Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Zużycie paliwa przez skutery


PC800

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 16.06.2017 o 23:16, BURISMAN napisał:

Dwie osoby, jazda raczej ślamazarna, 50-60 w zabudowanym i po wsiach na górskich drogach, raz z górki, raz pod górkę. Na trasie pomiędzy miastami 100-120. Spalanie z kompa 3,7. Zatankowałem do pełna przed wyjazdem i po przejechaniu ok. 310-320 km wlałem  10,7 litra.

20170615_191008.jpg

No ,no wg wlanego paliwa -10,7l i przejechanych km -310 wychodzi 3,45 l/100km. Szacun

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 476
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 𝕄𝕒𝕣𝕚𝕦𝕤𝕫𝔹𝕦𝕣𝕘𝕚

    13

  • zdun13m

    10

  • dr.big

    7

  • antek771

    7

Około trzyletnia Yamaha X-maX 400, jazda do pracy, po mieście 15 km. w jedną stronę, wtedy wychodzi ok. 3,5 - 3,7 / 100. Podobnie wychodzi przy prędkościach 120 - 130 km./h. Przy spokojnej jeździe poza miastem 70 - 100 to poniżej 3,5. Podczas tegorocznej Motomajówki PL, D, CZ, SK i jazdach w górach, od 20 km./h do 100 km./h (dużo winkli i prostych), przy częstych tankowaniach w CZ i SK, ku mojemu zdziwieniu - wyszło 3,18 / 100.

Odnośnik do komentarza

Dziś w trasie na Ostravę, prędkość spacerowa 80-100 spalił 3,6l/100 (jazda w jedną osobę). Czyli w dwie osoby 0,1 l/100 więcej, więc tragedii nie ma. Ogólnie spalanie spoko, jestem zadowolony. Jednak tankował będę teraz tylko to lepsze paliwo (98 itp), bo przy 95 bardziej "klekoce" na niskich obrotach i nagłych przyśpieszeniach.

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, BURISMAN napisał:

 bo przy 95 bardziej "klekoce" na niskich obrotach i nagłych przyśpieszeniach.

To ja do mojego musiałbym lać paliwo rakietowe żeby "klekotać" przestał :D . Coś mi się zdaje że te typy (jedno cylindrowce) tak mają

Odnośnik do komentarza
16 godzin temu, BURISMAN napisał:

Dziś w trasie na Ostravę, prędkość spacerowa 80-100 spalił 3,6l/100 (jazda w jedną osobę). Czyli w dwie osoby 0,1 l/100 więcej, więc tragedii nie ma. Ogólnie spalanie spoko, jestem zadowolony. ...

A skąd te wyliczenia ?  U mnie jazda z plecaczkiem to od 0,4 do nawet 0,8 litra więcej. (Paliwa, bo o oleju nie wspomnę :D  zobaczymy jak będzie teraz po remoncie).

16 godzin temu, BURISMAN napisał:

....... Jednak tankował będę teraz tylko to lepsze paliwo (98 itp), bo przy 95 bardziej "klekoce" na niskich obrotach i nagłych przyśpieszeniach.

Grunt to dobre samopoczucie :)  Też czasem zaleje 98 do swojego, szczególnie jak trafię na promocje na Orlenie i cena 95 = cenie 98.  

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Ostatnie 2 wyniki w Honda Silver Wing 400 MY2008, jazda głownie po mieście ale i często obwodnicami, nie tyle wolno co stabilnie: 4,7 l/100 km.

Odnośnik do komentarza

Skąd bierzecie te obliczenia???

Reklamy kłamią komputery kłamią,itd.

Wpisy mi spalił 0,1,  0,4 wiecej lub mniej i inne są troszkę śmieszne u mnie jest ile wieje tyle spali a porównanie nawet na tej samej trasie są mało wiarygodne :huh:.U mnie są dwa  porównania do 120KM/h i powyżej wtedy jest różnica.:(a reszta się nie liczy.Co do paliwa zawsze leje 95 bo w 99% poprzedni użytkownik też takie lał co innego gdybym był pewien że od nowości było lane 98 ( miałem tak w subaru i jak nalałam 95 to nie chciał jechać)

Odnośnik do komentarza
  • Sympatycy

Wczorajszy wyjazd do Świnoujścia w towarzystwie 125-tek, czyli tempo 80-100 km/h. Spalanie na dystansie 100 km: 3,9 litra. Pomiar na podstawie wlanego paliwa. Komputer wskazywał 3,7.
Nieźle jak na SWT600. Napęd w pełni seryjny (rolki, sprężyna).


