dr.big Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 Nie wiem, sprawdzę to co wyczytałem np. tu -> http://www.gk24.pl/a...olsce,id,t.html albo tu -> http://www.rejestrac...chodu-w-polsce/ czy tu -> http://www.rp.pl/artykul/1135200-Badanie-techniczne-auta-z-UE-nie-zawsze-jest-uznawane.html Pełno sprzecznych informacji... Na zasadzie: "każdy sobie rzepkę skrobie..."
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 18 Lutego 2016 Administrator Opublikowano 18 Lutego 2016 Przegląd zerówka w SKP musi być obowiązkowo przed rejestracją i tego nie przeskoczysz Bigu Uściślając... ważny dokument TÜV jest honorowany. Sprawdzone podczas rejestracji w PL, przynajmniej w Wawie w 3 WK. Jest jednak ważna kwestia, niemieckie badanie musi mieć ważność wyższą niż 13 miesięcy (w DE badanie wydawane jest na 2 lata). Dane te wpisywane są do systemu w PL CEPIK i oczywiście do DR. W momencie wydawanie tzw. miękkiego DR urzędnik daje nam pismo aby zgłosić się na SKP ale nie celem przeprowadzenia badania tylko ustalenia brakujących danych... np. nacisku na osie, bo ten parametr nie występuje w briefie DE ani w innych doku. U nas nie wiadomo po co jest to potrzebne do systemu. Jeszcze w kwestii tablic. Jeśli podczas rejestracji w PL nie mamy tablic próbnych (wtedy musimy przedstawić też czasowy dowód tych blach) lub tych, które są wpisane w schein/brief (ostatnich na których pojazd jeździł za granicą) a podczas badania na SKP był zapis, że pojazd zgłosił się bez tablic (znów powrócił przepis zezwalający na wykonanie badania bez tablic i nie trzeba brać próbnych PL blach) to podczas rejestracji urzędniczka będzie nas prosić o napisanie oświadczenia, że pojazd przywieźliśmy we własnym zakresie, np. na lawecie. Reasumując. Jeśli mamy ważny dłużej niż 13 miesięcy TÜV to: 1. Robimy tłumaczenia 2. Idziemy do WK i rejestrujemy pojazd z niezbędnymi dokumentami 3. Zgłaszamy się do SKP celem uzupełnienia niezbędnych parametrów 4. Po 14-30 dniach przedstawiamy OC i odbieramy stały dowód Jeśli nie mamy ważnego badania z DE dochodzi nam wizyta w SKP. Ps. Jeszcze coś... wiem, że różne WK w PL potrafią mieć swoje "widzi mi się" i swoich dziwnych naczelników. To co w jednym WK przechodzi inny może zakwestionować... może ale nie musi.
dr.big Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 Reasumując ... Punktem "spornym" dla "jaśniepańskiego" urzędu może okazać się jedynie niemiecki przegląd, który nie będzie honorowany przez WK ... Czyli w sumie pryszcz. PS. Zastanawiam się, po co w DR motocykla potrzebne naciski osi ... Do czego jest to przydatne? Ciężarówka jakaś, czy co...
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 18 Lutego 2016 Administrator Opublikowano 18 Lutego 2016 Podobnie jak rozstaw osi, parametr który nie widnieje w DR ale w systemie MUSI być.
dr.big Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 A, jeszcze jedno pytanie... Ile czasu mamy od daty zakupu do złożenia wniosku w WK? Tzn. ile czasu jest na wykonanie tłumaczeń? Na pewno jest jakiś ustawowy termin w relacji zakup- zgłoszenie w WK.
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 18 Lutego 2016 Administrator Opublikowano 18 Lutego 2016 Kiedyś jak była wymagana wizyta w US celem uzyskania VAT25 to czas na złożenie deklaracji VAT24 był 14 dni. Teraz tego nie ma a w/g mojej wiedzy WK nie wymaga jakiegoś określonego czasu od zakupu do rejestracji. O karach też mi nic nie wiadomo.
marcin222 Opublikowano 19 Lutego 2016 Opublikowano 19 Lutego 2016 U mnie wygladalo to tak. Skuter sprowadzony z Wielkiej Brytanii - oryginalne blachy i dowod rejestracyjny + tlumaczenie - umowa kupna-sprzedazy ( po polsku i angielsku), - wazne brytyjskie badanie techniczne ( 10 miesiecy) + tlumaczenie - zaswiadczenie ze stacji kontroli pojazdow z danymi dot. nacisku na osie itp...
schabo78 Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 A ile ten przegląd kosztuje w SKP jesli niemiecki nie przejdzie??
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 6 Marca 2016 Administrator Opublikowano 6 Marca 2016 Pierwsze badanie techniczne pojazdu (motocykla) zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą - 116 pln.
schabo78 Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 A potem ile kosztuje i na jak długo jest przegląd krajowy?
