Kazekkazek Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 15 minut temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a): Przypomnę, że motory J300 vs DT300 nie są techniczne dosłownie identyczne. Już choćby sama moc jest inna. Dlatego tolerowanie E10 może być różne. 17 minut temu, 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 napisał(a): Przypomnę, że motory J300 vs DT300 nie są techniczne dosłownie identyczne. Już choćby sama moc jest inna. Dlatego tolerowanie E10 może być różne. Jest zestrojony inaczej, ale czy ma to wpływ na tolerowanie E10 . Jakoś wątpię ale wszystko możliwe. Odnośnik do komentarza
czemil Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia NIemcy piszą, że w zasadzie nie ma przeciwwskazań do tankowania E10, ale zaleca się tankowanie 98 lub 95Super tak długo jak są dostępne. Co prawda info z czasu jak wchodziło E10 w Niemcach, ale pewnie niewiele się zmieniło. Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 15 Stycznia Administrator Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 3 godziny temu, czemil napisał(a): NIemcy piszą [...] Piszą także dość rozlegle, że: "Nasza rekomendacja dla SuperPlus (RON) 98 lub Super (RON) 95 z 5% zawartością etanolu wynika z krótkiej dostępności paliwa E10, co nie pozwala jeszcze na długoterminowe testy z paliwem E10. Zgodnie z obecną wiedzą, stosowanie E10 może zwiększyć zużycie paliwa przy tym samym stylu jazdy i prawdopodobnie pogorszyć maksymalne osiągi, dostarczanie mocy, płynną pracę silnika, pracę na biegu jałowym i zachowanie podczas uruchamiania. Z ogólnych informacji o paliwie E10 wynika, że paliwa o wyższej zawartości bioetanolu mogą być bardziej agresywne w stosunku do lakieru i tworzyw sztucznych (zbiornik, panele, uszczelki itp.). Dlatego też zaleca się, aby podczas tankowania usuwać wszelkie rozlane lub nadmiarowe ilości tak ostrożnie, jak to możliwe. Ponieważ etanol wiąże wodę i rozpuszcza tłuszcze, zwiększona zawartość etanolu może np. powodować zwiększoną korozję silnika, układu paliwowego i zbiornika podczas długotrwałej pracy lub w czasie przestoju (zimowanie), a także zużycie uszczelek, części gumowych itp. szybciej. Dlatego też po kilkutygodniowym postoju pojazdu należy zawsze opróżnić układ paliwowy i zakonserwować go np. stabilizatorem paliwa. Więcej informacji na ten temat można uzyskać u autoryzowanego sprzedawcy, który może udzielić Państwu profesjonalnych informacji. Dopóki długoterminowe badania nie wykażą, że paliwo E10 nie wpływa na zużycie układu paliwowego i elementów silnika, zalecamy wzmożenie kontroli i, jeśli to możliwe, zalecamy dalsze korzystanie z oferowanych przez firmę Super lub SuperPlus maksymalnie 5 % zawartości etanolu w Twoim pojeździe." Odnośnik do komentarza
Maro54 Opublikowano 15 Stycznia Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 6 godzin temu, czemil napisał(a): Przed chwilą pozwoliłem sobe zadzwonić do Motorlandu i poinformowano mnie, że do pojazdów kymco bez względu na rocznik NIE zaleca sie paliwa E10. Można lać, ale może to skutkować skróceniem żywotności silnika - tak twierdzi ponoć producent. Tak więc przy ewentualnym kupnie używki trzeba jeszcze pytać nie tylko o przebieg, ale jakie paliwo lał poprzednik. A znając życie to powie że lał 98 Odnośnik do komentarza
Administrator 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚 Opublikowano 16 Stycznia Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 22 godziny temu, czemil napisał(a): NIemcy piszą, że w zasadzie nie ma przeciwwskazań do tankowania E10 M.in w związku z niniejszym tematem forum oraz z moimi dzisiejszymi rozmowami on-line "na szczycie" z Zarządem Motorland, niebawem pojawi stanowisko w tej sprawie na oficjalnej stronie Kymco Polska. Nieoficjalnie mogę już teraz podać, że na dzień dzisiejszy brak jest jakichkolwiek podstaw aby stwierdzić, że konstrukcje ostatnich lat tego producenta mogły mieć przeciwwskazania do stosowania paliwa z zawartością biokomponentów do 10%. 1 Odnośnik do komentarza
