Skocz do zawartości
Forum Burgmania
  • 0

Turystyczna 125 ccm


Gość Mali

Pytanie

Witam

Jako że jestem "nowicjuszem" na burgmanii chciałbym sie przywitać :o oczywi?cie w specjalnym w?tku.

Bardzo podoba mi się klimat tego forum oraz profesjonalizm userów :D

Wracaj?c do tematu:

Większa pojemno?ć niż 125 ccm nie wchodzi w gre... blokuje mnie wiek, mogę sobie pozwolić jedynie na "prawko" A1.

Interesuje mnie nowy skuter, który służyłby mi do jazdy tylko i wył?cznie po trasie, dla przyjemno?ci (20 km-200 km).

Wymagam od skutera szczególnie wygody, co za tym idzie dobrego tłumienia nierówno?ci i dużego wygodnego siedziska, na którym mógłbym wysiedzieć kilka godzin. Oczywi?cie pozycja za kierownic?, anty krzesełkowa. Drugim ważnym aspektem jest ekonomiczno?ć/niezawodno?ć, interesuj? mnie skutery, które dawkuj? paliwo elektronicznie. Ochrona przed wiatrem również jest kluczowym aspektem w moim wyborze. Osi?gi plasuje za komfortem i ekonomik?.

Na rynku jest wiele skuterów, najbardziej odpowiada mi nowo?ć Hondy (jestem miło?nikiem tej marki) model S-wing. Bardzo podoba mi się również Pugg Satelis w wersji z kompresorem, chodĽ boje się, że ta sprężarka musi zostać dobrze "wyżywiona" i napewno jest trudna w obsłudze.

Nie ograniczaj? mnie koszty zakupu.

Bardzo proszę o podawanie konkretnych modeli, które odpowiadaj? mojemu opisowi. Podkre?lam wygoda, ekonomika i niezawodno?ć !!! :)

Odnośnik do komentarza

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

wygoda

ekonomika

niezawodno?ć

TAKIE RZECZY TYLKO CI W ERZE DOPASUJˇ :)

a tak poważnie

-wygoda - każdy musi sam usi??ć, pozycja krzesełkowa której nie chcesz jest bardzo wygodna dla niektórych, motocykle turystyczne tak? wła?nie maj?, natomiast pozycja czoperowa jest wygodna tylko jak się wsi?dzie, ale spróbuj pojechać tak kilkaset km, szczególnie na polskich dziurawych drogach

-ekonomika - tylko wtrysk, ale co to jest ekonomika? pojemno?ć silnika ma swoje prawa 125 pali około 3l, 400 około 4l, 500 to 5-6 litrów :)

-niezawodno?ć -chyba takiego pojęcia nie ma :)

a tak poważnie - kupuj bracie co Ci się podoba i na czym się dobrze czujesz :o

każdy skuter jest piękny :D

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ano Satelis cudny jest i w moim osobistym przekonaniu to bardzo słuszna koncepcja zakupowa...

A z technikaliów to silnik doładowany jest kompresorem na pasku, a więc odpadaj? jej wszystkie bol?czki zwi?zane z klasycznym turbo. (rozgrzewanie, temperatura spalin, turbodziura itp.)

Volkswagen eksperymentował na przełomie 80/90 z kompresorami w silnikach G-40 i G-60 (Golf i Corrado). Były awaryjne i do kompresorów na stałe przylgnęła opinia "eksperymentów". Za wielk? wod? o doładowaniu na pasku jest zupełnie inna opinia, ugruntowana potęg? chargera

No, ale technika poszła nieco do przodu i 125K my?lę, ze z powodzniem mozna uznać za niezawodny model.

Pamiętaj, że literka K jest istotn? przewag? w rywalizacji zwykłych 125 ccm, bo idzie za ni? konkretny wzrost osi?gów na miarę solidnego silniczka 180 ccm

Tak więc popieram K-koncepcję

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Sympatycy

Ja gdybym nie był ograniczony kas? i był ograniczony A1, rozważałbym

w naszym kraju jedynie UH125 lub YP125. Z racji jako?ci, dostępno?ci serwisu

i NIEegzotyczno?ci skuterów.

Przymierz się do Majesty 125 i do nowego Burgmana 125.

Je?li jeste? bardzo wysoki to w Majesty łatwiej Ci chyba będzie wyci?gn?ć nogi.

