djquest2 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Witam, Natrafiłem na ciekawy pojazd do kupna. Niestety nie wiem jak wygl?da tutaj sytuacja prawna. Pojazd został sprowadzony z Włoch i posiada dowód rejestracyjny. Ale raczej nie ma nic poza tym. Rocznik to 1973, pojemno?ć 190 ccm . Model w Polsce niedostępny nigdy w zasadzie .. I teraz jak do tego się odnosz? przepisy Unijne i Włoskie ? Co muszę posiadać, by zarejestrować pojazd z Włoch ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
raf30 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Witam ABY ZAREJESTROWAĆ SKUTER SPROWADZONY Z WŁOCH MUSISZ MIEĆ: -ORYGINALNY DOWÓD REJESTRACYJNY WŁOSKI(LIBRETTO) -CERTYFIKAT POCHODZENIA(FOLIO COMPLEMENTARE)-NIE WSZĘDZIE WYMAGAJˇ W WYDZIAŁACH KOMUNIKACJI W POLSCE -UMOWĘ KUPNA-SPRZEDAŻY ALBO FAKTURĘ (WSZYSTKO NALEŻY PRZETŁUMACZYĆ)-WIADOMO TŁUMACZ PRZYSIĘGŁY -PIERWSZE BADANIE TECHNICZNE W POLSCE(NIE RAZ POTRZEBNY JEST WCZE|NIEJ RZECZOZNAWCA BO ZA MAŁO DANYCH JEST WE WŁOSKIM DOWODZIE DLA PRZEGLˇDU TECHNICZNEGO) -ZŁOŻYĆ VAT-25 W URZĘDZIE SKARBOWYM -NIE WIEM JAK TERAZ JEST ALE OD 24 CZERWCA 2009 ROKU W WYDZIALE KOMUNIKACJI PRZY REJESTRACJI WYMAGAJˇ POPRZEDNIEJ TABLICY REJESTRACYJNEJ(JEŻELI JEJ NIE MA TO TRZEBA MIEĆ STOSOWNE ZA|WIADCZENIE O JEJ ZBYCIU NP.WE WŁOSZECH(TEŻ PRZETŁUMACZONE) JEŻELI O CZYM| ZAPOMNIAŁEM TO PROSZĘ MNIE POPRAWIĆ. Odnośnik do komentarza
Marynarz Opublikowano 25 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 tak Raf30, zapomniałe?.... CAPS wył?czyć Odnośnik do komentarza
djquest2 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 W takim b?dĽ razie pozostaje mi wypytać się wszystko u tego wła?ciciela i może nabędę to cudo w najbliższych dniach . Jak nabędę oczywi?cie się pochwalę ( jedyne takie Maxi byłoby na Burgmani ). Odnośnik do komentarza
Sympatycy szorstki Opublikowano 25 Czerwca 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 "certificato di proprieta" - można powiedzieć "akt własno?ci". "carta di circolazione" - czę?ć dowodu rejestracyjnego w którym jest adnotacja w prawym dolnym rogu o wyrejestrowaniu w Italii. "Umowa" . Tłumaczenia wszystkiego + xero U nas robisz badanie techniczne, wypełniasz vat 24, następnie dostajesz vat25 i z tym jedziesz do wukału... Nie pisałem o kasie, bo to zalezy od tłumacza, reszta kosztuje tak samo, wg. cennika państwowego... pzdr Odnośnik do komentarza
Klubowicze GrzechoCnik Opublikowano 25 Czerwca 2009 Klubowicze Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Umowa kupna powinna być pomiędzy tob? a sprzedaj?cym Włochem - wła?cicielem pojazdu, który jest wpisany w dowodzie rejestracyjnym. Albo fakturę VAT wystawion? przez polsk? firmę, która w działalno?ci ma wpisane handel motoryzacyjny, bo wydział komunikacji wymaga kopii wpisu do rejestru działalno?ci tej firmy. pzdr Ja miałem skuter i fakturę od polskiej firmy i miałem problem z VATem z głowy, bo firma płaci VAT. pzdr Odnośnik do komentarza
djquest2 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2009 Tutaj raczej kupiła osoba fizyczna i podejrzewam, że może nie mieć dodatkowych dokumentów. Jak to się sprawa przedstawia w kwestii zarejestrowania wg. nowych przepisów ? Przepisy nowe mówi?, że można zarejestrować pojazd ,który jest starszy jak 25 lat i nie jest kradziony - może nie mieć dowodu rejestracyjnego. Podpisuje się umowę ze sprzedaj?cym , jedzie na przegl?d - sprawdzaj? tabliczki b?dĽ wybijaj? nowe i tyle. Ale nie wiem dokładnie do jakich pojazdów się to tyczy i co dokładnie mówi? przepisy . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Wookash Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 Kacperku, to o czym mówisz to rejestracja na pojazd zabytkowy, strasznie się z tym trzeba nabiegać no i tanio też nie jest, diagnosta, rzeczoznawca, szpecjalista od zabytków... Odnośnik do komentarza
