Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Porównanie klasy 300


bobby

Rekomendowane odpowiedzi

Coraz bardziej rozważam zamianę biegowca na maxiskuter. Kategoria wagowa która chodzi mi po glowie to 300 i celuje w nowy lub prawie nowy rocznik. Jakby to powiedzial klasyk: taka ani za duża ani za mała ? Mocno rezprezentowana przez większość producentów klasa dynamiczna na miasto ale dajaca tez frajdę na podmiejskich wycieczkach. Mamy xmax 300, forza 300, downtown 350, cruisym i gts oraz pewnie kogoś jeszcze pominalem. Oczywiście nic nie odda jazdy własnej, ale nie mieszkam w stolicy gdzie jazda testowa mozliwa jest każdym modelem. Jezdzilem ostatnio xmax em i bardzo mi sie spodobal ale dla mnie wydawal sie wysoki- mam 176cm. Dlatego ciekaw jestem Waszych subiektywnych opinii - dlaczego kupiles taki model a nie inny (jesli oczywiscie posiadasz ta kategorie)

Odnośnik do komentarza

Rozważ jeszcze Xciting S400i. Cenowo podobny do Xmaxa 300, a zawsze to większy wybór. Jak 2 lata temu kupowałem Xcitinga (wtedy jeszcze model bez S) to rozważałem też Xmaxa, ale wybrałem Kymco ze względu na dynamikę silnika.

Odnośnik do komentarza

Poczytaj o obejrzyj jeszcze o BMW C400.

Moje typy na klasę 300-400 to

1) X-MAX 300 z silnikiem Blue Core

2) Kymco Xciting 400S

3) BMW C400 Sport

Honda Forza 300 to niestety stary silnik z EURo 4 mało dynamiczny

Najlepsze kopyto V-MAX i Hamulce ma jednak Kymco i jest do tego najtańsze ?

Odnośnik do komentarza

Kymco jest spoko pod warunkiem, że nie zależy Ci na miejscu pod kanapą. Jest go mało. Mój kask się nie mieści. Problem rozwiązałem kufrem i stelażem Givi. Poza tym wydaje się być bardzo ok. Dynamika bardzo dobra.

Wytaptalkowane na Atari

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Astonpiotr napisał:

A jakim biegowcem do tej pory jeździł

Nc700x blizniak integry tylko w manualu

Odnośnik do komentarza

GTS bo:
Na miasto super a głównie po nim jeżdżę
Przyspieszenie ze świateł
Komfortowa pozycja
Duża zwrotność
Ostre hamulce
Zawieszenie miękkie ale pozwala na fajną jazdę po winklach
Ponadczasowy design
Mały spadek wartości
Łatwo dostępne części dość tanie
Mnóstwo akcesorii
Legenda
:)



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Wszystko zależy co i komu pasuje.
Jeśli chodzi o wagę w s400i to dla mnie w odczuciu jest lekki jak piórko. No, ale to każdy indywidualnie ocenia :)
Jak masz możliwość to się przejedź, będziesz miał lepsze porównanie.

Wytaptalkowane na Atari

Odnośnik do komentarza

Mam 400 xmax, jeździłem też tą nową 300. Dla mnie numer 1 .  Po cichu przymierzam się do zmiany.

Odnośnik do komentarza

Szczerze mowiac i tak jest lzejszy od mojego obecnego biegowca. A jakos nikt nie mowi o dt350 ktorego bardziej rozwazalem ze wzgledu na zdolnosci cargo oraz cenę 

Odnośnik do komentarza

Celujesz w CARGO to Yamaha X-MAX 300 ale w IRON z lepsza kanapa kosztuje juz sporo bo 27900

Xciting s400 jest za 23900 i opisane do negocjacji

400 maja podwojny hebel z przodu i od 100/h zjadaja kazda 300tke ?

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, kamatosek napisał:

 

Moje typy na klasę 300-400 to

1) X-MAX 300 z silnikiem Blue Core

Honda Forza 300 to niestety stary silnik z EURo 4 mało dynamiczny

 

Zapewniam Cie, ze Forza nie jest mniej dynamiczna od Xmaxa. Jezdzilem Xmaxem, mam Forze i te skutery sa do siebie bardzo podobne. Silnik Forzy jest niezawodny i sprawdzony w SH.  Yamaha  mniej pali. Forza ma wiekszy schowek pod siedzeniem i elektryczna szybe. Dbalosc o szczegoly wykonania Hondy jest nie do osiagniecia przez Yamahe. Yamaha ma fajna wersje Iron Max. 