Z kolei Burgman 125 ma znacznie większ? powierzchnię bagażow?.

W nowej wersji Burgman ma troszkę za mał? szybę, ale i tak wygl?da

na to, że będziesz lepiej chroniony przed atmosfer? niż w Majesty.

Majesty natomiast to sprawdzona konstrukcja o ugruntowanej jako?ci.

Oba skutery nie należ? do specjalnie paliwożernych, przy czym Burgman jest

now? konstrukcj? i pewno?ci z tym niema (tym niemniej posiada wtrysk).

Generalnie na trasę, pojemno?ć 125 ccm może nie być zbyt ciekawa, z powodu

maxymalnej prędko?ci i mocy. Przy dużym wietrze czołowym, możesz być niebezpiecznie wyprzedzany przez np. TIR-y.

pzdr

EDIT:

Ups, zdaje się, że Majesty125 niema w tym roku w ofercie sieci dealerskiej... ;)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Skoro kolega chce pozostać w zgodzie z prawem i zakupić pojazd, którego użytkowanie umożliwia prawo jazdy kat. A1, to z rozważań wył?czony jest Peugeot Satelis 125 ze sprężark?, gdyż przekracza on moc 15 koni okre?lon? jako graniczn? dla tej kategorii.

Natomiast jest wersja bez sprężarki, która ma wła?nie te 15 kucyków.

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Sympatycy
Dla mnie wybór nie byłby taki osobisty. Oto faworyci:

Piaggio X8

Aprilia Atlantic

Suzuki Burgman

Piaggio X9

Peugeot Satalis

Yamaha Majesty

Niestety - to nie ja wybieram ;)

Tyle, że 3 modele z powyższych, w wersjach 125ccm, s? niedostępne w Polsce.

Chyba, że kolega chce nówkę sprowadzić z zagranicy.

pzdr

Odnośnik do komentarza
  • 0

fajna lista, tylko jednak każdy inaczej się czuje na różnych sprzętach.

Majesty 125 jest bardzo duża dla kierowcy, przy 182 cm wyci?gałem na niej nogi jak na czoperze, stabilna, na trasie do 110 km/godz. spoko jechałem przy dużych górkach do 90 km/godz. wyprzedzanie niestety na trasie jest prawie niemożliwe, za małe przy?pieszenie i prędko?ć, na dziurach koła 12 niestety trochę niemiło, ;)

ogólnie sprzęt hiszpański, ze starym dobrym włoskim silnikiem i z logo japońskim ;)

a propos: niezgodnie z przepisami czasem nad rzeczkę jechałem z żon? i córk? ;) i wszyscy się zmie?cili

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze

Tak wła?ciwie to z nowych pojazdów dostępnych w polskich salonach masz do wyboru:

1)Aprilia Atlantic 125

2)Suzuki Burgman UH125

3)Peugeot Satelis 125

Pozostaje tylko poczytać dokładnie testy i wybrać co?, co się podoba i zdaje się spełniać oczekiwania ;)

1.Test Aprilii

2.Test Burgmana

3.Test Peugeota

Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniu skutera dla siebie! ;)

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam

Skuter mogę sprowadzić z Niemiec.

do tomekamajesty: "Takie rzeczy tylko w erze"... wydaje mi się że komfort z ekonomik? można do siebie dopasować, trudniej osi?gi z ekonomik? !piwko

do Morleya: ogl?dałem wiele schematów tego agregatu Pugga i wydaje się nieskomplikowanym urz?dzeniem. Tylko na jednej z renomowanych francuskich stron znalazłem dane zużycia spalanie Satelisa z silnikiem 125 4V i 125 15K. Okazuje się, że kompresor "połyka" niecałe 2 litry :) Wiadomo co? za co?...

do szorstkiego: Widziałem dwa skutery na żywo, Yamah? miałem nawet okazje się przejechać. Przyznam fajne skutery, ale jako? nie wzbudzaj? mojego zainteresowania.

do Geniego: Satelis z kompresorem występuje w 2 wersjach: jedn? 15 konna, druga 20, oba maj? b.duży NM (16NM) !V Wszystko zgodne z prawem :P

Przeskok z 50ccm na 125 ccm będzie napewno dla mnie odczuwalny. JeĽdziłem już kilkoma skuterami 125ccm (jednym ok. 15 km) i naprawdę jestem zachwycony moc?, która w zupełno?ci do mojej prędko?ci wystarczy.

