Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Malaguti Spidermax gt 500


Bobas

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj Czrekleg! Wypada pogratulować, to moim zdaniem fajny i niezwykle oryginalny skuter. Swego czasu miałem okazję się nim przejechać i pomimo swych gabarytów prowadził się bardzo dobrze. Wielka szkoda, że firma zakończyła produkcję. Pozdrawiam i bezawaryjnej jazdy życzę, Maro

Odnośnik do komentarza

Gratuluję zakupu.

To świetny skuter.

Ma kopa, mało pali, nie psuje się , w terenie jeździ jak cross i fajnie składa się w zakrętach.

Ma też kilka drobnych wad, o których pisałem w teście na stronie głównej. Oprócz tego przy pełnym załadunku jest zbyt miękki tył i przód staje się niedociążony,a tylne kierunki są w wersji GT bardzo nieczytelne. Proponuję założyć dodatkowe.

Reszty mogą pozazdrościć mu najwięksi konkurenci.

Bardzo mile wspominam Spidermaxa.

Jak dostanę zadbaną wersję RS to wchodzę w to :clapping: .

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Mój pierwszy maxi bardzo ciepło go wspominam nigdy mnie nie zawiódł i mam nadzieję że Ciebie też nie zawiedzie.Gratuluję dobry wybór.

Odnośnik do komentarza

Panowie, ja tez planuje zakup spidermaxa, tylko najpierw x9 125 evolution musze oddac w dobre rece :) a w spidermaxie co ile sa wymiany paska itp??? Czesci dostepne ogolnie???

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Wymiana paska co 12000 ale u mnie wytrzymał coś około 28000.Z częściami eksploatacyjnymi niema problemu troszkę dłużej trzeba czekać na części typowo do Spidermaxa np. plastiki.

Odnośnik do komentarza

To dobrze ze części sa;) kolego pazdzioch powiedz mi ile wymiana paska stoi? Oleje itp. Oraz spalanie spidera? Moje pytania sa bo chce wlasnie spidera lub burga 400 05/06r, lecz bardziej spidera. W polsce kilka jest a w moim bliskim zasięgu, sa 4 i cos moze by wybral, a jesli nie to zagranica bede szukac niemcy czy włochy

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

damianus2222 pasek oryginał Piaggio ok 450PLN wymianę robiłem sam,olej samochodowy 10W40 ok 20/PLN/litr,filtr oleju 17-20PLN filtr powietrza ok 25 PLN.Jeżeli chodzi o spalanie to nigdy nie przekroczył 5l/100km,klocki hamulcowe 50-80PLN.Brać i cieszyć się jazdą.

Odnośnik do komentarza

To spoko ceny eksploatacji;) moze do majowki kupie;p tylko najpierw piaggio sprzedam, choc szkoda mi go troche bo super chodzi lecz dla mnie malo mocy i dla mojej partnerki :)

Odnośnik do komentarza

Witam, jeżdżę helixem z żoną do pracy co daje łącznie ok. 5 kkm/sezon. Helix na swoich małych kółkach już nie daje rady, hamulców nawet nie komentuję (komplet TRW nie starcza mi na sezon). Dlatego podjąłem decyzję o przesiadce na coś większego i bezpieczniejszego. Na Spidera trafiłem przypadkiem, poczytałem trochę i szybko zapragnąłem zostać spidermanem ;) Dziś odbyłem pierwszą jazdę próbną i chyba się zdecyduję. Skuter to wersja GT 500 z 2005 r. ma niecałe 11 kkm przebiegu, ale brak jakiejkolwiek dokumentacji na jego potwierdzenie, dlatego chciałbym podzielić się moimi obserwacjami i je skonsultować.