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza

Wyjazdy wiekszosc trasa z choperami zrobione w sumie 700km wyszło z komutera 3,7,z tankowań 3,8.

Prędkości 90-110,było by mniej gdyby nie parady;).

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, subaru gtb320 napisał:

Skąd bierzecie te obliczenia???

Reklamy kłamią komputery kłamią,itd.

Wpisy mi spalił 0,1,  0,4 wiecej lub mniej i inne są troszkę śmieszne u mnie jest ile wieje tyle spali a porównanie nawet na tej samej trasie są mało wiarygodne :huh:...

Komputery kłamią, to prawda ale zawsze o ten sam procent, a matematyka jest przedmiotem ścisłym i ile wlejesz do baku + ile przejechałeś km daje spalanie na 100 km. Wzór musisz sobie poszukać. :)  Pewnie że trasa trasie nie równa - ale jakiś obraz daje i warto go mieć.

A co do Subaru - to nie wiem czy nawet nie powinno jeździć na jeszcze lepszym paliwie, ale w PL na normalnej stacji takiego brak. Burgmanowi wystarczy 95 - oby tylko paliwo zawsze miało te 95 !!     

Odnośnik do komentarza

Swoim burkiem 400, staruszek bo z 2003r.co na bank ma wpływ na spalanie robię ok.280 km i tankuję ok.10,5-11 l. co daje mniej więcej 4L na setkę przy raczej spacerowej jeździe.ale za to oleju to sobie burek pociąga zdrowo ;)

 

Odnośnik do komentarza

Zwykłe pałowanie od świateł do świateł po mieście daje spalanie ok. 4l/100. Jeżdżąc spokojnie drogami powiatowymi i krajowymi czyli nie szybciej niż 100 można zejść poniżej 3. Średnio z ostatniego tankowania 230 km na 7.5 literka daje 3.2/100. Autostrada opór ponad 4.5.

Oleju to pewnie jakieś 300 ml/1000 km. 

Odnośnik do komentarza
Dnia 19.06.2017 o 08:45, ik26 napisał:

Twierdzisz że ten klekot przy przyśpieszaniu to paliwo?

Nie. Sądzę, że to napęd i specyfika pracy 1 cylindra. Jednak jak zaleję go lepszym paliwem to "mam wrażenie" jakby mniej klekotał ;). Co do spalania to podałem dane w obu przypadkach z kompa. Co do wyliczeń spalania to najlepiej przeliczyć zatankowane paliwo w stosunku do przejechanych kilometrów. Nie pisałem ile spalił licząc tą metodą, bo zaraz by się zaczęło ;). Ale co mi tam :D, więc podczas gdy komputer pokazał 3,7 litra, to na tej trasie przejechałem ok. 310 km i zatankowałem 10,7 litra. Wychodzi ok. 3,5 ltr/100km. Trzeba wziąć pod uwagę to, że ja naprawdę jadę wolno i ostrożnie, z prostej przyczyny że nie mam wprawy i boje się przesadzać. Skuter kupiony bardziej dla zabawy, a nie bicia rekordów. Nawet jak będzie palił 4,5 ltr. to też nie ma to żadnego znaczenia u mnie, bo zrobię w sezonie "w weekendy" nie więcej jak 5-6 tys więc tak akurat na coroczną wymianę oleju i serwisu. Co do spalania oleju, to po 3 tys wziął ok. 0,1 ltr więc jest tak jak inni pisali, że Burek olej bierze. Przez cały czas jazda w dwie osoby, może gdyby miał lżej, to by wziął mniej, lub wcale ?. Ja nie narzekam na Burka, jednak to klekotanie silnika na niskich obrotach i przy starcie mnie lekko irytuje, mogło by być lepiej ;) ale wiedziałem o tym i przywykłem do tego klekotania jak ruskie do wojny ;).

