Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

BMW C1, opis użytkownika


Worlan

Pytanie

  • Sympatycy

Zwiedzając kilka lat temu Paryż zobaczyłem sporą ilość skuterów BMW C1,

które sprytnie przemieszczały się po zakorkowanym mieście.

Po chwili zastanowienia doszedłem do wniosku, że jestem bardziej nimi zainteresowany

niż zabytkami Paryża. Oczywiście nikomu się do tego nie przyznałem,

a kiedy wpatrywałem się w obraz Madonny w tle widziałem cejedynkę.

Od tamtej pory C1 zawsze wzbudzała moje zainteresowanie.

No i wreszcie przyszła ta chwila. Przecież marzenia się spełniają.

Stałem się posiadaczem BMW C1 Wiliams.

IMG_2757.JPG?gl=PL

Moje pierwsze wrażenia z jazdy są pozytywne, chociaż z upływem czasu zacząłem

dostrzegać więcej minusów jak plusów, ale o tym za chwilę.

Siadając za sterami C1 jesteśmy zmuszeni do wykonania szeregu czynności

do tej pory mi nieznanych przy użytkowaniu innych skuterów.

Na początku trzeba w odpowiedniej kolejności unieść dwie dźwignie znajdujące się

pod kierownicą w celu schowania centralnego podnóżka.

_MG_9279.JPG?gl=PL

Nie zachowanie odpowiedniej kolejności podczas tej procedury z pewnością doprowadzi

do uszkodzenia mechanizmu unoszenia i opuszczenia centralki i staniemy przed

problemem jak postawić skuter.

Przypomina nam o tym schemat.

_MG_9244.JPG?gl=PL

Jak już się uporałem z centralką, zadowolony próbuję ruszyć.

Dodaje gazu ale skuter nie chce jechać, silnik nie wchodzi w obroty i dławi się.

Spokojnie, wszystko jest sprawne, po prostu zapomniałem zapiąć pasy.

_MG_9289.JPG?gl=PL

Jeżeli to już mamy za sobą i nie znajdujemy się na terenie zamkniętym możemy

spokojnie wyruszyć na przejażdżkę. Gorzej jak mamy przed sobą bramę lub furtkę,

którą musimy otworzyć. Niestety procedurę z pasami i opuszczaniem podnóżka

w kolejności odwrotnej czas zacząć. Po otworzeniu bramy ponownie centralka i pasy,

wyjeżdżamy i znowu pasy i centralka. Już mi się nie chce jechać C1,

ale po ponownej procedurze z centralką i pasami mogę ruszyć w drogę ciesząc się jazdą

i zapominając o tych wszystkich upierdliwych, powtarzanych wielokrotnie czynnościach.

Przyspieszenie C1 nie powala na kolana, ruszam powoli i dostojnie. Nie ma co się dziwić,

15KM w ważącym prawie 200 kg skuterze za wysoko nie podskoczy. No i jeszcze moje

90 kg jako dodatkowy balast.

Ale jak już się rozpędzimy do prędkości 80-90 km/h jazda robi się miła i przyjemna.

W moim przypadku jeszcze bardziej uprzyjemnia podróżowanie zestaw audio.

_MG_9248.JPG?gl=PL

Można podpiąć dowolne urządzenie typu mp4. Ja podłączyłem analogowe radyjko zasilane bateriami.

Z jakością odbioru jest różnie ale nie wymagajmy za wiele. Warto wspomnieć,

że siłę głosu regulujemy lewym kciukiem, a po zatrzymaniu się nasz zestaw sam obniża głośność.

_MG_9241.JPG?gl=PL

Jak ruszymy siła głosu wraca do wcześniejszych ustawień.

Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów doszedłem do wniosku,

że kanapa w C1 nie należy do wygodnych. Jest twarda tak samo jak oparcie,

a na dodatek uniesiony "dziób" kanapy uwiera.

_MG_9286.JPG?gl=PL

Ale może ja jestem przyzwyczajony do wygód. Czysto krzesełkowa pozycja,

też nie pozwala na mały relaks podczas jazdy. Nie można jednak tylko narzekać.

Jest wiele bajerów w C1, które przytłumią te niedogodności.

Właśnie zaczyna kropić deszcz...nie ma co się przejmować.