Atlantsika i X8 bardzo mi się podobaj?. Chciałbym obejrzeć te dwa cacka !piwko

Jednak najbardziej podoba mi sie Honda S-wing. Bazuje ona na modelu Pantheon 4t. Może kto? ma ten skuter, zna jego wady oraz zalety ?

Mam ostatnie pytanie: Czy S-wing/Pantheon jest produkowany w Japonii ?

Dziękuje za odpowiedzi

:)

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator
Jednak najbardziej podoba mi sie Honda S-wing. Bazuje ona na modelu Pantheon 4t. Może kto? ma ten skuter, zna jego wady oraz zalety ?

Faktycznie masz racje... S- Wing to ta sama rama, zawiecha i silnik co w Pantheonie po 2003 roku.

W Polsce narazie nikt nie ma tego skutera i raczej szybko go nie zobaczysz. We Francji i we Włoszech wszedł dopiero co do sprzedaży więc jak trafi się jaka? przeszlifowana sztuka to duża szansa, że trafi do PL !V

Mam ostatnie pytanie: Czy S-wing/Pantheon jest produkowany w Japonii ?

Dobre pytanie... :P Przy okazji dla własnej ciekawo?ci ustalę to.

Co do "turystycznych", nie krzesełkowych 125tek>

1. X9

2. Satelis

3. Majesty

4. Burgman

5. Pantheon

Co ja bym wybrał?

Pantheona 125 4T lub Majesty 125.

Je?li lubisz nowo?ci to może faktycznie zaryzykować S-Winga choć tak naprawdę najmniej krzesełkowe, a co za tym idzie najbardziej turystyczne, z tej listy s? X9 i Satelis. :)

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Sympatycy

To je?li miałbym na Twoim miejscu wybierać, maj?c możliwo?ć kupna

"gdzie indziej", to nie X8 a X9 Evo bym wybrał z racji na najbogatsze wyposażenie

w "stawce" no i subiektywnie - stylistykę :P.

pzdr

W Hondzie, która Ci się tak podoba, nie "wyci?gniesz raczej komfortowo nóg", tak samo jak w Yamaha X-max i innych skuterach nie przewiduj?cych tego typu "ustawienia"...

A zaręczam Ci, że istotne to jest w jeĽdzie powyżej 50 - 100 km...

Dodatkowo, istotne to jest przy ew. awaryjnym hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam

Dziękuje bardzo Panowie :P

Szorstki zgadzam się z tob? z tymi nogami. Bardzo ważna sprawa, czuje to gdy przesiadam się ze swojego skutera np. do Burgmana.

Musiałbym wybrać się do większego miasta i pojeĽdzić po salonach, pomacać, posiedzieć i popatrzeć na żywo na skutery :)

P.S.

Znacie może ceny Satelis 125 4V oraz 125k ??? Importer nie odpowiedział mi na mejla :)

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator
Znacie może ceny Satelis 125 4V oraz 125k ??? Importer nie odpowiedział mi na mejla :P

Satelis 125 15 KM- ok 17 tpln.

Odnośnik do komentarza
  • 0

W Hondzie, która Ci się tak podoba, nie "wyci?gniesz raczej komfortowo nóg", tak samo jak w Yamaha X-max i innych skuterach nie przewiduj?cych tego typu "ustawienia"...

A zaręczam Ci, że istotne to jest w jeĽdzie powyżej 50 - 100 km...

Dodatkowo, istotne to jest przy ew. awaryjnym hamowaniu.

sorry za OT . Szorstki co pozycja a'la czoper ma do awaryjnego chamowania? czy przy awaryjnym hamowaniu zapierasz się nogami? nie pytam się zło?liwie...a z czystej ciekawo?ci ,bo nie słyszałem o tej technice :P wczoraj wła?nie miałem takie hamowanie i niestety musiałem położyć mojego silverka :) to pierwszy szlif w moim życiu... :) naszcze?cie...tylko drobne ryski,bez wiekszych szkód. :) ale i tak serducho ?ciska bo wczesniej nie mialem zadnej ryski...

