Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Rejestracja pojazdu z zagranicy


djquest2

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, sprawdzę to co wyczytałem np. tu :) -> http://www.gk24.pl/a...olsce,id,t.html albo tu -> http://www.rejestrac...chodu-w-polsce/ czy tu -> http://www.rp.pl/artykul/1135200-Badanie-techniczne-auta-z-UE-nie-zawsze-jest-uznawane.html

Pełno sprzecznych informacji... Na zasadzie: "każdy sobie rzepkę skrobie..."

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

    9

  • dr.big

    6

  • djquest2

    6

  • kriso

    5

  • Administrator

Przegląd zerówka w SKP musi być obowiązkowo przed rejestracją i tego nie przeskoczysz Bigu

Uściślając... ważny dokument TÜV jest honorowany. Sprawdzone podczas rejestracji w PL, przynajmniej w Wawie w 3 WK. Jest jednak ważna kwestia, niemieckie badanie musi mieć ważność wyższą niż 13 miesięcy (w DE badanie wydawane jest na 2 lata). Dane te wpisywane są do systemu w PL CEPIK i oczywiście do DR.

W momencie wydawanie tzw. miękkiego DR urzędnik daje nam pismo aby zgłosić się na SKP ale nie celem przeprowadzenia badania tylko ustalenia brakujących danych... np. nacisku na osie, bo ten parametr nie występuje w briefie DE ani w innych doku. U nas nie wiadomo po co jest to potrzebne do systemu.

Jeszcze w kwestii tablic. Jeśli podczas rejestracji w PL nie mamy tablic próbnych (wtedy musimy przedstawić też czasowy dowód tych blach) lub tych, które są wpisane w schein/brief (ostatnich na których pojazd jeździł za granicą) a podczas badania na SKP był zapis, że pojazd zgłosił się bez tablic (znów powrócił przepis zezwalający na wykonanie badania bez tablic i nie trzeba brać próbnych PL blach) to podczas rejestracji urzędniczka będzie nas prosić o napisanie oświadczenia, że pojazd przywieźliśmy we własnym zakresie, np. na lawecie.

Reasumując. Jeśli mamy ważny dłużej niż 13 miesięcy TÜV to:

1. Robimy tłumaczenia

2. Idziemy do WK i rejestrujemy pojazd z niezbędnymi dokumentami

3. Zgłaszamy się do SKP celem uzupełnienia niezbędnych parametrów

4. Po 14-30 dniach przedstawiamy OC i odbieramy stały dowód

Jeśli nie mamy ważnego badania z DE dochodzi nam wizyta w SKP.

Ps. Jeszcze coś... wiem, że różne WK w PL potrafią mieć swoje "widzi mi się" i swoich dziwnych naczelników. To co w jednym WK przechodzi inny może zakwestionować... może ale nie musi.

Odnośnik do komentarza

Reasumując ;) ... Punktem "spornym" dla "jaśniepańskiego" urzędu może okazać się jedynie niemiecki przegląd, który nie będzie honorowany przez WK ... Czyli w sumie pryszcz.

PS. Zastanawiam się, po co w DR motocykla potrzebne naciski osi :D ... Do czego jest to przydatne? Ciężarówka jakaś, czy co...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Podobnie jak rozstaw osi, parametr który nie widnieje w DR ale w systemie MUSI być.

Odnośnik do komentarza

A, jeszcze jedno pytanie... Ile czasu mamy od daty zakupu do złożenia wniosku w WK? Tzn. ile czasu jest na wykonanie tłumaczeń?

Na pewno jest jakiś ustawowy termin w relacji zakup- zgłoszenie w WK.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Kiedyś jak była wymagana wizyta w US celem uzyskania VAT25 to czas na złożenie deklaracji VAT24 był 14 dni.

Teraz tego nie ma a w/g mojej wiedzy WK nie wymaga jakiegoś określonego czasu od zakupu do rejestracji. O karach też mi nic nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza

U mnie wygladalo to tak. Skuter sprowadzony z Wielkiej Brytanii

- oryginalne blachy i dowod rejestracyjny + tlumaczenie

- umowa kupna-sprzedazy ( po polsku i angielsku),

- wazne brytyjskie badanie techniczne ( 10 miesiecy) + tlumaczenie

- zaswiadczenie ze stacji kontroli pojazdow z danymi dot. nacisku na osie itp...