Dach skutecznie nas przed nim chroni,

a dwustopniowa praca wycieraczki zapewni nam dobrą widoczność.

_MG_9284-001.JPG?gl=PL

Jak zostaniemy ochlapani przez jakiegoś wielkiego potwora z rodziny tirów na pomoc

przyjdzie nam przycisk spryskiwacza szyby, oczywiście jeżeli wcześniej nie zapomnieliśmy

uzupełnić płynu do spryskiwania szyby. Ciekawym rozwiązaniem jest nadmuch ciepłego

powietrza na szybę, który skutecznie chroni ją przed zaparowaniem, a jak się zrobi trochę

chłodniej można włączyć grzanie manetek i kanapy. Nadmuch na szybę odczujemy też

w postaci ciepłego powiewu na dłonie, jeżeli jedziemy bez rękawiczek.

Na równej nawierzchni C1 zachowuje się przyzwoicie, prowadzi się przyjemnie.

Natomiast z racji swoich 12" kołek trochę źle znosi wszelkie nierówności i koleiny na drodze.

Nie sprawia to jednak większych kłopotów przy manewrach.

Widoczność w lusterkach jest bardzo dobra, ale trzeba uważać przy przeciskaniu się między samochodami,

bo są dość szeroko rozstawione, a wysokość na jakiej są osadzone jest taka sama jak w większości busów.

IMG_9276-001.JPG?gl=PL

Podczas chłodniejszych dni trzeba pamiętać o czapce, bo zawirowania powietrza

pod dachem C1 skutecznie chłodzą naszą głowę.

Generalnie jak dla mnie jazda C1 to nowe doświadczenie, które zaliczam do bardzo pozytywnych.

Na uwagę zasługuje kufer o dużej pojemności, który daje spore możliwości ładunkowe.

_MG_9309.JPG?gl=PL

Dużą zaletą tego typowo miejskiego skutera jest jego mały apetyt na paliwo.

Moja C1 nie przekroczyła zużycia 3,5 l/100km, ale jestem przekonany,

że przy odrobinie powściągliwości zadowoli się 3 literkami.

Jeżeli chcesz się poruszać nietuzinkowym skuterem,

jeżeli chcesz w dosłownym tego słowa znaczeniu czuć wiatr we włosach,

jeżeli lubisz zwracać na siebie uwagę to BMW C1 jest stworzony dla Ciebie.

Warto spróbować takiej przygody.

IMG_9969.JPG

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 145
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy dla tego pytania

  • dr.big

    40

  • Worlan

    25

  • Joasia70

    18

  • 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

    17

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Audio zagrało "Don't cry..." Gunsów :) ... Działa bez problemu, ma nawet osobne przyłączenie "+" do akumulatora- w razie czego, jak komuś niepotrzebne, można odpiąć w minutę... Nie wiedziałem, że jest osobne. U mnie było odłączone i zaizolowane- ktoś nie używał i skuta, i audio. Zobaczyłem dopiero przy wymianie aku na nowe...

No i najważniejsze :D ... Zerwana jest zrywka, te dwa plastikowe bolce, które Grzesiu dorobił na moją prośbę z alu... Obie linki i ich mocowania jak nowe. Teraz tylko wymiana tego ustrojstwa i całej centralki na nowszy model :) ...

Edit:

Pierwszy stopień wygłuszenia już założony :) ...

C1_wyg_zpsp7vqyws9.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Zerwana jest zrywka, te dwa plastikowe bolce, które Grzesiu dorobił na moją prośbę z alu... Obie linki i ich mocowania jak nowe.

No proszę... to dobra wiadomość i dużo mniej roboty niż... być mogło :)

Nie chwaląc się ;), tak to wygląda:

Niektórych "tematów" BMW mogłoby się od Ciebie uczyć :) Teraz "zrywka" po upgradzie (trzpienie alu zamiast fajans plastik ;)) jest jak należy.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja zrwyki nie robiłem jeszcze nigdy. U mnie pękła tylko jedna z linek. Wydaje mi się że wszystko zależy od użytkowania.

Zestawy wygłuszeń do C1 były szybką odpwowiedzą BMW na liczne uwagi ze strony użytkowników co do poziomu chałasu jednostki napędowej.

