Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Powrot Tmaxa 500


dr.big

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • dr.big

    15

  • 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

    11

  • Mario

    7

  • Artix

    6

Dla niewtajemniczonych podaję, że każdy cylinder w silniku 4-suwowym dostaje "kopa napędowego" tylko przez pół obrotu i na następnego trzeba czekać następne półtora obrotu. Je?li silnik ma jeden cylinder, to 3/4 czasu pracy konsumuje energię, któr? dostarcza mu 1/4 czasu pracy. Ta energia jest kumulowana w kole zamachowym. Je?li jednostka napędowa ma 2 cylinderki, to dostaje rzeczonego "kopa" co pół obrou wału, czyli tylko pół czasu pracuje, a drugie pół konsumuje energię. Wynika st?d jasno, że 2 gary s? rozwi?zaniem o wyższej kulturze pracy. Dodam jeszcze, że skoro czę?ciej dostaje "kopa", to wymaga mniejszego koła zamachowego, więc masa całego silnika wcale nie musi być większa w przypadku jednostki 2-cylindrowej. Poza tym o wiele łatwiej sobie tu poradzić z drganiami (wałki wyważaj?ce pracuj? w bardziej przewidywalnych okoliczno?ciach).

Mam nadzieję, ze nie narobiłem nikomu wody z mózgu....

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Mam nadzieję, ze nie narobiłem nikomu wody z mózgu....

Wody z mózgu nie ale ubrałe? to wszystko bardzo ładnie w techniczne słowa... słowa, które onegdaj dane mi było często wysłuchiwać ;)

Już nawet zapomniałem, że wyuczonego ma technika- mechanika silników spalinowych :)

A wracaj?c do tematu:

Jedyne co może przeważać na korzy?ć silników jednocylindrowych w jedno?ladach to ich mniejsze skomplikowanie w budowie a co za tym idzie niższe koszty produkcji... Wszystko inne przemawia na korzy?ć dwóch garków.

Odnośnik do komentarza
Wchodze se na stronke a tam.. no wlasnie czarna wdowa..a moze to black bird

2006_XP500SP_Photo_02_tcm26-89385.jpg

http://www.yamaha-motor-europe.com/product...p?view=overview

Cos ostatnio widze maluja tmax-y w najgorsze mozliwe kombinacje,co widac zwlaszca w modelach 2005, srebrny luk ktory byl charakterystyczny dla tego modelu teraz zniknal..

http://www.yamaha-motor-europe.com/product...sp?view=colours

Kolego o pierwszym malowaniu, był nawet news na stronie głównej.

Nie czytamy, oj nie czytamy :)

Odnośnik do komentarza
(...)Je?li jednostka napędowa ma 2 cylinderki, to dostaje rzeczonego "kopa" co pół obrou wału, czyli tylko pół czasu pracuje, a drugie pół konsumuje energię. Wynika st?d jasno, że 2 gary s? rozwi?zaniem o wyższej kulturze pracy. Dodam jeszcze, że skoro czę?ciej dostaje "kopa", to wymaga mniejszego koła zamachowego, więc masa całego silnika wcale nie musi być większa w przypadku jednostki 2-cylindrowej.(...)

Tylko wydaje mi sie, ze oba tloki w Tmaxie i Burgmanie pracuja rownolegle :) . Mechanikiem nie jestem, wiec moge sie mylic...

Odnośnik do komentarza

Jedyne wyjasnienie :) dosyc spokojnej pracy obu jednostek-> przesuniety cykl pracy.

Edit: Zreszta u gory strony wyjasnial juz to Kuba :) . Cos zaspalem :) .

PS. Mimo tego, Burgman650 dolozone ma dwa walki wyrownowazajace i chyba stad ta jedwabna praca silnika :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...