Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Suzuki Burgman 650 rok 2020 ! Koniec produkcji AN650


Majeranek

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie tam cieszy, że producenci pokazują nam coraz to nowsze oblicza sprzętu i przedstawiają produkty, o których 10 lat temu nawet byśmy nie śnili. Dzięki temu pasja może się rozwijać a wszystko to pozostając w gronie szacownego forum, które sobie niezmiernie cenię (zapachniało trochę wazeliną :D). W przeciwnym wypadku pewnie przesiadł bym się na motocykl, albo zrezygnował z jednośladów.

Godzinę temu, dr.big napisał:

Vespie niepotrzebny duży silnik ?

Vespa znalazła swoją niszę i sprzedaje swoje 125-tki po 20k zł. Skoro jest rynek, to super.

Odnośnik do komentarza

Wracając do tematu ...

wieczorem przejrzałem angielskojęzyczną prasę i okazuje się, że  wzmianki o modernizacji Burgmanow 250 i 650 były, jednak przeszły jakoś bez echa.
Wspomniane modele miały być dostosowane do norm Euro5, bo stare wersje ciężko było dostosować już do Euro4 (z tego powodu AN650 obniżono moc, żeby zmieścić się w normie). W artykułach jest mowa o latach 2020/21 nie wiadomo jednak jaki model wyjdzie w którym roku.
Osobiście myślę, że to trzyma się kupy tym bardziej ze Suzuki „niedawno” dostało po uszach w związku z aferą emisji spalin.

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, Delorco napisał:

... i okazuje się, że  wzmianki o modernizacji Burgmanow 250 i 650 były, jednak przeszły jakoś bez echa.....

??   chyba 200  lub 400 .  Bo  250-tki to nie ma już chwilę. 

Właśnie chodzi o to że to ciągle jest modernizacja modelu który od kilku lat sprzedawał się raczej słabo.  A nowego modelu jakoś nie widać.  

Suzuki chyba skupiło się na sprzedaży "normalnych" motocykli, które jeszcze jako tako się im sprzedają w Europie, a małe motocykle i skutery pewnie upycha na rynku Azjatyckim. Lepiej sprzedać kilkaset tysięcy małych i tanich niż kilkaset sztuk dużych i drogich. Biznes ? 

Odnośnik do komentarza
8 minut temu, EndriuBis napisał:

Suzuki chyba skupiło się na sprzedaży "normalnych" motocykli, które jeszcze jako tako się im sprzedają w Europie, a małe motocykle i skutery pewnie upycha na rynku Azjatyckim. Lepiej sprzedać kilkaset tysięcy małych i tanich niż kilkaset sztuk dużych i drogich. Biznes ? 

Na to wygląda bo ile w zeszłym roku sprzedało się burgmanów 650, niektórzy z motocyklistów nie mają pojęcia jakie pojemności mogą mieć skutery ? 

Ważne że jest wybór i każdy może znaleźć coś dla siebie ?

Odnośnik do komentarza
6 minut temu, EndriuBis napisał:

??   chyba 200  lub 400 .  Bo  250-tki to nie ma już chwilę.

Oczywiście masz rację chodziło o 200 tkę
https://www.webbikeworld.com/is-a-new-suzuki-burgman-coming-this-year-for-2020/

https://moto-station.com/scooter-station/actu/suzuki-burgman-tous-nouveaux-pour-2020/439639

Odnośnik do komentarza

Cześć,

czy ktoś w Warszawie dysponuje Burgmanem 650 w ostatniej wersji i byłby skłonny pozwolić mi się przysiąść, ewentualnie użyczyć na krótką jazdę próbną, jadąc obok moją Forzą 300? Z podpisaniem umowy użyczenia i kaucją, tak jak załatwiam to z zainteresowanymi zakupem mojego skutera. 

Odnośnik do komentarza

troszke odswiezam watek i temat bo faktycznie 650 nigdzie juz nie ma. Biore pod uwage ten sprzet i rozwazam zakup uzywki /takiej 1-3 lata/ ale nijak nie ma gdzie sie do moto przymierzyc.

Jezdzilem na B400, umawiam sie na BMW400GT i AK550 bo sa i biore je pod uwage jako konkurencje a B650 nijak nie jest osiagalny. Wypadaloby z niego zrezygnowac ale z drugiej strony .... Krol kusi mocno 

Nie chce jezdzic na nieswoim sprzecie ale chcialbym przynajmniej do niego sie przymierzyc. Czy jest ktos ze szczesliwych posiadaczy w okolicach Oswiecimia czy Tychow /i okolic/ , kto zgodzilby sie  aby podotykac jego sprzet? ? bede bardzo wdzieczny

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Co czwartek w Chudowie  jest kilka. Przyjedziesz popatrzysz, przymierzysz się. Na pewno nie będzie problemu. 

