Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Skuter 400/500 do 10tys.


Corbi

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jako nowy użytkownik forum.

Na początku wiosny planuje zakup skutera na dojazdy do pracy, na zakupy do miasta i kręcenie się po okolicach. Raz do roku może jakiś wypad w Polskę, minimalnie nad morze 200km, maksymalnie gdzieś na południe (z dziewczyną).

Mieszkam na wiosce, do pracy mam 15km (również wiocha), więc w mieście wizyty również będą okazjonalne.

Mam 190cm wzrostu i chciałbym aby skutek miał jak najwięcej miejsca. Prędkości maksymalnej mnie nie interesują, prędkość podróżna 120-130km/h, a to chyba wszystkimi tak da radę. 

Myślałem nad:

-kymco xciting 400

-honda sw-t 400

-aprilia Atlantic 500

-yamaha majesty 400

Czy coś jeszcze może przyjść na myśl? 

Słyszałem też, że niektóre modele mają niestety gorszy start przez jakies wysprzeglanie czy cus (jest to mocno odczuwalne?), a niektóre ciągną od dołu ładnie. 

Co możecie polecić z powyżej podanych, lub na jaki jeszcze mógłbym zwrócić uwagę?

Opublikowano

burgman 650 jestes wysoki

Opublikowano

A właśnie, w sumie nie napisałem... Posiadam jedynie to prawko do 48km mocy czy jakoś tak. Więc właśnie te najmocniejsze wersję niestety odpadają. Jeździłem Yamaha xj6, która była zarejestrowana na A2. Ale sprzedana, to nie było dla mnie. Chce coś do spokojnej jazdy, nic wysokoobrotowego, dlatego szukam jakiegoś skuterka.

Opublikowano

to kup 50 poj, bo te wszystkie skuterki to jada grubo ponad setke

Opublikowano
3 godziny temu, Krzynio66 napisał(a):

te wszystkie skuterki to jada grubo ponad setke

Niekoniecznie...😜

Opublikowano

Jak łykną po 2 "pięćdziesiątki", to polecą po "setce"... ;)

P.S. Najprostsza zasada - najpierw na sucho przysiąść się do każdego wstępnie wybranego, bo co z tego, że inni są zadowoleni, skoro, zwłaszcza przy wysokim wzroście można mieć zupełnie inne odczucia.

Opublikowano

nie pojada te 50 poj, to fakt

Opublikowano

Nie chodzi o to, że ma być wolne. Po prostu nie lubię siedzieć na wiertarce gdy na liczniku mam 130km/h i łapie wszystkie muchy.

Chce komfortowo pokonywać kolejne kilometry. Dlatego pytam o trwałość, jakość i który jest największy. 

Opublikowano

Im większe koła tym lepiej, zwłaszcza dla wysokich:

1. Kymco XC 400

2. Gilera nexus 500

3. Yamaha tmax 530 odpada?

największa jest aprilia Atlantic 500

Opublikowano
W dniu 16.12.2023 o 08:21, Corbi napisał(a):

Witam jako nowy użytkownik forum....

Również witam i pozdrawiam chociaż powitania to nie w tym dziale.

W dniu 17.12.2023 o 15:15, Krzynio66 napisał(a):

to kup 50 poj, bo te wszystkie skuterki to jada grubo ponad setke

Czytaj ze zrozumieniem. Kolega @Corbi ma lejce A2 i może na legalu jeździć prawie na wszystkim do 500 ccm.

W dniu 16.12.2023 o 08:21, Corbi napisał(a):

-honda sw-t 400

W twoim zestawieniu moim zdaniem najlepszy wybór. Jedyny w tej grupie z dwoma cylindrami. W tej samej budzie co 600-ka, a dla kierownika naprawdę sporo miejsca.

Weź pod uwagę jeszcze Burgmana 400 K7. 

Opublikowano

Myślę że Honda SW-T400 będzie dobrym wyborem, mam 194 cm wiem o co chodzi. Natomiast taj jak było pisane wcześniej najlepiej poszukać w okolicy i się przymierzyć.  

Opublikowano

@profbolek jeśli masz jakąś Yamahę 530 za 10tys. to biorę jutro heh albo nawet dzisiaj, zwolnię się z pracy :-) 

Co do burgmana 400, czytałem właśnie, że on ma straszny kłopot ze startem do 50 km/h, a chciałbym raczej coś co od dołu ciągnie w miarę ładnie. 

O gilerze nawet nie miałem pojęcia, że takie cos istnieje, muszę popatrzeć również. 

Ciężki wybór za czym się tu rozglądać, trochę tego sprzętu jest, ale widzę, że honda często polecana

Opublikowano
39 minut temu, Corbi napisał(a):

jeśli masz jakąś Yamahę 530 za 10tys. to biorę jutro heh albo nawet dzisiaj, zwolnię się z pracy :-)

Nie sprecyzowałeś co to jest "10 tys.", więc się nie dziw. Może PLN, może EURO, a może maksymalny przebieg. 😜

PS. Yamahę X-max 400 z 2014 roku właśnie widziałem na olx za 9999 zł w Otwocku.