Wedlug mnie w tej klasie to tylko Forza lub Xmax. Czytajac przygody z AK, od nowosci od Kymco trzymalbym sie z dala.

Odnośnik do komentarza

Rozumiem, że chwalisz bo sam posiadasz Forze, jeździłem i tak do 80/h jest super ale potem jest poprostu wolna ?

żeby nie było sam w rodzinie namówiłem kuzyna na Forze 125 to nową jeździ i chwali ale w klasie 300 sa inni gracze.

Osobiscie mam 3 Kymco ktorym bez awarii jeżdże 8 rok wymieniane tylko olej pasek świece opony klocki ?

Moje poprzednie skutery tp też kymco Super9 > Dink 200 > Downtown 300 ABS

Odnośnik do komentarza

Nie porównuj 2 pojazdów konstrukcyjnie różnych o 9 lat

Forza 300 na ustawione CVT na szybki start

W klasie 300 w tym momencie najlepszy wybór w mojej opini to Yamaha x-max 300 

Odnośnik do komentarza

Wybór jest trudny jeśli dochodzą czynniki ekonomiczne bo trzeba dobrze rozważyć czy warto dokładać parę tysięcy więcej zyskując na marce i niektórych detalach. Myślę, że skoro wspomniałeś o swoim wzroście i tym, że chcesz mieć pewne podparcie na nogach to najlepiej w tym względzie będą się sprawować SYM-y. Ja mam 174 cm i po kilku latach jeżdżenia XMaxem 250 trochę jestem przyzwyczajony do wysokiego siedzenia ale mimo to wolałbym siedzieć ciut niżej właśnie tak jak na SYMie. Gdy rok temu stałem przed wyborem takim jak Ty masz teraz to po jazdach testowych zdecydowałem się na Kymco DT350 ale wtedy różnica między ceną DT a CruiSyma 300i nie była taka duża jak dziś więc chyba dziś wybrałbym jednak CruiSyma bo jego cena jest bezkonkurencyjna. Nie wspominam o Hondzie bo na niej siedziało mi się jeszcze wyżej niż na pozostałych a XMax 300 był i jest wg mnie zbyt drogi w porównaniu z tym co miałem jeżdżąc XMaxem 250. Ważne dla mnie było też by nie wiało mi w kask przy jeżdżeniu za miastem a standardowe szyby w żadnym z tych skuterów nie nadawały się dla mnie i każdą musiałbym wymienić. W Kymco akurat było to tanie i proste. XCitinga 400 brałbym w ciemno ale bagażnik pod siedzeniem był także dla mnie bardzo ważny i to całkowicie go dyskwalifikowało (i na nim też siedzi się dosyć wysoko niestety). Gdybym jednak nie musiał się zupełnie liczyć z kasą to bym się przesiadł na Burgmana 400 i w zasadzie wszystkie moje wymagania zostałyby zaspokojone ?  

Z DT350 jestem jednak zadowolony - przy aktualnych proporcjach użytkowania go miasto/wycieczki - 70%/30%  daje radę i nie mam się do czego przyczepić no może to, że z tą dużą szybą jaką mam jazda powyżej 110 km/godz. to już robi się sport ekstremalny bo wrażenie, że zaraz się oderwę od ziemi jest dosyć nieprzyjemne a zapas mocy jest jeszcze bardzo duży i  osiąganie 140 km/h nie jest problemem dla silnika. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o Kymco mogę tylko napisać, że mimo swojego wieku silnik 300ccm osiągami nie odstaje od swoich konkurentów. Jest dynamiczny i trwały, nie bierze oleju. Zastrzeżenia można mieć do kultury pracy. Co do osiągów w tej klasie, to są bardzo dobre i co ważne nie tylko do 80 km/h. Mnie się downtown 350 bardzo podoba. Brałbym go albo sym-a gts/Criusyma ze względów finansowych głównie.

