, powtarzanych wielokrotnie czynnościach. Przyspieszenie C1 nie powala na kolana, ruszam powoli i dostojnie. Nie ma co się dziwić, 15KM w ważącym prawie 200 kg skuterze za wysoko nie podskoczy. No i jeszcze moje 90 kg jako dodatkowy balast. Ale jak już się rozpędzimy do prędkości 80-90 km/h jazda robi się miła i przyjemna. W moim przypadku jeszcze bardziej uprzyjemnia podróżowanie zestaw audio. Można podpiąć dowolne urządzenie typu mp4. Ja podłączyłem analogowe radyjko zasilane bateriami. Z jakością odbioru jest różnie ale nie wymagajmy za wiele. Warto wspomnieć, że siłę głosu regulujemy lewym kciukiem, a po zatrzymaniu się nasz zestaw sam obniża głośność. Jak ruszymy siła głosu wraca do wcześniejszych ustawień. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów doszedłem do wniosku, że kanapa w C1 nie należy do wygodnych. Jest twarda tak samo jak oparcie, a na dodatek uniesiony "dziób" kanapy uwiera. Ale może ja jestem przyzwyczajony do wygód. Czysto krzesełkowa pozycja, też nie pozwala na mały relaks podczas jazdy. Nie można jednak tylko narzekać. Jest wiele bajerów w C1, które przytłumią te niedogodności. Właśnie zaczyna kropić deszcz...nie ma co się przejmować. Dach skutecznie nas przed nim chroni, a dwustopniowa praca wycieraczki zapewni nam dobrą widoczność. Jak zostaniemy ochlapani przez jakiegoś wielkiego potwora z rodziny tirów na pomoc przyjdzie nam przycisk spryskiwacza szyby, oczywiście jeżeli wcześniej nie zapomnieliśmy uzupełnić płynu do spryskiwania szyby. Ciekawym rozwiązaniem jest nadmuch ciepłego powietrza na szybę, który skutecznie chroni ją przed zaparowaniem, a jak się zrobi trochę chłodniej można włączyć grzanie manetek i kanapy. Nadmuch na szybę odczujemy też w postaci ciepłego powiewu na dłonie, jeżeli jedziemy bez rękawiczek. Na równej nawierzchni C1 zachowuje się przyzwoicie, prowadzi się przyjemnie. Natomiast z racji swoich 12" kołek trochę źle znosi wszelkie nierówności i koleiny na drodze. Nie sprawia to jednak większych kłopotów przy manewrach. Widoczność w lusterkach jest bardzo dobra, ale trzeba uważać przy przeciskaniu się między samochodami, bo są dość szeroko rozstawione, a wysokość na jakiej są osadzone jest taka sama jak w większości busów. Podczas chłodniejszych dni trzeba pamiętać o czapce, bo zawirowania powietrza pod dachem C1 skutecznie chłodzą naszą głowę. Generalnie jak dla mnie jazda C1 to nowe doświadczenie, które zaliczam do bardzo pozytywnych. Na uwagę zasługuje kufer o dużej pojemności, który daje spore możliwości ładunkowe. Dużą zaletą tego typowo miejskiego skutera jest jego mały apetyt na paliwo. Moja C1 nie przekroczyła zużycia 3,5 l/100km, ale jestem przekonany, że przy odrobinie powściągliwości zadowoli się 3 literkami. Jeżeli chcesz się poruszać nietuzinkowym skuterem, jeżeli chcesz w dosłownym tego słowa znaczeniu czuć wiatr we włosach, jeżeli lubisz zwracać na siebie uwagę to BMW C1 jest stworzony dla Ciebie. Warto spróbować takiej przygody. Odnośnik do komentarza
0 Klubowicze Joasia70 Opublikowano 20 Maja 2015 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 a to ja nie wiedziałam że to "wynalazek" nie o oszczędność mi chodzi takie mi wyskoczyły jak wpisałam " opony bmw c1", nie znam takiej firmy dlatego moje pytanie było Odnośnik do komentarza
0 dr.big Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Zobacz mój post pisany w marcu -> http://www.forum.burgmania.net/topic/17881-bmw-c1-opis-uzytkownika/page__st__60#entry399335 Odnośnik do komentarza
0 Klubowicze Joasia70 Opublikowano 20 Maja 2015 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 patrzyłam, czytałam teraz jeżdżę na Bridgestonach ( albo poprzednio miałam ?? skleroza ) i jestem/byłam zadowolona z ciekawości zapytałam o te "wynalazki" bo wcześniej takich nie widziałam Odnośnik do komentarza
0 Klubowicze arturo-bb Opublikowano 20 Maja 2015 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Asiu tak jak pisze Robert ja bym wybrał np Te na przód a Te na tył Ewentualnie Te i Te Za dużo można stracić mając kiepskie opony Odnośnik do komentarza