Ja mam pozakładane wszystkie osłony i faktycznie jest przyjemniej ale aż tak dużej różnicy to nie ma.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jest jeden ból..... w C1 z pakietem fun-audio trzeba pamiętać o blokowaniu kierownicy... bo tylko wtedy mamy wyłączony wzmacniacz. Pozostawienie C1 na kilka dni w garażu z niezablokowaną kierą skutkuje- aku trup :)

Ps. Przy blokowaniu kiery powinno być słychać takie charakterystyczne ciche "piardnięcie" głośników... znaczy system sprawny i został rozłączony.

A ja od dwóch tygodni kombinuję co zrobić, żeby aku nie rozładowywał się...już nawet ręcznie odłączyłem modem od prądu ;)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Jestem w trakcie dorabiania nalepek

Kupiłem Williamsa, ale Williams strasznie popularny na Burgmanii...

a tak na poważnie był malowany i to niezbyt dobrze,

więc postanowiłem pomalować na nowo

i chyba zostanie biały :)

więc dorobię tylko znaczek "C1" z tyłu i "200" z przodu :)

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Jestem w trakcie dorabiania nalepek

W nawiązaniu do dzisiejszej rozmowy...

137.png

Ori naklejki Williamsa są już niedostępne w ASO.

Dostępność produktu, w zgodzie z BMW, podtrzymuje ta firma -->> http://www.kochfolientechnik.de

Natomiast jakbyś potrzebował naklejek na kokpit, dokładnie tych z "instrukcjami" jak opuszczać/składać centralkę to zgłoś się do Worlana... posiada takowe :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

ASO BMW nie oferuje już żadnych naklejek... Ani tych C1, ani 200...

A o naklejkach Williamsa, to można w BMW pomarzyć...

A te z "kochfollientechnik" widziałem.... Hmmm, różnią się od oryginału...

PS. W ramach swoich poszukiwań oglądałem też "williamsy" robione pod (lukratywną?) sprzedaż...

Dlatego kupując Williamsa warto sprawdzić go po VIN- ie... bo może się okazać, że fabrykę opuścił jako najzwyklejsza C jedynka.

PS2. Zamówiłem np. ostatnio taśmę rzepową (71 60 7 655 408)... W ASO jej nie mieli, ale wysyłkowo w BMW niby jest... Ciekawe czy przyjdzie...

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Sympatycy

Większość tych nalepek zrobiłem w corelu starając się zachować oryginalne kształty, bo chodziły mi po głowie myśli o malowaniu C1. Ale wyszło jak wyszło, C1 pojechało na Białoruś. Kosztowało mnie to dużo pracy. Ale może warto wrócić do tematu ? ;)

Kolorowe nalepki jak opuszczać i podnosić centralkę na dniach będą dostępne. :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Grzesiu, to wiesz, ja poproszę tą wersję w jez. niemieckim ;)...

Tak jak Ci mówiłem, nie widziałem ani razu przy licznych oględzinach anglojęzycznej wersji nalepki...

T2eC16FE9s2fGJMBR5qCCLo4w--48_20_zps8wpdy84x.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Sympatycy

Nie mam wersji niemieckiej, wzór był brany z C1 Szuwarka :( wersja angielska. Ale można zrobić tłumaczenie i przykleić obok ;):)

OT. Dość już tych C1 ;), idę dorabiać kliny do burka, wieczorem coś skrobnę w odpowiednim wątku.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Natomiast jakbyś potrzebował naklejek na kokpit, dokładnie tych z "instrukcjami" jak opuszczać/składać centralkę to zgłoś się do Worlana... posiada takowe :)

Dwa tygodnie temu mi przesłał

Jeszcze raz Dzięki dla Worlana :)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Bardzo ładne. Niestety jeśli chodzi o naklejki to już nic nie da się kupić. Ostatnio widzę że coraz więcej części zmienia status na nieprodukowane np w tym roku skończyły się zapasy magazynowe w Dingolfing na zestawy fan audio czy szyberdachy.

Odnośnik do komentarza
  • 0

ja chcę moją tak okleić ;)

bmw__c1_200_2002_1_lgw.jpg

Edit2: Nr. 1 i nr. 2 zakupione, teraz czekam tylko na sygnał z BMW czy dostępny jest jeszcze nr. 3 :) ...