Gość tommi Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 ale sprzedaj?cy - wła?ciciel musi jescze żyć żeby po?wiadczyć że dowód rejestracyjny został np zgubiony i dotyczy to oczywi?cie jak napisane powyżej przypadku rejestrowania na zabytkowy. Odnośnik do komentarza
Sympatycy szorstki Opublikowano 26 Czerwca 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 B?dĽcie precyzyjni. Z Włoch, prawidłowo sprowadzony motocykl nie posiada "DOWODU REJESTRACYJNEGO" jako takiego, bo ten, wraz z tablic? zostaję u nich w urzędzie w momencie WYREJESTROWANIA. Tak jak napisałem wcze?niej. Musisz mieć włoski Certyfikat Własno?ci i co?, co po naszemu jest kart? pojazdu. Na karcie tej MUSI być potwierdzenie WYREJESTROWANIA we Włoszech. Inaczej nie masz szans na zarejestrowanie w Polsce ! Umowę kupna możesz sobie sam napisać. Najważniejsze s? powyższe dokumenty. Niżej masz przykładowe skany: Tak wygl?da certyfikat własno?ci A tak karta pojazdu, prawy, dolny róg to wyrejestrowanie kropka. pzdr Odnośnik do komentarza
Mario Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 To jeszcze napisz jakie ze szwajcarii papiery powinien miec , bo moze sie jutro co? kupi ? !happybth Odnośnik do komentarza
djquest2 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 B?dĽcie precyzyjni. Z Włoch, prawidłowo sprowadzony motocykl nie posiada"DOWODU REJESTRACYJNEGO" jako takiego, bo ten, wraz z tablic? zostaję u nich w urzędzie w momencie WYREJESTROWANIA. Tak jak napisałem wcze?niej. Musisz mieć włoski Certyfikat Własno?ci i co?, co po naszemu jest kart? pojazdu. Na karcie tej MUSI być potwierdzenie WYREJESTROWANIA we Włoszech. Inaczej nie masz szans na zarejestrowanie w Polsce ! Umowę kupna możesz sobie sam napisać. Najważniejsze s? powyższe dokumenty. Niżej masz przykładowe skany: Tak wygl?da certyfikat własno?ci A tak karta pojazdu, prawy, dolny róg to wyrejestrowanie kropka. pzdr I o tak? poradę mi chodziło !happybth . Teraz telefon do wła?ciciela muszę wykonać !happybth . Dzięki wielkie - na pewno się przyda ( nie dzi? to w przyszło?ci ) !happybth . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Gość wieslaw-d1 Opublikowano 28 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2009 Witam co do dokumentów to już wiesz te trzy musisz mieć , bo rejestrowałem tydzień temu też przywieziony z włoch, moge ci jeszcze napisać ile to kosztuje, chociaż może cony się rużni? pomiędzy miastami , tego nie wiem, mnie to kosztowało tyle : tłumacz - 145 zł. przegl?d - 116 zł. skarbówka - 160 zł. rejestracja - 188zł. I to tyle co do opłat i biegania po urzędach a potem to tylko przyjemno?ć z jazdy. Powodzenia Odnośnik do komentarza
Wookash Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Jak '73 to chyba wiem co... tylko pojemno?ć mi się nie zgadza Kacper, przyznaj się bez bicia! A na poważnie, ruszyło się co?? Odnośnik do komentarza
adi-000 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Tu był podobny temat Odnośnik do komentarza
djquest2 Opublikowano 2 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2009 Jak '73 to chyba wiem co... tylko pojemno?ć mi się nie zgadza Kacper, przyznaj się bez bicia! A na poważnie, ruszyło się co?? Póki co nie będę mówić jaki to pojazd . Natomiast kontakt z wła?cicielem mocno ograniczony i to mnie wstrzymuję przed kupnem. Ale kto wie - może się odważę i przejadę na 2 koniec kraju, żeby go kupić w ciemno i !guns troszkę innym pojazdem !YES . Odnośnik do komentarza
mariusz8180 Opublikowano 9 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2009 Witam wszystkich mam pewien problem z rejestracja mojego Burgmana mianowicie, na umowie jako sprzedaj?cy widnieje pan Roberto P..... i a w dokumencie wyrejestrowania pan Giuseppe Ch... nic z tego nie rozumie, zastanawia mnie co mam wpisać z tyłu formularz vat 24 w rubryce z danymi sprzedaj?cego osobę z umowy czy z dowodu wyrejestrowania motocykl z Włoch rejestruje po raz pierwszy. Czy jeżeli składaj?c ten druk w Urzędzie skarbowym czy tez rejestruj?c go w Urzędzie Miasta nie przyczepia się do tego ze na obu dokumentach widniej? dwie inne osoby i dlaczego tak jest proszę o pomoc bo nie wiem jak się za to zabrać za wszelka pomoc dziękuje !placz1 Odnośnik do komentarza