0 Klubowicze Joasia70 Opublikowano 20 Maja 2015 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 chłopaki przeca ja wiem i rozsądna kobieta jestem ( wiem wiem niektórzy zaprzeczą ) kapcie w domu mają być wygodne i ciepłe a na 200 BEZPIECZNE no zada kobita pytanie z ciekawości i zaraz w łeb dostanie Odnośnik do komentarza
0 Sympatycy Worlan Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Sympatycy Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Co tu się dzieje, Joasia jakie C1, jakie opony, o co chodzi ? Przecież takie małe oponki nie wejdą na felgi B650 . Odnośnik do komentarza
0 Klubowicze Joasia70 Opublikowano 20 Maja 2015 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 do ucha będą jak znalazł Odnośnik do komentarza
0 Sympatycy Worlan Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Sympatycy Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Eee, jak do ucha to bierz Dunlopy Odnośnik do komentarza
0 Sympatycy Worlan Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Sympatycy Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Z przygodami ale jest. Witamy w klubie No dobra, wajcha w pzród, wajcha w tył i ruuuuszamy Odnośnik do komentarza
0 Klubowicze Joasia70 Opublikowano 23 Maja 2015 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 jeszcze nie oznakowana znaczkami burgmanii ale i te lada dzień znajdą się z przodu i z tyłu Grzesiu jeszcze zdjęcie grupowe poproszę Odnośnik do komentarza
0 Sympatycy Worlan Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Sympatycy Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Proszę Odnośnik do komentarza
0 Klubowicze Joasia70 Opublikowano 23 Maja 2015 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 i taki uśmiech cały czas miałam podczas jazdy Odnośnik do komentarza
0 Sympatycy Worlan Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Sympatycy Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Sam Ojciec "błogosławił" i taki uśmiech cały czas miałam podczas jazdy A gdzie się wlewa paliwo ? Kurcze, to tu .... No to w drogę Da radę, zuch dziewczyna Odnośnik do komentarza
0 Jaropero Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Gratuluję nowego nabytku Ładna sztuka Odnośnik do komentarza
0 Sympatycy Worlan Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Sympatycy Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Ładniusia C jedyneczka Odnośnik do komentarza
0 Sympatycy robert1973 Opublikowano 23 Maja 2015 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 o ile mnie wzrok nie myli oponki Pirelli GTS-y Joasiu lubię Cię i wymień je no i gratki z zakupu Odnośnik do komentarza
0 Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 23 Maja 2015 Administrator Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Sam Ojciec "błogosławił" ... i przypominał: "trójnóg= pamiętaj, że linki i zrywkę łatwo uszkodzić." Po wymianie na podwójną nóżkę już będzie pewniej Ładna C1 pojechała dziś z Mazowsza na Śląsk... i bardzo dobrze bo trafiła w dobre ręce Oczywiście odbiór odbywał się przy mocnej asyście Joasiu, także i w tym miejscu gratuluje i cieszę się razem z Tobą Odnośnik do komentarza
0 Klubowicze Joasia70 Opublikowano 24 Maja 2015 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 ... i przypominał: "trójnóg= pamiętaj, że linki i zrywkę łatwo uszkodzić." Po wymianie na podwójną nóżkę już będzie pewniej no i szukam tej podwójnej nóżki, szukam i nigdzie jej nie znajduję na stronie BMW - produkcja zakończona , na allegro - nic , na ebay - echo ... albo ja gapa i źle szukam Odnośnik do komentarza