Odnośnik do komentarza

Niezręcznie mi (po raz kolejny) grać rolę adwokata SYM (bo ani grzeje, ani ziębi mnie ta marka), ale trzeba przypomnieć, że wciąż na rynku jest do kupienia "sześćseta" SYMa - SYM MAXSYM 600i ABS - która jest przynajmniej wizualnie i ciężarem bardzo podobna (zerżnięta?) z Burgmana 650. Tyle, że silnik ma jednocylindrowy. Ale za to cena jaka! W sumie negatywnych opinii o SYMie nie ma, więc .... czemu nie on?

 

Przechwytywanie.JPG

Odnośnik do komentarza

Tak ze 2-3 lata temu chodziły plotki po necie  ,że Suzuki pracuje nad MAXI -MEGA -HIPER skuterem bo z pojemnością ok. 900 ccm ....ktoś coś ,czy też to tylko były plotki ?

Co do SYMA to nie miałem przyjemności żadnym nawet się przejechać ,ale NIGDY nie słyszałem żadnej negatywnej opinii o skuterach tej marki ,a wręcz przeciwnie kilka pozytywnych.

Sam kupując AK 550i brałem pod uwagę 600-tkę Syma ,ale tam był jakiś problem z importerem Syma na Polskę ..no i  1-cylindrowiec jednak zniechęcał ...

 

 

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
11 godzin temu, ERYK napisał:
Tak ze 2-3 lata temu chodziły plotki po necie  ,że Suzuki pracuje nad MAXI -MEGA -HIPER skuterem bo z pojemnością ok. 900 ccm ....ktoś coś ,czy też to tylko były plotki ?

Jak pokazał czas, tak... to były plotki. W zapowiedziach nic nie ma nt. nowego AN650. Powiem więcej... wszystko wskazuje na to, że skuter został wycofany z produkcji. Mówią o tym m.in japońskie źródła medialne ale także i sama strona producenta w JP -> KLIK

Oświadczenie prezesa Suzuki Toshihiro Suzukiego: „Naszą rolą w Suzuki jest tworzenie produktów, których ludzie potrzebują, przynosząc źródło radości i emocji w ich życiu".

Wygląda na to, że Burgmana 650 już nie ma na liście tych produktów.

 

c17794cab5529ffef7c73b51ba2c4a52.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

Pozwólmy się zaskoczyć ?

Odnośnik do komentarza

Ostatnio w serwisie suzuki byłem i podpytałem, to usłyszałem, że znikło wiele modeli suzuki (choćby burgman i hayabusa) bo je normy spalin wykończyły ale dostali informację, że szykuje się aż 14 nowości z czego większość to właśnie „powroty”.

Jedno jest pewne - jeśli burgman 650 powróci nie będzie to tylko „lifting”.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator

To, że Suzuki szykuje nowe nie jest tajemnicą. Przez ostatnie lata dystans tej marki do Hondy czy Yamahy powiększył się dużo bardziej jak kiedyś. 

Teraz dochodzi kolejny aspekt - EURO 5, które w przypadku Suzuki to "być" albo "nie być"... bo flota mocno już trąca myszką.

Konstrukcja motoru AN 650 (epoka EURO 3) to blisko 20 lat wstecz. Udało się ją dostosować jakoś do EURO 4 (model L3) ale na EURO 5 nie ma szans. Tu potrzebna jest zupełnie nowa konstrukcja ale... czy przy niezbyt dużym zainteresowaniu tym modelem marka podejmie ryzyko? 

Na tę chwilę Suzuki nie zgłosiło do urzędów patentowych nic co mogłoby sugerować nowego dwucylindrowego Burgmana... natomiast po 2 latach totalnej posuchy, marka z Hamamatsu jednak coś tam nowego szykuje... np. nową Hayabyse czy GSX-R 300. Pożyjemy - zobaczymy.

 

Ps. Słowo o Euro 5, które ma obowiązywać dla motocykli od 2020 roku... 

Norma Euro 5 jest najbardziej restrykcyjna z tych, które dotychczas były wprowadzane. Wymusza redukcję emisji tlenku węgla o ponad połowę, węglowodorów o 40%, a tlenków azotu o ponad 30%. Pojawia się w niej również nowa kategoria niepożądanych cząstek - węglowodory niemetanowe, których poziom określono na 68 mg/km. I to wszystko w jeszcze bardziej wymagającym cyklu pomiarowym WMTC revised.