Odnośnik do komentarza
  • 0

Ja wczoraj bylem w salonie w Piasecznie, i chlopaki powiedzieli, ze istnieje duze prawdopodobienstwo ze Satelisa nie bedzie (importer cos nawalil)...

Dzis dowiem sie szczegolow. Szkoda, bo ja z kolei bylem zainteresowany 250-tka.

P.S. Kfcent - wczoraj w ogole dziwny dzien byl. Mi jakis $%$%^#$$% droge zajechal wciskajac mnie miedzy swoj samochod a kraweznik. Szlifa nie bylo, ale gdybym go dorwal to bym przeszlifowal co nie co...

Pozdro

Maciej "Bilu"

Mariusz, zeby nie dopisywac nastepnego postu. Dzieki za odpowiedz ponizej :P .

Jest swiatelko w tunelu. Oby kredyt mieli dobry :).

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator

Wła?nie miałem telefon ze Ľrodła Peugeot PL i kilka informacji odno?nie Satelis'a:

Wersja 125 15 KM (nie kompresor) kosztuje 16.5 tpln jednak aktualnie nie ma ich w sprzedaży i raczej w tym roku już nie będzie. Maj? jedn? sztukę firmow? ale jak narazie nie wiadomo czy firma będzie się chciała jej pozbyć.

Ja wczoraj bylem w salonie w Piasecznie, i chlopaki powiedzieli, ze istnieje duze prawdopodobienstwo ze Satelisa nie bedzie (importer cos nawalil)...

Dzis dowiem sie szczegolow. Szkoda, bo ja z kolei bylem zainteresowany 250-tka.

Nie wiem kto podał Ci takie informacje w Piasecznie (domy?lam się, że mowa o PP) ale s? błędne.

Satelis 250 stoj?ce w salonach w Polsce i o ile wiadomo do natychmiastowego odbioru w kolorze ciemny grafit metalik:

SKUTERMANIA

ul. Chorzowska 9

Katowice

tel 032 258 95 12

kom.515 066 965

MOTO FUN

ul. Góra Libertowska 24

Kraków

te. 012 270 12 05

EKOTRADE- SCOOTERLAND

ul. Modlińska 103a

Warszawa

tel. 022 676 91 51

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Sympatycy
sorry za OT . Szorstki  co pozycja a'la czoper ma do awaryjnego chamowania? czy przy awaryjnym hamowaniu zapierasz się nogami? nie pytam się zło?liwie...a z czystej ciekawo?ci

A nie lepiej jest zapierać się także nogami o podesty a nie tylko rękami o kierownicę ? :P

Nie s?dzisz, że może się zdarzyć sytuacja, że je?li będziesz miał nogi podkurczone,

to trzymanie się kierownicy nie uchroni Cię przed zsuwaniem się dolnych partii z fotela w trakcie

np. ostrego hamowania.

Pamiętam jak |p. Maximus, opisał to zjawisko po przejechaniu się Ortosowym

Scarabeo.

Ale nie to jest najważniejsze, możliwo?ć wyprostowania nóg to po prostu komfort,

zwłaszcza w trasie. A o takie co? chyba chodziło autorowi w?tku.

pzdr

BTW:

Współczuję szlifa.

EDIT:

Zdaje się, że wtedy to Scarabeo jeszcze nie było własno?ci? Ortosa...

Odnośnik do komentarza
  • 0

Witam

Szkoda, że te Sateliski stoj? tak daleko... Szczególnie w Katowicach i Krakowie ;)

Co do ceny wydaje się bardzo przystępna, porównuj?c do Burgmana 125 :P

Znalazłem dwa zdjęcia, na których widać pozycje kierowcy Satelisa i S-winga.

S-wing ;)

http://www.scooter-station.com/ttesimages/...-wing_ac2pz.jpg

Satelis :P

http://www.moto-net.com/images/essais/peug...tionprofild.jpg

W Hondzie nogi podkurczone (<90 stopni), a w Puggu pozycja moim zdaniem bardziej wygodna.

Trudny wybór... :P

Odnośnik do komentarza
  • 0

WeĽ małego atlantica ...

jest duży, trochę przyciężki, wygodny i to takie x9 w ładniejszym opakowaniu ;)

Wiem że wychodzi na to że chwale swoje ale: jeĽdziłem majk? (125,250), x8, x9, madisonem, burgim (125,250), i żaden nie był tak wygodny, nie mam porównania do peżota i hondy więc może się mylę ale raczej nieznacznie.