Odnośnik do komentarza

Moja yamaszka pali 5-5,5L , rolki puleya 15g, sprężyna centralna żółta +7%, reszta nominał, sama jazda miejska- bez "pałownia".

Jak tak czytam wszystkie wpisy to przychodzi mi na myśl rozmowa dwóch zapalonych posiadaczy 4oo

"Panie ile pali to cudo?

Tyle ile się wleje":D;)

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, BURISMAN napisał:

Nie. Sądzę, że to napęd i specyfika pracy 1 cylindra. Jednak jak zaleję go lepszym paliwem to "mam wrażenie" jakby mniej klekotał ;). Co do spalania to podałem dane w obu przypadkach z kompa. Co do wyliczeń spalania to najlepiej przeliczyć zatankowane paliwo w stosunku do przejechanych kilometrów. Nie pisałem ile spalił licząc tą metodą, bo zaraz by się zaczęło ;). Ale co mi tam :D, więc podczas gdy komputer pokazał 3,7 litra, to na tej trasie przejechałem ok. 310 km i zatankowałem 10,7 litra. Wychodzi ok. 3,5 ltr/100km. Trzeba wziąć pod uwagę to, że ja naprawdę jadę wolno i ostrożnie, z prostej przyczyny że nie mam wprawy i boje się przesadzać. Skuter kupiony bardziej dla zabawy, a nie bicia rekordów. Nawet jak będzie palił 4,5 ltr. to też nie ma to żadnego znaczenia u mnie, bo zrobię w sezonie "w weekendy" nie więcej jak 5-6 tys więc tak akurat na coroczną wymianę oleju i serwisu. Co do spalania oleju, to po 3 tys wziął ok. 0,1 ltr więc jest tak jak inni pisali, że Burek olej bierze. Przez cały czas jazda w dwie osoby, może gdyby miał lżej, to by wziął mniej, lub wcale ?. Ja nie narzekam na Burka, jednak to klekotanie silnika na niskich obrotach i przy starcie mnie lekko irytuje, mogło by być lepiej ;) ale wiedziałem o tym i przywykłem do tego klekotania jak ruskie do wojny ;).

W stu % się zgadzam z twoją opinią, Ale to klekotanie silnika mnie nie tylko irytuje ale i wku...a 

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, ik26 napisał:

W stu % się zgadzam z twoją opinią, Ale to klekotanie silnika mnie nie tylko irytuje ale i wku...a 

No przynajmniej ktoś się ze mną zgadza :D.

Kupując Burka 400 (z 1 cylindrem) wiedziałem w co się pakuję. No może nie ja, ale koledzy wcześniej wszystko mi wyjaśnili i łopatologicznie wytłumaczyli. Miałem wówczas alternatywę kupna B 650, lub Hondy. Napiszę to kolejny raz, B 650 wydawał mi się na początek mojej przygody za duży, a Honda mi się najzwyczajniej nie podoba, nie potrafiłem się do niej przełamać. To klekotanie jest utrapieniem, pomagają zatyczki do uszu, lub zdecydowane ;) dodawanie gazu, wtedy jest nieco lepiej. Ja też (nie żartuję) zauważyłem, że jak tankuję lepszą benzynę, to jakby mniej wprowadzał się w ten klekot, szczególnie na przechodzeniu z wolnych obrotów na delikatne dodawanie gazu pod obciążeniem. Wydaje mi się, że przy większej liczbie oktanów silnik jakby lepiej się wkręcał na obroty i robi to płynniej, przynajmniej "tak mi się wydaje" co w sumie wprowadza mnie w lepszy nastrój i jest mi lżej :D. Suzuki Burgman AN 400 w modelu K 7/8 tak mi się bardzo podoba, że wybaczam mu te wszystkie jego bolączki, z klekotaniem silnika włącznie. Może wymiana tłumika (akustycznie) by to klekotanie zminimalizowała, ale nie mam o tym pojęcia :wacko:. Nie bardzo bym chciał wydać kilka, a może kilkanaście stówek za mizerny efekt. Jak zimą będzie czas na warsztacie to pokombinuje z tłumikiem, robiąc nowy z nierdzewki ?. Dla poprawienia sobie humoru, zrobię mu dwa wyloty, żeby udawał dwa cylindry :D. Jeszcze dwa miesiące temu bardzo poważnie rozmyślałem nad zakupem silnika z Hondy i próbie go zamontowania w Burku, ale po rozmowie z mechanikiem od "komarków" ;) okazuje się, że nie jest to takie wszystko chop_siup, dlatego odpuściłem i zacząłem próbować pokochać Burka takiego jakim jest :D , On wybacza mi moje błędy, a ja jego słabości staram się nie zauważać.