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, marinero napisał:

Wybór jest trudny jeśli dochodzą czynniki ekonomiczne bo trzeba dobrze rozważyć czy warto dokładać parę tysięcy więcej zyskując na marce i niektórych detalach. Myślę, że skoro wspomniałeś o swoim wzroście i tym, że chcesz mieć pewne podparcie na nogach to najlepiej w tym względzie będą się sprawować SYM-y. Ja mam 174 cm i po kilku latach jeżdżenia XMaxem 250 trochę jestem przyzwyczajony do wysokiego siedzenia ale mimo to wolałbym siedzieć ciut niżej właśnie tak jak na SYMie. Gdy rok temu stałem przed wyborem takim jak Ty masz teraz to po jazdach testowych zdecydowałem się na Kymco DT350 ale wtedy różnica między ceną DT a CruiSyma 300i nie była taka duża jak dziś więc chyba dziś wybrałbym jednak CruiSyma bo jego cena jest bezkonkurencyjna. Nie wspominam o Hondzie bo na niej siedziało mi się jeszcze wyżej niż na pozostałych a XMax 300 był i jest wg mnie zbyt drogi w porównaniu z tym co miałem jeżdżąc XMaxem 250. Ważne dla mnie było też by nie wiało mi w kask przy jeżdżeniu za miastem a standardowe szyby w żadnym z tych skuterów nie nadawały się dla mnie i każdą musiałbym wymienić. W Kymco akurat było to tanie i proste. XCitinga 400 brałbym w ciemno ale bagażnik pod siedzeniem był także dla mnie bardzo ważny i to całkowicie go dyskwalifikowało (i na nim też siedzi się dosyć wysoko niestety). Gdybym jednak nie musiał się zupełnie liczyć z kasą to bym się przesiadł na Burgmana 400 i w zasadzie wszystkie moje wymagania zostałyby zaspokojone ?  

Z DT350 jestem jednak zadowolony - przy aktualnych proporcjach użytkowania go miasto/wycieczki - 70%/30%  daje radę i nie mam się do czego przyczepić no może to, że z tą dużą szybą jaką mam jazda powyżej 110 km/godz. to już robi się sport ekstremalny bo wrażenie, że zaraz się oderwę od ziemi jest dosyć nieprzyjemne a zapas mocy jest jeszcze bardzo duży i  osiąganie 140 km/h nie jest problemem dla silnika. 

Zgadzam się w całości ?

Do DT350 przymierzałem się, ale jednak na Symie siedzi się niżej i dlatego go wybrałem. V-max niższe bo 145 to max jak się rozbuja, ale jazda z prędkością 120 jest ok z zapasem na wyprzedzanie. Miejsca pod siedzeniem mniej niż w AN400 (miałem przed zmianą) i pozycja mniej "leżąca", ale wydaje mi się że to dla pleców lepiej- przynajmniej moich. Spalanie 3-3,2  z dynamiczną jazdą. Do szyby dołożyłem deflektor i jest OK. Brakuje mi jedynie hamulca postojowego (czasami). Innymi 300- tkami nie jechałem więc porównać nie mogę. 

Odnośnik do komentarza
23 godziny temu, kamatosek napisał:

Nie porównuj 2 pojazdów konstrukcyjnie różnych o 9 lat

Forza 300 na ustawione CVT na szybki start

W klasie 300 w tym momencie najlepszy wybór w mojej opini to Yamaha x-max 300 

Sorry ale Xmax nie jest najlepszym wyborem tylko dlatego, ze Ty tak napiszesz. Rownie dobrym wyborem jest Forza czy DT. Tak jak pisalem wczesniej, Forza i Xmax sa calkowicie rownymi skuterami i to co kto wybierze zalezy w 100% od osobistych preferencji. Ja mam Forze i jestem z tego skutera mega zadowony bo nie ma on zadnych slaby punktow. Ale jestem pewien, ze jakbym kupil Xmaxa 300 to bylbym dokladnie tak samo zadowolony i pisalbym na jego temat peany. Co do DT, to jest to dobry, sprawdzony skuter i tez jestem w stanie zrozumiec chec zakupu takowego. Co do Xcitinga S400 to tak jak napisalem, po historiach uzytkownikow AK, bardzo bym uwazal na nowisci od Kymco. Za rok, dwa, jak bolaczki wieku dzieciecego zostana ogarniete, ten skuter na pewno bedzie mega konkuencja dla klasy 300. ale na dzisiaj, nie odwazylbym sie go kupic.