0 dr.big Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Szukaj na allegro, rzadko, ale się trafiają czasami ... ... Na ebayu zapomnij, rodzynek (potrójnych jest zawsze kilka, aktualnie 7 szt., ale podwójnej nie ma). A jest pomiędzy nimi duuuża różnica po zaparkowaniu. Trójnożna jest naprawdę chybotliwa i nie dziwię się, że BMW robiło akcję wymiany... PS. ASO BMW już jej nie oferuje. Edit: Przy jazdach po wyboistych drogach może się też zdarzyć, że C1 zgubi kufer... Przytrafiało się to już wiele razy, dlatego użytkownicy C jedynek wymyślili prosty i tani sposób zabezpieczający... Szkoda tylko dziurawić kufer i "ściachać" te czarne obejmy ... No ale kufer od C1 jest już dzisiaj prawie "dobrem narodowym" ... http://www.baumiworld.de/topc.html Edit: Ba, nawet internetowy sklep C1 oferuje taki zestawik: http://www.c1teile-shop.de/epages/62796401.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62796401/Products/613-1 Odnośnik do komentarza
0 Klubowicze Joasia70 Opublikowano 24 Maja 2015 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 a takiej podstawki centralnej nie da się zainstalować ? http://www.bmw-motorrad.pl/Technologia/Komfort/Podstawka_centralna.html Odnośnik do komentarza
0 Marcinc1 Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Dlaczego piszecie że stopki nie da się już kupić w serwisie BMW? Da się kupić spokojnie, jest jeszcze ponad 300 sztuk w magazynie centralnym, tylko cena zabija - 563 detal brutto Odnośnik do komentarza
0 dr.big Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Nie wiem, ja się w ASO pytałem- odpowiedź: już niedostępna... Ale widocznie podobnie jak ze "skórką" do mocowania MP3... Według jednego ASO była niby w sieci BMW niedostępna, a w innym dostałem bez ją trudu. Odnośnik do komentarza
0 Klubowicze Joasia70 Opublikowano 25 Maja 2015 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 na stronie z częściami BMW jest napisane, że niedostępna: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/46_0624-podstawka-centralna/i51722 Odnośnik do komentarza
0 Sympatycy Worlan Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Sympatycy Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Cena ponad 500 złociszy to lekka przesada. Ja bym jeździł na tej co jest, jak już wiadomo na co trzeba uważać to tak szybko nie zerwie się tych kołków. W końcu coś się znajdzie na a... Już dzisiaj było blisko Odnośnik do komentarza
0 Klubowicze Joasia70 Opublikowano 25 Maja 2015 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 posłucham Cię Grzesiu Odnośnik do komentarza
Pytanie
Worlan
Zwiedzając kilka lat temu Paryż zobaczyłem sporą ilość skuterów BMW C1,
które sprytnie przemieszczały się po zakorkowanym mieście.
Po chwili zastanowienia doszedłem do wniosku, że jestem bardziej nimi zainteresowany
niż zabytkami Paryża. Oczywiście nikomu się do tego nie przyznałem,
a kiedy wpatrywałem się w obraz Madonny w tle widziałem cejedynkę.
Od tamtej pory C1 zawsze wzbudzała moje zainteresowanie.
No i wreszcie przyszła ta chwila. Przecież marzenia się spełniają.
Stałem się posiadaczem BMW C1 Wiliams.
Moje pierwsze wrażenia z jazdy są pozytywne, chociaż z upływem czasu zacząłem
dostrzegać więcej minusów jak plusów, ale o tym za chwilę.
Siadając za sterami C1 jesteśmy zmuszeni do wykonania szeregu czynności
do tej pory mi nieznanych przy użytkowaniu innych skuterów.
Na początku trzeba w odpowiedniej kolejności unieść dwie dźwignie znajdujące się
pod kierownicą w celu schowania centralnego podnóżka.
Nie zachowanie odpowiedniej kolejności podczas tej procedury z pewnością doprowadzi
do uszkodzenia mechanizmu unoszenia i opuszczenia centralki i staniemy przed
problemem jak postawić skuter.
Przypomina nam o tym schemat.
Jak już się uporałem z centralką, zadowolony próbuję ruszyć.
Dodaje gazu ale skuter nie chce jechać, silnik nie wchodzi w obroty i dławi się.
Spokojnie, wszystko jest sprawne, po prostu zapomniałem zapiąć pasy.
Jeżeli to już mamy za sobą i nie znajdujemy się na terenie zamkniętym możemy
spokojnie wyruszyć na przejażdżkę. Gorzej jak mamy przed sobą bramę lub furtkę,
którą musimy otworzyć. Niestety procedurę z pasami i opuszczaniem podnóżka
w kolejności odwrotnej czas zacząć. Po otworzeniu bramy ponownie centralka i pasy,
wyjeżdżamy i znowu pasy i centralka. Już mi się nie chce jechać C1,
ale po ponownej procedurze z centralką i pasami mogę ruszyć w drogę ciesząc się jazdą
i zapominając o tych wszystkich upierdliwych, powtarzanych wielokrotnie czynnościach.