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 6 Marca 2016 Administrator Opublikowano 6 Marca 2016 Na rok oczywiście. Koszt 62 pln.
schabo78 Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 Ok dzięki za odpowiedzi.Obiło mi się kiedyś o uszy że taki przegląd jest na dwa lata ale to chyba przy 50 tkach.
zenon Opublikowano 6 Marca 2016 Opublikowano 6 Marca 2016 Na dwa lata jeżeli od pierwszej rejestracji zagranicą nie upłynęło trzy lata.
lukas_d1 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Opublikowano 23 Czerwca 2016 WItam , Może komuś się przyda krótki opis procesu rejestracji (obowiązującego aktualnie tj. 2016 rok) Postanowilem napisąc gdyż sam to przechodzilem w dniu wczorajszym i jak się okazało wykonałem kilka zbędnych ruchów, 1. Kupując skuter bezpośrednio od włocha piszemy umowe dwujęzyczną (wzory dostępne w necie) co pozwala zaoszczędzic na tłumaczeniach. Lepiej wpisać w umowie miejsce podpisania umowy to skąd moto/skuter pochodzi (ja przekombinowałem i wpisałem moje miasto zamieszkania w PL co skutkowało koniecznością opłaty podatku i wypełniania pcc-3 w US) 2. Tłumaczymy dokumenty . Wg Pani w okienku wystarczy przetłumaczyć tylko dowód rejestracyjny (ja przetłumaczyłem wszystko czyli i dowód rej. i potwierdzenie wyrejestrowania co znowu zwiekszylo koszty tłumaczeń ) Tłumaczenie doksów w moim przypadku w wawie wyniosło 130PLN ale bez tego zbednego kwitka mysle ze byloby ok 90-100PLN. 3. Jedziemy/Zawozimy moto na przegląd techniczny, trzeba zwrócić uwage na poprawność wpisanych w przeglądzie danych bo Panowie lubią się pomylic np. w wagach itp., koszt przeglądu 60 PLN 4. Zabieramy z domu przetlumaczone dokumenty i zaświadczenie z przeglądu i jedziemy do urzędu komunikacji w miejscu zamieszkania (uwaga! nie musi byc to miejsce zameldowania) opłat za rejestracje w przypadku AN400 wyniosły 193 PLN. Sumując koszty mamy ok 350 PLN za całość. Koniec procedury . Zakładam temat bo może się to komuś przyda , sam dopiero co szukałem takich informacji i wszedzie było pełno nieaktualnych danych. Jeśli powielam jakiś temat to sory ale jakoś go nie namierzyłem . Pozdrawiam Połączyłem podobne wątki, po co zakładasz nowy temat ? Wystaczy uzyć wyszukiwarki. Administracja
Kamil_Wwa Opublikowano 23 Czerwca 2016 Opublikowano 23 Czerwca 2016 a w urzędzie skarbowym nie trzeba już nic płacić ? z tego co pamiętam to było coś ok 150 zl
lukas_d1 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Nie, zniesli z poczatkiem 2015 formularz vat-24/25 , placi sie tylko jesli masz na umowie ze kupiles w polsce (nawet jesli od wlocha) , ale jest to standardowe 2%
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 23 Czerwca 2016 Administrator Opublikowano 23 Czerwca 2016 3. Jedziemy/Zawozimy moto na przegląd techniczny, trzeba zwrócić uwage na poprawność wpisanych w przeglądzie danych bo Panowie lubią się pomylic np. w wagach itp., koszt przeglądu 60 PLN Pierwsze badanie techniczne pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (dotyczy również jednej sztuki pojazdu zwolnionego z badań homologacyjnych): motocykl,motorower, ciągnik rolniczy 116,00 PLN a w urzędzie skarbowym nie trzeba już nic płacić ? z tego co pamiętam to było coś ok 150 zl Kiedyś tak było. Aktualnie VAT25 zniesiony.
lukas_d1 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Pierwsze badanie techniczne pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą (dotyczy również jednej sztuki pojazdu zwolnionego z badań homologacyjnych): motocykl,motorower, ciągnik rolniczy 116,00 PLN Kiedyś tak było. Aktualnie VAT25 zniesiony. Przeglad robilem przedwczoraj i zaplacilem 60 PLN
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 23 Czerwca 2016 Administrator Opublikowano 23 Czerwca 2016 Cennik SKP, poz. 3.1 -> http://www.badaniapojazdow.pl/cennik.html
coolmariunio Opublikowano 31 Lipca 2016 Opublikowano 31 Lipca 2016 W tamtym tygodniu zakupilem Majesty 250 ze Szwajcari. 1.Clo ( zaplacil sprzedajacy na granicy) 2.Tlumaczenia dowodu i papierow z cla 120 zl. 3. Przeglad w Polsce 63 zl 4. Zarejstrowanie 197,50 zl 5. Ubezpieczenie OC 109 zl
lukas_d1 Opublikowano 27 Września 2016 Opublikowano 27 Września 2016 czyli ojcze dyrektorze , jednak cena przegladu wychodzi po mojemu
Administrator MariuszBurgi Opublikowano 27 Września 2016 Administrator Opublikowano 27 Września 2016 Inaczej, wygląda, że różne SKP maja różne ceny.
barto Opublikowano 28 Września 2016 Opublikowano 28 Września 2016 Bardziej wygląda to na pomyłkę, ponieważ ceny przeglądów są ustalane urzędowo i w każdej stacji są takie same.
grom1 Opublikowano 26 Maja 2018 Opublikowano 26 Maja 2018 Cześć. Orientuje się ktoś czym różni się AN 650 z 2002r. z Kanady od wersji na europę? Jak wygląda kanadyjski dow. rej.?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się