Odnośnik do komentarza
34 minuty temu, BURISMAN napisał:

.......zacząłem próbować pokochać Burka takiego jakim jest :D , On wybacza mi moje błędy, a ja jego słabości staram się nie zauważać.

Święte słowa.

Odnośnik do komentarza
Dnia 19.06.2017 o 09:35, MariuszBurgi napisał:

Ostatnie 2 wyniki w Honda Silver Wing 400 MY2008, jazda głownie po mieście ale i często obwodnicami, nie tyle wolno co stabilnie: 4,7 l/100 km.

Ładny wynik. u mnie "Warszafka" po 10km do pracy i 10km z powrotem - 5.6l/100km. Jak złapię w weekend trochę obwodnicy spada na 5 (~120-130km/h). Po mieście bez pałowania, ale Strzała (sportowy Arrow) zachęca czasem do bardziej energicznego przekręcania manetki.

Odnośnik do komentarza

Moja Forza w trasie w Bieszczady i z powrotem przy prędkości ok. 80 km/h i ok. 5500 obr spaliła w pierwszą stronę 3,17, a w drugą 3,07.

Maksymalnie udało mi się z niej wydusić 3,65. Jechałem wtedy autostradą z prędkościami 100-120 km i po Rzeszowie w trybie zero-jedynkowym posługiwania się manetką gazu. Ogólnie w trasie starałem się nie schodzić poniżej 90 km/h.

Średnie z 1290 km przejechanych w tym miesiącu mam 3,24. Uważam, że to dobry wynik.

Odnośnik do komentarza

Dziesiecioletni T-Max. Modyfikowany. Power Commander ustawiony na max wydajność. Spalanie średnio 5-7 L. Test autostradowy czyli jazda non stop z v-max zakończony po 95km bo zapaliła się rezerwa to spalanie 10 L z hakiem.

Wysłane z mojego Monster X5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza

Moja Yamaha X-Max 125cc z 2013 w miejskim zgiełku zadowala się ilościami paliwa od 2.6 do 2.8 l/100km.

Zawsze leję droższe paliwo i zawsze na Shellu. 

Odnośnik do komentarza

Sym City Com 300i tylko po mieście wychodzi mi 3.6 do 4.2 l/100km duzo zatrzymywania rano swiatła tylko mnie zatrzymują po poludniu korki. Spalanie w zależności od stylu jazdy czasem zdarza mi się jeździć zgodnie z przepisami i już nie jeżdżę 0-1 nie ma potrzeby po zmianie skuta na trochę większy z większym silnikiem. 

Odnośnik do komentarza

Beo w mieście przy 1 osobie na pokładzie, jazda 0-1 przy dużych korkach, pali od 3,80 do 4,50 l/100 km. Spalanie waha się w zależności od temp. otoczenia: jest większe przy niższych temp. a mniejsze przy wyższych temp. W trasie spala max. 3,50. Wszystkie wartości obliczone na podstawie tankowań i przebiegu.

Z kolei B400 palił w mieście z dwiema osobami od 4,5 do 6l/100 km (wpływ temp. otoczenia był widoczny, jazda 0-1). W trasie z dwiema osobami i załadowanym top boxem oraz bagażnikiem pod siedzeniem do prędkości 100 km/h spalał 3,80 l/100 km :)

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...