Skocz do zawartości
Forum Burgmania

E10 czy PB98 w Kymco Xciting 400


Rafa303

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Kymco 400i z 2018 i nie znalazłem jeszcze wykazu, czy ten silnik może być tankowany ''nowym paliwem''  E10 (do tej pory tankowałem tylko Bp95), przejść na 98-ke? (nie wspomnę o innych markach i roku ich produkcji). Podobno wszystkie silniki wyprodukowane po 2011 roku, nic im nie zaszkodzi - mowa o paliwie E10. Może ktoś ma większą wiedzę i rozjaśni troszkę sytuację !?!

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Zobacz w odrębnym wątku całą listę którą przytoczyłem. Kymco-wszystkie modele brak przeciwwskazań do E10.

To watek ,,Zakaz sprzedaży nowych diesli i benzyn od 2025 w Norwegii, wątek o pojazdach elektrycznych, dieslach i benzynach nie tylko w Norwegii"

Odnośnik do komentarza

W wątku w którym przytoczyłeś listę motocykli jest napisane dokładnie na odwrót, czyli - Kymco nie podaje żadnego modelu, który można tankować E10...

Na ile, to jest wiarygodne źródło nie wiem, pytanie zostało bez odpowiedzi...

P.S. Na pewno nie ma co panikować a najlepszym źródłem informacji jest zawsze... producent, w czasach globalnej wioski wystarczy napisać do centrali danego producenta i liczyć, że... odpisze...

Cyt. z wątku ,,Zakaz sprzedaży nowych diesli i benzyn od 2025 w Norwegii, wątek o pojazdach elektrycznych, dieslach i benzynach nie tylko w Norwegii"

Kymco

Dozwolone E10

  • brak

Niedozwolone E10

  • Wszystkie modele. W razie wątpliwości skonsultuj się ze sprzedawcą, zapoznaj się z instrukcją lub wnętrzem korka wlewu paliwa.
Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Sorko za szybko pisałem. Są to dane z rynku holenderskiego opublikowane przez nasze media i portale motoryzacyjne

Odnośnik do komentarza

Generalnie słabe to, że:
E10 to niższa liczba oktanów (?) i wyższe spalanie,
Pb98 - wyższe koszty.
Mieszanie paliw jako opcja?

 

Może koledzy z zachodniopomorskiego, którzy mają doświadczenie z paliwami z NRD opowiedzą o swoich doświadczeniach?

O! I np. taka Helena już ma problem :/

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Kamil napisał(a):

Generalnie słabe to, że:
E10 to niższa liczba oktanów (?) i wyższe spalanie,
Pb98 - wyższe koszty.
Mieszanie paliw jako opcja?

 

Może koledzy z zachodniopomorskiego, którzy mają doświadczenie z paliwami z NRD opowiedzą o swoich doświadczeniach?

O! I np. taka Helena już ma problem :/

odwrotnie, spirytus podwyższa liczbę oktanową :), ale spalanie może być minimalnie wyższe (w praktyce może to być nie zauważalne ok 2%), problemy ze spirytusem to lepsza absorpcja wody (chcąc się pozbyć po zimie z baku wody dolewa się spirytus do benzyny ;)) i instalacji w której mogą się znajdować elementy które gorzej znoszą kontakt ze spirytusem (ale tych jest bardzo mało), elementy z tworzywa w elektronice, optyce, medycynie czyści się spirytusem.

Przypuszczam, że oprócz troszkę innego zapachu większych różnic nie odczujemy, w gaźnikowcach może trzeba będzie przeprowadzić lekką korektę

Odnośnik do komentarza
  • Tytuł został zmieniony na E10 czy PB98 w Kymco Xciting 400

U mnie różnica między Pb95 a PB98 na chwilę obecną to 80 gr za litr (a jeszcze nie tak dawno było 40gr). Pełny bak to 12 litrów, czyli na pełnym tankowaniu niecałe 10 zł. Chyba do przeżycia😂

Odnośnik do komentarza
W dniu 8.12.2023 o 21:08, grzybek napisał(a):

Zobacz w odrębnym wątku całą listę którą przytoczyłem. Kymco-wszystkie modele brak przeciwwskazań do E10.

To watek ,,Zakaz sprzedaży nowych diesli i benzyn od 2025 w Norwegii, wątek o pojazdach elektrycznych, dieslach i benzynach nie tylko w Norwegii"

życzymy powodzenia Norwegom z elektryfikacją mobilności.

https://motoryzacja.interia.pl/raport-samochody-elektryczne/news-polskie-autobusy-sparalizowaly-oslo-nie-da-sie-nimi-jezdzic,nId,7202669

Odnośnik do komentarza

A moja Hania Deaville 650 z 2000 roku  podobno może pomykać na E10 ( wg tej listy ) tylko juz ktoś zaznaczył że może być problem z rozruchem  Myślałem o opcji mieszania paliwa lub dolewania jakiś komponentów które już pojawiły się na rynku. A le pozostanę chyba przy tankowaniu 98 koszty większe- przyjemność z jazdy bezcenna 🏍😃

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, Rafa303 napisał(a):

Ja też sprawdzę, jak ''mi'' (czytaj Kymco),  nie zaszkodzi Pb98 to na nią przechodzę

Nie powinno być żadnych problemów 👍

Odnośnik do komentarza

Popatrzyłem z ciekawości co mam pod klapką od wlewu paliwa (kymco ak 550) - a tam dość wyraźna naklejka o stosowaniu paliwa E5 i nic na temat E10. W sumie to trochę dziwne, że tak duży producent o ustalonej renomie nic o możliwości stosowania E10 nie wspomina  (przynajmniej ja nic takiego nie widziałem).

