Skocz do zawartości
Forum Burgmania

Suzuki Burgman 650 rok 2020 ! Koniec produkcji AN650


Majeranek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam doszły mnie słuchy że w 2020 roku suzuki chcę wypuścić nowy model...i pytanie czy ktoś coś wie ?

Odnośnik do komentarza

Nie zdziwił bym się gdyż podobny manewry Suzuki zastosowało w przypadku Samuraja. Ogłosili koniec produkcji po czym weszli z nowo opracowanym modelem Jimmy. Mam nadzieję, że jak się 650 pojawi to będzie fajną alternatywą BMW czy tmaxa. No i może troszkę tańszą..


Wysłane z mojego Lenovo YT3-850L przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, zicoo62 napisał:

... No i może troszkę tańszą..

Na taki manewr raczej bym nie liczył.

Odnośnik do komentarza

Myślę że jak zmiana to tylko...kosmetyka...a cena nie sądze, a szkoda bo parę zmian by się przydało....powiem tak może jest coś na rzeczy bo dziwną sprawą jest fakt że w roku 2019 nie ma w sprzedaży Burgmana...przynajmniej w Polsce , oczywiście mówię o 650.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze

Wielkich zmian się nie spodziewam. Obstawiam że kosmetyka wyglądu będzie za jakieś 3-5 lat.

Generalnie sprzęt jest rewelacyjny i bezkonkurencyjny ( no od jakiegoś czasu tylko BMW ma takiego turystyka w ofercie ale sprzedaż w porównaniu do Suzuki na niższym poziomie )

Ogólnie sprzęt jest dopracowany ( jedyna niewiadoma to czy coś poprawiono w skrzyni ? Ale to drobiazg i tak jest to super sprzęt )

 

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, arturo-bb napisał:

Generalnie sprzęt jest rewelacyjny i bezkonkurencyjny.........

Artur, to dlaczego zdecydowałeś się na SW-T ?  Tylko ze względu na skrzynie ?

Dnia 25.05.2019 o 17:08, zicoo62 napisał:

..............Mam nadzieję, że jak się 650 pojawi to będzie fajną alternatywą BMW czy tmaxa. No i może troszkę tańszą..

??

Dnia 25.05.2019 o 17:12, Saper napisał:

Na taki manewr raczej bym nie liczył.

Przypuszczam że Zbyszek miał na myśli to że nowy B650 będzie tańszy od nowego BMW czy T-Maxa . 

Odnośnik do komentarza

Gdy był dostępny, to był tańszy od tych dwóch wymienionych.
Może się jednak okazać, że Suzuki już nie będzie oferować AN 650.

Odnośnik do komentarza

Suzuki oferuje B650 na przykład za zachodnią granicą. U nas dla dwóch sztuk na krzyż sprzedawanych przez pięć lat nieopłaca się importerowi sprowadzać tego modelu. Jak wiadomo u nas w kraju przecież najlepiej schodzą te używane za 7 tyś. sprowadzone w stanie idealnym z przebiegiem 16 tys w 10 lat. 

Odnośnik do komentarza

Bo te są najlepsze i najbardziej "apetyczne", a poza tym "cena czyni cuda", a później krzyk na forum RATUJCIE, Burgman się zepsuł.

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Lucjan73 napisał:

Suzuki oferuje B650 na przykład za zachodnią granicą. U nas dla dwóch sztuk na krzyż sprzedawanych przez pięć lat nieopłaca się importerowi sprowadzać tego modelu. Jak wiadomo u nas w kraju przecież najlepiej schodzą te używane za 7 tyś. sprowadzone w stanie idealnym z przebiegiem 16 tys w 10 lat. 

I tak i nie ... tak, bo są w Europie kraje gdzie AN 650 można jeszcze kupić i nie, dlatego że są to już pojedyncze sztuki wyprodukowane w 2018 roku.

Właśnie, kiedy w Polsce z salonów znikały naprawdę ostatnie sztuki Burgmana 650 ja zdecydowałem się na zakup Kinga w Niemczech.
Okazało się ze znalezienie wymarzonego egzemplarza w szarym kolorze również za "zachodnia granica" nie było wcale łatwe. Roczników wyprodukowanych w 2019 nie ma w ogóle niezależnie od koloru... Nie chce rozsiewać plotek jednak moim zdaniem ma to cos wspólnego z tym, co znalazłem na niemieckiej stronie Suzuki :

 

facf3beb3a6f7d28gen.png

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
3 godziny temu, EndriuBis napisał:

Artur, to dlaczego zdecydowałeś się na SW-T ?  Tylko ze względu na skrzynie ?

W 2011 jak kupowałem skuter to byłem świeżo po odstawieniu kul po wypadku. I na tamten moment Honda była łatwiejsza do opanowania na parkingu (cofanie i podparcie przy wsiadaniu pasażera - dla mnie skrzynia to nie dyskwalifikujacy problem ) Teraz już nie ma to takiego znaczenia bo moja sprawność się poprawiła. 

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Delorco napisał:

I tak i nie ... tak, bo są w Europie kraje gdzie AN 650 można jeszcze kupić i nie, dlatego że są to już pojedyncze sztuki wyprodukowane w 2018 roku.

Właśnie, kiedy w Polsce z salonów znikały naprawdę ostatnie sztuki Burgmana 650 ja zdecydowałem się na zakup Kinga w Niemczech.
Okazało się ze znalezienie wymarzonego egzemplarza w szarym kolorze również za "zachodnia granica" nie było wcale łatwe. Roczników wyprodukowanych w 2019 nie ma w ogóle niezależnie od koloru... Nie chce rozsiewać plotek jednak moim zdaniem ma to cos wspólnego z tym, co znalazłem na niemieckiej stronie Suzuki :

 

facf3beb3a6f7d28gen.png

No dobrze ale co to może oznaczać..last Edition ??? czy to możliwe ???? To możliwe że od 2019 kończy się Burgman.....jak tak to słabo.

Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem możliwe chociaż bardzo chciałbym być w błędzie, bo lubię AN 650, ale patrząc na konstrukcję to jest już stara, choć może jeszcze nie przestarzała, lifting zmienił tylko trochę wygląd, bo mechanika została.
Honda wypuściła serię NC, a Suzuki... jakby spało w tej materii, poza tym duże skutery to tylko margines rynku, firmy robią kasę na małych pojemnościach.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
Godzinę temu, Saper napisał:

duże skutery to tylko margines rynku, firmy robią kasę na małych pojemnościach.

Coś w tym jest. Większość nowości to pojazdy o pojemności max. 300- 400cm. Np. takie nowe BMW C400GT czy X. 

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, arturo-bb napisał:

Coś w tym jest. Większość nowości to pojazdy o pojemności max. 300- 400cm. Np. takie nowe BMW C400GT czy X. 

A Honda na potęgę sprzedaje jednoślady 750ccm (S/X/Integra/X-ADV). Czy sądzicie, że Suzuki odpuści taki kawałek rynku?

Nawet Kymco z sukcesami próbuje się tam rozpychać ostatnio.

Odnośnik do komentarza

Niby masz rację, ale wygląd Integry jest mało "skuterowy" ale niech będzie, że to skuter, natomiast XADV to nawet nie stało koło skutera, niestety.
Fajnie wyglądającym skuterem była Honda SWT i zniknęła, jeżeli faktycznie zniknie AN 650, to z takich skuterowych sprzętów w przyzwoitej pojemności zostanie jeszcze C650.

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, Saper napisał:

Niby masz rację, ale wygląd Integry jest mało "skuterowy" ale niech będzie, że to skuter, natomiast XADV to nawet nie stało koło skutera, niestety.
Fajnie wyglądającym skuterem była Honda SWT i zniknęła, jeżeli faktycznie zniknie AN 650, to z takich skuterowych sprzętów w przyzwoitej pojemności zostanie jeszcze C650.

No jak to, w instrukcji do X-ADV na każdej stronie stoi "skuter" to, "skuter" tamto.... 

Jedyny prawdziwy skuter to Vespa, reszta to nawet koło skutera nie stała ? Taki T-Max np. Jakoś mało na tym forum pisania i tematów o Vespie...

Sprzęty się przeobrażają i unifikują i IMHO w obecnych czasach skuter od "motóra" odróżnia już chyba (tylko/albo coraz bardziej) klamki hamulców na kierownicy. Przecież nie powiesz o Harleyu, że to skuter bo ma napęd na pasku?  

Odnośnik do komentarza

No to super, że masz w instrukcji napisane, że to skuter, przynajmniej nie musisz się zastanawiać czego posiadaczem jesteś.

Odnośnik do komentarza
  • Klubowicze
2 godziny temu, virus napisał:

A Honda na potęgę sprzedaje jednoślady 750ccm (S/X/Integra/X-ADV). Czy sądzicie, że Suzuki odpuści taki kawałek rynku?

Ale u Hondy 90% podzespołów jest wspólne dla motocykli w kilku modelach .

A B650 to był rodzynek.
 

2 godziny temu, virus napisał:

Nawet Kymco z sukcesami próbuje się tam rozpychać ostatnio.

Kymco ma AK550 a co z Myroad 700?

Jak już to właśnie AK tak jak i T-Max .Raczej sportowo-miejskie niż prawdziwy TURYSTA .

Odnośnik do komentarza
18 minut temu, virus napisał:

Sprzęty się przeobrażają i unifikują i IMHO w obecnych czasach skuter od "motóra" odróżnia już chyba (tylko/albo coraz bardziej) klamki hamulców na kierownicy. Przecież nie powiesz o Harleyu, że to skuter bo ma napęd na pasku?  

"Motór" to był w pralce Frani i napędzie młockarni ?  

Temat definicji skutera był kilka razy poruszany.  Dwie klamki hamulca na kierownicy - OK, ale też prze krok (w Integrze i X-ADV to już taki trochę umowny), spory schowek pod siedzeniem, na nogi płozy zintegrowane z owiewką i napęd CVT.   Już sama obecność łańcucha w skuterze jest delikatnie mówiąc dziwna, ale fakt, masz racje. Sprzęty ewoluują.

Dodał bym do tego jeszcze małe koła (ale to wymuszała właśnie konstrukcja schowka pod siedzeniem).

B650 to chyba ostatni duży skuter który spełniał praktycznie wszystkie założenia.  Napęd rozwiązany trochę inaczej, ale jednak bez łańcucha.

Co do Vespy - została przy małych silnikach i w pewnym monecie coś przespała. ?   

 

Odnośnik do komentarza

A Vespa PX czy T5 ?? Biegi i sprzęgło w kierze, pod kanapą 0 schowka... To nie skuter ?

Piszę to aby nie popadać w skrajności w momencie "ustalania" typu jednośladu?.

Jeden ma przekrok, inny nie, jeden łańcuch inny koła zębate, jeden duże koła inny małe. 

Vespie niepotrzebny duży silnik ?

Odnośnik do komentarza

Taa...  to jak iść tym tropem to pierwsze Lambretty zdaje się miały napęd wałem ?    sprzęty ewoluują ?  ustalone ?

Być może to jest tak że dawno, dawno temu użytkownikowi ówczesnej Vespy czy Lambretty też ciężko było zaakceptować że np. taki Helix CN 250 to też skuter ? 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...