1. stan ogólny wizualny bez zarzutu, podnóżki niepowycierane, podobnie manetki, fotel niewydupcony;

moim zdaniem stan adekwatny do niskiego przebiegu

2. plastiki dobrze spasowane, śrubki oryginalne nienaruszone, główka ramy nienaruszona, dobre prowadzenie;

w ten sposó próbowałem ustalić czy skuter jest bezwypadkowy

3. Opony Maxxis DOT 5104 i 0405 w stanie dostatecznym;

Maxxisy chyba są w spidermaxach fabryczne + DOT wskazuje, że data wyprodukowania opon mniejwięcej pokrywa się z data produkcji skutera, stan zużycia (opony na max jeden sezon) moim zdaniem uprawdopodabnia przebieg

4. Tarcze hamulcowe, zakładam że niewymieniane, rant prawie niezauważalny wyczuwalny pod palcem;

sądzę, że stan tarcz potwierdza niski przebieg

5. dość miękkie zawieszenie bez wpływu na prowadzenie, znaczny skłon przy hamowaniu + po ostrym hamowaniu amortyzator odbija z charakterystycznym puknięciem (ale to chyba nie amortyzator tak puka tylko coś w hamulcach???);

wyczytałem, że zawieszenie jest dość miękkie z natury to charakterystyczne puknięcie nie wydaje się jakieś niezdrowe

6. dreszcze przy rospedzaniu wyczuwalne na całym motocyklu aż do około 60 km/h;

czytałem, że te dreszcze są normalne

7. niesprawny prędkościomierz (sam komputer działa poprawnie) zdaniem właściciela usterka prędkościomierza spowodowana była użyciem myjki ciśnieniowej;

czy to może być coś powarznego, liczę na to, że uda się to naprawić metodą rozłóż i złóż

8. sterowanie komputerem jest trochę irytujące, przycisk Mode trzeba umiejętnie nacisnąć nie od tak nacisnąć i póścić tylko chwilkę przytrzymać ale też nie zbyt długo... Czy to normalne?

Co sądzicie o moich obserwacjach i wysnutych na ich podstawie wnioskach? Brać czy nie brać?

PS. Sprzedam helixa w nie idealnym stanie za 2 tys. ;)

Odnośnik do komentarza

Opisany stan bardzo podobny do mojego Satelisa, który miał niecałe 25kkm jak go kupiłem 2 lata temu poza:

3, opona tylna była wymieniona bo prawie nowa

4. tarcza tylna wyczuwalny rant

5. nic nie puka

6. dreszcze mam jak złapię przeziębienie jeżdżąc w temp. w okolicach kilku, kilkunastu `C ;)

7. wszytko działa

8. komputera brak

Moja sugestia, weź kogoś kto się trochę na tym zna i jedźcie obczaić sprzęt. Nie chce mi się wierzyć w 11 tys. km w 9 lat. Sprowadzony?

Chyba że krajowy ale to też przebieg dziwny. Ja jeżdżę bardzo sporadycznie i w 2 lata nabiłem ~3 tys. km.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za info i sugestie. Szkoda, że wcześniej nie wpadłem na to żeby zabrać kogoś na oględziny. Drugi raz jechać 260 km mi się nie uśmiecha.

Skuter sprowadzony z włoch przez armedbike w warszawie, III właściciel, II właściciel w polsce. Wiem, że wygląda to podejżanie ale na tym polega zabawa. Gdyby przebieg był udokumentowany to cena nie byłaby atrakcyjna. Chodzi o to, że skuter ma prawdopodobanie fabryczne opony, a po stanie opon można dość dokładnie ocenić przebieg. W blogu polecanym w temacie użytkownik spidermaxa pisze, że wymienił on fabryczne opony po przejechaniu 8kkm w trudnych warunkach (sucho i gorąco). Ciekawe czy fabryka po nr VIN powie jakie opony były w tym egzemplarzu...

Odnośnik do komentarza

Kupiłem w 2012r. w Armed Bike Aprilię Scarabeo z 2006r. i miała wszystkie papiery, łącznie z książką serwisową, oglądałem u nich trochę skuterów i wiem, że starają się wybuchów nie brać, żeby potem nie bujać się długo ze sprzedażą. Kiedy skuter został sprowadzony do Polski? Bo może w 2007r.? Wtedy przebieg byłby bardziej realny :rolleyes1: , ale nie czepiajmy się przebiegu, bo jak ma nawet 35tkm to też nie jest źle, ważny jest stan.

Odnośnik do komentarza

Mam już drugi egzemplarz Spidermaxa.