Z tej tabelki "kompatybilności" z E10 wynika że ŻADEN model skutera kymco, przynajmniej oficjalnie, do E10 nie jest przystosowany. W innych markach to nawet modele z 2008 są "zgodne" z E10.

Odnośnik do komentarza

Temat z Kymco i E10 jest już dość powszechny, nawet na YT: 

Ja bym jednak nie panikował i nie popadał w skrajność, że zaraz trzeba będzie tankować 98. Jeśli do tej pory na E5 było wszystko ok, to i na E10 też nic się nie stanie, nie wybuchnie ani nie wyleci w kosmos. Problem dotyczy głównie komponentów silnika, które mogą być wrażliwe na alkohol, jak uszczelki, przewody z gumy czy tworzywa itp. 

Polecam film Łysego, który dość chłodno i rozsądnie podchodzi do tematu: 

Z drugiej strony, po chwili szukania w necie znalazłem informacje na stronach obcojęzycznych, że silniki 4 suwowe Kymco mogą pracować na E10.

 Alle KYMCO Fahrzeuge mit 4-Takt Motor können mit E10-Kraftstoff betrieben werden!

https://www.oeamtc.at/thema/tanken/e10-vertraeglichkeit-bei-motorraedern-58111482

https://www.roller-box.de/index.php?id=230

https://www.dat.de/fileadmin/de/download/E10Vertraeglichkeit.pdf

Nawet kymco.de podaje, że wszystkie 4 suwowe silniki mogą być zasilane E10. Co prawda dane sprzed dekady.

https://www.kymco.de/service/news/kymco-news/news/e10-kraftstoff-und-kymco-fahrzeuge/

Odnośnik do komentarza

Też ruszyłem tyłek do garażu i niestety nad korkiem wlewu paliwa tylko informacja dot. ciśnienia w oponach (mój rocznik 2018 r). Ale !!! przy zakupie skutera została dołączona instrukcja obsługi po polsku od importera w której pisze cyt. '' Paliwo #92 lub 95 Bp " (może #92 to ta E10). Natomiast też od importera z internetu w pdf pisze cyt. '' 95 lub lepsza " i co ?, ja wybieram Bp 98 i tyle chyba. Tak nawiasem mówiąc do gregoryka w Oświęcimiu służyłem w jednostce wojskowej w 1989 r znajdującej się przy Obozie Koncentracyjnym, nr jednostki JW 1691 - taka mała nostalgia.  Powodzenia 🖖

13 minut temu, cezzar napisał(a):

 

Ja bym jednak nie panikował i nie popadał w skrajność, że zaraz trzeba będzie tankować 98. Jeśli do tej pory na E5 było wszystko ok, to i na E10 też nic się nie stanie, nie wybuchnie ani nie wyleci w kosmos. Problem dotyczy komponentów silnika, które mogą być wrażliwe na alkohol, jak uszczelki, przewody z gumy czy tworzywa itp.

 

Ale ja nie panikuje (to jest forum - rozmawiamy, bo teraz nie jeździmy i wymieniamy poglądy oraz wiedzę na różne tematy 😉). Ale ja chce i będę tankował PB 98,  taka moja decyzja. Chyba, że .... Pozdrowienia 🖖

Odnośnik do komentarza

1. nie zostawiać paliwa E10 w zbiorniku na zimę

2. sprawdzić jak jeździ na PB98 bo kiedyś brakło 95 i z musu wlałem 98 i zaczął prychać, może coś z benzyną nie tak ale do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
14 godzin temu, profbolek napisał(a):

1. nie zostawiać paliwa E10 w zbiorniku na zimę...

jak masz plastikowy bak to może i dobry pomysł, ale przy metalowym niekoniecznie. 

A z drugiej strony przecież ten 10% dodatek to jakiś tam alkohol. Jak będzie parował szybciej od benzyny to chyba tylko sam zysk 🤔 nie tak to działa ? 🙃  od razu wyjaśniam że:  Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem !  😀

Odnośnik do komentarza

Przy metalowym zbiorniku gorzej, ponieważ spirytus łączy się z wodą i korozja murowana. Mając zbiornik z tworzywa korozji nie będzie ale mieszanina spirytusu z wodą powędruje na dno zbiornika i rozruch silnika będzie utrudniony. Na odparowanie spirytusu nie ma co liczyć.

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, Fudo napisał(a):

ponieważ spirytus łączy się z wodą

 

14 minut temu, Fudo napisał(a):

mieszanina spirytusu z wodą powędruje na dno zbiornika

No i jest sposób na wyeliminowanie spirytusu z paliwa. Wlewamy E10 do kanistra, dolewamy wody, zlewamy czystą benzynkę a pozostały na dnie ściek utylizujemy... albo wypijamy, toż to wódeczka, bardziej lub mniej mocna ale zawsze. 😜

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, cezzar napisał(a):

albo wypijamy, toż to wódeczka, bardziej lub mniej mocna ale zawsze.

Metanol - Odradzam bo światło zgaśnie 😜

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...