Geni Opublikowano 17 Stycznia Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia Silnikowi na pewno takie paliwo nie zaszkodzi. Natomiast ja miałem kiedyś przygodę z ewidentnie "chrzczonym" paliwem. Skończyło się rdzą w stalowym zbiorniku i rozłażeniem się wężyków układu paliwowego. To samo zjawisko będzie występowało przy stosowaniu E10, choć zapewne nie szybko i nie po jednorazowym zatankowaniu. Odnośnik do komentarza
Tomek 69 Opublikowano 24 Stycznia Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia Informacja ze strony Kymco .pl INFORMACJA DOTYCZĄCA PALIWA E10 W związku z wątpliwościami dotyczącymi możliwości stosowania w pojazdach marki Kymco nowej benzyny E10 informujemy, że wszystkie modele z wtryskiem paliwa wyprodukowane po 2010 roku są przygotowane do użytkowania na paliwie E10. W modelach z wtryskiem paliwa, katalizatorami i sondą lambda komputer na podstawie danych z sondy sam może skorygować zapłon i pracę silnika, ale w modelach gaźnikowych, gdzie dawka paliwa jest regulowana mechanicznie, może pojawić się problem ze względu na nieco inny sposób spalania paliwa E10. We wszystkich modelach gaźnikowych najlepszym rozwiązaniem jest tankowanie benzyny 98-oktanowej, która nie zawiera takiej ilości bioetanolu, jak paliwo E10. Zwracamy uwagę, że pozostawienie paliwa E10 w zbiorniku na okres zimowy, kiedy pojazd spędza kilka miesięcy bez ruchu może spowodować separację bioetanolu od paliwa i wody. Woda, która opada na dno zbiornika może powodować przyspieszoną korozję w metalowych zbiornikach, a bioetanol może zadziałać jak rozpuszczalnik, powodując deformację i zniekształcenie plastikowych zbiorników, odchodzenie farby ze zbiornika i rozpuszczenie gumowych elementów układu paliwowego. Dlatego warto, aby w okresie poza sezonem, gdy odstawimy pojazd na dłuższy postój, zatankować paliwo 98-oktanowe. Odnośnik do komentarza
Klubowicze grzybek Opublikowano 24 Stycznia Klubowicze Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia No dość rozsądne, aby na postój zimowy zalać ET98. 👌 Odnośnik do komentarza
Maro54 Opublikowano 25 Stycznia Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 13 godzin temu, grzybek napisał(a): No dość rozsądne, aby na postój zimowy zalać ET98. 👌 A tankował z Was ktoś ostatnio może? Bo ja podjechałem pod dystrybutor z baniaczkiem wlałem parę literków 98, podjechałem pod garaż i dolałem do zbiornika i powiem tyle......że pomimo że była to 98 to uwierzcie za żadne skarby zapachem nie przypominało to benzynki. Ciężko mi określić do czego przypiąć ten zapach. Na moje wały kręcą na maksa. Dodatkowo rano pojechałem odpalić Haneczkę to tak jak brała od kopa tym razem zonk....trza było kręcić chwilę. Odnośnik do komentarza
Klubowicze grzybek Opublikowano 25 Stycznia Klubowicze Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia zmień stację paliw! Odnośnik do komentarza
Maro54 Opublikowano 25 Stycznia Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia Chyba będzie trzeba Odnośnik do komentarza
