Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Ciekawa "inicjatywa"


Gość ziutas

Rekomendowane odpowiedzi

heh Bigu.. wiem, ze taka nota (o ktrej wposmniales) istnieje - ow czlowiek z ktorym rozmawialem na ten temat, mowil o tym w ten sposb, ze ta informacja jest wymyslem bez podstaw prawnych, ktora klient akceptuje bo nie jest zorientowany dokladnie w przepisach.

dziala to na tej samej zasadzie jak sprawa, gdzie ubezpieczalnie przy szkodzie OC orzekaja szkody calkowite np przy kosztach naprawy wynoszacych 80% wartosci pojazdu ... - bo ONI maja takie procedury; dopiero jak siegniemy w przepisy, tam jest napisane ze szkoda musi wyniesc 100%

jest to ich prywatna inicjatywa, ktorej my, ze wzgledu na niedoinformowanie nie jestesmy w stanie sprawdzic ...

jednak, zeby doprowadzic ten temat do konca, siegne po wykladnie tego "zagadnienia" i na dniach zamieszcze to tutaj ...

powtorze tylko ze nie jestem przekonany o tym, ze mam racje... sprawdze i opowiem

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • dr.big

    17

  • 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

    10

  • Mario

    8

  • RobB.

    5

  • Administrator

Niedawno rozmawiali?my jak wygl?da sprawa gwarancji w Polsce na pojazdy z UE ale nie kupione na terenie RP. Oto oficjalne stanowisko MITSUI MOTOR POLSKA Sp. z o.o.

Warunki gwarancji motocykli yamaha:

Niniejszym informujemy, że pełna gwarancja oraz Eurogwarancja obowi?zuje tylko i wył?cznie dla skuterów, motocykli, pojazdów ATV, skuterów ?nieżnych oraz sprzętu motorowodnego kupionego w oficjalnej sieci dealerskiej Yamaha w Polsce.

Ostrzegamy

Dla wyżej wymienionego sprzętu Yamaha, kupionego poza granicami Unii Europejskiej, gwaracja na terenie Polski w ogóle nie obowi?zuje.

Dla wyżej wymienionego sprzętu Yamaha kupionego w innych krajach Unii Europejskiej, naprawa wynikaj?ca z Eurogwarancji będzie wykonana, natomiast wydanie naprowionego sprzętu nast?pi dopiero po pełnym rozliczeniu z gwarantem - czyli dystrybutorem Yamahy w kraju w którym dokonano zakupu.

Nie mamy wpływu na czas po którym nast?pi rozliczenie.

Krótko mówi?c... pojazd kupiony np. w Niemczech zostanie naprawiony w Polsce na gwarancji, jednak w takim przypadku nie obowi?zuje max. 14 dniowe zobowi?zanie do usunięcia usterki przez gwaranta, który nota bene znajduje się poza granicami naszego kraju. Mitsui Polska jest tak jakby podwykonawc?, który dopiero po rozliczeniu się z głównym gwarantem może wydać pojazd wła?cicielowi.

Mówi?c jeszcze pro?ciej- gwarancja jest ale trzeba się liczyć, że obwarowana będzie swoimi wewnętrznymi przepisami... co? za co?.

Odnośnik do komentarza
Mówi?c jeszcze pro?ciej- gwarancja jest ale trzeba się liczyć, że obwarowana będzie swoimi wewnętrznymi przepisami... co? za co?.

To co? za co?...

to tak jak "prawie" - niby nie wiele, ale robi różnicę.... :D

Więc prawie jeste?my w Unii Europejskiej....

pozdr...

ortos vel mr. c1

Odnośnik do komentarza

Przypomina mi sie gwarancyjna wymiana oslon tlumika w Tmaxie, z ktorych odprysnal lakier po myciu.

Podjechalem do dealera(notabene skuter zostal kupiony u innego, 700km dalej), przedstawilem problem(z ogledzinami trwalo to doslownie niecale 10 minut). Kazano mi przyjechac na drugi dzien, kiedy to po 20minutach mialem zalozone 2 nowe oslony. Nic nie musialem podpisywac, zero tlumaczenia, czy dowodzenia prawdy.

Bezstresowa wymiana na gwarancji. Kiedy bedzie to tak funkcjonowalo w Polsce? W koncu maxiskuter to nie chinski rower za 500zl...

Odnośnik do komentarza

Nie wiem jak jest w przypadku motocykli, wiem jak to wygl?da w przypadku samochodów...dokładnie znam relacje w przypadku serwisu Fiata.

Za naprawy gwarancyjne dealer dostaje pieni?dze "z góry". Często kwoty te /np. stawka za roboczo-godzinę/ s? wyższe niż zapłaciłby za to klient. Ja miałem tak? sytuację u jednego z dealerów Fiata /nota bene muszę jeĽdzić z Multipl? 100 km do serwisu/, że przed końcem gwarancji dealer zaprosił mnie /NAPRAWDĘ!!!!/ na przegl?d i umówiony zostałem na naprawę gwarancyjnę wszystkiego co budziło jakiekolwiek zastrzeżenia u mechaników.

Na moje pytanie do Prezesa firmy dlaczego to robi?? Odpowiedział prosto: Od Fiata otrzymamy więcej pieniędzy niż od Pana, a jako, że s? dobrym serwisem, Fiat nie robi im żadnych problemów z wypłatami pieniędzy za naprawy gwarancyjny.

Nie wiem jak naprawy gwarancyjne motorów funkcjonuj? w Polsce:

1. Czy dealer chce bezprawnie utrudnić sprowadzanie pojazdów inn? drog? niż oficjalna?

2. Czy dealer jest tak marny, że nie potrafi odzyskać pieniędzy od przedstawicielstwa?

3.Czy wreszcie to Przedstawicielstwo ma nas w d.... i nie płaci dealerowi?

pozdr...

ortos vel mr. c1

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...