Ponadto wraz z normą Euro 5 pojawi się wymóg montowania zdecydowanie bardziej zaawansowanego systemu diagnostycznego OBD II. Obowiązkową funkcją OBD II jest pomiar i ciągłe monitorowanie podstawowych parametrów układu napędowego, w tym wszystkich parametrów emisyjnie krytycznych tzn. takich, które bezpośrednio lub pośrednio wskazują na możliwość wystąpienia zwiększonej emisji z układu wylotowego lub zasilania w paliwo. Mówiąc w dużym skrócie - OBD II wykryje każdą awarię, która pogorszy jakość spalin.

 

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Dnia 3.08.2019 o 12:58, MariuszBurgi napisał:

Słowo o Euro 5, które ma obowiązywać dla motocykli od 2020 roku...

I w ten oto sposób zabijana jest motoryzacja ?

Rok 2050 obowiązuje norma EURO-100 - każdy może posiadać drewnianą hulajnogę, a zużywane powietrze musi wydychać do specjalnego pojemnika celem ograniczenia emisji CO2.
Pełny pojemnik oddajemy do punktu odbioru gdzie po uiszczeniu opłaty (wg objętości gazu) CO2  jest wpuszczane do podziemnego magazynu.
Dzięki restrykcyjnym przepisom każdy może nie mieć pojazdu napędzanego silnikiem (elektrycznym też) ale za to udaje się ograniczyć szkodliwe emisje co nie zmienia faktu że zmiany klimatyczne postępują nadal ...
Etap ostatni ekologicznej walki o klimat - rozliczanie każdego człowieka z ilości pobieranego tlenu i oddawanego CO2 i innych gazów? ?

Odnośnik do komentarza
20 minut temu, MarP napisał:

...........Rok 2050 obowiązuje norma EURO-100 ........

Normalnie chyba całą noc czytałeś książki Orwella ?   na szczęście my w 2050 roku (jak dożyjemy) to będziemy śmigać na elektrykach jak złoto. ?

 

Eris--skuter-vermeiren--3Q-view.jpg

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
18 godzin temu, bobby napisał:
Nie wiem co zostalo zmienione, ale nie wygląda zeby znikal z rynku.

 

Na moje oko - nic. Wszystko po staremu. Gość się nienaturalnie podnieca jakby go wybudzili z hibernacji po 7 latach.

Co do dostępności... Np. w IT czy DE nadal figuruje w ofercie.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
10 godzin temu, bobby napisał:

Nie wiem co zostalo zmienione, ale nie wygląda zeby znikal z rynku.

I to jest najważniejsze info.

Jedni się jarają każdą zmianą detalu i są święcie oburzeni jak w jakimś modelu przez parę lat nie ma zmian.

A dla innych najważniejsze jest aby sprzęt był praktyczny , pakowny , wygodny i szybki.

B650 taki jest od lat i jak dla mnie może się nie zmieniać przez kolejne 10 sezonów.

Poza tym praktycznie nie ma konkurencji . Jest tylko BMW 650GT ale jej cena jak i koszty eksploatacji są na trochę wyższym poziomie.

Odnośnik do komentarza
  • Administrator
Chyba chromowany nosek dostał

Akcesorium dostępne od początku produkcji tego skutera.

2003_Burgman_USacces1a_800.jpg

 

B650 taki jest od lat i jak dla mnie może się nie zmieniać przez kolejne 10 sezonów.

Niestety, dziś... w sporym udziale, to UE decyduje co będzie przez kolejnych 10 sezonów w ofercie. Burgman 650 w obecnej postaci nie ma szans spełniać normy EURO 5, więc finalnie to nie realny brak zainteresowania a wyśrubowane normy pogrzebią AN650. Od 2020 pozamiatane.

 

Ps. W DE ostatnie co można dziś kupić to modele ZL8 co oznacza, że w 2019 nie był już ściągany na stock.  W PL już nieoferowany. Co ciekawe, w JP także.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
W PL już nieoferowany. Co ciekawe, w JP także.

Też sprawdzałem jak JP i faktycznie w ofercie nie ma.

Dla mnie osobiście to porażka że żadna firma nie pokusiła się o skuter TURYSTYCZNY takim jakim był B650 czy SW-T 600.

Na rynku pozostało tylko BMW 650GT oraz sportowo - miejskie T-Max , AK 550 i Integra .

Niby fajne ale już pasażer nie jest taki zadowolony z tych konstrukcji.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...