Edit3: I numer 3 już zamówiony, bo na miejscu nie mają :) ...

Po zamontowaniu opiszę subiektywnie zmiany w hałasie...

C1_wycisz_zpsliurqult.jpg

co to jest nr 1 i nr 2?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Też wygłuszenie :) . Kit nie jest już dostępny w BMW. Mi udało się go trafić nowego na "wolnym rynku" ;) ... Nr.2 daje podobno bardzo dużo... Nr.1 nie warto montować, bo mogą pojawić się kłopoty termiczne alternatora- przez poduszki wygłuszające jest gorsze chłodzenie...

Nr. 3 jest dalej do kupienia w ASO.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Też wygłuszenie :) . Kit nie jest już dostępny w BMW. Mi udało się go trafić nowego na "wolnym rynku" ;) ... Nr.2 daje podobno bardzo dużo... Nr.1 nie warto montować, bo mogą pojawić się kłopoty termiczne alternatora- przez poduszki wygłuszające jest gorsze chłodzenie...

Nr. 3 jest dalej do kupienia w ASO.

w międzyczasie polazłem do garażu:

1 i 2 mam

3 zamówiłem, bo mocno zniszczone gąbki mam i tej z przodu- koło wlewu paliwa brak :(

kiedys miałem oryginalne rekawiczki do C1 i chyba nawet je sobie zostawiłem, tylko nie pamietam gdzie :(

może wiesz gdzie kupić?

Odnośnik do komentarza
  • 0

Dzisiaj po 3 godzinach "walki" wymieniłem centralkę na dwójnożną oraz "zabezpieczenie- zrywkę" (made by Worlan). Ostatnio zabezpieczenie i nóżkę składałem/rozkładałem nogą, a to, jak mi powiedzieli koledzy, nie przystoi w C jedynce :) . Następną wymianę załatwiam w godzinę ;) .

PS. Różnica między dwoma a trzema nogami jest zasadnicza! Na tej podwójnej skuter stoi dużo pewniej. Starszej lepiej nie stawiać na deeelikatnym nawet spadku w kierunku jazdy. Czytając przypadki opisane w internecie czasami wystarczy nawet nieuważne pakowanie kufra i skuter "kiwnie się" do przodu oraz się przewróci ... Sam miałem podobną sytuację, ale zdołałem go złapać i utrzymać.

Zamieszczę jeszcze zdjęcie znalezione w internecie, widoczna różnica i co z niej wynika to dodatkowa stabilność tej nowszej.

centralki_C1_zpsrpc3xpno.jpg

Odnośnik do komentarza
  • 0

Czas na jakiś wpis ;) , przy wymianie akumulatora na żelowy stwierdziłem lekko kwasowaty "posmak" na ściankach bagażnika. Podjechałem dzisiaj na karchera, odpiąłem aku, wszystko wewnątrz wymyłem pod ciśneniem i voila ;) ... "Otwarte" aku kwasowe jest co prawda zawsze tańsze, ale niekoniecznie lepsze.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze

a co sądzicie o takich oponach ?

http://gmoto.pl/opony3,641/bmw-c1-125-abs-2002-czesci-1393.html

Przez pierwsze 2 dni (~120 km) go oszczędzałem na rozruszanie (olej 10W60 z filtrem oraz przekładniowy oczywiście wymieniłem), dzisiaj odkręciłem w końcu manetkę w miejscu gdzie ograniczenie było do 100 km/h... Licznik pokazał 118- 120 km/h czyli wszystko w normie,

inne C1 125 też z taką prędkością jeżdżą czy tylko ta Robertowa ? ;) bo wg opisu to do 105 km/h prędkość maksymalna

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Z moich doświadczeń: pierwsza (przebieg 1 tkm) miała V-max 120 km/h. Druga (przebieg 15-18 tkm) jeździła max 110 km/h. Możliwe, że ta druga miała już słabsze vario/rolki/v-belt.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Joasiu, daj spokój z tymi tajlandzkim "wynalazkiem oponopodobnym"... Za jedynie kilkanaście- kilkadziesiąt PLNów więcej masz SPRAWDZONE w C jedynce na mokrym/suchym Heidenau K61... A naprawa plastików będzie kosztowała zapewne więcej ;) ...

To jest moje zdanie na temat opon...

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...