Przyspieszenie C1 nie powala na kolana, ruszam powoli i dostojnie. Nie ma co się dziwić,
15KM w ważącym prawie 200 kg skuterze za wysoko nie podskoczy. No i jeszcze moje
90 kg jako dodatkowy balast.
Ale jak już się rozpędzimy do prędkości 80-90 km/h jazda robi się miła i przyjemna.
W moim przypadku jeszcze bardziej uprzyjemnia podróżowanie zestaw audio.
Można podpiąć dowolne urządzenie typu mp4. Ja podłączyłem analogowe radyjko zasilane bateriami.
Z jakością odbioru jest różnie ale nie wymagajmy za wiele. Warto wspomnieć,
że siłę głosu regulujemy lewym kciukiem, a po zatrzymaniu się nasz zestaw sam obniża głośność.
Jak ruszymy siła głosu wraca do wcześniejszych ustawień.
Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów doszedłem do wniosku,
że kanapa w C1 nie należy do wygodnych. Jest twarda tak samo jak oparcie,
a na dodatek uniesiony "dziób" kanapy uwiera.
Ale może ja jestem przyzwyczajony do wygód. Czysto krzesełkowa pozycja,
też nie pozwala na mały relaks podczas jazdy. Nie można jednak tylko narzekać.
Jest wiele bajerów w C1, które przytłumią te niedogodności.
Właśnie zaczyna kropić deszcz...nie ma co się przejmować.
Dach skutecznie nas przed nim chroni,
a dwustopniowa praca wycieraczki zapewni nam dobrą widoczność.
Jak zostaniemy ochlapani przez jakiegoś wielkiego potwora z rodziny tirów na pomoc
przyjdzie nam przycisk spryskiwacza szyby, oczywiście jeżeli wcześniej nie zapomnieliśmy
uzupełnić płynu do spryskiwania szyby. Ciekawym rozwiązaniem jest nadmuch ciepłego
powietrza na szybę, który skutecznie chroni ją przed zaparowaniem, a jak się zrobi trochę
chłodniej można włączyć grzanie manetek i kanapy. Nadmuch na szybę odczujemy też
w postaci ciepłego powiewu na dłonie, jeżeli jedziemy bez rękawiczek.
Na równej nawierzchni C1 zachowuje się przyzwoicie, prowadzi się przyjemnie.
Natomiast z racji swoich 12" kołek trochę źle znosi wszelkie nierówności i koleiny na drodze.
Nie sprawia to jednak większych kłopotów przy manewrach.
Widoczność w lusterkach jest bardzo dobra, ale trzeba uważać przy przeciskaniu się między samochodami,
bo są dość szeroko rozstawione, a wysokość na jakiej są osadzone jest taka sama jak w większości busów.
Podczas chłodniejszych dni trzeba pamiętać o czapce, bo zawirowania powietrza
pod dachem C1 skutecznie chłodzą naszą głowę.
Generalnie jak dla mnie jazda C1 to nowe doświadczenie, które zaliczam do bardzo pozytywnych.
Na uwagę zasługuje kufer o dużej pojemności, który daje spore możliwości ładunkowe.
Dużą zaletą tego typowo miejskiego skutera jest jego mały apetyt na paliwo.
Moja C1 nie przekroczyła zużycia 3,5 l/100km, ale jestem przekonany,
że przy odrobinie powściągliwości zadowoli się 3 literkami.
Jeżeli chcesz się poruszać nietuzinkowym skuterem,
jeżeli chcesz w dosłownym tego słowa znaczeniu czuć wiatr we włosach,
jeżeli lubisz zwracać na siebie uwagę to BMW C1 jest stworzony dla Ciebie.
Warto spróbować takiej przygody.
Odnośnik do komentarza
Top użytkownicy dla tego pytania
40
25
18
17
Popularne dni
20 Maj
11
23 Maj
8
28 Sie
8
29 Kwi
8
Top użytkownicy dla tego pytania
dr.big 40 odpowiedzi
Worlan 25 odpowiedzi
Joasia70 18 odpowiedzi
𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 17 odpowiedzi
Popularne dni
20 Maj 2015
11 odpowiedzi
23 Maj 2015
8 odpowiedzi
28 Sie 2014
8 odpowiedzi
29 Kwi 2015
8 odpowiedzi
145 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się