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Pierwsze badanie techniczne pojazdu (motocykla) zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą - 116 pln.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Na rok oczywiście. Koszt 62 pln.

Odnośnik do komentarza

Ok dzięki za odpowiedzi.Obiło mi się kiedyś o uszy że taki przegląd jest na dwa lata ale to chyba przy 50 tkach.

Odnośnik do komentarza

WItam ,

Może komuś się przyda krótki opis procesu rejestracji (obowiązującego aktualnie tj. 2016 rok)

Postanowilem napisąc gdyż sam to przechodzilem w dniu wczorajszym i jak się okazało wykonałem kilka zbędnych ruchów,

1. Kupując skuter bezpośrednio od włocha piszemy umowe dwujęzyczną (wzory dostępne w necie) co pozwala zaoszczędzic na tłumaczeniach.

Lepiej wpisać w umowie miejsce podpisania umowy to skąd moto/skuter pochodzi (ja przekombinowałem i wpisałem moje miasto zamieszkania w PL co skutkowało koniecznością opłaty podatku i wypełniania pcc-3 w US)

2. Tłumaczymy dokumenty . Wg Pani w okienku wystarczy przetłumaczyć tylko dowód rejestracyjny (ja przetłumaczyłem wszystko czyli i dowód rej. i potwierdzenie wyrejestrowania co znowu zwiekszylo koszty tłumaczeń )

Tłumaczenie doksów w moim przypadku w wawie wyniosło 130PLN ale bez tego zbednego kwitka mysle ze byloby ok 90-100PLN.

3. Jedziemy/Zawozimy moto na przegląd techniczny, trzeba zwrócić uwage na poprawność wpisanych w przeglądzie danych bo Panowie lubią się pomylic np. w wagach itp., koszt przeglądu 60 PLN

4. Zabieramy z domu przetlumaczone dokumenty i zaświadczenie z przeglądu i jedziemy do urzędu komunikacji w miejscu zamieszkania (uwaga! nie musi byc to miejsce zameldowania)

opłat za rejestracje w przypadku AN400 wyniosły 193 PLN.

Sumując koszty mamy ok 350 PLN za całość.

Koniec procedury .

Zakładam temat bo może się to komuś przyda , sam dopiero co szukałem takich informacji i wszedzie było pełno nieaktualnych danych.

Jeśli powielam jakiś temat to sory ale jakoś go nie namierzyłem .

Pozdrawiam

Połączyłem podobne wątki, po co zakładasz nowy temat ? Wystaczy uzyć wyszukiwarki. Administracja

Odnośnik do komentarza

Nie, zniesli z poczatkiem 2015 formularz vat-24/25 , placi sie tylko jesli masz na umowie ze kupiles w polsce (nawet jesli od wlocha) , ale jest to standardowe 2%

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

3. Jedziemy/Zawozimy moto na przegląd techniczny, trzeba zwrócić uwage na poprawność wpisanych w przeglądzie danych bo Panowie lubią się pomylic np. w wagach itp., koszt przeglądu 60 PLN

Pierwsze badanie techniczne pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (dotyczy również jednej sztuki pojazdu zwolnionego z badań homologacyjnych): motocykl,motorower, ciągnik rolniczy 116,00 PLN

a w urzędzie skarbowym nie trzeba już nic płacić ?

z tego co pamiętam to było coś ok 150 zl

Kiedyś tak było.

Aktualnie VAT25 zniesiony.

Odnośnik do komentarza

Pierwsze badanie techniczne pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (dotyczy również jednej sztuki pojazdu zwolnionego z badań homologacyjnych): motocykl,motorower, ciągnik rolniczy 116,00 PLN

Kiedyś tak było.

Aktualnie VAT25 zniesiony.

Przeglad robilem przedwczoraj i zaplacilem 60 PLN

Odnośnik do komentarza

W tamtym tygodniu zakupilem Majesty 250 ze Szwajcari.

1.Clo ( zaplacil sprzedajacy na granicy)

2.Tlumaczenia dowodu i papierow z cla 120 zl.

3. Przeglad w Polsce 63 zl

4. Zarejstrowanie 197,50 zl

5. Ubezpieczenie OC 109 zl

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Inaczej, wygląda, że różne SKP maja różne ceny.

Odnośnik do komentarza

Cześć. Orientuje się ktoś czym różni się AN 650 z 2002r. z Kanady od wersji na europę? Jak wygląda kanadyjski dow. rej.? 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...