Rafa303 Opublikowano 26 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia W/g mnie wszystkie silniki mogą jeździć na E10 tylko będą troszkę słabsze a w starszych modelach szybciej się będą zużywać podzespoły, tyle i tylko tyle. Każdy przedstawiciel marki będzie zabiegał o sprzedaż i twierdził, że jego sprzęt jest naj.... . Czekam na odp. zapytania Mariusza B. ze strony Motor-Land Polska. Oglądałem ostatnio mały test Kymco AK 550 Premium prowadzonego przez Bartłomieja z Motor-Landu (6 minuta i 12 sekunda filmu), sprzęt z 2023 roku i naklejka na wlewie paliwa tylko E5 i nic więcej. (Jak już wcześniej pisałem ja będę lał E98 i to jest moja indywidualna decyzja). A tak poza nawiasem sprawdzałem specyfikacje dostaw paliwa E95 na pewnej stacji i E10 to nie jest tak, że 10 procent bio to mus. W jednej dostawie było 6,2 bio a w następnej 7,9. Cytat Odnośnik do komentarza
Kazekkazek Opublikowano 26 Stycznia Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 43 minuty temu, Rafa303 napisał(a): A tak poza nawiasem sprawdzałem specyfikacje dostaw paliwa E95 na pewnej stacji i E10 to nie jest tak, że 10 procent bio to mus. W jednej dostawie było 6,2 bio a w następnej 7,9. Bo ustawa mówi "do 10 %" 🙂 Odnośnik do komentarza
cezzar Opublikowano 26 Stycznia Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 1 godzinę temu, Rafa303 napisał(a): tylko będą troszkę słabsze Słabsze? Raczej mocniejsze, bo bliżej temu paliwu do paliwa do wyścigów, które może zawierać nawet 85% etanolu. Odnośnik do komentarza
Rafa303 Opublikowano 26 Stycznia Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 3 godziny temu, Kazekkazek napisał(a): Bo ustawa mówi "do 10 %" 🙂 Tak, nie pisałem o tym bo to chyba wszyscy wiedzą, że do 10 😀 2 godziny temu, cezzar napisał(a): Słabsze? Raczej mocniejsze, bo bliżej temu paliwu do paliwa do wyścigów, które może zawierać nawet 85% etanolu. bioetanol a sam etanol jest różnica, bo już sam nie wiem Odnośnik do komentarza
czemil Opublikowano 26 Stycznia Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia Jak to słabsze? To teraz będziemy jeżdzić zamiast latać? Odnośnik do komentarza
cezzar Opublikowano 26 Stycznia Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia Każdy etanol uzyskany z ziemniaka, zboża jest bio :) Odnośnik do komentarza
tomekmajesty Opublikowano 26 Stycznia Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia Najbardziej eko jest Starka 7 letnia albo starsza;)Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza
Kazekkazek Opublikowano 29 Marca Udostępnij Opublikowano 29 Marca Przejechałem już ponad 2 tyś na paliwie E10. Spalanie się nie zmieniło. Ale nie wiem czy to przypadek, wskaźnik paliwa pokazuje bardziej realnie stan paliwa. 🤔 Odnośnik do komentarza
Rafa303 Opublikowano 31 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca Po rozmowie z mechanikami jako tako zaszkodzić B10 nie powinno. Też do końca nie będzie dodatku bio całkiem do 10 procent. Jak wspomniałem raz jest 6 a raz 8 dodatku bio zależy od dostawy. Paliwo leci ''płynie'' przez przewody i jest spalane w silniku. I tyle. Mogą tylko ucierpieć w starszych modelach np. uszczelki i inne podzespoły mające kontakt z tym paliwem. Tak jak wcześniej pisałem ja tankuje 98 i to jest moja decyzja. I chyba na tm koniec. Odnośnik do komentarza
kiniu Opublikowano 10 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia Przejechałem już ponad 2 tyś na paliwie E10. Spalanie się nie zmieniło. Ale nie wiem czy to przypadek, wskaźnik paliwa pokazuje bardziej realnie stan paliwa. Ja do swojego AK też w ostatnią niedzielę tankowałem 95 E10 i muszę potwierdzić że wskaźnik paliwa jakby lepiej wskazuje. Paliwa na wskaźniku ubywa w sposób liniowy. W poprzednim sezonie zatankowny pod korek i po 40 km gasły dwie kreski. Teraz każda kraska to około 60 -70 km. Efekt powtarzalny. Wyjeżdżone dwa baki paliwa. Dziwna sprawa. Osiągi takie same. Wysłane z mojego SM-S918B przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się