Gość Kopytko Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Mi się wydaje, że z umowy. Odnośnik do komentarza
Sympatycy szorstki Opublikowano 13 Lipca 2009 Sympatycy Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Witam wszystkich mam pewien problem z rejestracja mojego Burgmana mianowicie, na umowie jako sprzedaj?cy widnieje pan Roberto P..... i a w dokumencie wyrejestrowania pan Giuseppe Ch... nic z tego nie rozumie, Przeczytaj moje wcze?niejsze posty w których wyja?niałem co potrzeba do zarejestrowania sprzętu z Włoch. Akurat umowa kupna jest najmniej ważna. Najważniejsze żeby? miał 2 dokumenty na tego samego wła?ciciela. Certyfikat własno?ci i Czę?ć Karty pojazdu z informacj? o wyrejestrowaniu we Włoszech. Podałem nawet skany tych dokumentów dla ułatwienia. Z umow? możesz sobie poradzić sam, jak pomy?lisz Generalnie na umowie musi widnieć wła?ciciel pojazdu czyli pan Giuseppe Ch... pzdr Odnośnik do komentarza
djquest2 Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Na ten moment temat urwany w moim przypadku bo ów wła?ciciel nie przysłał mi dokumentów i nie jestem w stanie kupić tego pojazdu, który został z reszt? już sprzedany . Ale nie wykluczam, że za jaki? czas i tak sprowadzę ten pojazd zza granicy . Odnośnik do komentarza
mariusz8180 Opublikowano 13 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2009 Cze?ć! Tak, dziękuje Ci Szorstki za pomoc czytałem twój post i widziałem dokumenty, które przestawiłe? wszystko się zgadza, w obu dokumentach widnieje ta sama osoba lecz pani w Urzędzie miasta powiedziała: jak to w dokumencie wyrejestrowania jest kto inny a na umowie jako sprzedaj?cy jest kto inny brak słów. Dzwoniłem do człowieka z dowodu wyrejestrowania i rozmawiałem z nim potwierdził to samo co napisałe? nie ma znaczenia kto jest na umowie ważne kto jest w dowodzie i certyfikacie własno?ci.Na dniach otrzymam od tego Włocha nowa umowę, na której jako sprzedaj?cy będzie widniał on i tym sposobem maj?c trzy dokumenty z jego danymi może zarejestruje, zapomniałem dodać ze pani w Urzędzie Miasta doczepiła się jeszcze daty produkcji mianowicie motocykl jest z roku 2004 a data pierwszej rejestracji to 08.01.2004 i to tez wzbudzało jej podejrzenia Odnośnik do komentarza
Robert78 Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Może komuś się przyda Procedura rejestracji motocykla z Francji i koszty z tym związane w kolejności jak następowały w moim przypadku 1. Zakup pojazdu. Czas ok. 2 godziny targowania. Przy zawieraniu umowy warto zaopatrzyć się w formularz umowy dwujęzycznej – nie trzeba jej wtedy tłumaczyć przed dostarczeniem do wydziału komunikacji. Umowa powinna być jak najprostsza czyli : Data, sprzedający, kupujący, dane motocykla (marka, model ,rok produkcji , numer rejestracyjny oraz numer VIN) wartość motocykla i na końcu podpisy sprzedającego i kupującego. W urzędzie skarbowym musiałem wypełnić oświadczenie gdzie umowa była sporządzona (miasto i kraj), ponieważ takiej informacji nie było w mojej umowie. Nie warto wpisywać stanu licznika jeżeli jest bardzo niski – ale o tym później. Po uregulowaniu należności dostałem od sprzedającego skuter z tablicą rejestracyjną dowód rejestracyjny i dwa kluczyki. 2. Urząd skarbowy - Czas ok. 10minut + 7dni Z francuskim dowodem rejestracyjnym, umową dwujęzyczną, (oba dokumenty należy skserować) wypełnionym drukiem VAT 24 oraz dowodem wpłaty na kwotę 160zł (opłata za wydanie zaświadczenia VAT 25) udajemy się do US. Urzędnik przyjmuje dokumenty i każe czekać 7 dni na odbiór zaświadczenia VAT 25. We wniosku który składamy do US (VAT 24) musimy wpisać przebieg na jego podstawie oraz wieku pojazdu urzędnik stwierdza czy musimy zapłacić 23% VAT. Jeżeli pojazd ma mniej niż 6000 km przebiegu i został zakupiony przed upływem 6 miesięcy od pierwszej daty rejestracji zapłacimy 23% VAT. Wystarczy że jeden warunek jest spełniony czyli albo wiek albo przebieg i trzeba zapłacić VAT od kwoty jaka jest napisana w umowie. 