Odnośnik do komentarza
  • 0

Zamiast słuchać ludzi, przeanalizuj, który model Ci najbardziej odpowiada bo każdy ma inny gust i inne potrzeby/upodobania. Ostatnio kupowałem aparat cyfrowy i tak zrobiłem. Nawiasem mówi?c kupiłem model o którym najmniej my?lałem. Na tym forum była zreszt? dyskusja o cyfrówkach i każdy ma inne zdanie.

Najlepiej pytać ludzi o szczegóły, w?tpliwo?ci, a nie co radz?. Jeste? w komfortowej sytuacji, bo nie ograniczaj? Cię koszty.

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Klubowicze

Hej ho!

Technicznie jestem zielona ale za to jako posiadaczka UH 125 i zelaznego tylka moge Ci opisac moje wrazenia.

1. Wygodny - na pewno dla kierowcy - pasazerki mialy rozne odczucia ale ta marudzaca wymienilam na nie marudzaca i ponoc tylnia kanapa bardzo wygodna :)

2. Po 200 kilometrach dupa boli nawet w aucie - przynajmniej mnie, wiec przerwa przymusowa.

3. Fresh jedwabiscie zwrotny i wszedzie sie wcisnie a przy okazji niewiele wazy wiec w razie czego pod pache i dajesz rade ;)

4. Niezawodny - kupilam z przebiegiem 6580 - teraz mam 20 tysiecy i wymienilam:

- 2 razy olej

- 1 raz klocki (bo ja dziwnie hamuje i´musze czesto wymieniac ;) )

- 1 raz plyn chlodniczy

- filtr powietrza czyszcze co jakies 500 km ale to chyba w wiekszosci tak nalezy

5. Spalanie:

- latem w miescie w zasadzie jezdzi na powietrze - jakies 2,5 litra mi wychodzi

- zima w miescie - 3,2 do 3,4

- latem na autostradzie (srednia 110km/h) - 4,2 do 4,5

- zima na autostradzie (srednia 90km/h) - 4,2 jak w pysk strzelil

- przy dwoch osobach poziom spalania nieznacznie sie zwieksza

6. Ze startu i przyspieszenia jestem zadowolona - start na wysokim poziomie, katamaraniarzom nie udaje sie nawet dwojki wrzucic a ja juz dobre 100 metrow przed nimi :)

Przyspieszenie mogloby byc lepsze ale tiry da sie wyprzedzac zarowno na niemieckich autostradach jak i polskich drogach (wierz mi przetrenowalam to ;) )

7. Duuuuzo miejsca pod siedziskiem - jest sie gdzie pomiescic.

8. Mam 170 wzrostu i nie narzekam na brak miejsca dla nog ale to moze dlatego, ze ja jezdze z podkurczonymi jak na scigu ;)

9. Niezadowolona jestem z dwoch rzeczy:

- mala szyba, wiec troche halasuje i jak chcesz odpoczac to trzeba sie nachylic

- poki co brak gadzetow w postaci manetek, owiewek,lusterek w kolorze moto, felg itd. dla tego modelu - wszystko trzeba robic na zamowienie a to kosztuje !scooter

A tak poza tym to polecam :) W czerwcu podjechalam moja Suzi na zlot Burgmanii i Grotnikow - w sumie trasa liczyla 4786 kilometrow i wiesz co ? Tydzien pozniej pojechalam znowu do Polski a jutro wybieram sie kolejny raz - tak mi sie spodobalo ;) W koncu co to jest 10 godzin jak sie ma orgazm na kanapie kierowcy, prawda Markizie? :huh:

Dobrego wyboru zycze :D

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
  • 0
  • Administrator
W koncu co to jest 10 godzin jak sie ma orgazm na kanapie kierowcy

Pamiętaj tylko, że podczas samego szczytowania koncentracja spada do minimum a wtedy łatwo o wypadek... !scooter

A co do tematu... z powyższego wynika, że turystyka maxiskuterowa nie wynika z tego co mamy pod tyłkiem (czyt. jaka pojemno?ć silnika) tylko jaki mamy tyłek (czyt. odporno?ć, samozaparcie i chęć d?żenia do celu). whist

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...