To fajny sprzęt. Na Burgmanii jest mój test tego skuterka.

Przy ostrym hamowaniu lewą klamką nie ma u mnie żadnych stuków ( lewa klamka jest zintegrowana ).

Przy ostrym hamowaniu prawą klamką jest delikatne dobicie.

Jak będziesz go kupował zwróć uwagę na szczelność uszczelniaczy w pompie wody ( też to opisywaliśmy ).

Jak sprawdzałeś łożysko główki ramy ? Szarpanie za kierownicę z uniesionym kołem to jedno. Podnieś jeszcze przód do góry i sprawdź, czy nie ma delikatnych zacięć. Piszę o tym, bo komplet naprawczy do główki ramy kosztuje od 400 do 600 zł !!!! Wibracje do 60 -tki to normalka. Spidermax ma prędkościomierz elektroniczny i wskazówkowy. Czy oba nie działają ? Z przyciskiem komputera jest tak jak opisujesz - trzeba chwilę przytrzymać. Sprawdź ładowanie miernikiem. Często w tym modelu pada regulator napięcia. Jak ma tak mały przebieg to jest cud i go bierz bez zastanowienia. Miej jednak świadomość, że cuda się zdarzają, ale baaaaardzo rzadko. Ja mojego sprowadziłem z Włoch, ale wyszedł mnie z opłatami prawie 10 000 zł. To dużo, ale cena odzwierciedla jego stan . Powodzenia !!!

Odnośnik do komentarza

Ronin dziękuję za info o komisie. Ustalę sobie od kiedy skuter jest w polsce i ile odstał w komisie.

Bobas, dokładnie chodzi o delikatne odbicie z głuchym puknięciem. Poczytam o pompie wody i sprawdzę głwódkę ramy tak jak napisałeś, na razie tylko ją oglądałem. Skuter wogóle nie pokazuje prędkości, regulator napięcia to w związku z prędkościomierzem mówisz?

Odnośnik do komentarza

Regulator napięcia to oddzielna sprawa. Jak będą kłopoty z ładowaniem to najczęściej w tym modelu przyczyną jest regulator napięcia.

W konsekwencji dochodzi do przeładowywania instalacji elektrycznej, wygotowania akumulatora i nadpalenia w różnych miejscach instalacji.

Najczęstszym objawem jest paląca się kontrolka ładowania lub kontrolka wtrysku.

Regulator to wydatek ok. 160 zyla także nie ma tragedii.

Odnośnik do komentarza

Cześć.

 

Chciałem się tylko pochwalić, że ostatnio zostałem szczęśliwym właścicielem pierwszego Spidermaxa Bobasa (tego z opisu).

Mam nadzieję że przyniesie mi sporo frajdy. Bo w stanie jest idealnym :D

Pozdrawiam.

Kowalik

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Gratki... Artcho dbał o niego, a i fajnie jeździć czymś, czego 90% użytkowników nie uznaje.. Ja mam podobnie z MR700i i wiesz co?... Zadowolony jestem :)

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy
2 godziny temu, kowalik napisał:

Cześć.

 

Chciałem się tylko pochwalić, że ostatnio zostałem szczęśliwym właścicielem pierwszego Spidermaxa Bobasa (tego z opisu).

Mam nadzieję że przyniesie mi sporo frajdy. Bo w stanie jest idealnym :D

Pozdrawiam.

Kowalik

 

Godzinę temu, SlawoyAMD napisał:

Gratki... Artcho dbał o niego, a i fajnie jeździć czymś, czego 90% użytkowników nie uznaje.. Ja mam podobnie z MR700i i wiesz co?... Zadowolony jestem :)

Nic mi nie wiadomo, żeby ArtCho sprzedał swojego Spidermax'a (drugiego z posiadanych wcześniej przez Bobasa).

Z opisu Kowalika wynika, że kupił pierwszego, którego posiadał kiedyś Bobas, czyli tego starszego z 2005r., a ten drugi, nowszy z 2007r., nadal jest w posiadaniu ArtCho i cały czas czeka na nowego nabywcę - ogłoszenie sprzedaży cały czas aktualne.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...