3. Tłumaczenie dowodu rejestracyjnego. Dowód rejestracyjny tłumaczymy u tłumacza przysięgłego – ja zapłaciłem 50zł. 4 Stacja diagnostyczna – przegląd zerowy - Czas ok. 50minut Zabieramy skuter, umowę zakupu, dowód rejestracyjny oraz tłumaczenie dowodu rejestracyjnego i jedziemy na przegląd (Aby wszystko było legalnie przed wyjazdem na stacje należy już wykupić ubezpieczenie lub zawieźć sprzęt innym pojazdem ) Na stacji nie było w ich bazie wszystkich danych mojego pojazdu (Dink Street) więc zorganizowałem sobie wcześniej świadectwo homologacji od innego DT300, to wystarczyło. Po sprawdzeniu świateł i opłacie w wysokości 63zł otrzymałem dwa dokumenty niezbędne w wydziale komunikacji WAŻNE - to co wpisze diagnosta w przegląd zerowy zostanie przepisane do nowego dowodu rejestracyjnego w wydziale komunikacji (chodzi tu o nazewnictwo np. modelu -we francuskim dowodzie była tylko marka: Kymco, model: 300 i nic więcej) Poprosiłem o wpisanie Dink street 300i i diagnosta to wpisał a następnie przepisała to Pani z wydziału komunikacji. 4.Wydział komunikacji - Czas ok. 45 minut Zabieramy tablice rejestracyjną, Zaświadczenie VAT-25, Umowę dwujęzyczną, dowód rejestracyjny, tłumaczenie dowodu, Dwa dokumenty z przeglądu zerowego, wypełniony wniosek o rejestracje (ja wypełniłem na miejscu - ok. 3minuty) i rejestrujemy. Po uiszczeniu w kasie opłaty 195zł za rejestrację i 2 zł za inne pierdoły dostajemy miękki dowód. 5.Ubezpieczenie pojazdu- Czas w PZU ok. 30 minut Do zawarcia ubezpieczenia OC wystarczy już miękki dowód. Koszty 83zł (przy 60% zniżkach). Zastanawiałem się też nad Auto Casco i firmą Bike Care : za OC+AC (od wartości 11000) musiałbym zapłacić 620zł nic już tańszego nie znalazłem Zgodnie z obowiązującymi przepisami ubezpieczanie OC należy zawrzeć najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu (można oczywiście wcześniej - np. zaraz po zakupie). Odnośnik do komentarza
jaro_4setka Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Mam pytanie,a z tym urzedem skarbowym,chodzi mi o wydanie VAT 25 , to czekales 7 dni,czy udalo sie zalatwic to szybkiej...? Czeka mnie to samo,i zastanawiam sie ile czasu mi to zajmie... Odnośnik do komentarza
jaro_4setka Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Po sprawdzeniu świateł i opłacie w wysokości 63zł otrzymałem dwa dokumenty niezbędne w wydziale komunikacji z tym pierwszym badaniem technym,to nie wiem ,czy masz racje,po pierwsze ,faktura (umowa) zakupu nie jest wymagana,no i ta opłata,robiłem dzisiaj przegląd swojego burka,koszt to 122 zł,jest to koszt pierwszego przeglądu, tytuł brzmi tak "zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu " i drugi papier " dokument identyfikacyjny pojazdu" , drugi papier zawiera wymiary,masę pojazdu itd... ( chyba że ktoś mnie naciągną ) Odnośnik do komentarza
Lucjan73 Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 z tym pierwszym badaniem technym,to nie wiem ,czy masz racje,po pierwsze ,faktura (umowa) zakupu nie jest wymagana,no i ta opłata,robiłem dzisiaj przegląd swojego burka,koszt to 122 zł,jest to koszt pierwszego przeglądu, tytuł brzmi tak "zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu " i drugi papier " dokument identyfikacyjny pojazdu" , drugi papier zawiera wymiary,masę pojazdu itd... ( chyba że ktoś mnie naciągną ) Bardzo dziwne bo ja robiłem pierwszy przegląd swojej AA 500 i kosztowało to 62 zł. i powiem więcej że pytałem w dwóch stacjach disgnostycznych i cena była taka sama. Podobno jest to urzędowa stawka. Poproszę o wypowiedź fachowca - Mareczek o co chodzi ? Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się