Opublikowano
W dniu 20.12.2023 o 10:37, Corbi napisał(a):

...Co do burgmana 400, czytałem właśnie, że on ma straszny kłopot ze startem do 50 km/h, a chciałbym raczej coś co od dołu ciągnie w miarę ładnie.

A na czym ten "kłopot" ma niby polegać ? 🤔 Jak planujesz jeździć solo to nie powinno nic takiego występować. Z pasażerem i z obciążeniem np. bagażem być może, ale do ogarnięcia.  Doczytaj jeszcze o dostrojeniu napędu pod swoje potrzeby. 🙂  Przy napędzie CVT nie jest to takie trudne.  A w zasadzie tyczy się prawie wszystkich modeli.

W dniu 20.12.2023 o 10:37, Corbi napisał(a):

@profbolek jeśli masz jakąś Yamahę 530 za 10tys. to biorę jutro heh albo nawet dzisiaj, zwolnię się z pracy :-)

z 530 - ką to się kolega rozpędził 🤣 ale wcześniejsze modele T-maxa też są fajne. Tylko dwie sprawy.

  1. Przymierz się bo pozycja tam jest dość specyficzna  - przynajmniej ja tak uważam.
  2. Czy aby na pewno bez blokady łapie się na A2 ?
  • Administrator
Opublikowano

Wszystkie 560ki T-Max są na A2 więc podejrzewam że 530 też.

Opublikowano

SW-T400 przy Twoich założeniach odnośnie komfortu i ceny będzie idealne. Sprzęt z  mocnym,dwucylindrowym silnikiem,maksymalnie bezawaryjny i pakowany.

Opublikowano

Yamahy 530 i 560 z tego co spojrzałem mają odpowiednio 46 i 47km więc łapią się na A2. Tam jeszcze chodzi o stosunek mocy do masy, ale akurat skutery nie mają z tym problemu. 

Opublikowano

Ja tam nie wiem. 🤔 Taki B650 ciężki jak czołg, tylko trochę mocniejszy, a się nie łapie na A2.

Opublikowano

Bo na A2 masz do 35kw, a to jest około 48km. Patrząc na A2 im cięższy tym pewniejsze, że można jeździć. Problem jest jakby ktoś chciał typowego Crossa/enduro. Może być, że będzie miał na przykład 47km, ale jest stosunkowo zbyt lekki i wtedy niestety już się nie łapie. 

Będę się rozglądał pewnie głównie za honda w takim razie. 

Co do tego przerabiania skrzyni cvt. Chodzi i inne sprzęgło itd.? Żeby taki skuter lepiej z dołu ciągnął? 

Opublikowano
Godzinę temu, Corbi napisał(a):

...Co do tego przerabiania skrzyni cvt. Chodzi i inne sprzęgło itd.? Żeby taki skuter lepiej z dołu ciągnął? 

najtaniej i najłatwiej to chyba zacząć od rolek.  Lżejsze rolki - lepszy start.  Poczytaj też ewentualnie o rolkach Dr Pulley.

Akcesoryjnych (czytaj - sportowych) wariatorów nie polecam bo koszty mogą być już spore. Ale jak kogoś stać i ma taki kaprys, to czemu nie 🙂

Następny etap to zabawa ze sprężynami sprzęgła, zarówno tą główną - centralną, jak i małymi od szczęk. Temat rzeka.  Ale najważniejsze, aby napęd utrzymywać w dobrej kondycji i nie powinno być żadnych problemów.

Opublikowano
22 godziny temu, Cinek napisał(a):

SW-T400 przy Twoich założeniach odnośnie komfortu i ceny będzie idealne. Sprzęt z  mocnym,dwucylindrowym silnikiem,maksymalnie bezawaryjny i pakowany.

Przed zakupem XC400 testowałem SW400, nie dość że jest mniejszy i węższy, i kierownica pod brodą to te 2 cylindry bardzo mnie rozczarowały. 

SW400 ma chyba mniejsze koła od SW600, 13"i 14"

XC400 jest najzrywniejszą 400 a propos startu i reakcji na manetkę.

Opublikowano

Poza silnikiem, swt600 i swt400 niczym się nie różnią.

Opublikowano
Godzinę temu, Vince napisał(a):

Poza silnikiem, swt600 i swt400 niczym się nie różnią.

Sprawdziłem, masz rację, SW-T600 ma też malutkie kółeczka, nie spodziewałem się

  • Klubowicze
Opublikowano
20 minut temu, profbolek napisał(a):

SW-T600 ma też malutkie kółeczka

Nie ma co demonizować tego.

Opublikowano
56 minut temu, arturo-bb napisał(a):

Nie ma co demonizować tego.

kolega pytał który jest największy, XC400, T-max, Nexus,Atlantic to duże skutery, SW-t sporo mniejszy, to tylko fakty nie demonizowanie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...