Odnośnik do komentarza
Dnia 8.07.2019 o 17:25, Lincoln napisał:

Wedlug mnie w tej klasie to tylko Forza lub Xmax. Czytajac przygody z AK, od nowosci od Kymco trzymalbym sie z dala.

 

15 godzin temu, Lincoln napisał:

Co do Xcitinga S400 to tak jak napisalem, po historiach uzytkownikow AK, bardzo bym uwazal na nowisci od Kymco. Za rok, dwa, jak bolaczki wieku dzieciecego zostana ogarniete, ten skuter na pewno bedzie mega konkuencja dla klasy 300. ale na dzisiaj, nie odwazylbym sie go kupic.

Sorry ale porównujesz AK do 300 jechałeś kiedyś AK, to zupełnie inny skuter niż Forza 300, DT 350, X- max 300 jak już co to bliżej mu do T-max 530. W AK masz 2 cylindry od tego zacznijmy, większa masa, dźwięk na fabrycznym tłumiku robi ogromne wrażenie, prowadzenie, wyważenie i w zakrętach jest świetny, hamulce brembo 2 tarcze o skuteczności nie będę się rozpisywał bo są bardzo skuteczne. Co do usterek zaskoczę Cię mojego AK jakoś nie trapią, a jak się przydarzą cóż trzeba będzie je naprawić, Ja na dzień dzisiejszy jestem z tego skutera mega zadowolony nie zamieniam go na nic innego, dla mnie ma to czego wymagam od skutera. Każdy kupuje to co mu pasuje a Kymco to dobra firma a jak czytasz tak namiętnie temat o AK to nie marka a serwis w Polsce do tej pory jest problemem, ale widać światełko w tunelu.

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, Lincoln napisał:

............ Co do Xcitinga S400 to tak jak napisalem, po historiach uzytkownikow AK, bardzo bym uwazal na nowisci od Kymco. Za rok, dwa, jak bolaczki wieku dzieciecego zostana ogarniete, ten skuter na pewno bedzie mega konkuencja dla klasy 300. ale na dzisiaj, nie odwazylbym sie go kupic.

Ale Xciting 400i jest na rynku już od kilku lat i ja nie pamiętam aby były z nim jakieś duże problemy. Jeżeli już to był problem z zaopatrzeniem przez importera w części zamienne typu tarcze czy klocki hamulcowe.  A S400i jest tylko jego nowszym wcieleniem.   Jak się mylę to niech ktoś to sprostuje.  Po za tym S400i to  36 KM ,  a Forza 300 raptem 25 KM   procentowo to dość sporo.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o miasto, to pod względem wygody, osiągów i "ogólnego wrażenia" jestem bardzo pozytywnie zaskoczony Hondą SH300i, która niedawno weszła do polskiej oferty i którą miałem u siebie przez kilka dni. Przez dłuższy czas jeździłem Forzą 300, z którą teoretycznie dzielą silnik i moim zdaniem Forza jest wysterowana bardziej turystycznie - jest większa, cięższa, wolniej się zbiera, ale za to dociąga do 140 km/h. SH300i wyraźnie lepiej przyśpiesza, ale prędkościomierz zatrzymuje się już na 120 km/h. Dużą robotę w codziennej jeździe robią też duże koła i płaska podłoga SH300i - skuter bardzo dobrze łyka nierówności, a na podłodze można wygodnie przewieźć duże zakupy (jest ten słynny haczyk pod kierownicą). Minus to brak możliwości zajęcia pozycji chopperowej. Generalnie do miasta SH300i to petarda, co potwierdzają wyniki sprzedaży we Włoszech, gdzie model ten jest w ścisłej czołówce sprzedaży.

Odnośnik do komentarza

Nie jeździłem poprzednią, ale może prędkość maksymalną poświęcono na rzecz przyśpieszenia. Nowa SH300 zbierała się pode mną (prawie 120 kg) naprawdę imponująco.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...